Společnost vykázala zisk na akcii ve výši 1,06 USD, což je méně než očekávaných 1,25 USD podle odhadů společnosti Refinitiv. Nedosáhla ani na tržby ve výši 69,09 miliardy dolarů, kde analytici Wall Street očekávali 70,58 miliardy dolarů.
Tyto slabší než očekávané výsledky byly způsobeny zpomalením výdajů na reklamu a poklesem příjmů v YouTube, tedy v oblastech, kde analytici očekávali růst. Společnost také oznámila, že ve čtvrtém čtvrtletí sníží růst počtu zaměstnanců o polovinu.
Analytici nyní vidí zvýšený tlak na společnost v krátkodobém horizontu.
Analytik Citi Ronald Josey snížil cílovou cenu společnosti ze 140 na 120 USD, což odráží pomalejší růst tržeb a tlak na marže.
„Aby bylo jasno, ačkoli makroprostředí bude pravděpodobně i nadále ovlivňovat širší prostředí online reklamy, věříme, že Alphabet se může přeorientovat na své hlavní priority, kterými jsou vyhledávání a umělá inteligence, YouTube, hardware a cloud, zatímco organizace pracuje na zlepšení efektivity,“ dodal Josey.
Zdroj: Getty Images
Analytici po slabších než očekávaných výsledcích společnosti Alphabet rovněž snížili očekávání tržeb na příští rok.
„Celkově v kontextu stále volatilnějšího globálního makra a vysoké inflace, která nevykazuje žádné známky zmírnění, upravujeme náš výhled tržeb na 4Q a FY23 o ~1 % a ~2 % dolů vzhledem k nejistotám v reklamním průmyslu, zejména s ohledem na expozici YouTube na trhu značkové reklamy,“ napsal ve středeční zprávě Benjamin Black z Deutsche Bank.
Štíhlejší Alphabet Společnost Alphabet oznámila, že v nadcházejícím čtvrtletí zpomalí přijímání nových zaměstnanců v rámci zvyšování efektivity.
„Domníváme se, že GOOGL je pravděpodobně velmi citlivý na to, aby veřejně naznačoval cokoli kolem snižování počtu zaměstnanců, ale očekáváme, že tempo najímání zaměstnanců se v roce 2023 dramaticky zpomalí & domníváme se, že společnost by mohla podniknout další kroky k usnadnění úbytku a/nebo neobsazování některých otevřených pozic,“ napsal ve středeční poznámce analytik JPMorgan Doug Anmuth. „V současné době předpokládáme, že počet zaměstnanců v roce 2023 vzroste o 9 tis. osob, tj. o 5 %, ve srovnání s 34 tis. osob & 22% růstem v roce 2022.“
Ačkoli společnost samozřejmě podniká proaktivní kroky ke zeštíhlení, výsledky se dostaví až za nějaký čas a může se stát, že bude hůř, než bude lépe.
Zdroj: Getty Images
„Aby bylo jasno, zpomalení výdajů GOOGL bude nějakou dobu trvat – je prostě těžké otočit velkou loď – ale věříme, že GOOGL podnikne vhodné kroky k zeštíhlení podniku a zároveň se bude stále soustředit na dlouhodobý růst,“ řekl Anmuth.
S tím souhlasí i další analytici.
„Směs přesunu od vysoce maržových činností, jako je vyhledávání na desktopu/mobilu a tržby z obchodu Play, směrem k činnostem s nízkou/zápornou marží, jako je předplatné, hardware a ostatní v rámci služeb Google, snižuje marže a bohužel se to v příštích několika čtvrtletích pravděpodobně ještě zhorší, než se to zlepší,“ uvedl v úterní zprávě analytik společnosti Barclays Ross Sandler, přičemž ponechal rating overweight a cílovou cenu 150 USD.
Dlouhodobý příběh je stále pozitivní Navzdory možným krátkodobým potížím akcií se většině analytiků mateřská společnost Googlu dlouhodobě líbí.
Zdroj: Shutterstock
„Ačkoli makroekonomické podmínky pravděpodobně ovlivní krátkodobé příběhy, zůstáváme konstruktivní ohledně příležitostí pro vyhledávání a YouTube z hlediska složeného růstu tržeb – zejména u druhého jmenovaného díky příležitostem pro krátká videa a připojenou televizi,“ napsal ve středečním sdělení analytik Goldman Sachs Eric Sheridan.
„V dlouhodobějším horizontu potvrzujeme náš pozitivní výhled na GOOGL – nadále považujeme Alphabet za vedoucí soubor podniků založených na umělé inteligenci/strojovém učení v našem pokrytí a považujeme společnost za jedinečnou pozici, která jí umožňuje těžit z rozostření hranic mezi reklamou, obchodem a spotřebou médií,“ dodal. Firma zachovala nákupní rating a cílovou cenu 135 USD.
Sandler z Barclays mezitím poznamenal, že „GOOG zůstává dlouhodobě nejlépe situovanou společností v oblasti digitální reklamy, čísla by se po tomto resetu měla blížit realitě“.
Pro společnost existují i další pozitivní signály do budoucna.
„Ve 3Q22 se nám nejvíce líbila integrace maloobchodní sítě GOOGL (tj. tlačítka „kup teď“) ve vyhledávání a na YouTube,“ napsala ve středeční poznámce Laura Martinová ze společnosti Needham. „Domníváme se, že reklama, obsah a prodej produktů se sbližují, a zdá se, že GOOGL tento trend předbíhá, což je slibné.“ Ponechala si nákupní doporučení a cílovou cenu 160 USD.
Společnost vykázala zisk na akcii ve výši 1,06 USD, což je méně než očekávaných 1,25 USD podle odhadů společnosti Refinitiv. Nedosáhla ani na tržby ve výši 69,09 miliardy dolarů, kde analytici Wall Street očekávali 70,58 miliardy dolarů.Tyto slabší než očekávané výsledky byly způsobeny zpomalením výdajů na reklamu a poklesem příjmů v YouTube, tedy v oblastech, kde analytici očekávali růst. Společnost také oznámila, že ve čtvrtém čtvrtletí sníží růst počtu zaměstnanců o polovinu.Analytici nyní vidí zvýšený tlak na společnost v krátkodobém horizontu.Analytik Citi Ronald Josey snížil cílovou cenu společnosti ze 140 na 120 USD, což odráží pomalejší růst tržeb a tlak na marže.„Aby bylo jasno, ačkoli makroprostředí bude pravděpodobně i nadále ovlivňovat širší prostředí online reklamy, věříme, že Alphabet se může přeorientovat na své hlavní priority, kterými jsou vyhledávání a umělá inteligence, YouTube, hardware a cloud, zatímco organizace pracuje na zlepšení efektivity,“ dodal Josey.Zdroj: Getty ImagesAnalytici po slabších než očekávaných výsledcích společnosti Alphabet rovněž snížili očekávání tržeb na příští rok.Chcete využít této příležitosti?„Celkově v kontextu stále volatilnějšího globálního makra a vysoké inflace, která nevykazuje žádné známky zmírnění, upravujeme náš výhled tržeb na 4Q a FY23 o ~1 % a ~2 % dolů vzhledem k nejistotám v reklamním průmyslu, zejména s ohledem na expozici YouTube na trhu značkové reklamy,“ napsal ve středeční zprávě Benjamin Black z Deutsche Bank.Štíhlejší AlphabetSpolečnost Alphabet oznámila, že v nadcházejícím čtvrtletí zpomalí přijímání nových zaměstnanců v rámci zvyšování efektivity.„Domníváme se, že GOOGL je pravděpodobně velmi citlivý na to, aby veřejně naznačoval cokoli kolem snižování počtu zaměstnanců, ale očekáváme, že tempo najímání zaměstnanců se v roce 2023 dramaticky zpomalí & domníváme se, že společnost by mohla podniknout další kroky k usnadnění úbytku a/nebo neobsazování některých otevřených pozic,“ napsal ve středeční poznámce analytik JPMorgan Doug Anmuth. „V současné době předpokládáme, že počet zaměstnanců v roce 2023 vzroste o 9 tis. osob, tj. o 5 %, ve srovnání s 34 tis. osob & 22% růstem v roce 2022.“Ačkoli společnost samozřejmě podniká proaktivní kroky ke zeštíhlení, výsledky se dostaví až za nějaký čas a může se stát, že bude hůř, než bude lépe.Zdroj: Getty Images„Aby bylo jasno, zpomalení výdajů GOOGL bude nějakou dobu trvat – je prostě těžké otočit velkou loď – ale věříme, že GOOGL podnikne vhodné kroky k zeštíhlení podniku a zároveň se bude stále soustředit na dlouhodobý růst,“ řekl Anmuth.S tím souhlasí i další analytici.„Směs přesunu od vysoce maržových činností, jako je vyhledávání na desktopu/mobilu a tržby z obchodu Play, směrem k činnostem s nízkou/zápornou marží, jako je předplatné, hardware a ostatní v rámci služeb Google, snižuje marže a bohužel se to v příštích několika čtvrtletích pravděpodobně ještě zhorší, než se to zlepší,“ uvedl v úterní zprávě analytik společnosti Barclays Ross Sandler, přičemž ponechal rating overweight a cílovou cenu 150 USD.Dlouhodobý příběh je stále pozitivníNavzdory možným krátkodobým potížím akcií se většině analytiků mateřská společnost Googlu dlouhodobě líbí.Zdroj: Shutterstock„Ačkoli makroekonomické podmínky pravděpodobně ovlivní krátkodobé příběhy, zůstáváme konstruktivní ohledně příležitostí pro vyhledávání a YouTube z hlediska složeného růstu tržeb – zejména u druhého jmenovaného díky příležitostem pro krátká videa a připojenou televizi,“ napsal ve středečním sdělení analytik Goldman Sachs Eric Sheridan.„V dlouhodobějším horizontu potvrzujeme náš pozitivní výhled na GOOGL – nadále považujeme Alphabet za vedoucí soubor podniků založených na umělé inteligenci/strojovém učení v našem pokrytí a považujeme společnost za jedinečnou pozici, která jí umožňuje těžit z rozostření hranic mezi reklamou, obchodem a spotřebou médií,“ dodal. Firma zachovala nákupní rating a cílovou cenu 135 USD.Sandler z Barclays mezitím poznamenal, že „GOOG zůstává dlouhodobě nejlépe situovanou společností v oblasti digitální reklamy, čísla by se po tomto resetu měla blížit realitě“.Pro společnost existují i další pozitivní signály do budoucna.„Ve 3Q22 se nám nejvíce líbila integrace maloobchodní sítě GOOGL ve vyhledávání a na YouTube,“ napsala ve středeční poznámce Laura Martinová ze společnosti Needham. „Domníváme se, že reklama, obsah a prodej produktů se sbližují, a zdá se, že GOOGL tento trend předbíhá, což je slibné.“Ponechala si nákupní doporučení a cílovou cenu 160 USD.