Investoři budou pravděpodobně zprávu vnímat poněkud opatrně. V minulém čtvrtletí společnost nedosáhla očekávaného konsensu Wall Street. Nejvíce znepokojujícím ukazatelem zprávy však byl 3,6% pokles tržeb ve stejných prodejnách na hlavním americkém trhu společnosti.
Vedení společnosti přičítá horší než očekávané výsledky několika nepříznivým faktorům. Patří mezi ně nedostatek zaměstnanců, který omezil růst tržeb, a prudce rostoucí vstupní náklady a mzdová inflace, které se podepsaly na výsledku hospodaření. Vedení navíc uvedlo, že očekává, že některé z těchto nepříznivých faktorů budou přetrvávat i v průběhu roku.
Nadcházející zpráva o výsledcích bude první, kterou Russell Weiner zveřejní pod svým vedením jako generální ředitel. Weiner, bývalý provozní ředitel a prezident společnosti Domino’s U.S., nahradil 1. května ve funkci Ritche Allisona, který odešel do důchodu.
Zdroj: Getty Images
Na rozdíl od mnoha společností v restauračním průmyslu a v širším sektoru spotřebního zboží získala společnost Domino’s v dřívějších fázích pandemie silný vítr do plachet. Bylo to díky tomu, že se společnost z velké části zaměřuje na rozvoz a donášku.
Vzhledem k tomu, že se společnost potýká s obtížnými srovnatelnými výsledky a mnoho spotřebitelů se vrací ke stravování v restauracích, dalo se očekávat, že meziroční růst tržeb Domino’s se zpomalí. Zpomalení v posledních dvou čtvrtletích však nebylo způsobeno pouze těmito faktory, ale také nedostatkem personálu vyplývajícím z napjaté situace na trhu práce a celostátním nárůstem infekcí ve variantě COVID-19 omicron na přelomu let 2021 a 2022.
Pro srovnání, v minulém čtvrtletí (které skončilo 27. března) vzrostly celkové tržby společnosti Domino’s meziročně o 2,8 % na 1,01 miliardy dolarů. Růst byl způsoben především vyššími tržbami dodavatelského řetězce vyplývajícími ze zvýšení cen potravinových košů, které společnost prodává do obchodů.
Tržby ze stejných prodejen v USA klesly o 3,6 %, zatímco tržby ze stejných prodejen v zahraničí (bez vlivu cizích měn) vzrostly o 1,2 %. Tržby se zvýšily díky 213 čistým nově otevřeným prodejnám za poslední rok, přičemž počet prodejen v USA vzrostl o 37 na 6 560 a počet mezinárodních prodejen se zvýšil o 176 na 12 288.
Zisk na akcii v minulém čtvrtletí meziročně klesl o 17 % na 2,50 USD, což bylo méně než očekávání Wall Street ve výši 3,05 USD. Peněžní prostředky z provozní činnosti činily 78,8 milionu USD, což je o 48 % méně než v předchozím roce.
Zdroj: Getty Images
Inflační tlaky
V dubnovém hovoru k výsledkům společnosti Domino’s za první čtvrtletí finanční ředitel Sandeep Reddy uvedl, že společnost nyní očekává roční nárůst nákladů na potravinový koš pro své prodejny v USA o 10 až 12 %.
Jedná se o revizi směrem nahoru oproti prognóze 8 % až 10 %, kterou vedení poskytlo na začátku roku.
Zaměřte se na dlouhodobé cíle
Společnost Domino’s čelí makroekonomickým faktorům, které nemůže ovlivnit, včetně vysoké inflace a napjaté situace na trhu práce. Nakonec se tyto problémy zlepší, takže dlouhodobí investoři by neměli přikládat příliš velký význam krátkodobým výsledkům společnosti.
července. Investoři budou pravděpodobně zprávu vnímat poněkud opatrně. V minulém čtvrtletí společnost nedosáhla očekávaného konsensu Wall Street. Nejvíce znepokojujícím ukazatelem zprávy však byl 3,6% pokles tržeb ve stejných prodejnách na hlavním americkém trhu společnosti.Vedení společnosti přičítá horší než očekávané výsledky několika nepříznivým faktorům. Patří mezi ně nedostatek zaměstnanců, který omezil růst tržeb, a prudce rostoucí vstupní náklady a mzdová inflace, které se podepsaly na výsledku hospodaření. Vedení navíc uvedlo, že očekává, že některé z těchto nepříznivých faktorů budou přetrvávat i v průběhu roku.Nadcházející zpráva o výsledcích bude první, kterou Russell Weiner zveřejní pod svým vedením jako generální ředitel. Weiner, bývalý provozní ředitel a prezident společnosti Domino’s U.S., nahradil 1. května ve funkci Ritche Allisona, který odešel do důchodu.Zdroj: Getty ImagesNa rozdíl od mnoha společností v restauračním průmyslu a v širším sektoru spotřebního zboží získala společnost Domino’s v dřívějších fázích pandemie silný vítr do plachet. Bylo to díky tomu, že se společnost z velké části zaměřuje na rozvoz a donášku.Vzhledem k tomu, že se společnost potýká s obtížnými srovnatelnými výsledky a mnoho spotřebitelů se vrací ke stravování v restauracích, dalo se očekávat, že meziroční růst tržeb Domino’s se zpomalí. Zpomalení v posledních dvou čtvrtletích však nebylo způsobeno pouze těmito faktory, ale také nedostatkem personálu vyplývajícím z napjaté situace na trhu práce a celostátním nárůstem infekcí ve variantě COVID-19 omicron na přelomu let 2021 a 2022.Pro srovnání, v minulém čtvrtletí vzrostly celkové tržby společnosti Domino’s meziročně o 2,8 % na 1,01 miliardy dolarů. Růst byl způsoben především vyššími tržbami dodavatelského řetězce vyplývajícími ze zvýšení cen potravinových košů, které společnost prodává do obchodů.Chcete využít této příležitosti?Tržby ze stejných prodejen v USA klesly o 3,6 %, zatímco tržby ze stejných prodejen v zahraničí vzrostly o 1,2 %. Tržby se zvýšily díky 213 čistým nově otevřeným prodejnám za poslední rok, přičemž počet prodejen v USA vzrostl o 37 na 6 560 a počet mezinárodních prodejen se zvýšil o 176 na 12 288.Zisk na akcii v minulém čtvrtletí meziročně klesl o 17 % na 2,50 USD, což bylo méně než očekávání Wall Street ve výši 3,05 USD. Peněžní prostředky z provozní činnosti činily 78,8 milionu USD, což je o 48 % méně než v předchozím roce.Zdroj: Getty ImagesV dubnovém hovoru k výsledkům společnosti Domino’s za první čtvrtletí finanční ředitel Sandeep Reddy uvedl, že společnost nyní očekává roční nárůst nákladů na potravinový koš pro své prodejny v USA o 10 až 12 %.Jedná se o revizi směrem nahoru oproti prognóze 8 % až 10 %, kterou vedení poskytlo na začátku roku.Společnost Domino’s čelí makroekonomickým faktorům, které nemůže ovlivnit, včetně vysoké inflace a napjaté situace na trhu práce. Nakonec se tyto problémy zlepší, takže dlouhodobí investoři by neměli přikládat příliš velký význam krátkodobým výsledkům společnosti.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...