čtvrtletí 24. srpna. Pozornost trhu se proto zaměřila na makroekonomické faktory, které ovlivňují výdaje na podnikové IT.
Společnost Salesforce, Inc. (NYSE:CRM) oznámí své očekávané výsledky za 2. čtvrtletí 23. srpna. Vzhledem k tomu, že akcie SaaS byly sraženy, dostaly se akcie lídra v oblasti podnikového cloud computingu v posledních sedmi až osmi měsících pod značný tlak.
Postulujeme však, že akcie podnikového softwaru v červenci pravděpodobně dosáhly svého dna, a to včetně CRM. Nehledě na to se CRM stále obchoduje se znatelnou prémií oproti králi SaaS, společnosti Microsoft (MSFT). Tato prémie se však výrazně snížila, protože ocenění CRM se od listopadu propadlo.
Domníváme se také, že zaměření společnosti Salesforce na udržení provozní ziskovosti by mohlo přispět k opětovnému zhodnocení, protože společnost zlepší svůj upravený EBIT do roku 24. Jsme přesvědčeni, že po červencovém dnu trhu došlo k přehodnocení CRM. Jsme proto přesvědčeni, že její červencová minima by měla odolávat a další pokles by měl být ze současných úrovní relativně omezený.
V souladu s tím měníme naše hodnocení CRM z Držet na Koupit.
Zdroj: Getty Images
Růst společnosti Salesforce zůstává odolný
Pozornost investorů se pochopitelně zaměřila na hodnocení dopadu makroekonomických protivětrů na podnikové výdaje na IT. Vzhledem k celosvětové základně příjmů společnosti Salesforce je tato společnost náchylná na globální pokles, včetně protivětrů z Evropy.
Nedávné kontroly kanálů prováděné analytiky z ulice navíc naznačují, že výdaje na podnikové IT by se mohly dostat pod další tlak, protože makroekonomické protivětry zesílí. Banka UBS (UBS) na to rovněž upozornila v nedávném sdělení, jak to formulovala:
Naše poslední kolo kontrol u partnerů společnosti se zdálo být ještě horší než před třemi měsíci. Nezdá se, že by 2. čtvrtletí bylo příliš náročné, ale každý partner upozornil na oslabení poptávky, delší prodejní cykly a snižování objemu obchodů, což naznačuje, že makrodopad na výdaje na IT se šíří všemi softwarovými odvětvími. (The Fly)
Myslíme si, že kontroly vypadají důvěryhodně, protože jsme zaznamenali podobné komentáře z nedávných hlavních zpráv o výsledcích firemního softwaru. Zejména prodloužený prodejní cyklus byl jednou z hlavních chyb, kterou vedení společností akcentovalo, protože ekonomický pokles podnítil opatrnější výdaje. Proto bychom se nedivili, kdyby společnost Salesforce některé z těchto obav zdůraznila ve své nadcházející výsledovce.
Nehledě na to, že strategie společnosti 360 byla přínosná pro udržení robustního růstu tržeb Salesforce i přes krátkodobé protivětry.
Zdroj: Pexels
Jak je vidět výše, růst služby Sales Cloud se pozoruhodně zotavil ze svého vrcholu v 1. čtvrtletí roku 22. Pomohlo to kompenzovat nedávné oslabení v segmentu Service Cloud s vysokým růstem, neboť míra jeho růstu se v posledních několika čtvrtletích výrazně normalizovala. Jak společnost uvedla na červnové konferenci, neocenitelná je její ucelená strategie, která pomáhá společnostem při optimalizaci jejich výdajů na cloud computing:
Tato kombinace využití technologií s vysokým růstem a vysokou optimalizací, která umožňuje organizacím přečkat tyto okamžiky [ekonomického poklesu]. A tak Sales Cloud nebude mít tyto velké přílivy a odlivy. Prostě uvidíte předvídatelnější růst, protože je obsluhován i těmito dvěma technologiemi. Dalším skvělým příkladem jsou služby. Ve chvílích, kdy možná dojde k akvizici, že budeme muset zrušit zpětně některé marketingové výdaje s akcemi nebo čímkoli jiným, se v té době zaměříme na udržení zákazníků, a v tom má Service Cloud tendenci vést. Takže [my] si prostě myslíme, že opět strategie 360, protože pomáháme firmám optimalizovat jejich go-to-market, optimalizovat jejich vztahy se zákazníky, proto je to skvělá kategorie technologií, protože jsme tu proto, abychom uspokojovali nejnaléhavější a nejdůležitější potřeby našich klientů bez ohledu na to, z jakého oddělení tak nějak pocházejí. (Virtuální prohlídka softwarového autobusu Barclays)
čtvrtletí 24. srpna. Pozornost trhu se proto zaměřila na makroekonomické faktory, které ovlivňují výdaje na podnikové IT.Společnost Salesforce, Inc. oznámí své očekávané výsledky za 2. čtvrtletí 23. srpna. Vzhledem k tomu, že akcie SaaS byly sraženy, dostaly se akcie lídra v oblasti podnikového cloud computingu v posledních sedmi až osmi měsících pod značný tlak.Postulujeme však, že akcie podnikového softwaru v červenci pravděpodobně dosáhly svého dna, a to včetně CRM. Nehledě na to se CRM stále obchoduje se znatelnou prémií oproti králi SaaS, společnosti Microsoft . Tato prémie se však výrazně snížila, protože ocenění CRM se od listopadu propadlo.Domníváme se také, že zaměření společnosti Salesforce na udržení provozní ziskovosti by mohlo přispět k opětovnému zhodnocení, protože společnost zlepší svůj upravený EBIT do roku 24. Jsme přesvědčeni, že po červencovém dnu trhu došlo k přehodnocení CRM. Jsme proto přesvědčeni, že její červencová minima by měla odolávat a další pokles by měl být ze současných úrovní relativně omezený.V souladu s tím měníme naše hodnocení CRM z Držet na Koupit.Zdroj: Getty ImagesPozornost investorů se pochopitelně zaměřila na hodnocení dopadu makroekonomických protivětrů na podnikové výdaje na IT. Vzhledem k celosvětové základně příjmů společnosti Salesforce je tato společnost náchylná na globální pokles, včetně protivětrů z Evropy.Chcete využít této příležitosti?Nedávné kontroly kanálů prováděné analytiky z ulice navíc naznačují, že výdaje na podnikové IT by se mohly dostat pod další tlak, protože makroekonomické protivětry zesílí. Banka UBS na to rovněž upozornila v nedávném sdělení, jak to formulovala:Naše poslední kolo kontrol u partnerů společnosti se zdálo být ještě horší než před třemi měsíci. Nezdá se, že by 2. čtvrtletí bylo příliš náročné, ale každý partner upozornil na oslabení poptávky, delší prodejní cykly a snižování objemu obchodů, což naznačuje, že makrodopad na výdaje na IT se šíří všemi softwarovými odvětvími. Myslíme si, že kontroly vypadají důvěryhodně, protože jsme zaznamenali podobné komentáře z nedávných hlavních zpráv o výsledcích firemního softwaru. Zejména prodloužený prodejní cyklus byl jednou z hlavních chyb, kterou vedení společností akcentovalo, protože ekonomický pokles podnítil opatrnější výdaje. Proto bychom se nedivili, kdyby společnost Salesforce některé z těchto obav zdůraznila ve své nadcházející výsledovce.Nehledě na to, že strategie společnosti 360 byla přínosná pro udržení robustního růstu tržeb Salesforce i přes krátkodobé protivětry.Zdroj: PexelsJak je vidět výše, růst služby Sales Cloud se pozoruhodně zotavil ze svého vrcholu v 1. čtvrtletí roku 22. Pomohlo to kompenzovat nedávné oslabení v segmentu Service Cloud s vysokým růstem, neboť míra jeho růstu se v posledních několika čtvrtletích výrazně normalizovala. Jak společnost uvedla na červnové konferenci, neocenitelná je její ucelená strategie, která pomáhá společnostem při optimalizaci jejich výdajů na cloud computing:Tato kombinace využití technologií s vysokým růstem a vysokou optimalizací, která umožňuje organizacím přečkat tyto okamžiky [ekonomického poklesu]. A tak Sales Cloud nebude mít tyto velké přílivy a odlivy. Prostě uvidíte předvídatelnější růst, protože je obsluhován i těmito dvěma technologiemi. Dalším skvělým příkladem jsou služby. Ve chvílích, kdy možná dojde k akvizici, že budeme muset zrušit zpětně některé marketingové výdaje s akcemi nebo čímkoli jiným, se v té době zaměříme na udržení zákazníků, a v tom má Service Cloud tendenci vést. Takže [my] si prostě myslíme, že opět strategie 360, protože pomáháme firmám optimalizovat jejich go-to-market, optimalizovat jejich vztahy se zákazníky, proto je to skvělá kategorie technologií, protože jsme tu proto, abychom uspokojovali nejnaléhavější a nejdůležitější potřeby našich klientů bez ohledu na to, z jakého oddělení tak nějak pocházejí.