Rapper Macklemore, držitel ceny Grammy, známý především díky svému hitu „Thrift Shop“, se nedávno zamiloval do golfu, ale zjistil, že oblečení prodávané hráčům ho neláká.
„Na dovolené jsem se nechal vytáhnout na golfové hřiště a nechtělo se mi tam – rozhodně jsem trefil pár domů,“ řekl Macklemore Dominicu Chuovi z CNBC na virtuálním summitu CNBC Small Business Playbook. „Nakonec jsem z fairwayového bunkru čistě trefil pětku železem a byl jsem nadšený. Jaký to byl pocit? Potřebuji to znovu.“
Macklemore, jehož skutečné jméno je Ben Haggerty, uvedl, že krátce poté se vydal do obchodu se sportovními potřebami, ale uvědomil si, že „výběr, pokud jde o golfovou módu, je velmi chudý, a to jsem velkorysý“.
„Golfové oblečení má na mysli jeden archetyp bílého muže,“ řekl. „Golf je mnohem větší než to.“

Golf se tohoto vnímání snažil zbavit i v době, kdy se Tiger Woods stal jedním z nejlepších hráčů v historii tohoto sportu.
Existuje však naděje, že příliv nových hráčů pomůže tento archetyp změnit. Odhaduje se, že v roce 2021 si na golfovém hřišti poprvé zahraje 3,2 milionu lidí, což je o 33 % více než v roce 2019 a výrazně to převyšuje počet lidí, kteří se ke hře hrnuli po Woodsových prvních úspěších v letech 1999 a 2000, uvádí The National Golf Foundation. Podle NGF se loni odehrálo více kol než kdykoli předtím v historii.
Ačkoli se tato dynamika částečně zpomalila – počet odehraných kol v roce 2022 je zhruba o 6 % nižší než v loňském roce – tento příliv nových, mladších hráčů pomohl oživit hru, řekl Macklemore.
„V posledním roce až třech letech se ke golfu dostala celá generace mladých lidí, kteří nechtějí vypadat, že prodávají nemovitosti, a to je podle mě skvělé,“ řekl.
Macklemore, který byl fanouškem golfové módy ze 70. a 80. let minulého století ještě předtím, než se stal golfistou, se rozhodl založit oděvní značku Bogey Boys, protože chtěl naplnit potřebu oblečení pro golfisty, jako je on sám.
Podle Macklemorea je tato značka, která nabízí například pletené vesty s gepardím potiskem, pruhované svetry a barevné polokošile, navržena tak, aby zaujala jak golfisty, tak milovníky vysoké módy, což mnohé typické značky v oblasti golfového oblečení neberou v úvahu.
„Myslím, že u mnoha jiných značek je to podmíněno tím, že lidé hrají golf, jinak tyhle oděvy nebudou nosit,“ řekl. „Něco, co se podle mě stalo s pandemií a raketovým vzestupem golfu, je, že vidíte střípky golfové módy v oblasti streetwearu – můžete jít na [módní web] Hypebeast a vidět články o golfu, to je něco velmi nového.“

Macklemore není první golfový nadšenec, který se snaží změnit vzhled tohoto sportu. V roce 2011 byl Justin Timberlake jmenován kreativním ředitelem společnosti Callaway Golf a pracoval na „vizuální reprezentaci“ tohoto výrobce holí a oblečení. Bill Murray, známý svou rolí ve filmu Caddyshack, založil v roce 2016 společnost William Murray Golf. Hvězda NBA Steph Curry začal v roce 2019 vytvářet golfové oblečení se společností Under Armour, což vedlo k uvedení jeho golfové řady pod jeho odnoží Curry Brand.
Tento nárůst nových hráčů i nových produktů byl pro golfové oblečení, kterému obvykle vévodí společnosti jako Adidas, Nike, Callaway a Footjoy vlastněné společností Acushnet, příznivý. V dubnu se prodalo golfové oblečení za více než 150 milionů dolarů, přičemž podle údajů společnosti Golf Datatech, která sleduje vývoj golfového průmyslu, došlo v 21 z posledních 22 měsíců k meziměsíčnímu nárůstu prodeje.
Ale i kdyby se růst golfu snížil, Macklemore uvedl, že zaměření na módu na rozdíl od jiných oděvů zaměřených na golf bude pro Bogey Boys stále přínosem.
„Jakýkoli sport se mění a slábne, to je v pořádku,“ řekl. „Oblečení bude stále špičkové, kvalita bude skvělá a lidé se v něm budou cítit skvěle a vypadat skvěle.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky