Ztráty britské společnosti Deliveroo v prvním pololetí se prohloubily
Ztráty britské společnosti Deliveroo, která se zabývá rozvozem jídla, se v první polovině roku 2022 prohloubily, zatímco růst tržeb se výrazně zpomalil, protože zmizení pandemických omezení a růst životních nákladů snížily poptávku po online rozvozu.
Společnost Deliveroo vykázala za prvních šest měsíců roku ztrátu před zdaněním ve výši 147,3 milionu liber (178 milionů USD), což je o 54 % více než ve stejném období před rokem. Ztráty byly způsobeny především rostoucími výdaji na marketing a režijní náklady.
Tržby společnosti stouply o 12 % na 1 miliardu liber. To bylo mnohem pomaleji než růst tržeb, který firma vykázala v prvním pololetí roku 2021, kdy tržby meziročně vzrostly o 82 %.
Hrubá hodnota transakcí společnosti Deliveroo – která měří celkový prodej na platformě – vzrostla o 7 % na 3,6 miliardy liber, což je nevýrazný růst ve srovnání s loňským rokem, kdy se GTV v prvním pololetí zdvojnásobila. Společnost z neuspokojivých výsledků viní „náročné tržní podmínky“.
Společnost Deliveroo uvedla, že konzultuje plány na odchod z Nizozemska, což by pro ni znamenalo poslední odchod z významného evropského trhu.
Zdroj: Getty Images
Firma, která čelí vyhlídce na mnohem přísnější zákony o gig ekonomice v Evropské unii, se již dříve stáhla ze Španělska v loňském roce a z Německa v roce 2019.
Nizozemsko představovalo pouze 1 % GTV společnosti Deliveroo v první polovině roku 2022, uvedla společnost Deliveroo.
Společnost Deliveroo zopakovala svůj výhled celoročního růstu tržeb. Minulý měsíc společnost revidovala svůj cíl pro růst GTV v roce 2022 do rozmezí 4 % až 12 %, což je méně než předchozí prognóza mezi 15 % a 25 %.
Akcie společnosti Deliveroo ve středu po zveřejnění výsledků vzrostly o 3 %.
Program zpětného odkupu akcií „V roce 2022 jsme zatím dosáhli dobrého pokroku v plnění našeho plánu ziskovosti, a to i přes zvýšený nepříznivý spotřebitelský vítr a zpomalení růstu v tomto období,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Deliveroo Will Shu.
„Jsme přesvědčeni, že ve druhé polovině roku 2022 a v dalších letech zaznamenáme další zisky z již přijatých opatření, stejně jako přínosy z nových iniciativ.“
Shu dodal: „Jsme i nadále přesvědčeni o naší schopnosti finančně se přizpůsobit případným dalším změnám makroekonomického prostředí.“
Zdroj: Getty Images
Trh s dodávkami potravin je sevřen dvojí výzvou, kterou je rostoucí inflace a odchodnější spotřebitel.
Lidé tráví více času fyzickým stolováním v restauracích, než aby si objednávali zboží online, zatímco prudce rostoucí náklady na energie a základní zboží způsobily, že zákazníci jsou opatrnější v tom, jak se rozloučí se svou hotovostí.
Samostatně ve středu společnost Deliveroo oznámila, že zahájí svůj vůbec první program zpětného odkupu akcií, v jehož rámci od investorů odkoupí akcie v hodnotě až 75 milionů liber. Účelem programu je „zmírnit rozmělnění v důsledku plánů odměňování na základě akcií“, uvedla společnost Deliveroo.
Společnost oznámila, že Simon Wolfson, generální ředitel britského maloobchodního prodejce oblečení Next, se rozhodl odstoupit z jejího představenstva.
„Po dlouhém zvažování a s lítostí se domnívám, že čas potřebný k pokračování v mé funkci ve společnosti Deliveroo již není slučitelný s mými výkonnými a jinými závazky,“ uvedl Wolfson.
Společnost Deliveroo, která nedávno v rámci globálního partnerství přidala do své platformy společnost McDonald’s, doufá, že zaměření na další oblasti doručování na vyžádání jí pomůže přečkat bouři možné recese. Firma podepsala smlouvu s maloobchodními prodejci nepotravinářského zboží, jako jsou WH Smith a LloydsPharmacy.
Zdroj: Getty Images
Dodávky potravin jsou již dlouho obtížným trhem s nízkými maržemi a velkou konkurencí, což ztěžuje dosažení výrazného úspěchu jednotlivým hráčům. Zatímco výluky Covid-19 byly pro několik firem v této oblasti přínosem, trh v poslední době zaznamenává rostoucí konsolidaci, protože ocenění klesá kvůli klesající poptávce po těchto službách.
Minulý týden anglo-nizozemská společnost Just Eat Takeaway.com snížila hodnotu své americké dceřiné společnosti Grubhub o 3 miliardy USD, což je téměř polovina ze 7,3 miliardy USD, které za firmu zaplatila v loňském roce. Společnost mimo jiné zkoumá možnost prodeje Grubhubu pod tlakem investorů, aby zlepšila své podnikání.
Stalo se tak poté, co Amazon oznámil dohodu o převzetí podílu ve společnosti Grubhub a přidání výhod rozvozu jídla do svého členského programu Prime. Podobné dohody má Amazon uzavřeny se společností Deliveroo ve Velké Británii, Itálii, Francii a Spojených arabských emirátech.
Společnost Deliveroo vykázala za prvních šest měsíců roku ztrátu před zdaněním ve výši 147,3 milionu liber , což je o 54 % více než ve stejném období před rokem. Ztráty byly způsobeny především rostoucími výdaji na marketing a režijní náklady.Tržby společnosti stouply o 12 % na 1 miliardu liber. To bylo mnohem pomaleji než růst tržeb, který firma vykázala v prvním pololetí roku 2021, kdy tržby meziročně vzrostly o 82 %.Hrubá hodnota transakcí společnosti Deliveroo – která měří celkový prodej na platformě – vzrostla o 7 % na 3,6 miliardy liber, což je nevýrazný růst ve srovnání s loňským rokem, kdy se GTV v prvním pololetí zdvojnásobila. Společnost z neuspokojivých výsledků viní „náročné tržní podmínky“.Společnost Deliveroo uvedla, že konzultuje plány na odchod z Nizozemska, což by pro ni znamenalo poslední odchod z významného evropského trhu.Zdroj: Getty ImagesFirma, která čelí vyhlídce na mnohem přísnější zákony o gig ekonomice v Evropské unii, se již dříve stáhla ze Španělska v loňském roce a z Německa v roce 2019.Nizozemsko představovalo pouze 1 % GTV společnosti Deliveroo v první polovině roku 2022, uvedla společnost Deliveroo.Chcete využít této příležitosti?Společnost Deliveroo zopakovala svůj výhled celoročního růstu tržeb. Minulý měsíc společnost revidovala svůj cíl pro růst GTV v roce 2022 do rozmezí 4 % až 12 %, což je méně než předchozí prognóza mezi 15 % a 25 %.Akcie společnosti Deliveroo ve středu po zveřejnění výsledků vzrostly o 3 %.Program zpětného odkupu akcií„V roce 2022 jsme zatím dosáhli dobrého pokroku v plnění našeho plánu ziskovosti, a to i přes zvýšený nepříznivý spotřebitelský vítr a zpomalení růstu v tomto období,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Deliveroo Will Shu.„Jsme přesvědčeni, že ve druhé polovině roku 2022 a v dalších letech zaznamenáme další zisky z již přijatých opatření, stejně jako přínosy z nových iniciativ.“Shu dodal: „Jsme i nadále přesvědčeni o naší schopnosti finančně se přizpůsobit případným dalším změnám makroekonomického prostředí.“Zdroj: Getty ImagesTrh s dodávkami potravin je sevřen dvojí výzvou, kterou je rostoucí inflace a odchodnější spotřebitel.Lidé tráví více času fyzickým stolováním v restauracích, než aby si objednávali zboží online, zatímco prudce rostoucí náklady na energie a základní zboží způsobily, že zákazníci jsou opatrnější v tom, jak se rozloučí se svou hotovostí.Samostatně ve středu společnost Deliveroo oznámila, že zahájí svůj vůbec první program zpětného odkupu akcií, v jehož rámci od investorů odkoupí akcie v hodnotě až 75 milionů liber. Účelem programu je „zmírnit rozmělnění v důsledku plánů odměňování na základě akcií“, uvedla společnost Deliveroo.Společnost oznámila, že Simon Wolfson, generální ředitel britského maloobchodního prodejce oblečení Next, se rozhodl odstoupit z jejího představenstva.„Po dlouhém zvažování a s lítostí se domnívám, že čas potřebný k pokračování v mé funkci ve společnosti Deliveroo již není slučitelný s mými výkonnými a jinými závazky,“ uvedl Wolfson.Společnost Deliveroo, která nedávno v rámci globálního partnerství přidala do své platformy společnost McDonald’s, doufá, že zaměření na další oblasti doručování na vyžádání jí pomůže přečkat bouři možné recese. Firma podepsala smlouvu s maloobchodními prodejci nepotravinářského zboží, jako jsou WH Smith a LloydsPharmacy.Zdroj: Getty ImagesDodávky potravin jsou již dlouho obtížným trhem s nízkými maržemi a velkou konkurencí, což ztěžuje dosažení výrazného úspěchu jednotlivým hráčům. Zatímco výluky Covid-19 byly pro několik firem v této oblasti přínosem, trh v poslední době zaznamenává rostoucí konsolidaci, protože ocenění klesá kvůli klesající poptávce po těchto službách.Minulý týden anglo-nizozemská společnost Just Eat Takeaway.com snížila hodnotu své americké dceřiné společnosti Grubhub o 3 miliardy USD, což je téměř polovina ze 7,3 miliardy USD, které za firmu zaplatila v loňském roce. Společnost mimo jiné zkoumá možnost prodeje Grubhubu pod tlakem investorů, aby zlepšila své podnikání.Stalo se tak poté, co Amazon oznámil dohodu o převzetí podílu ve společnosti Grubhub a přidání výhod rozvozu jídla do svého členského programu Prime. Podobné dohody má Amazon uzavřeny se společností Deliveroo ve Velké Británii, Itálii, Francii a Spojených arabských emirátech.