V roce 2015 generální ředitel Ted Sarandos (v té době šéf obsahu) tvrdil, že hodnota, kterou Netflix svým předplatitelům poskytuje, spočívá v tom, že mohou sledovat, co chtějí, kdy chtějí, jak chtějí a bez reklam. Sport do tohoto modelu nezapadá.
Netflix však po neuspokojivých výsledcích za první čtvrtletí provádí některé změny ve své platformě, které mohou otevřít dveře živému sportovnímu vysílání na této světové jedničce v oblasti streamování videa.
V Netflixu se chystají velké změny
Hlavní novinkou v hovoru o výsledcích Netflixu za první čtvrtletí bylo oznámení generálního ředitele Reeda Hastingse, že společnost prozkoumá možnost poskytování služeb podporovaných reklamou. Úroveň podporovaná reklamou může Netflixu pomoci přilákat cenově náročnější zákazníky, kterým nevadí sledovat reklamy, pokud tím ušetří peníze. A pokud napodobí úspěch jiných streamovacích služeb, mohla by úroveň podporovaná reklamou skutečně přinést vyšší příjmy na účet.
Zdroj: Netflix
Reklama je nezbytnou součástí živého sportovního vysílání. Mnoho událostí má přirozené reklamní přestávky. A sportovní fanoušci jsou zvyklí sledovat reklamy. Takže ani předplatitelé bez reklam by si na reklamy během živého vysílání na Netflixu nestěžovali.
Zatímco Netflix by teoreticky mohl poskytovat programy bez reklam, jeho konkurenti se budou ucházet o sportovní práva a plánují je zpeněžit pomocí reklamy. Netflix tedy musí zobrazovat reklamy, aby mohl nabídnout konkurenční nabídku na většinu sportovních práv, a integrace reklam do Netflixu je prvním krokem.
Druhou věcí, na které Netflix pracuje, je platforma pro živé vysílání. Hlavní konkurenti, včetně Amazonu (AMZN), již mají možnost živého vysílání. Amazon využívá živé vysílání zejména pro své zápasy Thursday Night Football, ale provozuje také Amazon Live na svých maloobchodních webových stránkách a provozuje streamovací platformu Twitch. Netflix zkoumá možnost živých soutěžních pořadů, které umožňují interakci s diváky.
Již nyní projevuje zájem o některá sportovní práva
Společnost Netflix údajně jedná se společností Formula 1 o mediálních právech. Bude muset přebít nabídku společnosti ESPN patřící společnosti Disney, která práva drží od roku 2017 a v současné době platí pouze 5 milionů dolarů ročně. Očekává se, že toto číslo výrazně vzroste poté, co dokumentární seriál Drive to Survive společnosti Netflix loni zvýšil sledovanost ESPN o 50 %. F1 nyní údajně požaduje 100 milionů dolarů ročně.
Průměrný závod F1 sledovalo v loňském roce na stanici ESPN necelý milion diváků. A předplatitelů Netflixu je v USA o něco méně než předplatitelů kabelové televize ESPN. Těžko říci, zda by Netflix dokázal lépe zvýšit sledovanost než specializovaná sportovní stanice ESPN. A pokud se jí podaří přilákat zhruba 1 milion diváků na jeden závod, bude to Netflixu stačit k tomu, aby ospravedlnil cenu?
Společnost Amazon zaplatila NFL přibližně 100 milionů dolarů ročně za simulované vysílání 10 zápasů Thursday Night Football ročně v letech 2020 a 2021. Stream přinesl průměrnou sledovanost 1 milion diváků. Přírůstek reklamy na tyto zápasy je minimální, protože většina reklamních slotů připadla původním vysílatelům. Přesto Amazon viděl dostatečný úspěch na to, aby uzavřel s NFL obrovskou jedenáctiletou smlouvu v hodnotě 11 miliard dolarů a získal exkluzivní mediální práva na 15 zápasů za sezónu.
Zdroj: Getty Images
Z tohoto pohledu by práva na F1 mohla být výhodná. V sezóně se koná více než 20 závodů a rostoucí popularita tohoto sportu by mohla přilákat nové předplatitele a zlepšit jejich udržení v USA, přičemž by se křížově doplňoval obsah ostatních sportovních dokumentů.
I když Netflix nakonec možná nezíská mediální práva na Formuli 1, skutečnost, že se o tom diskutuje, znamená, že bere myšlenku zahrnout sportovní přenosy do své knihovny vážně. Sarandos skutečně změnil svůj názor na sport, i když jen mírně: „Neříkám, že bychom sport nikdy nedělali, ale museli bychom vidět cestu, jak s ním pěstovat velký tok příjmů a velký tok zisku,“ řekl během hovoru k výsledkům společnosti. S nadcházejícími změnami ve streamovací službě může být tato cesta jasnější.
V roce 2015 generální ředitel Ted Sarandos tvrdil, že hodnota, kterou Netflix svým předplatitelům poskytuje, spočívá v tom, že mohou sledovat, co chtějí, kdy chtějí, jak chtějí a bez reklam. Sport do tohoto modelu nezapadá.Netflix však po neuspokojivých výsledcích za první čtvrtletí provádí některé změny ve své platformě, které mohou otevřít dveře živému sportovnímu vysílání na této světové jedničce v oblasti streamování videa.Hlavní novinkou v hovoru o výsledcích Netflixu za první čtvrtletí bylo oznámení generálního ředitele Reeda Hastingse, že společnost prozkoumá možnost poskytování služeb podporovaných reklamou. Úroveň podporovaná reklamou může Netflixu pomoci přilákat cenově náročnější zákazníky, kterým nevadí sledovat reklamy, pokud tím ušetří peníze. A pokud napodobí úspěch jiných streamovacích služeb, mohla by úroveň podporovaná reklamou skutečně přinést vyšší příjmy na účet.Zdroj: NetflixReklama je nezbytnou součástí živého sportovního vysílání. Mnoho událostí má přirozené reklamní přestávky. A sportovní fanoušci jsou zvyklí sledovat reklamy. Takže ani předplatitelé bez reklam by si na reklamy během živého vysílání na Netflixu nestěžovali.Zatímco Netflix by teoreticky mohl poskytovat programy bez reklam, jeho konkurenti se budou ucházet o sportovní práva a plánují je zpeněžit pomocí reklamy. Netflix tedy musí zobrazovat reklamy, aby mohl nabídnout konkurenční nabídku na většinu sportovních práv, a integrace reklam do Netflixu je prvním krokem.Druhou věcí, na které Netflix pracuje, je platforma pro živé vysílání. Hlavní konkurenti, včetně Amazonu , již mají možnost živého vysílání. Amazon využívá živé vysílání zejména pro své zápasy Thursday Night Football, ale provozuje také Amazon Live na svých maloobchodních webových stránkách a provozuje streamovací platformu Twitch. Netflix zkoumá možnost živých soutěžních pořadů, které umožňují interakci s diváky.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: UnsplashSpolečnost Netflix údajně jedná se společností Formula 1 o mediálních právech. Bude muset přebít nabídku společnosti ESPN patřící společnosti Disney, která práva drží od roku 2017 a v současné době platí pouze 5 milionů dolarů ročně. Očekává se, že toto číslo výrazně vzroste poté, co dokumentární seriál Drive to Survive společnosti Netflix loni zvýšil sledovanost ESPN o 50 %. F1 nyní údajně požaduje 100 milionů dolarů ročně.Průměrný závod F1 sledovalo v loňském roce na stanici ESPN necelý milion diváků. A předplatitelů Netflixu je v USA o něco méně než předplatitelů kabelové televize ESPN. Těžko říci, zda by Netflix dokázal lépe zvýšit sledovanost než specializovaná sportovní stanice ESPN. A pokud se jí podaří přilákat zhruba 1 milion diváků na jeden závod, bude to Netflixu stačit k tomu, aby ospravedlnil cenu?Společnost Amazon zaplatila NFL přibližně 100 milionů dolarů ročně za simulované vysílání 10 zápasů Thursday Night Football ročně v letech 2020 a 2021. Stream přinesl průměrnou sledovanost 1 milion diváků. Přírůstek reklamy na tyto zápasy je minimální, protože většina reklamních slotů připadla původním vysílatelům. Přesto Amazon viděl dostatečný úspěch na to, aby uzavřel s NFL obrovskou jedenáctiletou smlouvu v hodnotě 11 miliard dolarů a získal exkluzivní mediální práva na 15 zápasů za sezónu.Zdroj: Getty ImagesZ tohoto pohledu by práva na F1 mohla být výhodná. V sezóně se koná více než 20 závodů a rostoucí popularita tohoto sportu by mohla přilákat nové předplatitele a zlepšit jejich udržení v USA, přičemž by se křížově doplňoval obsah ostatních sportovních dokumentů.I když Netflix nakonec možná nezíská mediální práva na Formuli 1, skutečnost, že se o tom diskutuje, znamená, že bere myšlenku zahrnout sportovní přenosy do své knihovny vážně. Sarandos skutečně změnil svůj názor na sport, i když jen mírně: „Neříkám, že bychom sport nikdy nedělali, ale museli bychom vidět cestu, jak s ním pěstovat velký tok příjmů a velký tok zisku,“ řekl během hovoru k výsledkům společnosti. S nadcházejícími změnami ve streamovací službě může být tato cesta jasnější.