Rozmačkané maliny, pokřivené okurky, otlučené broskve. Pro nedokonalé ovoce je těžké najít kupce. Ale pro podnikatele v oblasti perlivých nápojů Jacka Scotta a Alexe Wrighta chutnají “ podivné“ plodiny tak akorát.
Zakladatelé londýnské společnosti Dash Water ochucují svůj sycený nápoj bez cukru ovocem, které by jinak skončilo jako krmivo pro zvířata nebo na skládce, kde potravinový odpad – až 40 % toho, co se vypěstuje na celém světě – vytváří značné emise, které oteplují klima. Společnost Dash, která začínala jako specializovaná nabídka v posilovnách a kavárnách, prodává půl tuctu příchutí online a ve velkých maloobchodních prodejnách ve Velké Británii a Austrálii. Společnost, která byla založena v roce 2017, předpokládá v letošním roce maloobchodní tržby ve výši nejméně 18 milionů liber (509 milionů Kč) a má ambice expandovat po celém světě. Scott se podělil o zkušenosti, které se na své cestě naučil:
Mějte větší poslání. „V současné době je pro firmy nebo značky nutností skutečně přemýšlet o tom, jak dělají svět lepším,“ říká 32letý Scott. On i třicetiletý Wright vyrostli na farmách, kde viděli, jak se nechtěné, ale naprosto poživatelné produkty vyhazují. Společnost Dash v červenci představila reklamní kampaň „love wonky“, která se snažila zvýšit povědomí o plýtvání potravinami právě v době, kdy ve Velké Británii nastalo nejsušší léto za poslední desetiletí. Sucho vedlo ke sklizni zmenšených nebo podivně tvarovaných jablek, mrkve a cibule, což přimělo zastánce zemědělství, aby vyzvali ke zmírnění norem pro velikost a tvar potravinářských výrobků.
Zdroj: Dash-water.com
Vaše trpělivost bude odměněna. Přesvědčit maloobchodníky, že o sycené nápoje bez cukru bude zájem, bylo zpočátku těžké. Zakladatelé zkoušeli výrobek v obchodech, některé rozdávali zdarma a denně navštívili až 25 potenciálních provozoven, aby Dash „tvrdě prodali“, říká Scott. „Pomalu, postupem času, díky marketingovým aktivitám na internetu, se vám podařilo vybudovat si jádro příznivců.“ V posledních týdnech začaly ve Velké Británii prodávat plechovky Dash společnosti Starbucks Corp. a Tesco Plc.
Zůstaňte pohotoví. Když udeřil Covid a obchody se zavřely, Dash přišel o velkou část své distribuční sítě. Společnost se proto přesunula na internet a nyní tvoří digitální transakce polovinu celkového prodeje – 35 % z webových stránek Dash a 15 % prostřednictvím Amazon.com Inc. „Jsme opravdu pyšní na to, jak jsme přeorientovali naše podnikání na přímý prodej zákazníkům,“ říká Scott.
Sociální média nejsou všechno. Na Instagramu společnosti Dash se objevují celebrity, jako je Victoria Beckham, které svírají její zářivě barevné plechovky, ale Scott radí, aby se sociálními médii nenechali unést. Ujistěte se, že veškeré úsilí, které vynaložíte, se skutečně promítne do prodeje. „Kdybychom přiměli Kylie Jenner, aby mluvila o značce Dash, ale nikdo v USA by si ji nemohl koupit, bylo by to prostě úplně zbytečné,“ říká.
Buďte pečliví. Vyplatí se zdokonalit detaily svého produktu, než se vydáte na trh, říká Scott, který jednal s pěstiteli jahod o možnosti přidat příchuť ke stávající nabídce společnosti: černý rybíz, okurka, citron, mango, broskev a malina. „Na uvedení výrobku na trh máte jen jeden pokus,“ říká.
Rozmačkané maliny, pokřivené okurky, otlučené broskve. Pro nedokonalé ovoce je těžké najít kupce. Ale pro podnikatele v oblasti perlivých nápojů Jacka Scotta a Alexe Wrighta chutnají “ podivné“ plodiny tak akorát.Zakladatelé londýnské společnosti Dash Water ochucují svůj sycený nápoj bez cukru ovocem, které by jinak skončilo jako krmivo pro zvířata nebo na skládce, kde potravinový odpad – až 40 % toho, co se vypěstuje na celém světě – vytváří značné emise, které oteplují klima. Společnost Dash, která začínala jako specializovaná nabídka v posilovnách a kavárnách, prodává půl tuctu příchutí online a ve velkých maloobchodních prodejnách ve Velké Británii a Austrálii. Společnost, která byla založena v roce 2017, předpokládá v letošním roce maloobchodní tržby ve výši nejméně 18 milionů liber a má ambice expandovat po celém světě. Scott se podělil o zkušenosti, které se na své cestě naučil:Mějte větší poslání. „V současné době je pro firmy nebo značky nutností skutečně přemýšlet o tom, jak dělají svět lepším,“ říká 32letý Scott. On i třicetiletý Wright vyrostli na farmách, kde viděli, jak se nechtěné, ale naprosto poživatelné produkty vyhazují. Společnost Dash v červenci představila reklamní kampaň „love wonky“, která se snažila zvýšit povědomí o plýtvání potravinami právě v době, kdy ve Velké Británii nastalo nejsušší léto za poslední desetiletí. Sucho vedlo ke sklizni zmenšených nebo podivně tvarovaných jablek, mrkve a cibule, což přimělo zastánce zemědělství, aby vyzvali ke zmírnění norem pro velikost a tvar potravinářských výrobků.Zdroj: Dash-water.comVaše trpělivost bude odměněna. Přesvědčit maloobchodníky, že o sycené nápoje bez cukru bude zájem, bylo zpočátku těžké. Zakladatelé zkoušeli výrobek v obchodech, některé rozdávali zdarma a denně navštívili až 25 potenciálních provozoven, aby Dash „tvrdě prodali“, říká Scott. „Pomalu, postupem času, díky marketingovým aktivitám na internetu, se vám podařilo vybudovat si jádro příznivců.“ V posledních týdnech začaly ve Velké Británii prodávat plechovky Dash společnosti Starbucks Corp. a Tesco Plc.Zůstaňte pohotoví. Když udeřil Covid a obchody se zavřely, Dash přišel o velkou část své distribuční sítě. Společnost se proto přesunula na internet a nyní tvoří digitální transakce polovinu celkového prodeje – 35 % z webových stránek Dash a 15 % prostřednictvím Amazon.com Inc. „Jsme opravdu pyšní na to, jak jsme přeorientovali naše podnikání na přímý prodej zákazníkům,“ říká Scott.Sociální média nejsou všechno. Na Instagramu společnosti Dash se objevují celebrity, jako je Victoria Beckham, které svírají její zářivě barevné plechovky, ale Scott radí, aby se sociálními médii nenechali unést. Ujistěte se, že veškeré úsilí, které vynaložíte, se skutečně promítne do prodeje. „Kdybychom přiměli Kylie Jenner, aby mluvila o značce Dash, ale nikdo v USA by si ji nemohl koupit, bylo by to prostě úplně zbytečné,“ říká.Chcete využít této příležitosti?Buďte pečliví. Vyplatí se zdokonalit detaily svého produktu, než se vydáte na trh, říká Scott, který jednal s pěstiteli jahod o možnosti přidat příchuť ke stávající nabídce společnosti: černý rybíz, okurka, citron, mango, broskev a malina. „Na uvedení výrobku na trh máte jen jeden pokus,“ říká.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...