„Amazon podle našeho názoru opět dokázal, jak jedinečný je jeho obchodní model a proč investoři musí vlastnit jeho akcie,“ napsal Mushkin ve své výzkumné zprávě.
Konkurenční výhoda společnosti spočívá v její distribuční a logistické síti, která „není replikovatelná“, napsal Mushkin. Zákazníci se stále více spoléhají na doručovací služby Amazonu do druhého dne nebo do stejného dne, takže členství v Prime je „nutností, nikoliv přáním“, dodal. Díky tomu se zvýšení cen členských poplatků mezi zákazníky poměrně dobře snáší, jak dokládají výsledky společnosti Amazon za druhé čtvrtletí.
„Jsme spokojeni s výsledky, které vidíme v programu Prime,“ řekl finanční ředitel Amazonu Brian Olsavsky v telefonátu s investory. „Počet členů programu Prime a jejich udržení je stále silné. Myslím, že tato změna pozitivně předčila naše očekávání.“

Tržby ve čtvrtletí vzrostly o 7 % na 121,2 miliardy dolarů, což je nad konsensuálními odhady Wall Street i nad výhledovým rozmezím společnosti. Příjmy z reklamy ve výši 8,7 miliardy dolarů se ve čtvrtletí udržely na stejné úrovni, a to i přesto, že obava z toho, jak by recese mohla ovlivnit rozpočty na reklamu, otřásla i jinými technologickými giganty. Mushkin věří, že reklamní služby Amazonu jsou další výhodou oproti konkurenci, vzhledem k jeho vlastnímu výzkumu účinnosti fo reklamy na této platformě.
Časopis Barron’s vyzdvihl růst příjmů z reklamy společnosti Amazon na začátku tohoto roku, když ji označil za nejlepší volbu pro rok 2022. Barron’s také tvrdil, že cloudové služby Amazonu by mohly být v příštích letech hlavním motorem růstu.
Přesto bude společnost stále pociťovat tlak rostoucích makroekonomických protivítrů, napsal Mushkin, což analytika vedlo ke snížení výhledu ziskovosti a marží pro zbytek roku. Stále však ponechal rating Buy a cílovou cenu 173 USD. Z 53 analytiků, kteří se zabývají akciemi společnosti, ji 94 % hodnotí jako „Buy“, 4 % jako „Hold“ a 2 % jako „Sell“, uvádí FactSet.
Amazon v pondělí mírně rostl na 135,08 USD.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























