Airbus profituje z americké měny a Toyota oznámila vzrůst výroby
Společnost Airbus získala díky silnému dolaru navýšení předpokládaných peněžních toků o miliardu eur a uvedla, že zkoumá možnosti zvýšení výroby, aby uspokojila oživující se poptávku po širokotrupých letadlech, zatímco evropský výrobce letadel v pátek oslavil pět desetiletí letů.
Airbus získává dolarovou podporu, zkoumá vyšší produkci širokotrupých letadel
Tržby ve třetím čtvrtletí rovněž profitovaly z americké měny, ale provozní zisk, který zahrnuje zajištění, vzrostl o méně než očekávaných 26 % na 836 milionů eur (834,5 milionu USD), protože společnost bojuje s „degradovaným“ globálním dodavatelským řetězcem.
Poté, co Airbus ve třetím čtvrtletí vygeneroval téměř dvojnásobek očekávané hotovosti, zvýšil svůj odhad volného peněžního toku v roce 2022 z 3,5 miliardy eur na 4,5 miliardy eur.
Analytici podle konsensu sestaveného společností v průměru očekávali čtvrtletní očištěný provozní zisk ve výši 887 milionů eur při tržbách 12,848 miliardy eur.
Zdroj: Getty Images
Šéf společnosti Guillaume Faury se připojil k francouzskému výrobci motorů Safran, který rovněž podává zprávu v pátek, a v otázce nedávno narušených dodávek motorů se vyjádřil optimističtěji než Boeing, který ve středu uvedl, že motory jsou jeho hlavním omezením.
Motory stále zaostávají za původním harmonogramem, ale nyní jsou dodávány v souladu se závazky, řekl Faury novinářům.
Výrobci motorů hlásili problémy se získáváním odlitků od dvou hlavních dodavatelů, ale společnost General Electric tento týden uvedla, že hlavní dodávky se oproti předchozímu čtvrtletí zvýšily o 50 %.
Celkově vzato zůstává roztříštěný globální dodavatelský řetězec po pandemii „velmi zhoršeným prostředím“, ale situace se „přestala zhoršovat“, řekl Faury.
Faury znovu potvrdil cíle výroby letounů s jedním trupem a uvedl, že Airbus posuzuje kapacitu dodavatelského řetězce pro zvýšení výroby širokotrupých letounů. Poptávka po největších modelech tohoto odvětví se po propadu, který předcházel COVID-19, zotavuje.
Faury vzdal hold „průkopnickému duchu“ konstruktérů a stavitelů, kteří 28. října 1972 přivedli k prvnímu letu první dvoumotorové širokotrupé letadlo na světě, A300.
Zdroj: Getty Images
Tehdejší evropské konsorcium po neotřesitelném začátku prorazilo na trh ovládaný Spojenými státy, ale jeho komerční úspěch pramení především z menších jednoplošných letadel, zatímco pokus o stavbu největšího dopravního letadla na světě, A380, byl brzděn slabým prodejem.
Airbus v pátek odložil uvedení svého nejnovějšího jednoprostorového letadla A321XLR, které má být vyrobeno v bývalé továrně na A380, z počátku roku 2024 na druhé čtvrtletí roku 2024.
Toyota oznámila, že čtvrtletní výroba vzrostla o 30 %, ale nedostatek dílů přetrvává
Společnost Toyota Motor Corp v pátek uvedla, že celosvětová výroba ve čtvrtletí končícím v září vzrostla o 30 %, ale varovala, že nedostatek polovodičů a dalších součástek, který rozbouřil automobilový průmysl, bude omezovat výrobu i v nadcházejících měsících.
Toyota v září celosvětově vyrobila 887 733 vozidel, což je rekordní počet za jeden měsíc a 73% nárůst oproti stejnému měsíci předchozího roku. Mluvčí Toyoty varoval, že Toyota nepovažuje nárůst zářijové produkce za udržitelný, a novinářům řekl: „Vyhnuli bychom se tomu, abychom to nazývali oživením.“
Podle výpočtu agentury Reuters, který vychází ze zveřejněných údajů společnosti, vzrostl celosvětový prodej v období od července do září o 4 %.
Zdroj: Getty Images
Za první pololetí obchodního roku začínajícího v dubnu vyrobila Toyota celosvětově 4 481 600 vozů. To bylo o 10 % více než v předchozím roce, ale stále o 5 % méně, než automobilka původně plánovala.
Oznámení přišlo týden poté, co Toyota uvedla, že kvůli nedostatku čipů pravděpodobně nesplní svůj cíl výroby 9,7 milionu vozidel v tomto finančním roce. Novou prognózu neuvedla.
„Přestože Toyota nedávno uvedla, že existuje velká pravděpodobnost revize cíle 9,7 milionu vozů směrem dolů, samotná úroveň výroby ve srovnání s předchozím rokem roste,“ uvedl Seiji Sugiura, vedoucí analytik Tokai Tokyo Research Institute.
„Takže i když počet vozidel není takový, v jaký Toyota doufala, věřím, že se posouvá směrem k oživení výroby,“ řekl Sugiura. „Prozatím bychom měli být svědky toho, že se s výrobou vrátí i prodeje.“
Agentura Reuters ve čtvrtek uvedla, že Toyota sdělila několika dodavatelům, že pro současný hospodářský rok stanovila globální cíl na 9,5 milionu vozidel, a naznačila, že tato prognóza může být snížena v závislosti na dodávkách oceli.
Zdroj: Getty Images
Aby Toyota tento revidovaný cíl splnila, musela by být výroba ve druhém pololetí na základě oznámených výsledků zhruba o 12 % vyšší než v předchozím pololetí.
Jeden z dodavatelů Toyoty, společnost Aichi Steel Corp, očekává, že cíl výroby vozidel se bude pohybovat kolem nízké úrovně 9 milionů, uvedl její prezident Takahiro Fujioka během pátečního hovoru k výsledkům.
Mluvčí odmítl nový výrobní cíl komentovat.
Nedostatek polovodičů zasáhl výrobu Toyoty v Japonsku více než její zahraniční továrny, uvedla Toyota. Za čtvrtletí do září vzrostla domácí výroba Toyoty o pouhých 10 %.
Airbus získává dolarovou podporu, zkoumá vyšší produkci širokotrupých letadelTržby ve třetím čtvrtletí rovněž profitovaly z americké měny, ale provozní zisk, který zahrnuje zajištění, vzrostl o méně než očekávaných 26 % na 836 milionů eur , protože společnost bojuje s „degradovaným“ globálním dodavatelským řetězcem.Poté, co Airbus ve třetím čtvrtletí vygeneroval téměř dvojnásobek očekávané hotovosti, zvýšil svůj odhad volného peněžního toku v roce 2022 z 3,5 miliardy eur na 4,5 miliardy eur.Analytici podle konsensu sestaveného společností v průměru očekávali čtvrtletní očištěný provozní zisk ve výši 887 milionů eur při tržbách 12,848 miliardy eur.Zdroj: Getty ImagesŠéf společnosti Guillaume Faury se připojil k francouzskému výrobci motorů Safran, který rovněž podává zprávu v pátek, a v otázce nedávno narušených dodávek motorů se vyjádřil optimističtěji než Boeing, který ve středu uvedl, že motory jsou jeho hlavním omezením.Motory stále zaostávají za původním harmonogramem, ale nyní jsou dodávány v souladu se závazky, řekl Faury novinářům.Výrobci motorů hlásili problémy se získáváním odlitků od dvou hlavních dodavatelů, ale společnost General Electric tento týden uvedla, že hlavní dodávky se oproti předchozímu čtvrtletí zvýšily o 50 %.Chcete využít této příležitosti?Celkově vzato zůstává roztříštěný globální dodavatelský řetězec po pandemii „velmi zhoršeným prostředím“, ale situace se „přestala zhoršovat“, řekl Faury.Faury znovu potvrdil cíle výroby letounů s jedním trupem a uvedl, že Airbus posuzuje kapacitu dodavatelského řetězce pro zvýšení výroby širokotrupých letounů. Poptávka po největších modelech tohoto odvětví se po propadu, který předcházel COVID-19, zotavuje.Faury vzdal hold „průkopnickému duchu“ konstruktérů a stavitelů, kteří 28. října 1972 přivedli k prvnímu letu první dvoumotorové širokotrupé letadlo na světě, A300.Zdroj: Getty ImagesTehdejší evropské konsorcium po neotřesitelném začátku prorazilo na trh ovládaný Spojenými státy, ale jeho komerční úspěch pramení především z menších jednoplošných letadel, zatímco pokus o stavbu největšího dopravního letadla na světě, A380, byl brzděn slabým prodejem.Airbus v pátek odložil uvedení svého nejnovějšího jednoprostorového letadla A321XLR, které má být vyrobeno v bývalé továrně na A380, z počátku roku 2024 na druhé čtvrtletí roku 2024.Toyota oznámila, že čtvrtletní výroba vzrostla o 30 %, ale nedostatek dílů přetrváváSpolečnost Toyota Motor Corp v pátek uvedla, že celosvětová výroba ve čtvrtletí končícím v září vzrostla o 30 %, ale varovala, že nedostatek polovodičů a dalších součástek, který rozbouřil automobilový průmysl, bude omezovat výrobu i v nadcházejících měsících.Toyota v září celosvětově vyrobila 887 733 vozidel, což je rekordní počet za jeden měsíc a 73% nárůst oproti stejnému měsíci předchozího roku. Mluvčí Toyoty varoval, že Toyota nepovažuje nárůst zářijové produkce za udržitelný, a novinářům řekl: „Vyhnuli bychom se tomu, abychom to nazývali oživením.“Podle výpočtu agentury Reuters, který vychází ze zveřejněných údajů společnosti, vzrostl celosvětový prodej v období od července do září o 4 %.Zdroj: Getty ImagesZa první pololetí obchodního roku začínajícího v dubnu vyrobila Toyota celosvětově 4 481 600 vozů. To bylo o 10 % více než v předchozím roce, ale stále o 5 % méně, než automobilka původně plánovala.Oznámení přišlo týden poté, co Toyota uvedla, že kvůli nedostatku čipů pravděpodobně nesplní svůj cíl výroby 9,7 milionu vozidel v tomto finančním roce. Novou prognózu neuvedla.„Přestože Toyota nedávno uvedla, že existuje velká pravděpodobnost revize cíle 9,7 milionu vozů směrem dolů, samotná úroveň výroby ve srovnání s předchozím rokem roste,“ uvedl Seiji Sugiura, vedoucí analytik Tokai Tokyo Research Institute.„Takže i když počet vozidel není takový, v jaký Toyota doufala, věřím, že se posouvá směrem k oživení výroby,“ řekl Sugiura. „Prozatím bychom měli být svědky toho, že se s výrobou vrátí i prodeje.“Agentura Reuters ve čtvrtek uvedla, že Toyota sdělila několika dodavatelům, že pro současný hospodářský rok stanovila globální cíl na 9,5 milionu vozidel, a naznačila, že tato prognóza může být snížena v závislosti na dodávkách oceli.Zdroj: Getty ImagesAby Toyota tento revidovaný cíl splnila, musela by být výroba ve druhém pololetí na základě oznámených výsledků zhruba o 12 % vyšší než v předchozím pololetí.Jeden z dodavatelů Toyoty, společnost Aichi Steel Corp, očekává, že cíl výroby vozidel se bude pohybovat kolem nízké úrovně 9 milionů, uvedl její prezident Takahiro Fujioka během pátečního hovoru k výsledkům.Mluvčí odmítl nový výrobní cíl komentovat.Nedostatek polovodičů zasáhl výrobu Toyoty v Japonsku více než její zahraniční továrny, uvedla Toyota. Za čtvrtletí do září vzrostla domácí výroba Toyoty o pouhých 10 %.