Streamovací gigant uvedl, že ve druhém čtvrtletí ztratil téměř 1 milion předplatitelů – což zdaleka nedosahuje 2 milionů, před kterými dříve varoval, že by mohly vzniknout.
Přišlo to poté, co se Netflix spolu s dalšími akciemi streamovacích společností letos propadl – v souladu s masivním výprodejem technologických akcií.
Dosáhly však tyto mediální akcie svého dna? Je to smíšená záležitost: Někteří analytici byli v posledních dnech optimističtější, zatímco jiní snížili cílové hodnoty Netflixu.

Návrat k růstu
Zatímco úbytek předplatitelů byl menší, než se očekávalo, Beth Kindigová, hlavní technologická analytička fondu I/O, uvedla, že „větší zprávou je, že [Netflix] plánuje návrat k růstu“, vzhledem k tomu, že akcie jsou na „dně“.
Společnost, která má v současnosti 220,67 milionu předplatitelů, uvedla, že ve třetím čtvrtletí očekává, že čistý počet dalších předplatitelů dosáhne 1 milionu.
Tento plán „je nyní naprosto zásadní, protože ocenění je tak nízké, že je na historickém desetiletém minimu jak horní, tak dolní linie. Takže jakýkoli návrat k růstu a toto nízké ocenění vstupuje do hry, kde bychom mohli začít vidět kupce,“ řekla ve středu – po zprávě o výsledcích – v pořadu „Squawk Box Asia“.
Akcie Netflixu se od začátku roku propadly o více než 60 %.
Mezi další plány, kterými chce oživit růst, patří spuštění produktu podporovaného reklamou v roce 2023 a omezení sdílení hesel.
„Streamovací sektor se po Covidu potýkal s těžkými komplikacemi a my se domníváme, že trh zaměňuje zpomalení za něco více přirozeného než za přechodný protivítr, který vytvořil Covid,“ řekl Kindig pro CNBC. Comps označuje analýzu srovnatelných společností, což je způsob, jak určit hodnotu společností na základě jejich porovnání s obdobnými společnostmi.

„Tato srovnání se vyjasní ve druhé polovině roku 2022 a dále, takže očekáváme návrat k růstu akcií streamovacích společností a domníváme se, že současné ocenění je přehnanou reakcí na pokles,“ uvedla.
Investiční společnost Guggenheim ve své zprávě z 18. července uvedla, že výsledky Netflixu mají „rozsáhlé důsledky“ nejen pro jeho akcie, ale také pro ocenění jeho streamovacích konkurentů.
Vývoj počtu členů Netflixu ve druhém a třetím čtvrtletí bude pro hodnotu „nejkritičtější“ složkou, uvedla firma, která na Netflix vystavila nákupní doporučení a cílovou cenu 265 USD z poslední uzavírací hodnoty 216,44 USD. Její cíl odráží její názor na dodatečnou ekonomickou hodnotu Netflixu plynoucí ze spuštění nového produktu podporovaného reklamou a globálního růstu, uvedla.
Citi ve svém sdělení po oznámení výsledků rovněž potvrdila nákupní doporučení pro Netflix a cílovou cenu 275 USD.
Přesto ne všichni jsou optimističtí. Analytik Douglas Mitchelson z Credit Suisse v pondělí – ještě před zveřejněním výsledků – klientům řekl, že dlouhodobý výhled Netflixu je nejistý.
„Její minimální tvorba [volného peněžního toku] brání zaujmout hodnotový postoj k akciím, zatímco výrazné oživení růstu počtu předplatitelů v budoucích čtvrtletích bude vyžadovat určitou kombinaci rychlejšího růstu trhu, úspěchu virálního obsahu a nedostatku konkurenčního vlivu – přičemž každý z těchto faktorů je v tuto chvíli nejistý,“ uvedl.
Výběr akcií
Investoři mohou podle analytiků zvážit také nákup americké streamovací platformy Roku.
Kindig doporučuje Roku kvůli trendu videa na vyžádání založeného na reklamách, což je model, který vyžaduje, aby uživatelé před sledováním bezplatného obsahu sledovali reklamy.

„Řekla bych, že je to trend číslo jedna v oblasti médií, do kterého lze investovat,“ řekla pro CNBC a dodala, že videoreklamy pro streamovací služby lze mnohem snadněji zpeněžit a také přilákat kvalitnější inzerenty.
Vzhledem k tomu, že špičkoví inzerenti mají přístup k datům, aby mohli cílit na správné uživatele, začnou do streamovacích služeb, jako jsou Roku a Netflix, více investovat. Doporučuje také firmu Magnite, která se zabývá technologiemi pro online reklamu.
Správce aktiv Needham ve své zprávě z 18. července rovněž upozornil na potenciální zdroj příjmů Roku z dat. Odhaduje, že prodej uživatelských dat získaných z jeho služby sledování připojené televize první stranou – zařízení zabudovaných do televizorů pro podporu streamování – by zvýšil tržby o téměř 3 % a Ebitda
Needham stanovil cílovou cenu pro Roku na 205 USD, což představuje více než 120% nárůst. Roku se také od začátku roku propadla o více než 60 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky