Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

3 odlišné vlastnosti růstového a tradičního marketingu – proč je dobré je znát

Růstový marketing je stále rozšířenější, ale tradiční marketing není v žádném případě na ústupu.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
7 září, 2022
5 min. čtení
Colorful confetti falling down with a teal background

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Zde je popis toho, co oba přístupy od sebe odlišuje.

Majitelé firem a marketéři mají tradici v posouvání hranic inovací. Jsou také známí tím, že vymýšlejí nové a nevídané způsoby, jak zvýšit povědomí o produktu a růst. Umístění produktu začalo nápadem zakladatele společnosti Curtiss Candy Co Otto Schneringa, aby se tyčinka Butterfinger objevila ve filmu o Shirley Temple. A objevily se i koncepty jako guerilla marketing, nativní reklama a digitální obsah, které představují nové způsoby, jak upoutat pozornost spotřebitelů.

Z vynalézavosti průkopníků minulosti těží dnešní vedoucí pracovníci firem, kteří mohou reklamní a propagační strategie realizovat různými způsoby. Propagace značky a jejích produktů je mnohostrannou záležitostí, protože marketéři se zaměřují nejen na vytváření povědomí a získávání potenciálních zákazníků. Právě tento cíl pohání růstový marketing, přístup založený na datech, který je neoddělitelně spjat s digitálním marketingem.

Přestože výdaje na digitální reklamu vzrostly v únoru 2022 o 16,2 %, tradiční marketing je stále živý a zdravý. Marketéři mají zdánlivě neomezené možnosti, které mohou využít k dosažení svých cílů. Přesto se hranice mezi tím, co dělá marketingovou strategii tradiční versus růstově orientovanou, stále více stírají. I když může docházet k určitému zmatení těchto dvou přístupů, je třeba si dát pozor na tři rozdíly.

  1. Odolnost
Zdroj: Unsplash

Odolnost může být prediktorem úspěchu. V podnikání chcete mít nápad, strategii nebo produkt, který obstojí ve zkoušce časem. Je však také dobré mít přístup, který je přizpůsobivý a který můžete formovat za pochodu.

Odolnost firmy můžete obvykle měřit podle její schopnosti zvládat stres. A existují způsoby, jak posílit odolnost podniku budováním redundance a učením se z experimentů. Tradiční a růstové marketingové strategie mají rozdílnou schopnost absorbovat stresory a neočekávané události.

Advertisement

V případě růstového marketingu můžete své metody upravovat v průběhu jejich zavádění. Tyto strategie jsou postaveny na myšlence pokusů a omylů. Když experimentujete a zjišťujete, co funguje, můžete v reálném čase provádět změny, abyste vyhověli vyvíjejícím se potřebám a preferencím publika.

Chcete využít této příležitosti?

Protože tradiční marketingové kampaně jsou předem naplánovány na delší období, nemusíte mít takovou flexibilitu. Jakmile reklamu vyrobíte a naplánujete, už běží. Změny strategie mohou trvat týdny nebo měsíce.

  1. Zaměření
social, social media, communication
Zdroj: Pixabay

Cílem tradičního marketingu je vytvořit povědomí a získat potenciální zákazníky. Soustředíte se na horní část trychtýře a zbytek necháváte na prodejcích a zákaznickém servisu. Televizní a rozhlasové reklamy a dokonce i webináře a příspěvky na blogu se zaměřují na získávání nových zákazníků. A sdělení a obsah se obvykle zaměřují na jeden produkt nebo službu.

Růstový marketing se zabývá celým prodejním trychtýřem. Jakákoli strategie růstu se zabývá zákazníkem, od povědomí a získání až po udržení a doporučení. Místo prodeje produktu se marketéři zaměřují na vytváření a prodej personalizované zkušenosti. Jde o hledání různých způsobů, jak přimět zákazníky, aby se vraceli pro další – a zároveň s sebou přiváděli další.

Konvenční i růstové marketingové metody mají své místo. Můžete je realizovat současně. Klíčové však je sladit účel každého přístupu s vaším publikem, cíli a strukturou firmy.

  1. Metodika
Group of blank sticky notes on a desk
Zdroj: Unsplash

Marketingové strategie vyžadují rozhodnutí. Buď spustíte novou kampaň, nebo zachováte stávající sdělení. Nebo přejdete od zaměření na nízkou cenu vašeho produktu k mluvení o zvýšené hodnotě, kterou nabízí zákazníkovi. Růstové a tradiční marketingové strategie se opírají o odlišné metodiky, které vedoucím pracovníkům pomáhají dospět k těmto typům závěrů.

Tradiční nebo masově marketingové přístupy jsou často založeny na odborném názoru nebo dokonce na instinktu. Je to přístup k rozhodování, ke kterému se mnoho marketérů vrátilo v roce 2020. Vzhledem k tomu, že v období od března do srpna změnil značku každý pátý spotřebitel, neměli vedoucí pracovníci k dispozici informace v reálném čase, které potřebovali k vytvoření závěrů vycházejících z dat. Spoléhali se tedy na konvenční propagační strategie a rozhodnutí, která se neřídila daty. Marketéři se vydali cestou toho, co se zdálo být správnými kroky, a museli čekat a čekat.

Růstový marketing naproti tomu závisí na aktuálních informacích a vytváří je. Můžete vytvořit dvě verze vstupní stránky a sledovat výsledky testů. Jak lidé stránku navštěvují a interagují s ní, okamžitě se dozvíte, zda konkrétní rozdíly v designu a kopii vedou ke konverzím. Poté znovu otestujete vítěznou verzi a zjistíte, zda se míra konverze udrží. Metodika růstového marketingu se vyznačuje těmito typy rozhodnutí založených na datech.

Tradiční a růstové marketingové strategie se nemusí vzájemně vylučovat. Můžete úspěšně realizovat obě, pokud znáte možnosti každého přístupu. A s těmito znalostmi můžete začít rozšiřovat kreativní možnosti propagace jedinečných předností své značky.

Zde je popis toho, co oba přístupy od sebe odlišuje.Majitelé firem a marketéři mají tradici v posouvání hranic inovací. Jsou také známí tím, že vymýšlejí nové a nevídané způsoby, jak zvýšit povědomí o produktu a růst. Umístění produktu začalo nápadem zakladatele společnosti Curtiss Candy Co Otto Schneringa, aby se tyčinka Butterfinger objevila ve filmu o Shirley Temple. A objevily se i koncepty jako guerilla marketing, nativní reklama a digitální obsah, které představují nové způsoby, jak upoutat pozornost spotřebitelů.Z vynalézavosti průkopníků minulosti těží dnešní vedoucí pracovníci firem, kteří mohou reklamní a propagační strategie realizovat různými způsoby. Propagace značky a jejích produktů je mnohostrannou záležitostí, protože marketéři se zaměřují nejen na vytváření povědomí a získávání potenciálních zákazníků. Právě tento cíl pohání růstový marketing, přístup založený na datech, který je neoddělitelně spjat s digitálním marketingem.Přestože výdaje na digitální reklamu vzrostly v únoru 2022 o 16,2 %, tradiční marketing je stále živý a zdravý. Marketéři mají zdánlivě neomezené možnosti, které mohou využít k dosažení svých cílů. Přesto se hranice mezi tím, co dělá marketingovou strategii tradiční versus růstově orientovanou, stále více stírají. I když může docházet k určitému zmatení těchto dvou přístupů, je třeba si dát pozor na tři rozdíly.OdolnostZdroj: UnsplashOdolnost může být prediktorem úspěchu. V podnikání chcete mít nápad, strategii nebo produkt, který obstojí ve zkoušce časem. Je však také dobré mít přístup, který je přizpůsobivý a který můžete formovat za pochodu.Odolnost firmy můžete obvykle měřit podle její schopnosti zvládat stres. A existují způsoby, jak posílit odolnost podniku budováním redundance a učením se z experimentů. Tradiční a růstové marketingové strategie mají rozdílnou schopnost absorbovat stresory a neočekávané události.V případě růstového marketingu můžete své metody upravovat v průběhu jejich zavádění. Tyto strategie jsou postaveny na myšlence pokusů a omylů. Když experimentujete a zjišťujete, co funguje, můžete v reálném čase provádět změny, abyste vyhověli vyvíjejícím se potřebám a preferencím publika.Chcete využít této příležitosti?Protože tradiční marketingové kampaně jsou předem naplánovány na delší období, nemusíte mít takovou flexibilitu. Jakmile reklamu vyrobíte a naplánujete, už běží. Změny strategie mohou trvat týdny nebo měsíce.Zaměření Zdroj: PixabayCílem tradičního marketingu je vytvořit povědomí a získat potenciální zákazníky. Soustředíte se na horní část trychtýře a zbytek necháváte na prodejcích a zákaznickém servisu. Televizní a rozhlasové reklamy a dokonce i webináře a příspěvky na blogu se zaměřují na získávání nových zákazníků. A sdělení a obsah se obvykle zaměřují na jeden produkt nebo službu.Růstový marketing se zabývá celým prodejním trychtýřem. Jakákoli strategie růstu se zabývá zákazníkem, od povědomí a získání až po udržení a doporučení. Místo prodeje produktu se marketéři zaměřují na vytváření a prodej personalizované zkušenosti. Jde o hledání různých způsobů, jak přimět zákazníky, aby se vraceli pro další – a zároveň s sebou přiváděli další.Konvenční i růstové marketingové metody mají své místo. Můžete je realizovat současně. Klíčové však je sladit účel každého přístupu s vaším publikem, cíli a strukturou firmy.MetodikaZdroj: UnsplashMarketingové strategie vyžadují rozhodnutí. Buď spustíte novou kampaň, nebo zachováte stávající sdělení. Nebo přejdete od zaměření na nízkou cenu vašeho produktu k mluvení o zvýšené hodnotě, kterou nabízí zákazníkovi. Růstové a tradiční marketingové strategie se opírají o odlišné metodiky, které vedoucím pracovníkům pomáhají dospět k těmto typům závěrů.Tradiční nebo masově marketingové přístupy jsou často založeny na odborném názoru nebo dokonce na instinktu. Je to přístup k rozhodování, ke kterému se mnoho marketérů vrátilo v roce 2020. Vzhledem k tomu, že v období od března do srpna změnil značku každý pátý spotřebitel, neměli vedoucí pracovníci k dispozici informace v reálném čase, které potřebovali k vytvoření závěrů vycházejících z dat. Spoléhali se tedy na konvenční propagační strategie a rozhodnutí, která se neřídila daty. Marketéři se vydali cestou toho, co se zdálo být správnými kroky, a museli čekat a čekat.Růstový marketing naproti tomu závisí na aktuálních informacích a vytváří je. Můžete vytvořit dvě verze vstupní stránky a sledovat výsledky testů. Jak lidé stránku navštěvují a interagují s ní, okamžitě se dozvíte, zda konkrétní rozdíly v designu a kopii vedou ke konverzím. Poté znovu otestujete vítěznou verzi a zjistíte, zda se míra konverze udrží. Metodika růstového marketingu se vyznačuje těmito typy rozhodnutí založených na datech.Tradiční a růstové marketingové strategie se nemusí vzájemně vylučovat. Můžete úspěšně realizovat obě, pokud znáte možnosti každého přístupu. A s těmito znalostmi můžete začít rozšiřovat kreativní možnosti propagace jedinečných předností své značky.
Tagy: businessmarketing


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Související:

    1. Nezávislí vývojáři přebírají vládu: herní průmysl vstupuje do nové éry
    2. Neurověda vysvětluje, proč máte v práci stále pocit, že nestíháte
    3. Analýza BloFin Research: Proč nedávná politika Fedu nemusí spustit krypto rally na konci roku
    4. Snowflake září díky boomu firemní AI, ale její vysoké ocenění budí rozpaky
    5. Generální ředitel Plume Chris Yin odhaluje, proč jsou RWA jedním z mála světlých bodů kryptoměn
    6. Proč by Vanguard Russell 2000 ETF nemělo unikat vaší pozornosti?
    7. Proč akcie společnosti Broadcom klesají navzdory silné poptávce po AI
    8. Hluboce osobní důvody, proč řada republikánů v Indianě řekla Trumpovi ne
    9. Proč akcie Visa dominují indexu Dow Jones a míří k nejsilnějšímu dni
    10. Proč Energy Transfer patří mezi top dividendové akcie dneška?
    Advertisement

    Breaking.

    11:23

    Jak AI zrevolucionizuje aplikace, aniž by je nahradila

    10:53

    Morgan Stanley naznačuje, že rizika kybernetické bezpečnosti by mohla být „podceněnou“ investiční příležitostí.

    10:26

    Dopad AI agentů na obchod a platební metody

    10:23

    Jaká je předpokládaná síla americké břidlice do roku 2026?

    10:13

    Nejlepší akciové tipy týdne od Investing.com

    09:43

    Potenciální rizika a příležitosti pro rok 2026: Co by se mohlo stát příští rok?

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Citi vidí v akciích Boeing atraktivní příležitost před novým rokem

    12 prosince, 2025

    Investiční banka Citi se domnívá, že akcie společnosti Boeing vstupují do nového roku v mimořádně zajímavé pozici a mohou nabídnout...

    Zdroj: Getty Images

    Akcie Meta Platforms mohou být tichým vítězem AI, býci radí kupovat

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Bloomberg

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Burzovnísvět

    IPO JST a Beta Technologies: emise potvrzují sílu závěru roku 2025

    11 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    S&P 500 klesá, akcie Broadcomu dostávají zabrat

    12 prosince, 2025

    GE Vernova láme rekordy po vylepšeném výhledu a štědré dividendové politice

    11 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel níže, investoři jsou opatrní před rozhodnutím Fedu

    9 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025

    Akcie jsou před rozhodnutím Fedu volatilní; pozornost se soustředí na trh práce

    9 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025

    Broadcom pod tlakem: investory zneklidnily nejasné vyhlídky výnosů z AI

    13 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.