Zde je popis toho, co oba přístupy od sebe odlišuje.
Majitelé firem a marketéři mají tradici v posouvání hranic inovací. Jsou také známí tím, že vymýšlejí nové a nevídané způsoby, jak zvýšit povědomí o produktu a růst. Umístění produktu začalo nápadem zakladatele společnosti Curtiss Candy Co Otto Schneringa, aby se tyčinka Butterfinger objevila ve filmu o Shirley Temple. A objevily se i koncepty jako guerilla marketing, nativní reklama a digitální obsah, které představují nové způsoby, jak upoutat pozornost spotřebitelů.
Z vynalézavosti průkopníků minulosti těží dnešní vedoucí pracovníci firem, kteří mohou reklamní a propagační strategie realizovat různými způsoby. Propagace značky a jejích produktů je mnohostrannou záležitostí, protože marketéři se zaměřují nejen na vytváření povědomí a získávání potenciálních zákazníků. Právě tento cíl pohání růstový marketing, přístup založený na datech, který je neoddělitelně spjat s digitálním marketingem.
Přestože výdaje na digitální reklamu vzrostly v únoru 2022 o 16,2 %, tradiční marketing je stále živý a zdravý. Marketéři mají zdánlivě neomezené možnosti, které mohou využít k dosažení svých cílů. Přesto se hranice mezi tím, co dělá marketingovou strategii tradiční versus růstově orientovanou, stále více stírají. I když může docházet k určitému zmatení těchto dvou přístupů, je třeba si dát pozor na tři rozdíly.
Odolnost
Zdroj: Unsplash
Odolnost může být prediktorem úspěchu. V podnikání chcete mít nápad, strategii nebo produkt, který obstojí ve zkoušce časem. Je však také dobré mít přístup, který je přizpůsobivý a který můžete formovat za pochodu.
Odolnost firmy můžete obvykle měřit podle její schopnosti zvládat stres. A existují způsoby, jak posílit odolnost podniku budováním redundance a učením se z experimentů. Tradiční a růstové marketingové strategie mají rozdílnou schopnost absorbovat stresory a neočekávané události.
V případě růstového marketingu můžete své metody upravovat v průběhu jejich zavádění. Tyto strategie jsou postaveny na myšlence pokusů a omylů. Když experimentujete a zjišťujete, co funguje, můžete v reálném čase provádět změny, abyste vyhověli vyvíjejícím se potřebám a preferencím publika.
Protože tradiční marketingové kampaně jsou předem naplánovány na delší období, nemusíte mít takovou flexibilitu. Jakmile reklamu vyrobíte a naplánujete, už běží. Změny strategie mohou trvat týdny nebo měsíce.
Zaměření
Zdroj: Pixabay
Cílem tradičního marketingu je vytvořit povědomí a získat potenciální zákazníky. Soustředíte se na horní část trychtýře a zbytek necháváte na prodejcích a zákaznickém servisu. Televizní a rozhlasové reklamy a dokonce i webináře a příspěvky na blogu se zaměřují na získávání nových zákazníků. A sdělení a obsah se obvykle zaměřují na jeden produkt nebo službu.
Růstový marketing se zabývá celým prodejním trychtýřem. Jakákoli strategie růstu se zabývá zákazníkem, od povědomí a získání až po udržení a doporučení. Místo prodeje produktu se marketéři zaměřují na vytváření a prodej personalizované zkušenosti. Jde o hledání různých způsobů, jak přimět zákazníky, aby se vraceli pro další – a zároveň s sebou přiváděli další.
Konvenční i růstové marketingové metody mají své místo. Můžete je realizovat současně. Klíčové však je sladit účel každého přístupu s vaším publikem, cíli a strukturou firmy.
Metodika
Zdroj: Unsplash
Marketingové strategie vyžadují rozhodnutí. Buď spustíte novou kampaň, nebo zachováte stávající sdělení. Nebo přejdete od zaměření na nízkou cenu vašeho produktu k mluvení o zvýšené hodnotě, kterou nabízí zákazníkovi. Růstové a tradiční marketingové strategie se opírají o odlišné metodiky, které vedoucím pracovníkům pomáhají dospět k těmto typům závěrů.
Tradiční nebo masově marketingové přístupy jsou často založeny na odborném názoru nebo dokonce na instinktu. Je to přístup k rozhodování, ke kterému se mnoho marketérů vrátilo v roce 2020. Vzhledem k tomu, že v období od března do srpna změnil značku každý pátý spotřebitel, neměli vedoucí pracovníci k dispozici informace v reálném čase, které potřebovali k vytvoření závěrů vycházejících z dat. Spoléhali se tedy na konvenční propagační strategie a rozhodnutí, která se neřídila daty. Marketéři se vydali cestou toho, co se zdálo být správnými kroky, a museli čekat a čekat.
Růstový marketing naproti tomu závisí na aktuálních informacích a vytváří je. Můžete vytvořit dvě verze vstupní stránky a sledovat výsledky testů. Jak lidé stránku navštěvují a interagují s ní, okamžitě se dozvíte, zda konkrétní rozdíly v designu a kopii vedou ke konverzím. Poté znovu otestujete vítěznou verzi a zjistíte, zda se míra konverze udrží. Metodika růstového marketingu se vyznačuje těmito typy rozhodnutí založených na datech.
Tradiční a růstové marketingové strategie se nemusí vzájemně vylučovat. Můžete úspěšně realizovat obě, pokud znáte možnosti každého přístupu. A s těmito znalostmi můžete začít rozšiřovat kreativní možnosti propagace jedinečných předností své značky.
Zde je popis toho, co oba přístupy od sebe odlišuje.Majitelé firem a marketéři mají tradici v posouvání hranic inovací. Jsou také známí tím, že vymýšlejí nové a nevídané způsoby, jak zvýšit povědomí o produktu a růst. Umístění produktu začalo nápadem zakladatele společnosti Curtiss Candy Co Otto Schneringa, aby se tyčinka Butterfinger objevila ve filmu o Shirley Temple. A objevily se i koncepty jako guerilla marketing, nativní reklama a digitální obsah, které představují nové způsoby, jak upoutat pozornost spotřebitelů.Z vynalézavosti průkopníků minulosti těží dnešní vedoucí pracovníci firem, kteří mohou reklamní a propagační strategie realizovat různými způsoby. Propagace značky a jejích produktů je mnohostrannou záležitostí, protože marketéři se zaměřují nejen na vytváření povědomí a získávání potenciálních zákazníků. Právě tento cíl pohání růstový marketing, přístup založený na datech, který je neoddělitelně spjat s digitálním marketingem.Přestože výdaje na digitální reklamu vzrostly v únoru 2022 o 16,2 %, tradiční marketing je stále živý a zdravý. Marketéři mají zdánlivě neomezené možnosti, které mohou využít k dosažení svých cílů. Přesto se hranice mezi tím, co dělá marketingovou strategii tradiční versus růstově orientovanou, stále více stírají. I když může docházet k určitému zmatení těchto dvou přístupů, je třeba si dát pozor na tři rozdíly.OdolnostZdroj: UnsplashOdolnost může být prediktorem úspěchu. V podnikání chcete mít nápad, strategii nebo produkt, který obstojí ve zkoušce časem. Je však také dobré mít přístup, který je přizpůsobivý a který můžete formovat za pochodu.Odolnost firmy můžete obvykle měřit podle její schopnosti zvládat stres. A existují způsoby, jak posílit odolnost podniku budováním redundance a učením se z experimentů. Tradiční a růstové marketingové strategie mají rozdílnou schopnost absorbovat stresory a neočekávané události.V případě růstového marketingu můžete své metody upravovat v průběhu jejich zavádění. Tyto strategie jsou postaveny na myšlence pokusů a omylů. Když experimentujete a zjišťujete, co funguje, můžete v reálném čase provádět změny, abyste vyhověli vyvíjejícím se potřebám a preferencím publika.Chcete využít této příležitosti?Protože tradiční marketingové kampaně jsou předem naplánovány na delší období, nemusíte mít takovou flexibilitu. Jakmile reklamu vyrobíte a naplánujete, už běží. Změny strategie mohou trvat týdny nebo měsíce.Zaměření Zdroj: PixabayCílem tradičního marketingu je vytvořit povědomí a získat potenciální zákazníky. Soustředíte se na horní část trychtýře a zbytek necháváte na prodejcích a zákaznickém servisu. Televizní a rozhlasové reklamy a dokonce i webináře a příspěvky na blogu se zaměřují na získávání nových zákazníků. A sdělení a obsah se obvykle zaměřují na jeden produkt nebo službu.Růstový marketing se zabývá celým prodejním trychtýřem. Jakákoli strategie růstu se zabývá zákazníkem, od povědomí a získání až po udržení a doporučení. Místo prodeje produktu se marketéři zaměřují na vytváření a prodej personalizované zkušenosti. Jde o hledání různých způsobů, jak přimět zákazníky, aby se vraceli pro další – a zároveň s sebou přiváděli další.Konvenční i růstové marketingové metody mají své místo. Můžete je realizovat současně. Klíčové však je sladit účel každého přístupu s vaším publikem, cíli a strukturou firmy.MetodikaZdroj: UnsplashMarketingové strategie vyžadují rozhodnutí. Buď spustíte novou kampaň, nebo zachováte stávající sdělení. Nebo přejdete od zaměření na nízkou cenu vašeho produktu k mluvení o zvýšené hodnotě, kterou nabízí zákazníkovi. Růstové a tradiční marketingové strategie se opírají o odlišné metodiky, které vedoucím pracovníkům pomáhají dospět k těmto typům závěrů.Tradiční nebo masově marketingové přístupy jsou často založeny na odborném názoru nebo dokonce na instinktu. Je to přístup k rozhodování, ke kterému se mnoho marketérů vrátilo v roce 2020. Vzhledem k tomu, že v období od března do srpna změnil značku každý pátý spotřebitel, neměli vedoucí pracovníci k dispozici informace v reálném čase, které potřebovali k vytvoření závěrů vycházejících z dat. Spoléhali se tedy na konvenční propagační strategie a rozhodnutí, která se neřídila daty. Marketéři se vydali cestou toho, co se zdálo být správnými kroky, a museli čekat a čekat.Růstový marketing naproti tomu závisí na aktuálních informacích a vytváří je. Můžete vytvořit dvě verze vstupní stránky a sledovat výsledky testů. Jak lidé stránku navštěvují a interagují s ní, okamžitě se dozvíte, zda konkrétní rozdíly v designu a kopii vedou ke konverzím. Poté znovu otestujete vítěznou verzi a zjistíte, zda se míra konverze udrží. Metodika růstového marketingu se vyznačuje těmito typy rozhodnutí založených na datech.Tradiční a růstové marketingové strategie se nemusí vzájemně vylučovat. Můžete úspěšně realizovat obě, pokud znáte možnosti každého přístupu. A s těmito znalostmi můžete začít rozšiřovat kreativní možnosti propagace jedinečných předností své značky.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...