Nyní chce společnost, aby se k ní přidali i inzerenti.
V rámci své páteční výroční vývojářské konference Roblox oznamuje plány na debut reklam v příštím roce, což představuje první významnou snahu společnosti diverzifikovat své podnikání mimo virtuální zboží ve hrách. Ještě před zavedením Roblox uvedl, že do konce letošního roku bude testovat reklamy s blíže nespecifikovanými vývojáři a značkami.
Manuel Bronstein, produktový ředitel společnosti Roblox, uvedl, že společnost již vyzkoušela některé online reklamy se značkami jako Warner Bros. a Vans. Reklamy se podle něj zobrazovaly v experimentálním reklamním formátu, který Roblox označil jako „portály“. Řekl také, že společnost zůstává věrná svému hlavnímu podnikání, které umožňuje hráčům utrácet skutečné peníze za virtuální měnu Robux, kterou lze použít k zvyšování úrovně a nákupu předmětů ve hrách.
„Máme úžasnou transakční ekonomiku a budeme do ní i nadále investovat,“ řekl Bronstein. Tlak společnosti na online reklamy charakterizoval jako „dobrou strategickou sázku“, která je „na začátku“ svého vývoje.
Společnost Roblox debutovala na newyorské burze v březnu 2021 a v listopadu se její tržní kapitalizace přehoupla přes 80 miliard dolarů, protože investoři se vrhli na rychle rostoucí technologické akcie. Letošní zpomalení ekonomiky však tyto podniky potrestalo a Roblox v roce 2022 ztratil 60 % své hodnoty.

V srpnu společnost Roblox vykázala finanční výsledky za druhé čtvrtletí, které nedosáhly horního ani dolního řádku, a růst tržeb se zpomalil na 30 % z více než 100 % o rok dříve. Společnost ve svém čtvrtletním hlášení uvedla, že „v podstatě všechny naše příjmy“ generuje z prodeje Robuxů.
Generální ředitel Robloxu David Baszucki v únoru pro CNBC uvedl, že společnost má „mnoho příležitostí ke zvýšení monetizace“, a jako potenciální oblasti růstu uvedl reklamu a 3D imerzivní nakupování. Dosud se společnost soustředila na „vytvoření bezpečné a civilní platformy“ a na růst denní aktivní uživatelské základny, uvedl Baszucki.
Roblox popisuje svou nadcházející nabídku reklam jako imerzivní reklamy, ačkoli zatím neexistuje standardní formát, jak se budou zobrazovat. Bronstein spekuloval, že budoucí reklamy v metaverzu – online světě, kde se lidé stýkají, pracují a učí – by mohly připomínat digitální billboardy, které lidé mohou používat k nákupu zboží, jako jsou boty, nebo dokonce značkové digitální šálky na kávu.
V testech portálové reklamy mohou být uživatelé při interakci se značkou automaticky přeneseni do virtuální komunity společnosti Roblox, uvedl Bronstein. V této fázi se společnosti teprve snaží pochopit, jak mohou reklamy v Robloxu a dalších metaverzích fungovat.
Co se týče společnosti Warner Bros. a jejího nedávného testu v Robloxu, Bronstein uvedl, že „výsledky je fascinovaly“.
Roblox se vrhá na online reklamy v období turbulencí na trhu. Podnikání společnosti Meta na Facebooku a Snap bylo obzvláště poškozeno změnami společnosti Apple v oblasti ochrany soukromí v systému iOS, které ztěžují cílení. Ekonomické zpomalení vedlo řadu společností k omezení výdajů na reklamu a vznik TikToku přidal novou cestu.

Amazon a Apple mezitím posilují své reklamní byznysy, protože společnosti, které se na tyto platformy spoléhají, vydávají více peněz, aby se dostaly do povědomí spotřebitelů.
V tomto kontextu bude muset Roblox prokázat svou hodnotu, než značky otevřou své peněženky v nějakém významném smyslu. Firmy by mohly své reklamy v metaverzu využívat „jako spojení s reálným světem“, řekl Bronstein. Například digitální předmět se značkou společnosti by mohl ve fyzickém světě fungovat jako „kupón na nákup v obchodě“.
Roblox čelí další výzvě, kterou je zobrazování reklam v aplikaci, kterou používají převážně děti. Všechny reklamy Robloxu budou označeny jako „imerzivní reklamy“ a děti mladší 13 let s nimi nebudou moci interagovat, uvedla společnost. Společnost také přidává další pokyny, aby rodiče a děti věděli, které virtuální zážitky jsou vhodné pro určité věkové skupiny na základě kritérií, jako je násilí.
Kromě reklam debutují v Robloxu i další nové funkce, včetně nástroje, který uživatelům pomůže snadněji objevovat virtuální světy a zážitky, které by je mohly zajímat, a také funkce pro chatování, působivější avatary, které zahrnují animace obličeje, a další nástroje pro tvůrce.
Ve druhém čtvrtletí vzrostl počet denních aktivních uživatelů Robloxu oproti předchozímu roku o 21 % na 52,2 milionu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























