„S rostoucí penetrací elektromobilů a nástupem autonomního řízení vidíme exponenciální růst v rámci technologických dodavatelských řetězců,“ uvedli 17. června analytici UBS pod vedením Grace Chenové.
Očekávají, že rok 2026 bude pro elektromobily „inflexním bodem“, kdy globální trh s elektromobily překoná kombinovanou velikost trhu s osobními počítači, chytrými telefony a servery.
A rostoucí elektrifikace a automatizace zvýší elektronický obsah na vozidlo – což představuje pro technologické společnosti klíčovou příležitost k růstu, uvedla Chenová.
V rámci technologického sektoru budou podle UBS pravděpodobně nejvíce profitovat dodavatelé polovodičů, a to vzhledem k výraznému nárůstu obsahu polovodičů v elektromobilech. Banka očekává, že celosvětový prodej polovodičů vzroste více než třikrát z 30 miliard USD v roce 2015 na 109 miliard USD do roku 2030, a to díky pokročilým asistenčním systémům řidiče (ADAS) a pohonným jednotkám.
Zdroj: Getty Images
Výběr akcií V oblasti výkonových polopohonů se UBS líbí společnost Infineon, která je podle ní „jedním z největších a nejlépe umístěných“ příjemců výhod nadcházející revoluce v oblasti elektromobilů.
V oblasti ADAS se jí rovněž líbí společnost Nvidia. Banka považuje tuto akcii za klíčovou pro každé růstové portfolio a v automobilech vidí pro společnost „bohaté hřiště“. Vidí také „dostatek příležitostí“ pro společnost, aby zopakovala svá partnerství s Mercedesem a Jaguar Land Rover.
Na seznamu UBS je také tchajwanská společnost Delta Electronics. Banka se domnívá, že Delta „předstihuje mnohé tchajwanské hardwarové kolegy“ v expozici vůči elektromobilům, a očekává, že společnost v roce 2022 dosáhne 19% meziročního růstu zisku, a to především díky svému portfoliu elektromobilů.
Banka UBS uvedla, že je optimistická vůči japonskému výrobci elektromotorů Nidec kvůli jeho zaměření na podnikání v oblasti elektromotorů pro elektromobily. Banka také vidí příležitosti pro společnost v nových oblastech, jako jsou obráběcí stroje pro díly EV.
Další akcií, která se UBS líbí, je francouzský dodavatel automobilového průmyslu Valeo. Domnívá se, že společnost má jednu z nejlepších pozic pro růst tržního podílu v oblasti pohonných jednotek pro elektromobily.
Zdroj: Getty Images
Dalším favoritem analytiků je irský dodavatel pro automobilový průmysl Aptiv, který je podle UBS jedním z nejkvalitnějších jmen v oblasti automobilů. Banka se rovněž domnívá, že společnost má dobrou pozici pro využití síly amerického trhu.
Do seznamu se dostal také německý dodavatel pro automobilový průmysl Vitesco Technologies. Banka uvedla, že společnost dokončila přechod k elektrifikaci a nyní má jedno z největších portfolií elektrifikačních produktů.
Oči upřené na Apple Podle UBS se více než 50 % materiálů použitých v elektromobilu týká elektronického obsahu, zatímco v tradičním vozidle se spalovacím motorem je to jen 10 %.
Banka se domnívá, že technologické společnosti budou těžit z toho, že značky elektromobilů s nimi budou stále více přímo spolupracovat, zatímco vznik otevřených platforem umožní technologickým společnostem etablovat se v ekosystému elektromobilů.
„Očekáváme, že technologické společnosti vzhledem k dozrávajícímu růstu IT produktů zrychlí investice do automobilů, a získají tak podíl v automobilovém prostoru z nízkého základu,“ uvedl Chen.
Zdroj: Getty Images
UBS také bedlivě sleduje společnost Apple – pokud se tento technologický gigant rozhodne vstoupit na trh s elektromobily. Banka uvedla, že společnost by se podle Chena s největší pravděpodobností držela strategie zaměřené na nízkou spotřebu aktiv, která by mohla z elektromobilů vytvořit dodavatelský řetězec podobný chytrým telefonům.
„S rostoucí penetrací elektromobilů a nástupem autonomního řízení vidíme exponenciální růst v rámci technologických dodavatelských řetězců,“ uvedli 17. června analytici UBS pod vedením Grace Chenové.Očekávají, že rok 2026 bude pro elektromobily „inflexním bodem“, kdy globální trh s elektromobily překoná kombinovanou velikost trhu s osobními počítači, chytrými telefony a servery.A rostoucí elektrifikace a automatizace zvýší elektronický obsah na vozidlo – což představuje pro technologické společnosti klíčovou příležitost k růstu, uvedla Chenová.V rámci technologického sektoru budou podle UBS pravděpodobně nejvíce profitovat dodavatelé polovodičů, a to vzhledem k výraznému nárůstu obsahu polovodičů v elektromobilech. Banka očekává, že celosvětový prodej polovodičů vzroste více než třikrát z 30 miliard USD v roce 2015 na 109 miliard USD do roku 2030, a to díky pokročilým asistenčním systémům řidiče a pohonným jednotkám.Zdroj: Getty ImagesVýběr akciíV oblasti výkonových polopohonů se UBS líbí společnost Infineon, která je podle ní „jedním z největších a nejlépe umístěných“ příjemců výhod nadcházející revoluce v oblasti elektromobilů.V oblasti ADAS se jí rovněž líbí společnost Nvidia. Banka považuje tuto akcii za klíčovou pro každé růstové portfolio a v automobilech vidí pro společnost „bohaté hřiště“. Vidí také „dostatek příležitostí“ pro společnost, aby zopakovala svá partnerství s Mercedesem a Jaguar Land Rover.Chcete využít této příležitosti?Na seznamu UBS je také tchajwanská společnost Delta Electronics. Banka se domnívá, že Delta „předstihuje mnohé tchajwanské hardwarové kolegy“ v expozici vůči elektromobilům, a očekává, že společnost v roce 2022 dosáhne 19% meziročního růstu zisku, a to především díky svému portfoliu elektromobilů.Banka UBS uvedla, že je optimistická vůči japonskému výrobci elektromotorů Nidec kvůli jeho zaměření na podnikání v oblasti elektromotorů pro elektromobily. Banka také vidí příležitosti pro společnost v nových oblastech, jako jsou obráběcí stroje pro díly EV.Další akcií, která se UBS líbí, je francouzský dodavatel automobilového průmyslu Valeo. Domnívá se, že společnost má jednu z nejlepších pozic pro růst tržního podílu v oblasti pohonných jednotek pro elektromobily.Zdroj: Getty ImagesDalším favoritem analytiků je irský dodavatel pro automobilový průmysl Aptiv, který je podle UBS jedním z nejkvalitnějších jmen v oblasti automobilů. Banka se rovněž domnívá, že společnost má dobrou pozici pro využití síly amerického trhu.Do seznamu se dostal také německý dodavatel pro automobilový průmysl Vitesco Technologies. Banka uvedla, že společnost dokončila přechod k elektrifikaci a nyní má jedno z největších portfolií elektrifikačních produktů.Oči upřené na ApplePodle UBS se více než 50 % materiálů použitých v elektromobilu týká elektronického obsahu, zatímco v tradičním vozidle se spalovacím motorem je to jen 10 %.Banka se domnívá, že technologické společnosti budou těžit z toho, že značky elektromobilů s nimi budou stále více přímo spolupracovat, zatímco vznik otevřených platforem umožní technologickým společnostem etablovat se v ekosystému elektromobilů.„Očekáváme, že technologické společnosti vzhledem k dozrávajícímu růstu IT produktů zrychlí investice do automobilů, a získají tak podíl v automobilovém prostoru z nízkého základu,“ uvedl Chen.Zdroj: Getty ImagesUBS také bedlivě sleduje společnost Apple – pokud se tento technologický gigant rozhodne vstoupit na trh s elektromobily. Banka uvedla, že společnost by se podle Chena s největší pravděpodobností držela strategie zaměřené na nízkou spotřebu aktiv, která by mohla z elektromobilů vytvořit dodavatelský řetězec podobný chytrým telefonům.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...