Maloobchodní prodejce Lowe’s hlásí smíšené výsledky za druhé čtvrtletí
Společnost Lowe's ve středu oznámila výsledky za druhé čtvrtletí, které překonaly očekávání analytiků, protože podle společnosti zlepšený provoz kompenzoval nižší než očekávané tržby, které byly ovlivněny zkráceným jarem.
Maloobchodní prodejce domácích potřeb uvedl, že prodeje pro kutily byly rovněž poškozeny nižší poptávkou po některých diskrečních položkách, konkrétně po sezónních produktech, jako je terasový nábytek a grily, a některých populárních pandemických produktech, jako jsou mrazničky.
Objem transakcí se v průběhu čtvrtletí snížil o 6 %, ale průměrná cena nákupu vzrostla o 6,5 %, částečně v důsledku inflace. Generální ředitel Marvin Ellison uvedl, že navzdory rostoucím nákladům se spotřebitelé zdají být zdraví.
„Spíše než že by spotřebitelé z řad kutilů obchodovali dolů, jak slyšíte od některých maloobchodníků, v mnoha případech jsme byli svědky opaku,“ řekl Ellison televizi CNBC. „Zákazník ve skutečnosti přechází na inovace a vyměňuje za novinky.“
Zdroj: Getty Images
Srovnatelné tržby celkově poklesly o 0,3 %, ačkoli domácí kutilové v USA zaznamenali mírný růst o 0,2 % oproti stejnému čtvrtletí loňského roku.
Společnost Lowe’s zaznamenala nárůst prodeje profesionálům, jako jsou dodavatelé a elektrikáři. Ellison uvedl, že nové věrnostní programy společnosti přitahují více profesionálních dodavatelů a podporují opakované návštěvy. Odborníci, kteří byli do programu zaregistrováni, podle něj utratili třikrát více než ti, kteří do programu zaregistrováni nebyli.
Ačkoli se nálada stavitelů domů tento měsíc změnila na negativní, Ellison zůstává ohledně stavu bytového stavitelství optimistický. Poznamenal, že stáří domů, úroveň disponibilního příjmu a růst cen bydlení naznačují pokračující sílu obchodu Lowe’s s home improvement.
Zde jsou údaje společnosti ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 4,67 USD oproti očekávaným 4,58 USD. Tržby: 27,48 miliardy USD oproti očekávaným 28,12 miliardy USD.
Společnost Lowe’s uvedla, že nyní očekává celkové a srovnatelné tržby za rok směrem ke spodní hranici svého výhledového rozpětí. Předpokládala tržby ve výši 97 až 99 miliard USD a srovnatelné tržby o 1 % nižší až o 1 % vyšší. Provozní výnosy a zisk se mají pohybovat na horní hranici předchozího výhledu.
„Očekáváme, že v druhé polovině roku se zlepší situace našich zákazníků a poptávka po kutilství,“ řekl Ellison televizi CNBC. „Očekáváme také pokračování zrychleného růstu u profesionálních zákazníků.“
Zdroj: Getty Images
Akcie společnosti ve středu vzrostly přibližně o 3 %.
Za tříměsíční období končící 29. července vykázala společnost Lowe’s čistý zisk ve výši 2,99 miliardy USD, což je méně než 3,02 miliardy USD v loňském roce. Čisté tržby klesly na 27,48 miliardy USD z 27,57 miliardy USD před rokem.
Výsledky přicházejí poté, co Home Depot v úterý oznámil lepší než očekávané zisky a tržby za druhé čtvrtletí a setrval na své prognóze. Mnoho lidí se během pandemie pustilo do projektů na zlepšení bydlení a investoři sledovali, zda se tyto výdaje udrží.
Společnost Lowe’s má jinou skladbu zákazníků než Home Depot, který má tendenci získávat větší část svých tržeb od profesionálů v domácnosti. Společnost Lowe se více spoléhá na zákazníky z řad kutilů, což ji činí zranitelnější vůči změnám v poptávce.
„Naše výsledky v první polovině roku byly neúměrně ovlivněny naším 75 % mixem zákazníků z řad domácích kutilů, což bylo částečně kompenzováno dvouciferným růstem Pro již deváté čtvrtletí v řadě,“ uvedl Ellison v prohlášení.
Maloobchodní prodejce domácích potřeb uvedl, že prodeje pro kutily byly rovněž poškozeny nižší poptávkou po některých diskrečních položkách, konkrétně po sezónních produktech, jako je terasový nábytek a grily, a některých populárních pandemických produktech, jako jsou mrazničky.Objem transakcí se v průběhu čtvrtletí snížil o 6 %, ale průměrná cena nákupu vzrostla o 6,5 %, částečně v důsledku inflace. Generální ředitel Marvin Ellison uvedl, že navzdory rostoucím nákladům se spotřebitelé zdají být zdraví.„Spíše než že by spotřebitelé z řad kutilů obchodovali dolů, jak slyšíte od některých maloobchodníků, v mnoha případech jsme byli svědky opaku,“ řekl Ellison televizi CNBC. „Zákazník ve skutečnosti přechází na inovace a vyměňuje za novinky.“Zdroj: Getty ImagesSrovnatelné tržby celkově poklesly o 0,3 %, ačkoli domácí kutilové v USA zaznamenali mírný růst o 0,2 % oproti stejnému čtvrtletí loňského roku.Společnost Lowe’s zaznamenala nárůst prodeje profesionálům, jako jsou dodavatelé a elektrikáři. Ellison uvedl, že nové věrnostní programy společnosti přitahují více profesionálních dodavatelů a podporují opakované návštěvy. Odborníci, kteří byli do programu zaregistrováni, podle něj utratili třikrát více než ti, kteří do programu zaregistrováni nebyli.Ačkoli se nálada stavitelů domů tento měsíc změnila na negativní, Ellison zůstává ohledně stavu bytového stavitelství optimistický. Poznamenal, že stáří domů, úroveň disponibilního příjmu a růst cen bydlení naznačují pokračující sílu obchodu Lowe’s s home improvement.Chcete využít této příležitosti?Zde jsou údaje společnosti ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:Zisk na akcii: 4,67 USD oproti očekávaným 4,58 USD.Tržby: 27,48 miliardy USD oproti očekávaným 28,12 miliardy USD.Společnost Lowe’s uvedla, že nyní očekává celkové a srovnatelné tržby za rok směrem ke spodní hranici svého výhledového rozpětí. Předpokládala tržby ve výši 97 až 99 miliard USD a srovnatelné tržby o 1 % nižší až o 1 % vyšší. Provozní výnosy a zisk se mají pohybovat na horní hranici předchozího výhledu.„Očekáváme, že v druhé polovině roku se zlepší situace našich zákazníků a poptávka po kutilství,“ řekl Ellison televizi CNBC. „Očekáváme také pokračování zrychleného růstu u profesionálních zákazníků.“Zdroj: Getty ImagesAkcie společnosti ve středu vzrostly přibližně o 3 %.Za tříměsíční období končící 29. července vykázala společnost Lowe’s čistý zisk ve výši 2,99 miliardy USD, což je méně než 3,02 miliardy USD v loňském roce. Čisté tržby klesly na 27,48 miliardy USD z 27,57 miliardy USD před rokem.Výsledky přicházejí poté, co Home Depot v úterý oznámil lepší než očekávané zisky a tržby za druhé čtvrtletí a setrval na své prognóze. Mnoho lidí se během pandemie pustilo do projektů na zlepšení bydlení a investoři sledovali, zda se tyto výdaje udrží.Společnost Lowe’s má jinou skladbu zákazníků než Home Depot, který má tendenci získávat větší část svých tržeb od profesionálů v domácnosti. Společnost Lowe se více spoléhá na zákazníky z řad kutilů, což ji činí zranitelnější vůči změnám v poptávce.„Naše výsledky v první polovině roku byly neúměrně ovlivněny naším 75 % mixem zákazníků z řad domácích kutilů, což bylo částečně kompenzováno dvouciferným růstem Pro již deváté čtvrtletí v řadě,“ uvedl Ellison v prohlášení.