„Zákon o IRA vnímáme jako jednoznačně pozitivní pro společnost Tesla,“ uvedl Toni Sacconaghi ve středečním sdělení klientům. „Přestože uznáváme inovace a finanční úspěchy společnosti TSLA, nadále máme problém odůvodnit ocenění společnosti.“
Návrh zákona, jehož cílem je omezit inflaci a investovat do klimatických projektů, zahrnuje daňovou úlevu v hodnotě až 7 500 USD pro kupce nových elektromobilů. Součástí návrhu zákona jsou ustanovení týkající se ceny vozu a místa jeho výroby. Navíc určitý podíl nerostných surovin použitých v bateriích musí pocházet ze Spojených států nebo jejich partnerů z oblasti volného obchodu.
Sacconaghi považuje Teslu a výrobce originálního vybavení, jako jsou General Motors a Ford, za klíčové příjemce úvěru, přičemž Model Y a nákladní vůz Semi patří k nejlépe situovaným v rámci portfolia Tesly.
Zdroj: Getty Images
Ačkoli akcie společnosti Tesla v letošním roce překonaly téměř 16 % a více než 28 % ze svých maxim, společnost Bernstein se domnívá, že cena akcií nepodporuje silnou návratnost rizika do budoucna.
„Ocenění TSLA je vyšší než u všech ostatních velkých výrobců automobilů dohromady a zdá se, že implikuje obrovský objem A špičkovou ziskovost v odvětví do budoucna, což je historicky bezprecedentní,“ napsal Sacconaghi. „Domníváme se, že poměr rizika a výnosu na současných úrovních není pro dlouhodobé investory atraktivní.“
Firma ponechala cílovou cenu pro Teslu ve výši 450 USD, což znamená, že by akcie mohly oproti úternímu závěru klesnout o více než 49 %.
Čínský rival Tesly Xpeng se propadl o 12 % po větší než očekávané ztrátě a slabém výhledu dodávek automobilů.
Akcie společnosti Xpeng kótované na burze v Hongkongu se ve středu propadly o více než 12 % poté, co čínský výrobce elektromobilů vykázal za druhé čtvrtletí větší než očekávanou ztrátu a slabý výhled dodávek.
V úterý společnost Xpeng vykázala čistou ztrátu ve výši 2,7 miliardy čínských jüanů (403,2 milionu USD), což je více než 1,6 miliardy jüanů, které se očekávaly podle konsensuálních odhadů společnosti Refinitiv.
Společnost se sídlem v Guangzhou v Číně rovněž uvedla, že ve třetím čtvrtletí očekává dodávky 29 000 až 31 000 elektromobilů, což představuje meziroční nárůst o přibližně 13 % až 20,8 %.
Tento výhled trh zklamal.
Zdroj: Xpeng
„No, výsledky za druhé čtvrtletí vlastně nebyly vůbec špatné. Tržby byly dokonce o něco lepší, než jsme očekávali. A zisk, nebo bych měl říci ztráta, byl mírnější, než jsme očekávali,“ řekl ve středu v pořadu „Street Signs Asia“ televize CNBC Jiong Shao, analytik společnosti Barclays.
„Problémem byl skutečně výhled dodávek za 3. čtvrtletí, který je asi o 40 % nižší než předchozí odhady, které jsme měli. To se stalo s cenou akcií.“
Prezident společnosti Xpeng Brian Gu v úterý uvedl, že výhled odráží skutečnost, že odvětví vstupuje do „relativně pomalé sezóny“ a že „návštěvnost obchodů je menší, než jakou jsme viděli dříve, kvůli situaci po zavedení covidových opatření“.
Ve druhém čtvrtletí letošního roku došlo v Číně k oživení společnosti Covid-19. Úřady reagovaly uzavřením velkých měst po celé zemi, včetně finanční velmoci Šanghaje.
Nové modely, které podpoří růst Společnost Xpeng uvedla, že G9, její nový elektrický sportovně-užitkový vůz, je na cestě k oficiálnímu uvedení na trh příští měsíc, přičemž dodávky vozu začnou v říjnu.
Gu uvedl, že společnost doufá, že měsíční dodávky modelu G9 v příštím roce překonají dodávky jejího vlajkového sedanu P7. V červenci dodala společnost Xpeng 6 397 vozů P7.
Zdroj: Xpeng
Společnost Xpeng rovněž plánuje v roce 2023 uvést na trh dva nové modely.
Gu uvedl, že nové vozy spolu se zahájením dodávek modelu G9 a sezónním posílením ve čtvrtém čtvrtletí by měly společnosti Xpeng pomoci v růstu.
„Myslíme si tedy, že existuje velká šance a silná důvěra, že se dostaneme do růstového cyklu, který povede uvedení našich nových produktů na trh,“ řekl Gu.
„Zákon o IRA vnímáme jako jednoznačně pozitivní pro společnost Tesla,“ uvedl Toni Sacconaghi ve středečním sdělení klientům. „Přestože uznáváme inovace a finanční úspěchy společnosti TSLA, nadále máme problém odůvodnit ocenění společnosti.“Návrh zákona, jehož cílem je omezit inflaci a investovat do klimatických projektů, zahrnuje daňovou úlevu v hodnotě až 7 500 USD pro kupce nových elektromobilů. Součástí návrhu zákona jsou ustanovení týkající se ceny vozu a místa jeho výroby. Navíc určitý podíl nerostných surovin použitých v bateriích musí pocházet ze Spojených států nebo jejich partnerů z oblasti volného obchodu.Sacconaghi považuje Teslu a výrobce originálního vybavení, jako jsou General Motors a Ford, za klíčové příjemce úvěru, přičemž Model Y a nákladní vůz Semi patří k nejlépe situovaným v rámci portfolia Tesly.Zdroj: Getty ImagesAčkoli akcie společnosti Tesla v letošním roce překonaly téměř 16 % a více než 28 % ze svých maxim, společnost Bernstein se domnívá, že cena akcií nepodporuje silnou návratnost rizika do budoucna.„Ocenění TSLA je vyšší než u všech ostatních velkých výrobců automobilů dohromady a zdá se, že implikuje obrovský objem A špičkovou ziskovost v odvětví do budoucna, což je historicky bezprecedentní,“ napsal Sacconaghi. „Domníváme se, že poměr rizika a výnosu na současných úrovních není pro dlouhodobé investory atraktivní.“Firma ponechala cílovou cenu pro Teslu ve výši 450 USD, což znamená, že by akcie mohly oproti úternímu závěru klesnout o více než 49 %.Chcete využít této příležitosti?Čínský rival Tesly Xpeng se propadl o 12 % po větší než očekávané ztrátě a slabém výhledu dodávek automobilů.Akcie společnosti Xpeng kótované na burze v Hongkongu se ve středu propadly o více než 12 % poté, co čínský výrobce elektromobilů vykázal za druhé čtvrtletí větší než očekávanou ztrátu a slabý výhled dodávek.V úterý společnost Xpeng vykázala čistou ztrátu ve výši 2,7 miliardy čínských jüanů , což je více než 1,6 miliardy jüanů, které se očekávaly podle konsensuálních odhadů společnosti Refinitiv.Společnost se sídlem v Guangzhou v Číně rovněž uvedla, že ve třetím čtvrtletí očekává dodávky 29 000 až 31 000 elektromobilů, což představuje meziroční nárůst o přibližně 13 % až 20,8 %.Tento výhled trh zklamal.Zdroj: Xpeng
„No, výsledky za druhé čtvrtletí vlastně nebyly vůbec špatné. Tržby byly dokonce o něco lepší, než jsme očekávali. A zisk, nebo bych měl říci ztráta, byl mírnější, než jsme očekávali,“ řekl ve středu v pořadu „Street Signs Asia“ televize CNBC Jiong Shao, analytik společnosti Barclays.„Problémem byl skutečně výhled dodávek za 3. čtvrtletí, který je asi o 40 % nižší než předchozí odhady, které jsme měli. To se stalo s cenou akcií.“Prezident společnosti Xpeng Brian Gu v úterý uvedl, že výhled odráží skutečnost, že odvětví vstupuje do „relativně pomalé sezóny“ a že „návštěvnost obchodů je menší, než jakou jsme viděli dříve, kvůli situaci po zavedení covidových opatření“.Ve druhém čtvrtletí letošního roku došlo v Číně k oživení společnosti Covid-19. Úřady reagovaly uzavřením velkých měst po celé zemi, včetně finanční velmoci Šanghaje.Nové modely, které podpoří růstSpolečnost Xpeng uvedla, že G9, její nový elektrický sportovně-užitkový vůz, je na cestě k oficiálnímu uvedení na trh příští měsíc, přičemž dodávky vozu začnou v říjnu.Gu uvedl, že společnost doufá, že měsíční dodávky modelu G9 v příštím roce překonají dodávky jejího vlajkového sedanu P7. V červenci dodala společnost Xpeng 6 397 vozů P7.Zdroj: XpengSpolečnost Xpeng rovněž plánuje v roce 2023 uvést na trh dva nové modely.Gu uvedl, že nové vozy spolu se zahájením dodávek modelu G9 a sezónním posílením ve čtvrtém čtvrtletí by měly společnosti Xpeng pomoci v růstu.„Myslíme si tedy, že existuje velká šance a silná důvěra, že se dostaneme do růstového cyklu, který povede uvedení našich nových produktů na trh,“ řekl Gu.