Nyní chce společnost, aby se k ní přidali i inzerenti.
V rámci své páteční výroční vývojářské konference Roblox oznamuje plány na debut reklam v příštím roce, což představuje první významnou snahu společnosti diverzifikovat své podnikání mimo virtuální zboží ve hrách. Ještě před zavedením Roblox uvedl, že do konce letošního roku bude testovat reklamy s blíže nespecifikovanými vývojáři a značkami.
Manuel Bronstein, produktový ředitel společnosti Roblox, uvedl, že společnost již vyzkoušela některé online reklamy se značkami jako Warner Bros. a Vans. Reklamy se podle něj zobrazovaly v experimentálním reklamním formátu, který Roblox označil jako „portály“. Řekl také, že společnost zůstává věrná svému hlavnímu podnikání, které umožňuje hráčům utrácet skutečné peníze za virtuální měnu Robux, kterou lze použít k zvyšování úrovně a nákupu předmětů ve hrách.
„Máme úžasnou transakční ekonomiku a budeme do ní i nadále investovat,“ řekl Bronstein. Tlak společnosti na online reklamy charakterizoval jako „dobrou strategickou sázku“, která je „na začátku“ svého vývoje.
Společnost Roblox debutovala na newyorské burze v březnu 2021 a v listopadu se její tržní kapitalizace přehoupla přes 80 miliard dolarů, protože investoři se vrhli na rychle rostoucí technologické akcie. Letošní zpomalení ekonomiky však tyto podniky potrestalo a Roblox v roce 2022 ztratil 60 % své hodnoty.
Zdroj: Getty Images
V srpnu společnost Roblox vykázala finanční výsledky za druhé čtvrtletí, které nedosáhly horního ani dolního řádku, a růst tržeb se zpomalil na 30 % z více než 100 % o rok dříve. Společnost ve svém čtvrtletním hlášení uvedla, že „v podstatě všechny naše příjmy“ generuje z prodeje Robuxů.
Generální ředitel Robloxu David Baszucki v únoru pro CNBC uvedl, že společnost má „mnoho příležitostí ke zvýšení monetizace“, a jako potenciální oblasti růstu uvedl reklamu a 3D imerzivní nakupování. Dosud se společnost soustředila na „vytvoření bezpečné a civilní platformy“ a na růst denní aktivní uživatelské základny, uvedl Baszucki.
Roblox popisuje svou nadcházející nabídku reklam jako imerzivní reklamy, ačkoli zatím neexistuje standardní formát, jak se budou zobrazovat. Bronstein spekuloval, že budoucí reklamy v metaverzu – online světě, kde se lidé stýkají, pracují a učí – by mohly připomínat digitální billboardy, které lidé mohou používat k nákupu zboží, jako jsou boty, nebo dokonce značkové digitální šálky na kávu.
V testech portálové reklamy mohou být uživatelé při interakci se značkou automaticky přeneseni do virtuální komunity společnosti Roblox, uvedl Bronstein. V této fázi se společnosti teprve snaží pochopit, jak mohou reklamy v Robloxu a dalších metaverzích fungovat.
Co se týče společnosti Warner Bros. a jejího nedávného testu v Robloxu, Bronstein uvedl, že „výsledky je fascinovaly“.
Roblox se vrhá na online reklamy v období turbulencí na trhu. Podnikání společnosti Meta na Facebooku a Snap bylo obzvláště poškozeno změnami společnosti Apple v oblasti ochrany soukromí v systému iOS, které ztěžují cílení. Ekonomické zpomalení vedlo řadu společností k omezení výdajů na reklamu a vznik TikToku přidal novou cestu.
Zdroj: Getty Images
Amazon a Apple mezitím posilují své reklamní byznysy, protože společnosti, které se na tyto platformy spoléhají, vydávají více peněz, aby se dostaly do povědomí spotřebitelů.
V tomto kontextu bude muset Roblox prokázat svou hodnotu, než značky otevřou své peněženky v nějakém významném smyslu. Firmy by mohly své reklamy v metaverzu využívat „jako spojení s reálným světem“, řekl Bronstein. Například digitální předmět se značkou společnosti by mohl ve fyzickém světě fungovat jako „kupón na nákup v obchodě“.
Roblox čelí další výzvě, kterou je zobrazování reklam v aplikaci, kterou používají převážně děti. Všechny reklamy Robloxu budou označeny jako „imerzivní reklamy“ a děti mladší 13 let s nimi nebudou moci interagovat, uvedla společnost. Společnost také přidává další pokyny, aby rodiče a děti věděli, které virtuální zážitky jsou vhodné pro určité věkové skupiny na základě kritérií, jako je násilí.
Kromě reklam debutují v Robloxu i další nové funkce, včetně nástroje, který uživatelům pomůže snadněji objevovat virtuální světy a zážitky, které by je mohly zajímat, a také funkce pro chatování, působivější avatary, které zahrnují animace obličeje, a další nástroje pro tvůrce.
Ve druhém čtvrtletí vzrostl počet denních aktivních uživatelů Robloxu oproti předchozímu roku o 21 % na 52,2 milionu.
Nyní chce společnost, aby se k ní přidali i inzerenti.V rámci své páteční výroční vývojářské konference Roblox oznamuje plány na debut reklam v příštím roce, což představuje první významnou snahu společnosti diverzifikovat své podnikání mimo virtuální zboží ve hrách. Ještě před zavedením Roblox uvedl, že do konce letošního roku bude testovat reklamy s blíže nespecifikovanými vývojáři a značkami.Manuel Bronstein, produktový ředitel společnosti Roblox, uvedl, že společnost již vyzkoušela některé online reklamy se značkami jako Warner Bros. a Vans. Reklamy se podle něj zobrazovaly v experimentálním reklamním formátu, který Roblox označil jako „portály“. Řekl také, že společnost zůstává věrná svému hlavnímu podnikání, které umožňuje hráčům utrácet skutečné peníze za virtuální měnu Robux, kterou lze použít k zvyšování úrovně a nákupu předmětů ve hrách.„Máme úžasnou transakční ekonomiku a budeme do ní i nadále investovat,“ řekl Bronstein. Tlak společnosti na online reklamy charakterizoval jako „dobrou strategickou sázku“, která je „na začátku“ svého vývoje.Společnost Roblox debutovala na newyorské burze v březnu 2021 a v listopadu se její tržní kapitalizace přehoupla přes 80 miliard dolarů, protože investoři se vrhli na rychle rostoucí technologické akcie. Letošní zpomalení ekonomiky však tyto podniky potrestalo a Roblox v roce 2022 ztratil 60 % své hodnoty.Zdroj: Getty ImagesV srpnu společnost Roblox vykázala finanční výsledky za druhé čtvrtletí, které nedosáhly horního ani dolního řádku, a růst tržeb se zpomalil na 30 % z více než 100 % o rok dříve. Společnost ve svém čtvrtletním hlášení uvedla, že „v podstatě všechny naše příjmy“ generuje z prodeje Robuxů.Generální ředitel Robloxu David Baszucki v únoru pro CNBC uvedl, že společnost má „mnoho příležitostí ke zvýšení monetizace“, a jako potenciální oblasti růstu uvedl reklamu a 3D imerzivní nakupování. Dosud se společnost soustředila na „vytvoření bezpečné a civilní platformy“ a na růst denní aktivní uživatelské základny, uvedl Baszucki.Chcete využít této příležitosti?Roblox popisuje svou nadcházející nabídku reklam jako imerzivní reklamy, ačkoli zatím neexistuje standardní formát, jak se budou zobrazovat. Bronstein spekuloval, že budoucí reklamy v metaverzu – online světě, kde se lidé stýkají, pracují a učí – by mohly připomínat digitální billboardy, které lidé mohou používat k nákupu zboží, jako jsou boty, nebo dokonce značkové digitální šálky na kávu.V testech portálové reklamy mohou být uživatelé při interakci se značkou automaticky přeneseni do virtuální komunity společnosti Roblox, uvedl Bronstein. V této fázi se společnosti teprve snaží pochopit, jak mohou reklamy v Robloxu a dalších metaverzích fungovat.Co se týče společnosti Warner Bros. a jejího nedávného testu v Robloxu, Bronstein uvedl, že „výsledky je fascinovaly“.Roblox se vrhá na online reklamy v období turbulencí na trhu. Podnikání společnosti Meta na Facebooku a Snap bylo obzvláště poškozeno změnami společnosti Apple v oblasti ochrany soukromí v systému iOS, které ztěžují cílení. Ekonomické zpomalení vedlo řadu společností k omezení výdajů na reklamu a vznik TikToku přidal novou cestu.Zdroj: Getty ImagesAmazon a Apple mezitím posilují své reklamní byznysy, protože společnosti, které se na tyto platformy spoléhají, vydávají více peněz, aby se dostaly do povědomí spotřebitelů.V tomto kontextu bude muset Roblox prokázat svou hodnotu, než značky otevřou své peněženky v nějakém významném smyslu. Firmy by mohly své reklamy v metaverzu využívat „jako spojení s reálným světem“, řekl Bronstein. Například digitální předmět se značkou společnosti by mohl ve fyzickém světě fungovat jako „kupón na nákup v obchodě“.Roblox čelí další výzvě, kterou je zobrazování reklam v aplikaci, kterou používají převážně děti. Všechny reklamy Robloxu budou označeny jako „imerzivní reklamy“ a děti mladší 13 let s nimi nebudou moci interagovat, uvedla společnost. Společnost také přidává další pokyny, aby rodiče a děti věděli, které virtuální zážitky jsou vhodné pro určité věkové skupiny na základě kritérií, jako je násilí.Kromě reklam debutují v Robloxu i další nové funkce, včetně nástroje, který uživatelům pomůže snadněji objevovat virtuální světy a zážitky, které by je mohly zajímat, a také funkce pro chatování, působivější avatary, které zahrnují animace obličeje, a další nástroje pro tvůrce.Ve druhém čtvrtletí vzrostl počet denních aktivních uživatelů Robloxu oproti předchozímu roku o 21 % na 52,2 milionu.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...