Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Velká tabáková kampaň byla hodně úspěšná. Nyní je příkladem pro rychlou módu

Generální ředitel společnosti ThredUp tvrdí, že rychlá móda by měla být opatřena varovným štítkem, který by generaci Z odradil od nákupu levného oblečení na jedno použití, které devastuje planetu.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
17 září, 2022
5 min. čtení
The word “less” on a window, in focus with clothes behind it. Commentary on consumerism and waste in the fashion industry.

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Generace Z čelí paradoxu nové doby. Vybudovali si pověst ekologicky nejšetrnější generace, přesto kupují levné oblečení na jedno použití více než kterákoli jiná skupina spotřebitelů.

Proč tedy generace Z přehlíží zatracující informace o největších pachatelích módy, kašle na své udržitelné záměry a pokračuje v nakupování rychlé módy v tak alarmující míře? Je to jednoduché: Rychlá móda je návyková. I když čelí usvědčujícím údajům, které dokazují, že každá fáze jejího životního cyklu způsobuje devastaci naší planety, rychlá móda má jen málo regulací, což umožňuje, aby se giganti jako Shein stali tak populárními, že mají v USA více stažení aplikací než Amazon.

Pokud bude rychlá móda i nadále nekontrolovaně cílit na mladší generace spotřebitelů, stane se dalším Big Tobacco neboli velkým tabákem. I když své zákazníky nezabíjí, je stejně škodlivá, často podporuje neetické pracovní praktiky – a působí spoušť na naší planetě.

SOCIÁLNÍ A FISKÁLNÍ TLAKY JSOU HNACÍ SILOU RŮSTU RYCHLÉ MÓDY

red and white dining tables and chairs
Zdroj: Unsplash

Průzkum Fast Company ukázal, že polovina vysokoškoláků sleduje každý týden na sociálních sítích přehlídky rychlé módy.

Advertisement

Rychlá móda se přiživuje na nejhorších instinktech lidí, kteří chtějí krátkodobě zažít rozruch, a umožňuje nakupujícím neustále konzumovat ve snaze dohnat nekonečné, pomíjivé výstřelky sociálních médií a kultury celebrit. Bohužel pro generaci Z okamžité uspokojení z nalezení módního kousku na jedné z těchto stránek často působí proti dlouhodobým ekologickým důsledkům nadměrné spotřeby.

Chcete využít této příležitosti?

Průzkum navíc zjistil, že 65 % spotřebitelů z generace Z tvrdí, že nakupují rychlou módu, protože jim šetří peníze. Tato generace není starší než 25 let, a proto je pro ně klíčovým faktorem při rozhodování o nákupu cena. Oděvy, které jsou levné, jsou však často drahé pro životní prostředí. Přibližně 70 % emisí skleníkových plynů v oblasti módy připadá na předcházející činnosti, jako je výroba nového oblečení.

PODOBNOST RYCHLÉ MÓDY S TABÁKOVÝM PRŮMYSLEM

Zdroj: Getty Images

Pokud to zní jako připomínka velkého tabákového průmyslu, je to proto, že to tak je. V době svého největšího rozmachu používal tabákový průmysl v USA taktiku podobnou té, kterou v současnosti používají značky rychlé módy, aby spotřebitele zaujaly a ztížily jim odvykání kouření.

Před zavedením rozsáhlých regulací se tabákový průmysl zaměřil na mladé lidi a své výrobky začlenil do médií, přičemž využíval film a televizi k propagaci svých výrobků jako cool a sexy. Stačí se podívat na klasický příklad Joea Camela, kresleného „uhlazeného charakteru“, který se stal lákavou postavou pro mladé kuřáky mužského pohlaví. Tato postava byla vytvořena, aby si mladí spotřebitelé brzy vybudovali loajalitu tím, že využila jejich touhu zapadnout a být cool, přičemž se zamlčovaly smrtící zdravotní účinky tabáku.

Tabákové společnosti také používaly nízké ceny jako hlavní marketingovou taktiku zaměřenou na mladé spotřebitele. V roce 1960 stála krabička cigaret v průměru 0,26 dolaru, což dnes odpovídá 1,49 dolaru. Dnes můžete na Sheinu najít zboží za cenu od 1,50 dolaru. Jsou zde šaty za 3 dolary, svetry za 5 dolarů a džíny za 8 dolarů. Vzhledem k tomu, že nové výrobky se na stránkách objevují denně – ne-li každou hodinu – je pro spotřebitele téměř nemožné odolat nakupování nejnovějších trendů za nízké ceny, a to navzdory rostoucím informacím o jeho destruktivním dopadu na životní prostředí. (1$=24,54Kč)

RYCHLÁ MÓDA BY MĚLA BÝT OPATŘENA VAROVNÝM ŠTÍTKEM

Zdroj? Aljazeera.com

V posledních několika desetiletích byla výrazně omezena možnost tabákových společností inzerovat a Úřad pro kontrolu potravin a léčiv nyní vyžaduje, aby na oblíbených tabákových výrobcích byla uvedena varování o zdravotní závadnosti. Uvádění informací o dlouhodobých rizicích kouření oslabilo vliv Big Tobacco na mladé lidi. Teprve po prosazení těchto nařízení klesl podíl mladých kuřáků v USA z 68 % v roce 1965 na 9 % v roce 2017.

Je nezbytné, abychom si vzali příklad z účinnosti vládní regulace vůči Big Tobacco a aplikovali ji na rychlou módu dříve, než bude pozdě. Při současném tempu je módní průmysl na nejlepší cestě spotřebovat do roku 2050 26 % světového rozpočtu na emise uhlíku.

Módní průmysl sice začal prosazovat regulaci vyžadující od maloobchodníků větší transparentnost prostřednictvím zveřejňování informací o životním prostředí, ale zároveň je třeba, aby se jasněji ukázaly důsledky nákupu těchto škodlivých výrobků pro spotřebitele. Je načase, aby rychlá móda byla opatřena varovným štítkem, aby mladší generace pochopily, jak škodlivá je pro planetu, a mohly se informovaněji rozhodovat o oděvech, které kupují.

Velký tabák napáchal vážné škody, než vláda účinně zasáhla, aby zmírnila jeho dopad. Máme jedinečnou příležitost vyhnout se stejné chybě v oblasti módy. Jakou cestu si zvolíme?

Generace Z čelí paradoxu nové doby. Vybudovali si pověst ekologicky nejšetrnější generace, přesto kupují levné oblečení na jedno použití více než kterákoli jiná skupina spotřebitelů.Proč tedy generace Z přehlíží zatracující informace o největších pachatelích módy, kašle na své udržitelné záměry a pokračuje v nakupování rychlé módy v tak alarmující míře? Je to jednoduché: Rychlá móda je návyková. I když čelí usvědčujícím údajům, které dokazují, že každá fáze jejího životního cyklu způsobuje devastaci naší planety, rychlá móda má jen málo regulací, což umožňuje, aby se giganti jako Shein stali tak populárními, že mají v USA více stažení aplikací než Amazon.Pokud bude rychlá móda i nadále nekontrolovaně cílit na mladší generace spotřebitelů, stane se dalším Big Tobacco neboli velkým tabákem. I když své zákazníky nezabíjí, je stejně škodlivá, často podporuje neetické pracovní praktiky – a působí spoušť na naší planetě.Zdroj: UnsplashPrůzkum Fast Company ukázal, že polovina vysokoškoláků sleduje každý týden na sociálních sítích přehlídky rychlé módy.Rychlá móda se přiživuje na nejhorších instinktech lidí, kteří chtějí krátkodobě zažít rozruch, a umožňuje nakupujícím neustále konzumovat ve snaze dohnat nekonečné, pomíjivé výstřelky sociálních médií a kultury celebrit. Bohužel pro generaci Z okamžité uspokojení z nalezení módního kousku na jedné z těchto stránek často působí proti dlouhodobým ekologickým důsledkům nadměrné spotřeby.Chcete využít této příležitosti?Průzkum navíc zjistil, že 65 % spotřebitelů z generace Z tvrdí, že nakupují rychlou módu, protože jim šetří peníze. Tato generace není starší než 25 let, a proto je pro ně klíčovým faktorem při rozhodování o nákupu cena. Oděvy, které jsou levné, jsou však často drahé pro životní prostředí. Přibližně 70 % emisí skleníkových plynů v oblasti módy připadá na předcházející činnosti, jako je výroba nového oblečení.Zdroj: Getty ImagesPokud to zní jako připomínka velkého tabákového průmyslu, je to proto, že to tak je. V době svého největšího rozmachu používal tabákový průmysl v USA taktiku podobnou té, kterou v současnosti používají značky rychlé módy, aby spotřebitele zaujaly a ztížily jim odvykání kouření.Před zavedením rozsáhlých regulací se tabákový průmysl zaměřil na mladé lidi a své výrobky začlenil do médií, přičemž využíval film a televizi k propagaci svých výrobků jako cool a sexy. Stačí se podívat na klasický příklad Joea Camela, kresleného „uhlazeného charakteru“, který se stal lákavou postavou pro mladé kuřáky mužského pohlaví. Tato postava byla vytvořena, aby si mladí spotřebitelé brzy vybudovali loajalitu tím, že využila jejich touhu zapadnout a být cool, přičemž se zamlčovaly smrtící zdravotní účinky tabáku.Tabákové společnosti také používaly nízké ceny jako hlavní marketingovou taktiku zaměřenou na mladé spotřebitele. V roce 1960 stála krabička cigaret v průměru 0,26 dolaru, což dnes odpovídá 1,49 dolaru. Dnes můžete na Sheinu najít zboží za cenu od 1,50 dolaru. Jsou zde šaty za 3 dolary, svetry za 5 dolarů a džíny za 8 dolarů. Vzhledem k tomu, že nové výrobky se na stránkách objevují denně – ne-li každou hodinu – je pro spotřebitele téměř nemožné odolat nakupování nejnovějších trendů za nízké ceny, a to navzdory rostoucím informacím o jeho destruktivním dopadu na životní prostředí. Zdroj? Aljazeera.comV posledních několika desetiletích byla výrazně omezena možnost tabákových společností inzerovat a Úřad pro kontrolu potravin a léčiv nyní vyžaduje, aby na oblíbených tabákových výrobcích byla uvedena varování o zdravotní závadnosti. Uvádění informací o dlouhodobých rizicích kouření oslabilo vliv Big Tobacco na mladé lidi. Teprve po prosazení těchto nařízení klesl podíl mladých kuřáků v USA z 68 % v roce 1965 na 9 % v roce 2017.Je nezbytné, abychom si vzali příklad z účinnosti vládní regulace vůči Big Tobacco a aplikovali ji na rychlou módu dříve, než bude pozdě. Při současném tempu je módní průmysl na nejlepší cestě spotřebovat do roku 2050 26 % světového rozpočtu na emise uhlíku.Módní průmysl sice začal prosazovat regulaci vyžadující od maloobchodníků větší transparentnost prostřednictvím zveřejňování informací o životním prostředí, ale zároveň je třeba, aby se jasněji ukázaly důsledky nákupu těchto škodlivých výrobků pro spotřebitele. Je načase, aby rychlá móda byla opatřena varovným štítkem, aby mladší generace pochopily, jak škodlivá je pro planetu, a mohly se informovaněji rozhodovat o oděvech, které kupují.Velký tabák napáchal vážné škody, než vláda účinně zasáhla, aby zmírnila jeho dopad. Máme jedinečnou příležitost vyhnout se stejné chybě v oblasti módy. Jakou cestu si zvolíme?
Tagy: Big Tobaccobusinessmarketingrychlá móda

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Prodej piva klesá, akcie Constellation Brands na pětiletém minimu
      2. Samsung získává miliardovou zakázku od Tesly na čipy pro umělou inteligenci
      3. SoFi Technologies potvrzuje ziskovost a sílí v digitálním bankovnictví
      4. Německo míří k obnovení branné povinnosti, odpor mladých sílí
      5. Zaměření na výstupy mění pracovní kulturu a zvyšuje efektivitu
      6. Tesla sází na Samsung: Klíčová dohoda o výrobě čipů za miliardy má urychlit vývoj AI
      7. Miliardářka Taylor Swift vrací hudební průmysl do kinosálů
      8. AI přetváří svět práce a posouvá hranice tradiční kanceláře
      9. Kreditní skóre Američanů klesá nejrychleji od velké recese
      10. Kanadský trh klesá, ale některé akcie září růstem
      Advertisement

      Breaking.

      09:48

      Čínský ekonomický motor skřípe: dluhy a deflace na vzestupu

      09:42

      Německo před významnou fiskální expanzí: Deficit prudce naroste

      09:22

      Nizozemské převzetí Nexperie otřásá globálním trhem s čipy!

      23:52

      Ruské trhy na houpačce: Stabilita pod tlakem globálních změn

      23:32

      Softbank investuje miliardy do budoucnosti umělé inteligence OpenAI

      23:25

      Lucy Powellová: Hlas změny v britské politické scéně

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Microsoft může znovu růst díky Azure a Copilotu, říkají analytici

      25 října, 2025

      Akcie společnosti Microsoft se v posledních měsících nachází ve fázi konsolidace, kdy po silném růstu z dubnových minim a dosažení...

      Zdroj: Getty Images

      KeyBanc věří v růst Amazonu díky AI a expanzi v cloudu i reklamě

      24 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Las Vegas Sands hlásí silné čtvrtletní výsledky a táhne růst sektoru

      24 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Core Scientific posiluje díky upgradu, zatímco dohoda s CoreWeave slábne

      24 října, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Robinhood Markets dnes hlásí návrat v éře boomu krypta a opcí

      23 října, 2025

      IPO Radar.

      Navan, Inc.

      Datum IPO: 31 října, 2025
      Potenciální ocenění: 6,45 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Fed naráží na limity, mladí Američané v technologiích zůstávají bez práce

      25 října, 2025

      KeyBanc věří v růst Amazonu díky AI a expanzi v cloudu i reklamě

      24 října, 2025

      S&P 500 klesá kvůli obavám z obchodní války USA a Číny a propadu Netflixu

      22 října, 2025

      Dow uzavřel poprvé nad hranicí 47 000 bodů díky mírné inflaci

      24 října, 2025

      Warner Bros. Discovery zvažuje prodej, akcie prudce rostou

      22 října, 2025

      Fed potřebuje jasnější strategii, aby investory provedl nejistým obdobím

      25 října, 2025

      BProč analytik tvrdí, že je AI bublina 17× větší než dotcom krach

      26 října, 2025

      S&P 500 stoupá díky technologiím a uvolnění napětí mezi USA a Čínou

      23 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.