Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Už vás to nebaví? Jak jednou provždy zastavit e-mailový ping-pong

Pokud vás už nebaví trávit dny posíláním e-mailů sem a tam, zvažte toto.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
15 září, 2022
5 min. čtení
orange sheets of paper lie on a green school board and form a chat bubble with three crumpled papers.

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Všichni máme e-mailová vlákna, která se zdají být nekonečná. Spolupracovník vás požádá o zprávu. Vy mu odpovíte a zeptáte se, o jakou zprávu se jedná? On se upřesní. Zeptáte se, kdy ji potřebují. Takové situace tam a zpět mohou být frustrující a těžko se sledují, ale existují věci, které můžete udělat, abyste předešli dlouhé hře e-mailového ping-pongu, říká Catherine Mattisková, autorka knihy Leading Virtual Teams.

„Jde o velmi základní předpoklad, že se lidé snaží komunikovat,“ říká. „V tom je ta propast – ve skutečnosti to nemá s e-mailem nic společného. E-mail je pouze prostředkem, kterým se tato komunikace posílá.“

Starší studie společnosti McKinsey & Co. odhaduje, že průměrný pracovník v kanceláři stráví 28 % svého dne na e-mailu, přičemž většina lidí jej má otevřený na pozadí. To nás staví do fáze hyperaktivity, říká Mattisková.

„Když vám přijde e-mail, lidé místo toho, aby si vytvořili trochu prostoru na zvážení odpovědi, prostě odpálí,“ říká. „Probíhá spousta reaktivní komunikace. A nakonec ping-pong pokračuje tak dlouho, dokud někdo neřekne: ‚Pojďme si dát schůzku‘. Takže teď je zamluvená hodinová schůzka, protože ten e-mail vlastně nebyl jasný hned na začátku.“

macbook pro on black textile
Zdroj: Unsplash

Chcete-li omezit zbytečnou e-mailovou komunikaci, musíte si podle Mattiskeho uvědomit, že ne každý preferuje stejné komunikační preference jako vy. Někteří lidé mohou rádi hovořit ve velkých myšlenkách, zatímco jiní mohou dávat přednost seznamům úkolů s odrážkami. Aby byl váš e-mail efektivní, musí být vyvážený, aby mu bylo rozumět bez ohledu na to, kdo ho čte, a abyste z jeho odpovědi získali to, co potřebujete. Než stisknete tlačítko „odeslat“, ujistěte se, že váš e-mail pokrývá tyto tři základy:

Advertisement

NAVÁZAT SPOJENÍ

Chcete využít této příležitosti?

Za prvé je důležité vytvořit smysl a spojení mezi vámi a osobou nebo osobami, které e-mail přijímají, říká Mattisková. Pokud například žádáte o zprávu od spolupracovníka, můžete začít slovy: „Ahoj, navazuji na naši schůzku z minulého týdne, kde jsme mluvili o zprávě o rozpočtu.“ V tomto případě se můžete zeptat, zda je možné, abyste navázali na naši schůzku.

„Je tu otázka proč – proč vůbec posílám tento e-mail?“ říká Mattisková. „Je to krátká věta, která mě s vámi spojuje.“

PŘIDEJTE PODROBNOSTI

iphone, ios, home screen, close up, pixels, retina, smartphone, icon, mail, email,
Zdroj: Unsplash

V další části e-mailu byste měli uvést podrobnosti. Můžete se například zeptat: „Mohl byste mi prosím poslat zprávu o rozpočtu a zdůraznit X, Y a Z?“.

„Podrobnosti jsou pro lidi, kteří nejlépe komunikují pomocí seznamu,“ říká Mattisková. „Můžete připojit očíslovanou žádost. Pokud takto přirozeně nekomunikujete, zeptejte se sami sebe: ‚Co potřebuji? To je detail, který byste měli do e-mailu zahrnout.“

Dejte si však pozor, abyste e-mail nepřeplnili detaily, říká Mattisková. „Lidé si povzdechnou, když dostanou ‚tapetové‘ e-maily,“ říká. „Udržujte komunikaci krátkou, stručnou a výstižnou.“

A pokud vaše zpráva vyžaduje dlouhou historii nebo velké množství informací, zavolejte, pošlete videozprávu nebo si domluvte schůzku.

ZAKONČETE KONSTRUKCÍ

If you feel the desire to write a book, what would it be about?
Zdroj: Unsplash

Nakonec sdělte osobě, jak chcete, aby udělala to, co požadujete. Například: „Můžete mi prosím do čtvrtka poslat zprávu v souboru Excel?“.

„Teď už se někam dostáváme,“ říká Mattisková a dodává, že můžete dotyčnou osobu požádat také o vstupní informace. Například: „Pokud máte nějaký nápad, jak jeho zprávu prezentovat na příštím zasedání správní rady, rád si ho poslechnu.“ Pokud máte nějaký nápad, jak jeho zprávu prezentovat na příštím zasedání správní rady, rád si ho poslechnu.

Když věnujete čas odeslání vyváženého e-mailu, eliminujete riziko nutnosti zpětné komunikace a objasníte svou žádost. „Je větší pravděpodobnost, že dostanete to, co chcete, když to potřebujete,“ říká Mattisková. „Psaní vám může zabrat pět minut, zatímco reaktivní e-mail byste mohli vypálit za 30 sekund. Ale když sečtete všechny ty třicetisekundové e-mailové ping-pongy, mohou dohromady zabrat 15 minut. Na začátku jeďte pomalu, abyste na konci mohli jet rychle.“

V ideálním případě by se vedení efektivní komunikace měli ujmout manažeři, kteří by měli být vzorem správné struktury e-mailů, říká Mattisková.

„S elektronickou poštou je to tak, že ztratila své zaměření,“ říká. „Stal se reaktivní formou komunikace. Nikdy bychom si nesedli a neposlali někomu dopis, jako píšeme e-mail. Místo toho, abychom se dívali na doručenou poštu a měli pocit, že je to tsunami věcí, které nám přicházejí, zeptejte se sami sebe: ‚Je ten e-mail o vytvoření prostoru a soustředění, nebo jsem chycen v reakci?“. Než stisknete tlačítko odeslat, vraťte se zpět a přidejte všechny ty části, které čtenáři pomohou.“

Všichni máme e-mailová vlákna, která se zdají být nekonečná. Spolupracovník vás požádá o zprávu. Vy mu odpovíte a zeptáte se, o jakou zprávu se jedná? On se upřesní. Zeptáte se, kdy ji potřebují. Takové situace tam a zpět mohou být frustrující a těžko se sledují, ale existují věci, které můžete udělat, abyste předešli dlouhé hře e-mailového ping-pongu, říká Catherine Mattisková, autorka knihy Leading Virtual Teams.„Jde o velmi základní předpoklad, že se lidé snaží komunikovat,“ říká. „V tom je ta propast – ve skutečnosti to nemá s e-mailem nic společného. E-mail je pouze prostředkem, kterým se tato komunikace posílá.“Starší studie společnosti McKinsey & Co. odhaduje, že průměrný pracovník v kanceláři stráví 28 % svého dne na e-mailu, přičemž většina lidí jej má otevřený na pozadí. To nás staví do fáze hyperaktivity, říká Mattisková.„Když vám přijde e-mail, lidé místo toho, aby si vytvořili trochu prostoru na zvážení odpovědi, prostě odpálí,“ říká. „Probíhá spousta reaktivní komunikace. A nakonec ping-pong pokračuje tak dlouho, dokud někdo neřekne: ‚Pojďme si dát schůzku‘. Takže teď je zamluvená hodinová schůzka, protože ten e-mail vlastně nebyl jasný hned na začátku.“Zdroj: UnsplashChcete-li omezit zbytečnou e-mailovou komunikaci, musíte si podle Mattiskeho uvědomit, že ne každý preferuje stejné komunikační preference jako vy. Někteří lidé mohou rádi hovořit ve velkých myšlenkách, zatímco jiní mohou dávat přednost seznamům úkolů s odrážkami. Aby byl váš e-mail efektivní, musí být vyvážený, aby mu bylo rozumět bez ohledu na to, kdo ho čte, a abyste z jeho odpovědi získali to, co potřebujete. Než stisknete tlačítko „odeslat“, ujistěte se, že váš e-mail pokrývá tyto tři základy:Chcete využít této příležitosti?Za prvé je důležité vytvořit smysl a spojení mezi vámi a osobou nebo osobami, které e-mail přijímají, říká Mattisková. Pokud například žádáte o zprávu od spolupracovníka, můžete začít slovy: „Ahoj, navazuji na naši schůzku z minulého týdne, kde jsme mluvili o zprávě o rozpočtu.“ V tomto případě se můžete zeptat, zda je možné, abyste navázali na naši schůzku.„Je tu otázka proč – proč vůbec posílám tento e-mail?“ říká Mattisková. „Je to krátká věta, která mě s vámi spojuje.“Zdroj: UnsplashV další části e-mailu byste měli uvést podrobnosti. Můžete se například zeptat: „Mohl byste mi prosím poslat zprávu o rozpočtu a zdůraznit X, Y a Z?“.„Podrobnosti jsou pro lidi, kteří nejlépe komunikují pomocí seznamu,“ říká Mattisková. „Můžete připojit očíslovanou žádost. Pokud takto přirozeně nekomunikujete, zeptejte se sami sebe: ‚Co potřebuji? To je detail, který byste měli do e-mailu zahrnout.“Dejte si však pozor, abyste e-mail nepřeplnili detaily, říká Mattisková. „Lidé si povzdechnou, když dostanou ‚tapetové‘ e-maily,“ říká. „Udržujte komunikaci krátkou, stručnou a výstižnou.“A pokud vaše zpráva vyžaduje dlouhou historii nebo velké množství informací, zavolejte, pošlete videozprávu nebo si domluvte schůzku.Zdroj: UnsplashNakonec sdělte osobě, jak chcete, aby udělala to, co požadujete. Například: „Můžete mi prosím do čtvrtka poslat zprávu v souboru Excel?“.„Teď už se někam dostáváme,“ říká Mattisková a dodává, že můžete dotyčnou osobu požádat také o vstupní informace. Například: „Pokud máte nějaký nápad, jak jeho zprávu prezentovat na příštím zasedání správní rady, rád si ho poslechnu.“ Pokud máte nějaký nápad, jak jeho zprávu prezentovat na příštím zasedání správní rady, rád si ho poslechnu.Když věnujete čas odeslání vyváženého e-mailu, eliminujete riziko nutnosti zpětné komunikace a objasníte svou žádost. „Je větší pravděpodobnost, že dostanete to, co chcete, když to potřebujete,“ říká Mattisková. „Psaní vám může zabrat pět minut, zatímco reaktivní e-mail byste mohli vypálit za 30 sekund. Ale když sečtete všechny ty třicetisekundové e-mailové ping-pongy, mohou dohromady zabrat 15 minut. Na začátku jeďte pomalu, abyste na konci mohli jet rychle.“V ideálním případě by se vedení efektivní komunikace měli ujmout manažeři, kteří by měli být vzorem správné struktury e-mailů, říká Mattisková.„S elektronickou poštou je to tak, že ztratila své zaměření,“ říká. „Stal se reaktivní formou komunikace. Nikdy bychom si nesedli a neposlali někomu dopis, jako píšeme e-mail. Místo toho, abychom se dívali na doručenou poštu a měli pocit, že je to tsunami věcí, které nám přicházejí, zeptejte se sami sebe: ‚Je ten e-mail o vytvoření prostoru a soustředění, nebo jsem chycen v reakci?“. Než stisknete tlačítko odeslat, vraťte se zpět a přidejte všechny ty části, které čtenáři pomohou.“
Tagy: businessemailkomunikace

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Pesimistická prognóza zisku Amazonu zastínila lepší než očekávané výsledky
      2. Ví snad David Tepper něco o Alphabet a Meta, co Wall Street ne?
      3. Salesforce oslabuje pod tlakem zpomalení tržeb a silné konkurence
      4. AI přetváří svět práce a posouvá hranice tradiční kanceláře
      5. Proč vědomé zpomalení může být klíčem k lepším a rychlejším výsledkům
      6. OpenAI směřuje k vývoji AI agentů schopných plnit libovolné úkoly za uživatele
      7. Kraft Heinz se po deseti letech fúze rozděluje na dvě společnosti
      8. CyberSolutions míří na burzu. Proč tohle IPO může být zlatý důl?
      9. Rolex Land-Dweller otevírá novou éru odvážného designu a inovací
      10. Jak získat zpět čas: strategie pro zvládnutí e-mailů a vyšší produktivitu
      Advertisement

      Breaking.

      16:22

      Novartis posiluje pozici: Chystá akvizici Avidity Biosciences

      14:42

      Technologičtí giganti a Fed: Klíčové momenty pro trhy!

      14:12

      Saúdský trh zažil pokles, ale některé akcie zářily

      13:52

      Token $VULT debutuje: Revoluce v bezpečnosti digitálních aktiv

      13:32

      Jihokorejsko-americká aliance posílí flotilu USA: Nová lodní dohoda

      13:03

      Snowball & Co. posiluje globální fintech vliv akvizicí Adro

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Příležitost

      Generální ředitel ze staré školy se bude snažit zachránit Kodak

      26 října, 2025

      Když Jim Continenza provází návštěvníky po továrnách společnosti Eastman Kodak (KODK), začne tím, že je požádá, aby si sundali saka....

      Zdroj: Shutterstock

      Microsoft může znovu růst díky Azure a Copilotu, říkají analytici

      25 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      KeyBanc věří v růst Amazonu díky AI a expanzi v cloudu i reklamě

      24 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Las Vegas Sands hlásí silné čtvrtletní výsledky a táhne růst sektoru

      24 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Core Scientific posiluje díky upgradu, zatímco dohoda s CoreWeave slábne

      24 října, 2025

      IPO Radar.

      Navan, Inc.

      Datum IPO: 31 října, 2025
      Potenciální ocenění: 6,45 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Fed naráží na limity, mladí Američané v technologiích zůstávají bez práce

      25 října, 2025

      KeyBanc věří v růst Amazonu díky AI a expanzi v cloudu i reklamě

      24 října, 2025

      S&P 500 klesá kvůli obavám z obchodní války USA a Číny a propadu Netflixu

      22 října, 2025

      Dow uzavřel poprvé nad hranicí 47 000 bodů díky mírné inflaci

      24 října, 2025

      Warner Bros. Discovery zvažuje prodej, akcie prudce rostou

      22 října, 2025

      Fed potřebuje jasnější strategii, aby investory provedl nejistým obdobím

      25 října, 2025

      Netflix po propadu: příležitost k nákupu, nebo varování pro investory?

      26 října, 2025

      S&P 500 stoupá díky technologiím a uvolnění napětí mezi USA a Čínou

      23 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.