Podle společnosti Hagerty Automotive Intelligence, která se zabývá pojištěním klasických automobilů a sběratelským stylem života, se očekává, že aukční prodeje na Monterey Car Week dosáhnou 300 až 490 milionů dolarů. Podle odborníků je pravděpodobné, že tržby překonají dosavadní rekord z výstavy v roce 2015, kdy činily 395 milionů dolarů. V loňském roce činily 351 milionů dolarů.
Podle serveru Classic.com bude letos v aukcích pěti aukčních síní draženo celkem 956 vozů. V čele stojí značky Porsche a Ferrari, které mají na prodej 100 vozů Porsche a 93 Ferrari. Rekordních 149 vozů bude letos nabízeno za 1 milion dolarů a více, přičemž nejméně půl tuctu z nich by mělo vynést osmimístnou částku, uvádí Hagerty.
Sběratelé a aukční domy tvrdí, že návrat mezinárodních kupců do Pebble Beach letos jen podpoří pokračující silnou poptávku mezi americkými sběrateli. Poptávka, prodeje a ceny prudce rostou jak na internetu, tak na osobních aukcích.
Zdroj: Getty Images
„Trh s aukcemi klasických automobilů vykazuje značnou sílu jak z pohledu online aukcí, tak z pohledu živých aukcí,“ řekl McKeel Hagerty, generální ředitel společnosti Hagerty. „Podle všech měřítek je rok 2022 zatím rokem rekordním.“
Podle společnosti Hagerty vzrostla čísla prodejů v živých aukcích oproti roku 2021 o 53 % a online aukce vzrostly oproti loňskému roku o 69 %. V letošním roce se zatím v aukcích prodaly vozy za téměř 2 miliardy dolarů, a to mezi živými a online aukcemi.
Podle aukčních domů se zdá, že obavy z inflace, recese a kolísavého akciového trhu nijak nesnižují poptávku po klasických automobilech, a to za jakoukoli cenu. Poptávku podporuje obrovské bohatství nashromážděné během pandemie spolu s novou, mladší vlnou sběratelů, kteří nakupovali v posledních dvou letech.
Nedostatek ojetých a nových vozů navíc zvedl ceny klasických automobilů, což vedlo k rekordním aukcím.
Letos na jaře se mimořádně vzácný Mercedes-Benz 300 SLR z roku 1955 prodal za 143 milionů dolarů – stal se nejdražším prodaným vozem v historii a nově definoval pojem „drahý“ na trhu s klasickými automobily.
Generální ředitel společnosti Hagerty uvedl, že očekává silné nabídky ve většině kategorií a epoch.
Zdroj: Getty Images
„Když se zamyslíme nad víkendovými aukcemi v Monterey, očekáváme, že se budou silně dražit ‚bookendy‘ – od předválečných vozů, jako jsou Bugatti Type 57 a Mercedes-Benz 540K, až po moderní, přesto stále analogové superautomobily, jako jsou Ferrari F40, F50 a Porsche Carrera GT,“ řekl.
Na letošní výstavě proběhne první živá aukce společnosti Broad Arrow Group, která se zabývá prodejem klasických automobilů a byla založena v loňském roce a právě převzata společností Hagerty. Mezi její hlavní loty patří Ferrari 250 GT LWB Berlinetta „Tour de France“ z roku 1957, jehož hodnota se odhaduje až na 7 milionů dolarů, a Mercedes-Benz 540 K Sindelfingen Spezial Roadster z roku 1939, jehož cena se odhaduje až na 8 milionů dolarů.
„Je to součást naší vize vybudovat ekosystém pro všechny milovníky automobilů,“ uvedla společnost Hagerty.
Zde je pět nejlepších vozů podle odhadované hodnoty, jejichž prodej se tento týden v Monterey očekává:
1958 Maserati 450S by Fantuzzi,
Zdroj: Getty Images
Odhadovaná cena: 9 až 11 milionů dolarů
Toto závodní Maserati, dražené aukční síní RM Sotheby’s, je součástí sbírky Oscara Davise a bylo jedním z 10 vyrobených exemplářů. V roce 1958 zvítězil ve třech regionálních závodech SCCA a koncem 90. let byl restaurován, ale zachoval si většinu původní mechanické výbavy.
1938 Talbot-Lago T150-C SS Teardrop Coupe by Figoni et Falaschi
Zdroj: Getty Images
Odhadovaná cena: 9 až 11 milionů dolarů
Tento Talbot-Lago „Teardrop Coup“, jeden z pouhých 11 vyrobených exemplářů a jediný známý exemplář objednaný speciálně pro závody, dokončil v roce 1939 závod 24 hodin LeMans, později prošel šestiletou renovací a získal několik ocenění jako součást sbírky Oscara Davise. Vůz draží aukční síň RM Sotheby’s.
1937 Mercedes-Benz 540 K Special Roadster by Sindelfingen
Zdroj: Getty Images
Odhadovaná cena: 9 až 12 milionů dolarů
Tento model 540 K, jeden z pouhých tří exemplářů, byl v roce 1937 dodán afghánskému králi. Vůz vystřídal několik majitelů a na veřejnosti byl k vidění jen zřídka, přesto si zachoval mnoho původních detailů. Draží ho aukční síň RM Sotheby’s.
1937 Bugatti Type 57SC Atalante
Zdroj: Getty Images
Odhadovaná cena: 10 až 12 milionů dolarů
Jedná se o jeden z nejlepších exemplářů vyhledávaného typu 75S Atalante. Bugatti vyrobilo pouze 42 těchto vozů a žádné dva nejsou stejné. Tento model, dražený společností Gooding & Co., prošel několika majiteli v Evropě a USA, než prošel rozsáhlou tříletou renovací majitele Raye Scherra a získal několik ocenění.
1955 Ferrari 410 Sport Spider by Scaglietti
Zdroj: Getty Images
Odhadovaná cena: 25 až 30 milionů dolarů
Jedno z nejvýznamnějších závodních Ferrari všech dob, toto 410 bylo jedním z pouhých dvou vyrobených vozů a závodily s ním legendy Juan Manuel Fangio a Carroll Shelby. Shelby s tímto vozem 410, známým jako „0598 CM“, vyhrál více závodů než s jakýmkoli jiným vozem během své závodní kariéry. Vůz draží aukční síň RM Sotheby’s.
Podle společnosti Hagerty Automotive Intelligence, která se zabývá pojištěním klasických automobilů a sběratelským stylem života, se očekává, že aukční prodeje na Monterey Car Week dosáhnou 300 až 490 milionů dolarů. Podle odborníků je pravděpodobné, že tržby překonají dosavadní rekord z výstavy v roce 2015, kdy činily 395 milionů dolarů. V loňském roce činily 351 milionů dolarů.Podle serveru Classic.com bude letos v aukcích pěti aukčních síní draženo celkem 956 vozů. V čele stojí značky Porsche a Ferrari, které mají na prodej 100 vozů Porsche a 93 Ferrari. Rekordních 149 vozů bude letos nabízeno za 1 milion dolarů a více, přičemž nejméně půl tuctu z nich by mělo vynést osmimístnou částku, uvádí Hagerty.Sběratelé a aukční domy tvrdí, že návrat mezinárodních kupců do Pebble Beach letos jen podpoří pokračující silnou poptávku mezi americkými sběrateli. Poptávka, prodeje a ceny prudce rostou jak na internetu, tak na osobních aukcích.Zdroj: Getty Images„Trh s aukcemi klasických automobilů vykazuje značnou sílu jak z pohledu online aukcí, tak z pohledu živých aukcí,“ řekl McKeel Hagerty, generální ředitel společnosti Hagerty. „Podle všech měřítek je rok 2022 zatím rokem rekordním.“Podle společnosti Hagerty vzrostla čísla prodejů v živých aukcích oproti roku 2021 o 53 % a online aukce vzrostly oproti loňskému roku o 69 %. V letošním roce se zatím v aukcích prodaly vozy za téměř 2 miliardy dolarů, a to mezi živými a online aukcemi.Podle aukčních domů se zdá, že obavy z inflace, recese a kolísavého akciového trhu nijak nesnižují poptávku po klasických automobilech, a to za jakoukoli cenu. Poptávku podporuje obrovské bohatství nashromážděné během pandemie spolu s novou, mladší vlnou sběratelů, kteří nakupovali v posledních dvou letech.Chcete využít této příležitosti?Nedostatek ojetých a nových vozů navíc zvedl ceny klasických automobilů, což vedlo k rekordním aukcím.Letos na jaře se mimořádně vzácný Mercedes-Benz 300 SLR z roku 1955 prodal za 143 milionů dolarů – stal se nejdražším prodaným vozem v historii a nově definoval pojem „drahý“ na trhu s klasickými automobily.Generální ředitel společnosti Hagerty uvedl, že očekává silné nabídky ve většině kategorií a epoch.Zdroj: Getty Images„Když se zamyslíme nad víkendovými aukcemi v Monterey, očekáváme, že se budou silně dražit ‚bookendy‘ – od předválečných vozů, jako jsou Bugatti Type 57 a Mercedes-Benz 540K, až po moderní, přesto stále analogové superautomobily, jako jsou Ferrari F40, F50 a Porsche Carrera GT,“ řekl. Na letošní výstavě proběhne první živá aukce společnosti Broad Arrow Group, která se zabývá prodejem klasických automobilů a byla založena v loňském roce a právě převzata společností Hagerty. Mezi její hlavní loty patří Ferrari 250 GT LWB Berlinetta „Tour de France“ z roku 1957, jehož hodnota se odhaduje až na 7 milionů dolarů, a Mercedes-Benz 540 K Sindelfingen Spezial Roadster z roku 1939, jehož cena se odhaduje až na 8 milionů dolarů.„Je to součást naší vize vybudovat ekosystém pro všechny milovníky automobilů,“ uvedla společnost Hagerty.Zde je pět nejlepších vozů podle odhadované hodnoty, jejichž prodej se tento týden v Monterey očekává:1958 Maserati 450S by Fantuzzi,Zdroj: Getty ImagesOdhadovaná cena: 9 až 11 milionů dolarůToto závodní Maserati, dražené aukční síní RM Sotheby’s, je součástí sbírky Oscara Davise a bylo jedním z 10 vyrobených exemplářů. V roce 1958 zvítězil ve třech regionálních závodech SCCA a koncem 90. let byl restaurován, ale zachoval si většinu původní mechanické výbavy.1938 Talbot-Lago T150-C SS Teardrop Coupe by Figoni et FalaschiZdroj: Getty ImagesOdhadovaná cena: 9 až 11 milionů dolarůTento Talbot-Lago „Teardrop Coup“, jeden z pouhých 11 vyrobených exemplářů a jediný známý exemplář objednaný speciálně pro závody, dokončil v roce 1939 závod 24 hodin LeMans, později prošel šestiletou renovací a získal několik ocenění jako součást sbírky Oscara Davise. Vůz draží aukční síň RM Sotheby’s.1937 Mercedes-Benz 540 K Special Roadster by SindelfingenZdroj: Getty ImagesOdhadovaná cena: 9 až 12 milionů dolarůTento model 540 K, jeden z pouhých tří exemplářů, byl v roce 1937 dodán afghánskému králi. Vůz vystřídal několik majitelů a na veřejnosti byl k vidění jen zřídka, přesto si zachoval mnoho původních detailů. Draží ho aukční síň RM Sotheby’s.1937 Bugatti Type 57SC AtalanteZdroj: Getty ImagesOdhadovaná cena: 10 až 12 milionů dolarůJedná se o jeden z nejlepších exemplářů vyhledávaného typu 75S Atalante. Bugatti vyrobilo pouze 42 těchto vozů a žádné dva nejsou stejné. Tento model, dražený společností Gooding & Co., prošel několika majiteli v Evropě a USA, než prošel rozsáhlou tříletou renovací majitele Raye Scherra a získal několik ocenění.1955 Ferrari 410 Sport Spider by ScagliettiZdroj: Getty ImagesOdhadovaná cena: 25 až 30 milionů dolarůJedno z nejvýznamnějších závodních Ferrari všech dob, toto 410 bylo jedním z pouhých dvou vyrobených vozů a závodily s ním legendy Juan Manuel Fangio a Carroll Shelby. Shelby s tímto vozem 410, známým jako „0598 CM“, vyhrál více závodů než s jakýmkoli jiným vozem během své závodní kariéry. Vůz draží aukční síň RM Sotheby’s.