Jsou označováni za individualisty, sociálně uvědomělé, kreativní, vystresované, rozmanité a autentické – a do roku 2025 budou tvořit téměř 30 % globální pracovní síly.
Generace Z jsou lidé narození v letech 1997 až 2012. Tito digitálně orientovaní Zoomeři vyrůstali s internetem, mobilními zařízeními a sociálními médii. V neustále se měnícím pracovišti plném více generací se příslušníci generace Z prosazují. Podle výzkumu společnosti Deloitte tito pracovníci upřednostňují sociální aktivitu a stabilitu. Oceňují programy školení a vedení, lidský kontakt a autentickou firemní kulturu – a chtějí investovat do zaměstnání, které investuje do nich.
Každá generace má své vlastní vize, hodnoty a názory. Starší generace odbíjely hodiny, šplhaly po žebříčku a dostávaly zlaté hodinky. Zatímco mladší generace přitahovala podnikavost, samostatnost a vysoký plat. A nejmladší generace žádá flexibilitu, cílevědomost a rovnováhu. Jak generace Z mění povahu práce? Jak mohou zaměstnavatelé vyjít vstříc pracovníkům z generace Z tam, kde jsou? Jak mohou vybudovat pracoviště, které bude zahrnovat všechny generace, věkové kategorie a zázemí? Zde jsou čtyři body, které je třeba zvážit:
GENERACE Z JE INSTA-VŠECHNO
Zdroj: Unsplash
Instagram, Insta-delivery, insta-everything
Generace Z vyrostla v prostředí, které je neustále zaměřeno na technologie. iPhone byl uveden na trh v roce 2007, když byli ještě děti. Tito digitální domorodci byli brzy připojeni prostřednictvím mobilních zařízení a Wi-Fi; zábava na vyžádání, příspěvky na sociálních sítích a neustálá komunikace byly normou.
Od Snapchatu po YouTube a TikTok, tato generace je připojená – a pro generaci Z musí být toto připojení okamžité. Ve skutečnosti 60 % příslušníků generace Z uvádí, že nepoužijí aplikaci, kanál nebo webovou stránku, která se pomalu načítá. Často žonglují s několika zařízeními najednou a nemají trpělivost s nereagujícími, zpožďujícími se nebo na chyby náchylnými technologiemi.
Zaměstnavatelé by měli tyto insta preference generace Z rozpoznat – a zůstat o krok napřed před tímto očekáváním. Podniky by měly zajistit, aby pracovníci měli rychlý přístup ke službám Slack, Teams, Workday, Gusto nebo jakékoli kombinaci komunikačních kanálů, platforem pro řízení lidských zdrojů a firemních zdrojů, které potřebují. Pracovníci generace Z očekávají, že to bude rychlé, snadné, personalizované a mobilní.
PERSONALIZACE, PROSÍM!
Zdroj: Pixabay
Vzpomeňte si, jak Netflix, Spotify a Amazon zřejmě přesně vědí, co chceme sledovat, poslouchat nebo kupovat. Digitálně orientovaní pracovníci generace Z to očekávají jako spotřebitelé a očekávají to také na pracovišti. Říkejte tomu „hluboká personalizace“.
Jak to vypadá, pokud jde o zkušenosti zaměstnanců? Můžete lidem umožnit pracovat na dálku (nebo odkudkoli). Můžete také lidem umožnit, aby maximalizovali svou osobní produktivitu tím, že si sami upraví svůj pracovní rozvrh tak, aby zahrnoval brzké ranní nebo večerní hodiny. Učí se někdo samostudiem? Nebo potřebují školení 1:1?
Také můžete mít standardní sadu benefitů (zdravotní, zubní péče, vidění) a zásad (neomezená dovolená, práce odkudkoli), která platí pro všechny. Můžete se dostat o úroveň níže a nabídnout svým pracovníkům personalizované zdroje a vzdělávání. Někdo může mít prospěch z fyzické kondice a plánování odchodu do důchodu, zatímco jiná osoba může mít zájem o výuku nového jazyka a koučování v oblasti vedení.
ZÁLEŽÍ NA DUŠEVNÍM ZDRAVÍ
Zdroj: Unsplash
Řada průzkumů potvrzuje, že pracovníci Zoomu jsou ve stresu. Ve skutečnosti zpráva Americké psychologické asociace uvádí, že generace Z „výrazně častěji uvádí své duševní zdraví jako dobré nebo špatné – 27 % z nich to tvrdí“. A tato čísla se od pandemie ještě zhoršila; dospělí z generace Z (46 %) byli nejčastěji generací, která uvedla, že se jejich duševní zdraví zhoršilo ve srovnání s obdobím před pandemií.
Zaměstnavatelé mohou posílit duševní zdraví zaměstnanců tím, že přijmou kulturu integrace pracovního a soukromého života. Integrace pracovního a soukromého života se liší od rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem. Rovnováha mezi pracovním a soukromým životem naznačuje, že když jeden aspekt vzkvétá, druhý se zhoršuje. Trávíte-li více času v práci, trpí tím váš rodinný život. Integrace pracovního a soukromého života však zohledňuje 24hodinovou verzi zaměstnance (nejen verzi od 9 do 5) – a můžeme ji považovat za protilátku proti několika životním stresorům. To znamená, že zaměstnanec se může zúčastnit sportovního utkání svého dítěte nebo si vyřídit pochůzku, pokud to potřebuje během pracovního dne. Zaměstnavatel věří, že zaměstnanec práci zvládne; zaměstnanec je mezitím spokojenější, zdravější a celkově přítomnější.
TÝMOVÁ PRÁCE DĚLÁ SEN SNEM
Zdroj: Unsplash
Pracovníci generace Z mají své specifické vlastnosti. Očekávají autentické vedení a lidský kontakt a potřebují robustní programy školení a vedení. Pro generaci Z je důležitá také etika, rozmanitost a postupy společnosti v oblasti inkluze, stejně jako sociální dopad. Chytří zaměstnavatelé tyto odlišné charakteristiky oceňují a vytvoří relevantní nabídky pro zaměstnance – od kariérního koučinku po duševní zdraví. Chytřejší zaměstnavatelé zpřístupní mnoho z těchto nabídek prostřednictvím mobilních zařízení.
Odhlédneme-li od demografických rozdílů, všechny generace – generace X, mileniálové i generace Z – mohou stále vytvářet společnou kulturu v práci se společným souborem hodnot. Mezi tyto firemní hodnoty mohou patřit integrita, autenticita, jednota, vášeň, důvěra a odpovědnost. Nakonec záleží na tom, jak tyto generační skupiny spolupracují a čeho společně dosáhnou.
Generace Z chce mít vliv – v práci i ve světě. Jsou digitálně zdatní, inovativní a odvážní. Zaměstnavatelé, kteří se snaží vyjít vstříc zaměstnancům generace Z tam, kde jsou fyzicky, emocionálně a mentálně, získají jejich talent, úsilí a loajalitu. A to je velká výhra pro pracovníky, společnost i celou pracovní sílu.
Jsou označováni za individualisty, sociálně uvědomělé, kreativní, vystresované, rozmanité a autentické – a do roku 2025 budou tvořit téměř 30 % globální pracovní síly.Generace Z jsou lidé narození v letech 1997 až 2012. Tito digitálně orientovaní Zoomeři vyrůstali s internetem, mobilními zařízeními a sociálními médii. V neustále se měnícím pracovišti plném více generací se příslušníci generace Z prosazují. Podle výzkumu společnosti Deloitte tito pracovníci upřednostňují sociální aktivitu a stabilitu. Oceňují programy školení a vedení, lidský kontakt a autentickou firemní kulturu – a chtějí investovat do zaměstnání, které investuje do nich.Každá generace má své vlastní vize, hodnoty a názory. Starší generace odbíjely hodiny, šplhaly po žebříčku a dostávaly zlaté hodinky. Zatímco mladší generace přitahovala podnikavost, samostatnost a vysoký plat. A nejmladší generace žádá flexibilitu, cílevědomost a rovnováhu. Jak generace Z mění povahu práce? Jak mohou zaměstnavatelé vyjít vstříc pracovníkům z generace Z tam, kde jsou? Jak mohou vybudovat pracoviště, které bude zahrnovat všechny generace, věkové kategorie a zázemí? Zde jsou čtyři body, které je třeba zvážit:Zdroj: UnsplashInstagram, Insta-delivery, insta-everythingGenerace Z vyrostla v prostředí, které je neustále zaměřeno na technologie. iPhone byl uveden na trh v roce 2007, když byli ještě děti. Tito digitální domorodci byli brzy připojeni prostřednictvím mobilních zařízení a Wi-Fi; zábava na vyžádání, příspěvky na sociálních sítích a neustálá komunikace byly normou.Chcete využít této příležitosti?Od Snapchatu po YouTube a TikTok, tato generace je připojená – a pro generaci Z musí být toto připojení okamžité. Ve skutečnosti 60 % příslušníků generace Z uvádí, že nepoužijí aplikaci, kanál nebo webovou stránku, která se pomalu načítá. Často žonglují s několika zařízeními najednou a nemají trpělivost s nereagujícími, zpožďujícími se nebo na chyby náchylnými technologiemi.Zaměstnavatelé by měli tyto insta preference generace Z rozpoznat – a zůstat o krok napřed před tímto očekáváním. Podniky by měly zajistit, aby pracovníci měli rychlý přístup ke službám Slack, Teams, Workday, Gusto nebo jakékoli kombinaci komunikačních kanálů, platforem pro řízení lidských zdrojů a firemních zdrojů, které potřebují. Pracovníci generace Z očekávají, že to bude rychlé, snadné, personalizované a mobilní.Zdroj: PixabayVzpomeňte si, jak Netflix, Spotify a Amazon zřejmě přesně vědí, co chceme sledovat, poslouchat nebo kupovat. Digitálně orientovaní pracovníci generace Z to očekávají jako spotřebitelé a očekávají to také na pracovišti. Říkejte tomu „hluboká personalizace“.Jak to vypadá, pokud jde o zkušenosti zaměstnanců? Můžete lidem umožnit pracovat na dálku . Můžete také lidem umožnit, aby maximalizovali svou osobní produktivitu tím, že si sami upraví svůj pracovní rozvrh tak, aby zahrnoval brzké ranní nebo večerní hodiny. Učí se někdo samostudiem? Nebo potřebují školení 1:1?Také můžete mít standardní sadu benefitů a zásad , která platí pro všechny. Můžete se dostat o úroveň níže a nabídnout svým pracovníkům personalizované zdroje a vzdělávání. Někdo může mít prospěch z fyzické kondice a plánování odchodu do důchodu, zatímco jiná osoba může mít zájem o výuku nového jazyka a koučování v oblasti vedení.Zdroj: UnsplashŘada průzkumů potvrzuje, že pracovníci Zoomu jsou ve stresu. Ve skutečnosti zpráva Americké psychologické asociace uvádí, že generace Z „výrazně častěji uvádí své duševní zdraví jako dobré nebo špatné – 27 % z nich to tvrdí“. A tato čísla se od pandemie ještě zhoršila; dospělí z generace Z byli nejčastěji generací, která uvedla, že se jejich duševní zdraví zhoršilo ve srovnání s obdobím před pandemií.Zaměstnavatelé mohou posílit duševní zdraví zaměstnanců tím, že přijmou kulturu integrace pracovního a soukromého života. Integrace pracovního a soukromého života se liší od rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem. Rovnováha mezi pracovním a soukromým životem naznačuje, že když jeden aspekt vzkvétá, druhý se zhoršuje. Trávíte-li více času v práci, trpí tím váš rodinný život. Integrace pracovního a soukromého života však zohledňuje 24hodinovou verzi zaměstnance – a můžeme ji považovat za protilátku proti několika životním stresorům. To znamená, že zaměstnanec se může zúčastnit sportovního utkání svého dítěte nebo si vyřídit pochůzku, pokud to potřebuje během pracovního dne. Zaměstnavatel věří, že zaměstnanec práci zvládne; zaměstnanec je mezitím spokojenější, zdravější a celkově přítomnější.Zdroj: UnsplashPracovníci generace Z mají své specifické vlastnosti. Očekávají autentické vedení a lidský kontakt a potřebují robustní programy školení a vedení. Pro generaci Z je důležitá také etika, rozmanitost a postupy společnosti v oblasti inkluze, stejně jako sociální dopad. Chytří zaměstnavatelé tyto odlišné charakteristiky oceňují a vytvoří relevantní nabídky pro zaměstnance – od kariérního koučinku po duševní zdraví. Chytřejší zaměstnavatelé zpřístupní mnoho z těchto nabídek prostřednictvím mobilních zařízení.Odhlédneme-li od demografických rozdílů, všechny generace – generace X, mileniálové i generace Z – mohou stále vytvářet společnou kulturu v práci se společným souborem hodnot. Mezi tyto firemní hodnoty mohou patřit integrita, autenticita, jednota, vášeň, důvěra a odpovědnost. Nakonec záleží na tom, jak tyto generační skupiny spolupracují a čeho společně dosáhnou.Generace Z chce mít vliv – v práci i ve světě. Jsou digitálně zdatní, inovativní a odvážní. Zaměstnavatelé, kteří se snaží vyjít vstříc zaměstnancům generace Z tam, kde jsou fyzicky, emocionálně a mentálně, získají jejich talent, úsilí a loajalitu. A to je velká výhra pro pracovníky, společnost i celou pracovní sílu.