Po loňském růstu o téměř 50 % se akcie výrobce elektromobilů od začátku roku propadly o více než 40 %.
„Myslíme si, že Tesla je v tuto chvíli poměrně dobře oceněná… Určitě bych očekával, že v budoucnu uvidíme u tohoto jména velkou volatilitu,“ řekl Dave Sekera v rozhovoru pro CNBC Pro Talks.
Tesla čelí nové konkurenci, protože nové modely elektromobilů nabízejí jak začínající, tak starší automobilky – a analytici očekávají, že podíl Tesly na americkém trhu elektromobilů bude klesat.
Ve druhém čtvrtletí dodala Tesla 254 695 vozů, což jen těsně zaostalo za očekáváním analytiků.

Celkově se však očekává, že poptávka po elektromobilech v příštích letech prudce vzroste a jejich prodeje překonají tradiční vozidla. V EU například zákonodárci odhlasovali zákaz prodeje nových dieselových a benzinových automobilů od roku 2035.
Pro investory, kteří chtějí hrát na tomto boomu elektromobilů, existují možná lepší a zajímavější místa k investování než do velkých výrobců elektromobilů, říká Sekera.
Výběr akcií
Lithium, základní kov používaný k výrobě baterií pro elektromobily, je jedním z odvětví, které Sekera hodnotí pozitivně.
„Myslím, že lithium je mnohem zajímavější,“ řekl v rozhovoru pro CNBC Pro Talks. Podle jeho slov bude podle prognóz jeho firmy nabídka do roku 2030 nedostatečná.
„Takže to je oblast, kde očekáváme, že ceny zde v krátkodobém horizontu zůstanou vysoké,“ řekl. „V krátkodobém horizontu jsou podle nás všichni poskytovatelé lithia podhodnoceni.“

Akcií s největším růstem je podle něj Lithium Americas LAC. Sekera však varoval, že jde o „rizikovou akcii“, protože firma je stále ve fázi předprodukce – to znamená, že v současné době žádný kov nevyrábí.
Lithium Americas v současné době rozvíjí tři lithiové projekty a jeden z nich by měl podle Morningstar vstoupit do výroby ještě letos. „Pro dlouhodobé investory, kteří jsou schopni tolerovat volatilitu, vidíme v akciích obrovský růst,“ uvedla společnost Morningstar ve své zprávě o výhledu na třetí čtvrtletí.
Sekera dodal, že další oblastí, která bude těžit z rozmachu elektromobilů, jsou speciální chemikálie.
„Když se podíváme na to, co je potřeba k výrobě elektromobilu, myslím, že je k tomu potřeba dvakrát až třikrát více speciálních chemikálií než k výrobě běžného spalovacího motoru,“ řekl Sekera v rozhovoru pro CNBC Pro Talks.
Podle společnosti Morningstar, která vidí dlouhodobý růst firem v tomto odvětví prodávajících materiály používané v elektrických vozidlech, jsou jednou z takových skupin společností výrobci speciálních plastů. Podle zprávy se například v elektromobilech používá 3,5krát více vrstveného skla, aby se snížila hlučnost, zlepšila energetická účinnost a prodloužila životnost baterií.
Sekera jmenoval výrobce plastů Eastman Chemical jako jednu z akcií, která by z toho měla těžit, a také amerického výrobce chemikálií Dupont.
„Místo toho, abychom hráli na samotné výrobce lithia, speciálních chemikálií a na ně napojených dodavatelů dílů, jsou dnes lepší hry,“ řekl Sekera.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























