Být veganem je jedním z nových hitů. Nestlé to chápe, ale bude vás to něco stát
Veganství se stává novým trendem v životním stylu, protože stále více lidí se domnívá, že tímto způsobem chrání Zemi, nebo jen z etických důvodů chovu zvířat.
Vegani, kteří mají chuť na oplatky v čokoládě, si konečně mohou pořídit KitKat.
Švýcarský potravinářský gigant Nestlé SA uvádí od pátku na trh KitKat V, rostlinnou verzi jedné z nejoblíbenějších čokoládových tyčinek na světě, která se má začít prodávat v 15 evropských zemích včetně Spojeného království.
Na rozdíl od klasického KitKatu používá veganská verze jako náhradu mléka recepturu na bázi rýže. Jedná se o jedno z největších uvedení veganské alternativy velké cukrovinářské značky, jejíž vývoj trval dva roky.
„Čtyři z deseti spotřebitelů nám říkají, že mají zájem přejít na rostlinnou stravu,“ uvedla v rozhovoru Corinne Gablerová, vedoucí oddělení cukrovinek společnosti Nestlé pro Evropu. „Mohl by to být významný trh v oblasti cukrovinek.“
Trh s veganskou čokoládou má již v současné době hodnotu 533 milionů dolarů a očekává se, že se do deseti let více než zdvojnásobí na 1,4 miliardy dolarů.
Zdroj: Unsplash
S pronikáním do alternativ mléčné čokolády začaly malé značky a nyní je následují velké značky. Švýcarská čokoládovna Lindt & Spruengli AG, známá svými velikonočními zajíčky zabalenými ve zlaté fólii, prodává pod značkou Hello tabulky na bázi ovesného mléka. Společnost Mars představila veganské verze svých tyčinek Bounty, Topic a Galaxy a společnost Cadbury, která patří společnosti Mondelez International Inc., loni uvedla na trh tyčinku Plant Bar, která je prezentována jako veganská edice mléčné čokolády Dairy Milk.
Došlo však i k určitým neúspěchům a největší britský obchod s potravinami Tesco Plc nedávno přestal ve sporu o značení prodávat veganskou verzi čokoládových tyčinek Galaxy společnosti Mars Inc.
Uvedení nových výrobků na trh může také skončit neúspěchem, jak zjistila společnost Nestlé, když po slabé poptávce stáhla z pultů své čokoládové tyčinky Milkybar Wowsomes s 30 % nižším obsahem cukru.
Společnost Nestlé však vkládá do KitKatu V velké naděje a začíná s výrobou 300 tun s možností vyrábět více, uvedla Gabler. Pro srovnání, v Evropě se ročně vyrobí desítky tisíc tun běžných výrobků KitKat. Ačkoli se vyvíjí v anglickém Yorku – centru čokoládových inovací společnosti Nestlé – výroba běžných výrobků bude probíhat v německém Hamburku, kde je větší kapacita.
Maloobchodní ceny
Zdroj: Nestle.co.uk
Méně vítanou zprávou v době nejhorší krize životních nákladů za poslední desetiletí je, že KitKat V bude pravděpodobně stát více než běžná verze. Důvodem je dražší výroba kvůli dražším ingrediencím a nutnosti přísných opatření, která mají zajistit, aby na výrobních linkách nezůstaly žádné stopy po mléčných výrobcích, uvedla společnost Nestlé.
Během loňského zkušebního provozu společnosti Nestlé se KitKat V v některých obchodech prodával za přibližně 90 pencí (26 Kč), zatímco neveganská verze za 60 nebo 70 pencí ( 17 – 20 Kč ), uvedla Gabler. Společnost se snaží zvýšit efektivitu, aby byl tento rozdíl co nejmenší, uvedla.
Podle Louise Barrett, vedoucí technologického centra pro cukrářské výrobky Nestlé v Yorku, Nestlé vyzkoušelo mnoho nemléčných alternativ včetně ovesných, sójových a mandlových, než se rozhodlo pro recepturu na bázi rýže, která má správnou krémovou konzistenci známou fanouškům neveganské verze.
„Je to velmi náročné,“ řekla Barrett. „Naši odborníci na výzkum a vývoj pracovali na tom, aby se jí co nejvíce přiblížili.“
Vegani, kteří mají chuť na oplatky v čokoládě, si konečně mohou pořídit KitKat.Švýcarský potravinářský gigant Nestlé SA uvádí od pátku na trh KitKat V, rostlinnou verzi jedné z nejoblíbenějších čokoládových tyčinek na světě, která se má začít prodávat v 15 evropských zemích včetně Spojeného království.Na rozdíl od klasického KitKatu používá veganská verze jako náhradu mléka recepturu na bázi rýže. Jedná se o jedno z největších uvedení veganské alternativy velké cukrovinářské značky, jejíž vývoj trval dva roky.„Čtyři z deseti spotřebitelů nám říkají, že mají zájem přejít na rostlinnou stravu,“ uvedla v rozhovoru Corinne Gablerová, vedoucí oddělení cukrovinek společnosti Nestlé pro Evropu. „Mohl by to být významný trh v oblasti cukrovinek.“Trh s veganskou čokoládou má již v současné době hodnotu 533 milionů dolarů a očekává se, že se do deseti let více než zdvojnásobí na 1,4 miliardy dolarů.Zdroj: UnsplashS pronikáním do alternativ mléčné čokolády začaly malé značky a nyní je následují velké značky. Švýcarská čokoládovna Lindt & Spruengli AG, známá svými velikonočními zajíčky zabalenými ve zlaté fólii, prodává pod značkou Hello tabulky na bázi ovesného mléka. Společnost Mars představila veganské verze svých tyčinek Bounty, Topic a Galaxy a společnost Cadbury, která patří společnosti Mondelez International Inc., loni uvedla na trh tyčinku Plant Bar, která je prezentována jako veganská edice mléčné čokolády Dairy Milk.Došlo však i k určitým neúspěchům a největší britský obchod s potravinami Tesco Plc nedávno přestal ve sporu o značení prodávat veganskou verzi čokoládových tyčinek Galaxy společnosti Mars Inc.Chcete využít této příležitosti?Uvedení nových výrobků na trh může také skončit neúspěchem, jak zjistila společnost Nestlé, když po slabé poptávce stáhla z pultů své čokoládové tyčinky Milkybar Wowsomes s 30 % nižším obsahem cukru.Společnost Nestlé však vkládá do KitKatu V velké naděje a začíná s výrobou 300 tun s možností vyrábět více, uvedla Gabler. Pro srovnání, v Evropě se ročně vyrobí desítky tisíc tun běžných výrobků KitKat. Ačkoli se vyvíjí v anglickém Yorku – centru čokoládových inovací společnosti Nestlé – výroba běžných výrobků bude probíhat v německém Hamburku, kde je větší kapacita.Zdroj: Nestle.co.ukMéně vítanou zprávou v době nejhorší krize životních nákladů za poslední desetiletí je, že KitKat V bude pravděpodobně stát více než běžná verze. Důvodem je dražší výroba kvůli dražším ingrediencím a nutnosti přísných opatření, která mají zajistit, aby na výrobních linkách nezůstaly žádné stopy po mléčných výrobcích, uvedla společnost Nestlé.Během loňského zkušebního provozu společnosti Nestlé se KitKat V v některých obchodech prodával za přibližně 90 pencí , zatímco neveganská verze za 60 nebo 70 pencí , uvedla Gabler. Společnost se snaží zvýšit efektivitu, aby byl tento rozdíl co nejmenší, uvedla.Podle Louise Barrett, vedoucí technologického centra pro cukrářské výrobky Nestlé v Yorku, Nestlé vyzkoušelo mnoho nemléčných alternativ včetně ovesných, sójových a mandlových, než se rozhodlo pro recepturu na bázi rýže, která má správnou krémovou konzistenci známou fanouškům neveganské verze.„Je to velmi náročné,“ řekla Barrett. „Naši odborníci na výzkum a vývoj pracovali na tom, aby se jí co nejvíce přiblížili.“