Když hledáte novou práci, je dobré si procvičit odpovědi na běžné otázky při pohovoru. Přitom vám pomůže také průzkum společnosti. Zaměstnavatelé mají rádi uchazeče, kteří znají jejich firmu a ztotožňují se s jejími základními hodnotami. Při takovém množství informací může být těžké se zorientovat v tom, co je relevantní. Podívejte se na několik nejlepších bodů, které je třeba prozkoumat, než půjdete na příští pracovní pohovor.
KDO POHOVOR VEDE?
Je pravděpodobné, že si personalista vyhledá vaše jméno a účty na sociálních sítích na internetu, tak proč si nezjistit, kdo pohovor vede? Malý průzkum pozadí jména dané osoby může odhalit některé společné názory nebo úspěchy. Může také napovědět, jaké má dotyčná osoba jako personalista zájmy a jaké otázky bude při pohovoru klást. Pokud vám bylo řečeno, že by s vámi mohl vést pohovor i někdo jiný, nezapomeňte si vyhledat všechna uvedená jména.
JAKÉ JSOU HODNOTY SPOLEČNOSTI?

Manažer bude mít větší zájem vás zaměstnat, pokud projevíte autentický zájem o jejich odvětví nebo práci. Můžete se podívat na webové stránky společnosti a obecně na sociální média, abyste získali poměrně rychlou představu o tom, co dělá, jak to dělá a proč je to pro ni důležité. Když tyto zásady vyjádříte v odpovědích na pohovoru, ukážete, že jste mnohem víc než jen člověk, který hledá práci.
Hodnoty jsou často hluboce osobní a nelze je naučit, takže poukazují na jádro toho, kdo jste a co můžete nabídnout. Zaměstnavatelé, kteří se s vámi setkají a uvidí, že vaše hodnoty odpovídají společnosti, si vás s větší pravděpodobností vyberou. Takový průzkum firem vám navíc může pomoci najít skutečně nejlepší místo pro práci, a to ve společnostech, jejichž styl podnikání a cíle vás nejvíce oslovují.
JAKÝCH DOVEDNOSTÍ SI NEJVÍCE CENÍ?
Když nahrajete životopis na portál pro hledání práce a prohlédnete si popisy pracovních míst, bude tam napsána většina informací, které potřebujete pro tuto otázku. Pokud znáte nějaké současné zaměstnance pracující ve stejné společnosti, mohou vám pomoci s orientací. Například v kanceláři, která prochází změnou práce na dálku, mohou vedoucí pracovníci ocenit nové zaměstnance, kteří jsou technicky zdatní a flexibilní v pracovní době.
JAKÉ KLIENTY NEBO ZÁKAZNÍKY OBSLUHUJÍ?
Každá společnost má jedinečnou klientskou základnu. Ukážete-li, že rozumíte potřebám a přáním těchto lidí, bude to pro vás znamenat dlouhou cestu. Vyjádření znalosti zákazníků je účinný a kreativní způsob, jak se dostat do povědomí zaměstnavatele. Případové studie a bílé knihy vydané podnikem mohou pomoci ukázat situace v oblasti služeb zákazníkům, na které jsou hrdí, a webové stránky společnosti často obsahují stránku s referencemi plnou příběhů o tom, proč je zákazníci preferují.
JAKÉ NOVINKY SE CHYSTAJÍ?

Pokud odvětví nebo konkrétní společnost prochází nějakým posunem, mohou se na internetu objevit média, která vás s ním mohou seznámit. Tyto informace mohou být skvělé, když jdete na pohovor. Například společnost, která uvádí na trh novou řadu výrobků, by mohla ocenit někoho, kdo o ní ví a má postřehy související s tím, jak dobře se tyto výrobky osvědčily.
KDO JSOU HLAVNÍ KONKURENTI?
Nástroje jako Amazon Alexa, Ahrefs a similarweb nabízejí údaje o největších konkurentech firmy na internetu. Jakmile identifikujete hlavní konkurenty, můžete porovnat jejich webové stránky a další branding. Až se vás někdo zeptá, proč chcete spolupracovat s určitou společností a ne s konkurencí, schopnost uvést příklady, které dokládají průzkum, vytvoří velmi dobrý dojem.
KDO JSOU LÍDŘI SPOLEČNOSTI?
Během vyhledávání ve zpravodajských serverech, jako je Google News, můžete najít rozhovory s klíčovými vedoucími pracovníky společnosti, kteří vám svými slovy sdělí, o co společnosti nejvíce jde. Pokud víte, kdo jsou některé z klíčových osobností na nejvyšší úrovni společnosti, může vás vedoucí náboru nejen vybrat pro danou práci, ale také si s vámi domluvit pozdější seznámení.
Mezi nabídkou práce a webovými stránkami společnosti, sociálními médii, stránkami s recenzemi společností a zpravodajskými weby relevantními pro dané odvětví budete moci najít odpovědi na všechny výše uvedené otázky. Vědět, jak se připravit na pohovor, je stejně důležitá dovednost jako zůstat během něj v pohodě, takže využijte sílu sociálních médií a internetu a přihlaste se do úžasných společností, které sdílejí vaše největší hodnoty.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky