čtvrtletí stabilní pokles o zhruba 3,4 % po čtvrtletí, ve kterém zaznamenala první pokles tržeb jako veřejná společnost, a předpověděla, že tržby za aktuální čtvrtletí budou o 6-14 % nižší, než očekávala Wall Street.
Generální ředitel Mark Zuckerberg se během hovoru vyjádřil k poklesu.
„Trendy zapojení na Facebooku jsou obecně silnější, než jsme očekávali, a silný reálný růst nadále podporuje zapojení na Facebooku a Instagramu,“ uvedl Zuckerberg. „Přesto se zdá, že jsme vstoupili do hospodářského poklesu, který bude mít široký dopad na podnikání v oblasti digitální reklamy. A je vždy těžké předpovědět, jak hluboké nebo jak dlouhé tyto cykly budou, ale řekl bych, že situace se zdá být horší než před čtvrt rokem.“
Zdroj: Vecteezy
V minulém čtvrtletí Zuckerberg uvedl, že diskutoval o řadě víceletých projektů na urychlení podnikání, které jsou stále důležité, ale vzhledem k nedávné trajektorii příjmů „tyto investice zpomalujeme a některé výdaje, které by přišly v příštím roce nebo dvou, odsouváme na poněkud delší dobu“.
Spolu s omezením růstu počtu zaměstnanců se „zmenší mnoho týmů, abychom mohli přesunout energii do jiných oblastí uvnitř společnosti“. (Zuckerberg před měsícem uvedl, že společnost snižuje počet najímaných inženýrů a že „přitvrdí“ u stávajících zaměstnanců, kteří se snaží splnit agresivnější cíle.)
Vyjádřil však důvěru: „Předchozí náročná období byla pro naši společnost transformační a pomohla nám vychovat novou generaci vedoucích pracovníků a očekávám, že toto období nebude jiné. Očekávám, že najdeme způsob, jak pokračovat v investicích do našich prioritních oblastí. A myslím, že z tohoto období vyjdeme jako silnější a disciplinovanější organizace.“
Zdroj: Unsplash
Pokud jde o podrobnosti o produktech, společnost překročila roční obrat 1 miliardy dolarů z reklam na Reels (konkurent společnosti TikTok (BDNCE), který nabízí krátká videa) a Reels má vyšší obrat než Stories ve stejném období po spuštění, uvedl Zuckerberg. Čas strávený na Reels se podle něj během čtvrtletí zvýšil o 30 % v rámci Facebooku a Instagramu.
O reklamách: Podle jeho slov se v nejbližší době objeví řada problémů, ale investice, které společnost provádí, by jí měly přinést komparativní výhodu v dlouhodobém horizontu.
„Jednou z nejbližších výzev je nárůst krátkodobých videí. Reels zatím nevydělává stejnou měrou jako Feed nebo Stories. Takže v nejbližší době platí, že čím rychlejší je tento skutečný růst, tím více příjmů vlastně vytlačuje ze služeb s vyšší monetizací.“ Teoreticky by společnost mohla zmírnit krátkodobý nepříznivý vliv tím, že by méně tlačila na růst Reels, „ale to by bylo pro náš produkt a podnikání horší z dlouhodobého hlediska“.
Ke „ztrátě signálu“ v důsledku změn ochrany osobních údajů v systému iOS od společnosti Apple: „Náš přístup spočívá v tom, že chceme zvýšit porozumění zájmům lidí z první strany tím, že lidem usnadníme spolupráci s podniky v našich vlastních aplikacích, ať už jde o jejich obchody s obchodními zprávami nebo nové reklamní produkty.“ Podle něj v rámci reakce na změny v oblasti obchodních zpráv využívá přibližně 40 % inzerentů službu click-to-messaging.
Zdroj: Getty Images
Třetí klíčovou výzvou je makroekonomika a „nemůžeme ovlivnit, kdy se situace vrátí zpět,“ řekl Zuckerberg. „Ale vím, že v obdobích, jako je toto, marketéři přehodnocují své rozpočty a ještě více se zaměřují na hledání nejvýkonnější reklamy – a v minulé recesi jsme investovali do našeho reklamního byznysu v době poklesu, otočili jsme se a na druhé straně vyšli silnější, a já se zaměřuji na to, abychom dnes udělali totéž.“
čtvrtletí stabilní pokles o zhruba 3,4 % po čtvrtletí, ve kterém zaznamenala první pokles tržeb jako veřejná společnost, a předpověděla, že tržby za aktuální čtvrtletí budou o 6-14 % nižší, než očekávala Wall Street.Generální ředitel Mark Zuckerberg se během hovoru vyjádřil k poklesu.„Trendy zapojení na Facebooku jsou obecně silnější, než jsme očekávali, a silný reálný růst nadále podporuje zapojení na Facebooku a Instagramu,“ uvedl Zuckerberg. „Přesto se zdá, že jsme vstoupili do hospodářského poklesu, který bude mít široký dopad na podnikání v oblasti digitální reklamy. A je vždy těžké předpovědět, jak hluboké nebo jak dlouhé tyto cykly budou, ale řekl bych, že situace se zdá být horší než před čtvrt rokem.“Zdroj: VecteezyV minulém čtvrtletí Zuckerberg uvedl, že diskutoval o řadě víceletých projektů na urychlení podnikání, které jsou stále důležité, ale vzhledem k nedávné trajektorii příjmů „tyto investice zpomalujeme a některé výdaje, které by přišly v příštím roce nebo dvou, odsouváme na poněkud delší dobu“.Spolu s omezením růstu počtu zaměstnanců se „zmenší mnoho týmů, abychom mohli přesunout energii do jiných oblastí uvnitř společnosti“. Vyjádřil však důvěru: „Předchozí náročná období byla pro naši společnost transformační a pomohla nám vychovat novou generaci vedoucích pracovníků a očekávám, že toto období nebude jiné. Očekávám, že najdeme způsob, jak pokračovat v investicích do našich prioritních oblastí. A myslím, že z tohoto období vyjdeme jako silnější a disciplinovanější organizace.“Zdroj: UnsplashPokud jde o podrobnosti o produktech, společnost překročila roční obrat 1 miliardy dolarů z reklam na Reels , který nabízí krátká videa) a Reels má vyšší obrat než Stories ve stejném období po spuštění, uvedl Zuckerberg. Čas strávený na Reels se podle něj během čtvrtletí zvýšil o 30 % v rámci Facebooku a Instagramu.Chcete využít této příležitosti?O reklamách: Podle jeho slov se v nejbližší době objeví řada problémů, ale investice, které společnost provádí, by jí měly přinést komparativní výhodu v dlouhodobém horizontu.„Jednou z nejbližších výzev je nárůst krátkodobých videí. Reels zatím nevydělává stejnou měrou jako Feed nebo Stories. Takže v nejbližší době platí, že čím rychlejší je tento skutečný růst, tím více příjmů vlastně vytlačuje ze služeb s vyšší monetizací.“ Teoreticky by společnost mohla zmírnit krátkodobý nepříznivý vliv tím, že by méně tlačila na růst Reels, „ale to by bylo pro náš produkt a podnikání horší z dlouhodobého hlediska“.Ke „ztrátě signálu“ v důsledku změn ochrany osobních údajů v systému iOS od společnosti Apple: „Náš přístup spočívá v tom, že chceme zvýšit porozumění zájmům lidí z první strany tím, že lidem usnadníme spolupráci s podniky v našich vlastních aplikacích, ať už jde o jejich obchody s obchodními zprávami nebo nové reklamní produkty.“ Podle něj v rámci reakce na změny v oblasti obchodních zpráv využívá přibližně 40 % inzerentů službu click-to-messaging.Zdroj: Getty ImagesTřetí klíčovou výzvou je makroekonomika a „nemůžeme ovlivnit, kdy se situace vrátí zpět,“ řekl Zuckerberg. „Ale vím, že v obdobích, jako je toto, marketéři přehodnocují své rozpočty a ještě více se zaměřují na hledání nejvýkonnější reklamy – a v minulé recesi jsme investovali do našeho reklamního byznysu v době poklesu, otočili jsme se a na druhé straně vyšli silnější, a já se zaměřuji na to, abychom dnes udělali totéž.“