Medvědí investoři prodávají své akcie, aby zabránili dalším ztrátám, zatímco býci využívají výprodeje k nákupu se slevou. Zde je důvod, proč mohou být obě strategie správné.
Amazon (AMZN) je tím nejlepším příkladem akcie na horské dráze. Akcie prudce vzrostly v roce 2020, kdy společnost využila své velikosti, aby pohltila vakuum po kamenných obchodech zavřených v průběhu COVID-19.
V roce 2021 začala společnost Amazon vykazovat ztráty produktivity. A v roce 2022 společnost poprvé vykázala ztrátu v hospodářském výsledku.
Nyní Bezosův impozantní projekt rozděluje býky a medvědy, a tak se nabízí otázka: Je AMZN vhodnou volbou pro nákup nebo prodej? Odpověď může být obojí.
E-commerce vykazuje známky únavy
Příjmy Amazonu z elektronického obchodování lze rozdělit na internetové obchody, fyzické obchody, prodejce třetích stran, předplatitelské služby a reklamu.
Internetové obchody vykazují jasné známky nasycení, protože v posledních čtyřech čtvrtletích nepředstavovaly žádný významný růst.
Na druhou stranu fyzické obchody a prodejci třetích stran rostou. Stále se však jedná o podniky s nízkou marží, které vyžadují masivní investice bez krátkodobé ziskovosti.
A investovat výhradně na dlouhou dobu je v dnešní době poměrně nákladné: V prvním i druhém čtvrtletí se provozní cash flow Amazonu meziročně snížilo o 40 %.
V důsledku toho byla společnost se sídlem v Seattlu nucena uzavřít dva ze svých skladů a také upustit od plánů na otevření 42 nových skladů. Dále ukončila provoz své telezdravotní služby Amazon Care, uzavřela nedostatečně výkonné kamenné prodejny a pro rok 2022 zmrazila přijímání zaměstnanců ve společnosti. Ano, doba je úsporná.
Když investoři sledují pád segmentu elektronického obchodování společnosti Amazon, mohou se domnívat, že společnost jako celek je špatnou investicí. Tento gigant se sídlem v Seattlu má však jednu zvláštnost: Většina jeho příjmů pochází z elektronického obchodu, ale zisky plynou z jeho cloudové výpočetní činnosti, Amazon Web Services (AWS).
Protože AWS je skutečným tahounem zisku Amazonu, není růst příjmů z elektronického obchodu zdaleka tak důležitý jako hotovost, kterou přináší cloudová odnož. A dobrou zprávou je, že AWS roste nejméně o 30 % ročně, a to i v době obav z hospodářské recese.
Takto vysoce maržový a rychle rostoucí byznys začíná být těžké ignorovat. Vzhledem k tomu, že Amazon zůstává lídrem cloudového odvětví, býčí investoři věří, že cloudová odnož vykompenzuje svou sestru z oblasti elektronického obchodu.
Na časovém horizontu záleží
Jak e-commerce společnost Amazon, tak její jednotka pro cloudové výpočty dominují svým trhům. Amazon vlastní více než 40 % amerického trhu elektronického obchodování a třetinu trhu cloudových služeb. Přesto se první z nich potýká s problémy s růstem a vytvářením reálných příjmů, zatímco druhá má obojí.
Který scénář se tedy zdá pravděpodobnější: segmenty elektronického obchodování odčerpávající ziskovost, kterou přináší AWS, nebo obrovské množství hotovosti AWS, které zvedá elektronické obchodování? Osobně se domnívám, že odpověď závisí na načasování.
V krátkodobém horizontu e-commerce skutečně odčerpává ziskovost AWS a může tomu tak být i nadále. Přesto je problém elektronického obchodování společnosti Amazon spíše vnější než vnitřní, a to v důsledku vlivu makroekonomických podmínek. Těžko to bude trvat věčně.
Proto lze s jistotou říci, že Amazon stále vystupuje jako perspektivní investice z dlouhodobého hlediska.
Medvědí investoři prodávají své akcie, aby zabránili dalším ztrátám, zatímco býci využívají výprodeje k nákupu se slevou. Zde je důvod, proč mohou být obě strategie správné.Amazon je tím nejlepším příkladem akcie na horské dráze. Akcie prudce vzrostly v roce 2020, kdy společnost využila své velikosti, aby pohltila vakuum po kamenných obchodech zavřených v průběhu COVID-19.V roce 2021 začala společnost Amazon vykazovat ztráty produktivity. A v roce 2022 společnost poprvé vykázala ztrátu v hospodářském výsledku.Nyní Bezosův impozantní projekt rozděluje býky a medvědy, a tak se nabízí otázka: Je AMZN vhodnou volbou pro nákup nebo prodej? Odpověď může být obojí.E-commerce vykazuje známky únavyPříjmy Amazonu z elektronického obchodování lze rozdělit na internetové obchody, fyzické obchody, prodejce třetích stran, předplatitelské služby a reklamu.Internetové obchody vykazují jasné známky nasycení, protože v posledních čtyřech čtvrtletích nepředstavovaly žádný významný růst.Na druhou stranu fyzické obchody a prodejci třetích stran rostou. Stále se však jedná o podniky s nízkou marží, které vyžadují masivní investice bez krátkodobé ziskovosti.A investovat výhradně na dlouhou dobu je v dnešní době poměrně nákladné: V prvním i druhém čtvrtletí se provozní cash flow Amazonu meziročně snížilo o 40 %.V důsledku toho byla společnost se sídlem v Seattlu nucena uzavřít dva ze svých skladů a také upustit od plánů na otevření 42 nových skladů. Dále ukončila provoz své telezdravotní služby Amazon Care, uzavřela nedostatečně výkonné kamenné prodejny a pro rok 2022 zmrazila přijímání zaměstnanců ve společnosti. Ano, doba je úsporná.Chcete využít této příležitosti?Růst odolný vůči inflaciZdroj: UnsplashKdyž investoři sledují pád segmentu elektronického obchodování společnosti Amazon, mohou se domnívat, že společnost jako celek je špatnou investicí. Tento gigant se sídlem v Seattlu má však jednu zvláštnost: Většina jeho příjmů pochází z elektronického obchodu, ale zisky plynou z jeho cloudové výpočetní činnosti, Amazon Web Services .Protože AWS je skutečným tahounem zisku Amazonu, není růst příjmů z elektronického obchodu zdaleka tak důležitý jako hotovost, kterou přináší cloudová odnož. A dobrou zprávou je, že AWS roste nejméně o 30 % ročně, a to i v době obav z hospodářské recese.Takto vysoce maržový a rychle rostoucí byznys začíná být těžké ignorovat. Vzhledem k tomu, že Amazon zůstává lídrem cloudového odvětví, býčí investoři věří, že cloudová odnož vykompenzuje svou sestru z oblasti elektronického obchodu.Na časovém horizontu záležíJak e-commerce společnost Amazon, tak její jednotka pro cloudové výpočty dominují svým trhům. Amazon vlastní více než 40 % amerického trhu elektronického obchodování a třetinu trhu cloudových služeb. Přesto se první z nich potýká s problémy s růstem a vytvářením reálných příjmů, zatímco druhá má obojí.Který scénář se tedy zdá pravděpodobnější: segmenty elektronického obchodování odčerpávající ziskovost, kterou přináší AWS, nebo obrovské množství hotovosti AWS, které zvedá elektronické obchodování? Osobně se domnívám, že odpověď závisí na načasování.V krátkodobém horizontu e-commerce skutečně odčerpává ziskovost AWS a může tomu tak být i nadále. Přesto je problém elektronického obchodování společnosti Amazon spíše vnější než vnitřní, a to v důsledku vlivu makroekonomických podmínek. Těžko to bude trvat věčně.Proto lze s jistotou říci, že Amazon stále vystupuje jako perspektivní investice z dlouhodobého hlediska.