Lidé, kteří tráví více času sami doma, si pořizují domácí mazlíčky rychleji, než je obvyklé. To vedlo ke zvýšení výdajů a získávání zákazníků společnosti Chewy.
Domácí mazlíčci jsou obvykle dlouhodobým závazkem, takže zvířata adoptovaná v roce 2020 jsou stále větší, více jedí a trhají více žvýkacích hraček. Tento trend zvýšil výdaje zákazníků společnosti Chewy na rekordní úroveň v posledním čtvrtletí, které skončilo 1. května.
Zákazníci utrácejí u společnosti Chewy v průběhu času více
Ve čtvrtletí, které skončilo v květnu, se čisté tržby společnosti Chewy na jednoho aktivního zákazníka zvýšily na 446 USD. To bylo o 14,9 % více než ve stejném čtvrtletí předchozího roku a nejvyšší hodnota, které kdy tato metrika dosáhla. Rostoucí ceny přinutily rodiče domácích mazlíčků platit více za nezbytnosti, jako je krmivo, což tlačilo na nákupy diskrétních položek, jako jsou psí pelíšky. Obecným trendem u zákazníků společnosti Chewy je, že v průběhu času zvyšují své výdaje u společnosti Chewy.

Průměrný zákazník utratí za první rok u společnosti Chewy méně než 200 dolarů. Ve druhém roce se tato částka zvýší na 400 dolarů a nakonec na 1 000 dolarů ročně u skupiny s nejdelší praxí. To je pro akcionáře výborné znamení, že lidé utrácejí více, jak se s Chewy seznamují.
Celkově se čisté tržby ve čtvrtletí končícím v květnu zvýšily o 13,7 % na 2,43 miliardy dolarů. Vedení společnosti očekává stabilně rostoucí trajektorii i po zbytek roku a předpokládá růst tržeb o 13,5 % v polovině druhého čtvrtletí a o 16 % za celý rok 2022.
Investorům se líbily zprávy z 1. čtvrtletí společnosti Chewy
Trh byl v prvním čtvrtletí se společností Chewy spokojený. Od oznámení 1. června akcie vzrostly o více než 20 %. Přesto je Chewy výrazně níže než na svých maximech z minulého roku. Rostoucí inflace v kombinaci s narušením dodavatelského řetězce zvyšuje náklady podniků a snižuje rozpočty spotřebitelů.

V prvním čtvrtletí dosáhla společnost Chewy lepší než očekávané marže 0,8 %, což je však stále o 100 bazických bodů méně než 1,8 %, které vykázala ve stejném čtvrtletí předchozího roku. V posledních několika letech se společnosti Chewy dařilo výborně využívat úspory z rozsahu ke zlepšení ziskovosti. Od roku 2016 do roku 2021 se její marže provozního zisku zlepšila ze záporných 11,9 % na záporných 1,3 %. Mezitím se její tržby za tu dobu zvýšily z 901 milionů USD na 8,9 miliardy USD.
Vedení společnosti prokázalo, že dokáže efektivně rozšiřovat prodeje a zároveň zvyšovat marže díky solidní realizaci. Aniž bychom podceňovali problémy spojené s provozováním podniku v podmínkách vysoké inflace, nedostatku dodávek a pandemie, investoři mohou oprávněně věřit ve schopnost společnosti Chewy vypořádat se s těmito obtížemi.
Pomáhá to tomu, že si společnost postupem času buduje loajalitu zákazníků, která se promítá do rostoucích tržeb. V nejbližší době může být situace volatilní, ale dlouhodobí investoři mohou mít z investice do společnosti Chewy dobrý pocit.



























