března oznámil rozdělení akcií na 20 ku 1. Akcionáři musí tento krok schválit v hlasování 25. května, aby mohl vstoupit v platnost.
Bez ohledu na to nebude mít změna vliv na procentní podíl akcionářů. Existují však významnější důvody, proč se těšit na akcie Amazonu. Čtěte dál a zjistěte, jaké to jsou.
1. Webové služby Amazonu zrychlují
Společnost Amazon vykazuje výsledky provozních příjmů ze tří různých segmentů: Amazon Web Services (AWS). V roce končícím 31. prosince vykázala společnost Amazon provozní příjmy ve výši 24,9 miliardy USD. Z toho 18,5 miliardy dolarů pocházelo z AWS.
Podobně v roce 2020 společnost Amazon vydělala 22,9 miliardy dolarů na provozních příjmech a 13,5 miliardy dolarů pocházelo z AWS. Pandemie koronaviru urychlila zavádění cloud computingu a v důsledku toho se společnosti AWS daří.
Zdroj: Shutterstock
Naštěstí pro akcionáře je nepravděpodobné, že by se tento trend obrátil, protože pro podniky přechod na cloud computing nahrazuje značné počáteční fixní náklady menšími opakujícími se náklady v závislosti na používání. Ve čtvrtém čtvrtletí, které skončilo 31. prosince, dosáhla společnost AWS příjmů ve výši 17,8 miliardy dolarů. To je o 40 % více než ve stejném čtvrtletí předchozího roku. A co víc, společnost AWS zvyšovala své příjmy zrychlujícím se tempem již čtyři čtvrtletí po sobě.
Firmy obvykle podepisují se společností Amazon dlouhodobé smlouvy na cloudové služby. K 31. prosinci 2021 byla průměrná délka těchto dlouhodobých smluv 3,8 roku.
Není to tak, že by během pandemie nastal boom, který by se po ní rychle vrátil. Hodnota těchto zakázek také roste. K 31. prosinci činila celková hodnota dlouhodobých smluv na cloudové služby 80 miliard dolarů. USD, což je prudký nárůst oproti 50 miliardám USD na konci roku 2020.
Zdroj: Reuters
2. Amazon se stává dominantní silou v reklamě
Druhým důvodem, proč se těšit na akcie Amazonu, jsou rostoucí příjmy z reklamy. Ve čtvrtém čtvrtletí Amazon vygeneroval příjmy z reklamy ve výši 9,7 miliardy dolarů. To je o 33 % více než ve čtvrtém čtvrtletí roku 2020.
Společnost je domovem více než 200 milionů členů služby Prime, kteří mají přístup k rychlé a bezplatné přepravě milionů položek. Další miliony zákazníků navíc získávají rychlou a bezplatnou dopravu při objednávkách nad 25 dolarů. Obě skupiny nakupujících mají platební údaje v souboru a od nákupu je dělí jediné kliknutí. Není divu, že obchodníci mají obrovský zájem získat pozornost této silné sítě nakupujících.
V roce 2021 utratí inzerenti celosvětově 763 miliard dolarů, což je o 22,5 % více než v roce 2020. V posledních letech marketéři vyčleňují více dolarů do digitálních kanálů kvůli snadnému měření a vyšší návratnosti investic. Podíl digitálních technologií na celkových výdajích na reklamu činil v roce 2021 celkem 64,4 % oproti 52,1 % v roce 2019. Podle GroupM bude 85 % digitální reklamy mimo Čínu směřovat do Facebooku, Googlu ze skupiny Alphabet a Amazonu.
Zdoj: Cnet.com
Podobně jako u cloudových služeb jsou příjmy z reklamy lukrativní a přinášejí vyšší ziskové marže než segment maloobchodního prodeje společnosti Amazon. Pokud to potřebujete dokázat, podívejte se na provozní ziskové marže společností Alphabet a Meta Platforms v posledních několika letech.
Rozšíření webových služeb a příjmů z reklamy společnosti Amazon – dvou oblastí s vysokými ziskovými maržemi – je nepochybně důvodem k většímu nadšení než nadcházející rozdělení akcií.
března oznámil rozdělení akcií na 20 ku 1. Akcionáři musí tento krok schválit v hlasování 25. května, aby mohl vstoupit v platnost.Bez ohledu na to nebude mít změna vliv na procentní podíl akcionářů. Existují však významnější důvody, proč se těšit na akcie Amazonu. Čtěte dál a zjistěte, jaké to jsou.1. Webové služby Amazonu zrychlujíSpolečnost Amazon vykazuje výsledky provozních příjmů ze tří různých segmentů: Amazon Web Services . V roce končícím 31. prosince vykázala společnost Amazon provozní příjmy ve výši 24,9 miliardy USD. Z toho 18,5 miliardy dolarů pocházelo z AWS.Podobně v roce 2020 společnost Amazon vydělala 22,9 miliardy dolarů na provozních příjmech a 13,5 miliardy dolarů pocházelo z AWS. Pandemie koronaviru urychlila zavádění cloud computingu a v důsledku toho se společnosti AWS daří.Zdroj: ShutterstockNaštěstí pro akcionáře je nepravděpodobné, že by se tento trend obrátil, protože pro podniky přechod na cloud computing nahrazuje značné počáteční fixní náklady menšími opakujícími se náklady v závislosti na používání. Ve čtvrtém čtvrtletí, které skončilo 31. prosince, dosáhla společnost AWS příjmů ve výši 17,8 miliardy dolarů. To je o 40 % více než ve stejném čtvrtletí předchozího roku. A co víc, společnost AWS zvyšovala své příjmy zrychlujícím se tempem již čtyři čtvrtletí po sobě.Firmy obvykle podepisují se společností Amazon dlouhodobé smlouvy na cloudové služby. K 31. prosinci 2021 byla průměrná délka těchto dlouhodobých smluv 3,8 roku.Chcete využít této příležitosti?Není to tak, že by během pandemie nastal boom, který by se po ní rychle vrátil. Hodnota těchto zakázek také roste. K 31. prosinci činila celková hodnota dlouhodobých smluv na cloudové služby 80 miliard dolarů. USD, což je prudký nárůst oproti 50 miliardám USD na konci roku 2020.Zdroj: Reuters2. Amazon se stává dominantní silou v reklaměDruhým důvodem, proč se těšit na akcie Amazonu, jsou rostoucí příjmy z reklamy. Ve čtvrtém čtvrtletí Amazon vygeneroval příjmy z reklamy ve výši 9,7 miliardy dolarů. To je o 33 % více než ve čtvrtém čtvrtletí roku 2020.Společnost je domovem více než 200 milionů členů služby Prime, kteří mají přístup k rychlé a bezplatné přepravě milionů položek. Další miliony zákazníků navíc získávají rychlou a bezplatnou dopravu při objednávkách nad 25 dolarů. Obě skupiny nakupujících mají platební údaje v souboru a od nákupu je dělí jediné kliknutí. Není divu, že obchodníci mají obrovský zájem získat pozornost této silné sítě nakupujících.V roce 2021 utratí inzerenti celosvětově 763 miliard dolarů, což je o 22,5 % více než v roce 2020. V posledních letech marketéři vyčleňují více dolarů do digitálních kanálů kvůli snadnému měření a vyšší návratnosti investic. Podíl digitálních technologií na celkových výdajích na reklamu činil v roce 2021 celkem 64,4 % oproti 52,1 % v roce 2019. Podle GroupM bude 85 % digitální reklamy mimo Čínu směřovat do Facebooku, Googlu ze skupiny Alphabet a Amazonu.Zdoj: Cnet.comPodobně jako u cloudových služeb jsou příjmy z reklamy lukrativní a přinášejí vyšší ziskové marže než segment maloobchodního prodeje společnosti Amazon. Pokud to potřebujete dokázat, podívejte se na provozní ziskové marže společností Alphabet a Meta Platforms v posledních několika letech.Rozšíření webových služeb a příjmů z reklamy společnosti Amazon – dvou oblastí s vysokými ziskovými maržemi – je nepochybně důvodem k většímu nadšení než nadcházející rozdělení akcií.