Ať už je recese nebo ne, investice do tohoto odvětví jsou odolné…
Vzhledem k tomu, že ekonomická situace je den ode dne chmurnější, investoři se možná poohlížejí po odvětvích, která se v minulosti ukázala jako odolná v době recese.
„Alkohol má tendenci přežít časy,“ řekl Mark Neuman, investiční ředitel a zakladatel společnosti Constrained Capital. Jeho burzovně obchodovaný fond ESG Orphans, který spravuje aktiva v hodnotě 1 milionu dolarů a zaměřuje se na společnosti vyloučené z portfolií zaměřených na ESG, drží akcie alkoholových společností, jako je Anheuser Busch InBev., Brown Forman, Diageo, Constellation Brands a Molson Coors Beverage.
„Na trhu, kde věci klesají, by tyto měly klesat méně,“ řekl.
Z historického hlediska recese nesnižují objem spotřebovaného alkoholu na obyvatele, zjistila červnová analýza společnosti Goldman Sachs. Samostatná zpráva společnosti Bernstein však zjistila, že v době abnormálně vysoké nezaměstnanosti spotřeba na obyvatele klesla o 1 %.
Stále častěji se objevují varování před možnou recesí. CEO JPMorgan Chase Jamie Dimon nedávno řekl televizi CNBC, že očekává, že se ekonomika do šesti až devíti měsíců překlopí do recese, zatímco CEO banky Goldman Sachs David Solomon doporučil investorům, aby byli opatrní, protože existuje „velká šance“ na recesi. Ekonomové oslovení deníkem The Wall Street Journal uvedli, že pravděpodobnost recese v příštích 12 měsících je 63 %, zatímco ekonomové agentury Bloomberg odhadují pravděpodobnost, že k ní v tomto časovém horizontu dojde, na 100 %. Prezident Joe Biden naproti tomu pro CNN uvedl, že si nemyslí, že k recesi dojde, a pokud ano, bude jen „mírná“.
V současné době zůstává nezaměstnanost nízká, v září činila 3,5 %.
Zatímco spotřeba alkoholu může během případné recese zůstat stabilní nebo mírně klesnout, existují nuance, které mohou mít dopad na hospodářské výsledky některých společností.
Spotřebitelé kupují vyšší třídu V posledních několika letech spotřebitelé přecházejí na koktejly a piva vyšší třídy. Tento posun k prémiovým produktům spolu s každoročním zvyšováním cen vedl ke 4% složené roční míře růstu prodeje alkoholu – přestože spotřeba zůstává v posledních 80 letech konzistentní, napsal analytik společnosti Wedbush Gerald Pascarelli ve svém komentáři na začátku tohoto měsíce.
Obzvláště aktuální jsou lihoviny, včetně těch, které jsou připraveny k pití. Podle společnosti NielsenIQ přinesla kategorie hotových nápojů za 52 týdnů končících 1. říjnem celkově tržby ve výši více než 1,4 miliardy dolarů. Největší část těchto prodejů tvořily koktejly v plechovkách, které dosáhly více než 1 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 66,5 %.
Zdroj: Getty Images
Na druhou stranu tvrdé seltery ztrácejí na popularitě, protože spotřebitelé se odvracejí od typicky sladových nápojů. Podle společnosti NielsenIQ se ve stejném období prodeje snížily o 7,5 %. Podle údajů je však tato skupina stále mnohem početnější než lihoviny v plechovkách, jejichž prodej za poslední rok dosáhl 4,2 miliardy USD.
Distributoři očekávají, že prodej tvrdého seltzeru klesne v letošním roce o 6 % a v roce 2023 o 4 %, jak uvádí samostatná zpráva společnosti Goldman Sachs ze začátku tohoto měsíce.
„Zatímco několik distributorů vidí cestu ke stabilizaci kategorie do příštího roku, většina se obává, že hlavní zákazníci tvrdého seltzeru se již možná přesunuli jinam,“ napsala analytička Goldman Sachs Bonnie Herzogová, která potvrdila své prodejní hodnocení výrobce Truly Boston Beer.
Dobré časy pro tequilu a mexické pivo Dalším makrotrendem je obliba mexických výrobků, částečně kvůli rostoucímu počtu hispánské populace v USA a rostoucímu zájmu neispánské populace, uvedli odborníci. To také nahrává trendu prémiových výrobků.
Zdroj: Getty Images
„V oblasti lihovin je zdaleka nejžhavější tequila,“ řekl Brian Sudano, řídící partner poradenské a výzkumné společnosti Beverage Marketing.
Podle údajů Distilled Spirits Council of the United States tvořily tequila a mezcal v loňském roce druhou nejrychleji rostoucí kategorii lihovin podle tržeb a objemu. Tyto mexické lihoviny se na celkovém nárůstu tržeb z prodeje lihovin v roce 2021 podílely téměř jednou třetinou, uvedla rada.
Na popularitě získává také mexické pivo. Modelo Especial společnosti Constellation Brands, které je považováno za prémiovou značku na americkém trhu s pivem, bylo podle Sudana v roce 2021 značkou číslo 3. Jako jediná z první trojice měla vzestupné prodeje, a to s 12% růstem, uvedl.
Podle Sudana Modelo Especial na základě svých výsledků v roce 2022 pravděpodobně převezme druhé místo od Coors Light. Generální ředitel společnosti Constellation Brands William Newlands během hovoru k výsledkům hospodaření společnosti na začátku tohoto měsíce zdůraznil tento pokračující nárůst podílu v letošním roce.
„Nadále vidíme další příležitosti k udržení dynamiky růstu značky Modelo Especial, zejména s ohledem na odolnost trendů prémiizace a naše neúnavné zaměření na snahu o odstranění nedostatků v distribuci a povědomí o značce,“ uvedl.
Dalším faktorem růstu je zdraví a wellness, protože spotřebitelé vyhledávají nápoje s nižším obsahem sacharidů, cukru a kalorií.
„Mnoho lidí má stále pocit, že lihoviny mohou být lépe sladěny s jejich zdravím a wellness,“ uvedla analytička společnosti Bernstein Nadine Sarwatová.
Došlo také k nárůstu nealkoholického piva, což také hraje do karet tomuto tématu, uvedl Christopher Shepard, vedoucí redaktor společnosti Beer Marketer’s Insights.
Navíc drtivá většina kupujících jsou ti, kteří stále pijí, ale hledají umírněnost, řekl. Tito výrobci nealkoholických nápojů se nyní přesouvají i do oblasti alkoholu, upozornil Shepard.
Zdroj: Getty Images
Coca-Cola se spojila se společností Molson Coors a vydala limonádu Simply Spiked Lemonade a Topo Chico Hard Seltzer. Její míchané produkty Fresca vyrábí společnost Constellation Brands a se společností Brown Forman spolupracuje na produktech Jack and Coke in a PepsiCo spolupracuje se společností Boston Beer na přípravě Hard Mountain Dew a se společností FIFCO USA na přípravě Lipton Hard Iced Tea, zatímco Monster Beverage plánuje koncem letošního roku uvést na trh alkoholický nápoj pod značkou Beast Unleashed.
Podle Sheparda se společnosti, které do tvrdého seltzeru investovaly, nyní snaží rozšířit svou nabídku. Například společnost Boston Beer právě uvedla na trh Truly Vodka Seltzer, aby se dostala do módy hotových nápojů na bázi lihovin.
Podle Herzogové z Goldman Sachs je ještě příliš brzy na to, aby vodka seltzer a Hard Mountain Dew pohnuly se značkou Boston Beer, i když podle ní vypadají růstové trendy Twisted Tea slibně.
„Zatímco býci by mohli tvrdit, že Twisted Tea a další inovace by měly stačit k překonání poklesu způsobeného poklesem a ztrátou podílu Truly, medvědi (a my) by oponovali, že snahy SAM nebudou stačit k vyrovnání rozsahu ztrát Truly (a to ani při relativně atraktivnějších maržích Twisted),“ napsala Herzogová, jejíž cílová cena znamená přibližně 30% pokles oproti závěru.
Průměrné hodnocení analytiků společnosti Boston Beer je podle společnosti FactSet „držet“ a průměrná cílová cena klesla o 8 %.
„Jednou z věcí, které jsme se naučili při sledování pivního průmyslu v posledních deseti letech, a dokonce i dále, je, že spotřebitelé se stále posouvají. Spotřebitel se stále zajímá o to, co bude dál,“ řekl Shepard.
Co může znamenat recese Spotřeba spotřebitelů se sice během recese nemusí příliš změnit, ale mohli by utrácet méně tím, že budou kupovat levnější výrobky.
„O čem se nyní v oblasti alkoholu nejvíce diskutuje? No, je to – bude spotřebitel potenciálně snižovat cenu z těchto dražších nabídek do levnějších?“ řekl. řekl Pascarelli ze společnosti Wedbush.
Když k tomu dojde, lihoviny bývají zasaženy více, poznamenal Sarwat ze společnosti Bernstein. „Rozdíly v cenách lihovin jsou mnohem větší než u piva,“ řekla.
„V době recese má pivo tendenci získat zhruba jeden procentní bod podílu na úkor lihovin. To dává intuitivní smysl, protože pivo je cenově dostupnější,“ řekl Pascarelli.
Sarwat dodal, že v rámci lihovin dochází také k poklesu cen, protože lidé vyměňují dražší alkohol nebo značku za levnější variantu.
Zdroj: Getty Images
Pokud dojde k poklesu, pocítí to ti, kteří vyrábějí převážně lihoviny. Podle Pascarelliho však mohou být postiženi i ti, kteří mají diverzifikované portfolio alkoholu s různými cenami.
„Bude to mít za následek změnu nativního mixu,“ řekl. „Lidé budou kupovat výrobky s nižší cenou, takže nebudou tak ziskové.“
Mezi klíčovými lihovinami vykazují bourbon a vodka odolnost vůči poklesu cen, zatímco v rámci tequily přesuny podílů nadále upřednostňují vyšší třídu – i když se rozdíl zmenšil, uvedl Pascarelli ve své poznámce. Pivo vyšší třídy nadále převyšuje pivo nižší třídy, ale domnívá se, že můžeme být svědky přechodu od prémiových/prémiových světlých piv k levnějším ekonomickým pivům.
„Mohou se objevit určité počáteční známky přechodu od vína vyšší třídy k vínu nižší třídy; luxusní víno však v tuto chvíli nevykazuje známky přechodu,“ napsal Pascarelli.
Nicméně zatímco recese může způsobit výkyv v ziscích akcií alkoholických nápojů v důsledku downtradingu, jakmile začne oživení, trend směrem k prémiovému vínu se vrátí do správných kolejí, předpověděl Sarwat. Je to proto, že obecně je spotřeba řízena generačními trendy a politickými změnami, nikoliv ekonomikou, uvedla.
Jak hrát v prostoru S tímto přístupem byste neměli měnit své dlouhodobé investice kvůli možné recesi, řekl Sarwat.
Zdroj: Getty Images
„Pokud mluvím s krátkodobějším investorem, zajímá ho, kde budeme v příštím roce,“ řekla. „Takže se jim možná opravdu líbí lihoviny, ale říkají si: ‚Teď se prostě nemůžu přiblížit lihovinám, protože se obávám recese‘.“
Sarwatova i Pascarelliho nejlepší volba je Constellation. Tato nápojová společnost je nejznámější svými mexickými pivy Corona a Modelo, která se pohybují na superprémiovém konci amerického trhu s pivem, řekl Sarwat.
Oběma se líbí, že značka oslovuje rostoucí hispánskou populaci v USA, a mají spoustu volných míst pro růst u nehispánských spotřebitelů. „V zásadě má velmi, velmi silné portfolio jen z hlediska značky,“ řekl Sarwat.
Investorovi s kratším horizontem se Constellation může líbit i v případě, že nastane recese, protože pivo bude mít lepší pozici ve srovnání s ostatními hráči na trhu s alkoholem, podotkla.
Společnost se také obchoduje se slevou, protože se v minulosti dopustila některých chyb při alokaci kapitálu, včetně převzetí podílu ve společnosti Canopy Growth na vrcholu konopné oceňovací bubliny, uvedli Sarwat i Pascarelli. Podle údajů společnosti FactSet mají akcie průměrný rating analytiků na úrovni overweight a průměrná cílová cena je k pondělnímu závěru 22,8% nahoru.
Pascarelli má dvě další jména, která hodnotí jako outperform: MGP Ingredients, která se mu líbí díky své expozici v oblasti destilátů, a vinařství Duckhorn Portfolio.
Zdroj: Getty Images
Společnost MGP Ingredients podle něj příliš závisí na whisky. „Whisky bude i nadále překonávat celou kategorii lihovin.“
Duckhorn je „čistě luxusní vinařská společnost“, která se zdá být izolovaná od potenciálního poklesu, řekl.
„Základní spotřebitelská základna této kategorie vín bude pravděpodobně lépe schopna odolávat nadměrné úrovni inflace, protože jde o osoby s vyššími příjmy,“ řekl Pascarelli. „V dlouhodobém horizontu pak, jakmile tato inflace opadne, budou mít tendence k prémiování, které jsme pozorovali v uplynulém desetiletí.“
Podle průměrné cílové ceny analytiků na FactSet má MGP Ingredients téměř 21% růst. Její průměrná cílová cena je kupovat. Společnost Duckhorn má rovněž průměrné hodnocení na úrovni kupovat, přičemž průměrná cílová cena dosahuje 30 % růstu.
Dalším jménem, které se analytikům líbí, je Diageo. Globální společnost se sídlem v Londýně, mezi jejíž značky patří Johnnie Walker, Tanqueray, Baileys a Guinness, má podle FactSet průměrné hodnocení overweight a 17% nárůst průměrné cílové ceny analytiků.
Ačkoli má v portfoliu pivo, portfolio manažer společnosti Thornburg Nicholas Anderson ji vnímá spíše jako společnost vyrábějící lihoviny.
„Lihoviny jsou cenově dostupným luxusem. Lidé jsou ochotni si připlatit za lepší pití,“ řekl Anderson, který spravuje fond Thornburg International Growth Fund, jehož aktiva dosahují celkem 1 miliardy dolarů. Diageo tvoří asi 2 % fondu.
Anderson se neobává hospodářského poklesu. „Možná, že v případě opravdu špatné recese se růst zpomalí, ale my si myslíme, že tato společnost je připravena přežít a prosperovat,“ řekl.
„Alkohol má tendenci přežít časy,“ řekl Mark Neuman, investiční ředitel a zakladatel společnosti Constrained Capital. Jeho burzovně obchodovaný fond ESG Orphans, který spravuje aktiva v hodnotě 1 milionu dolarů a zaměřuje se na společnosti vyloučené z portfolií zaměřených na ESG, drží akcie alkoholových společností, jako je Anheuser Busch InBev., Brown Forman, Diageo, Constellation Brands a Molson Coors Beverage.„Na trhu, kde věci klesají, by tyto měly klesat méně,“ řekl.Z historického hlediska recese nesnižují objem spotřebovaného alkoholu na obyvatele, zjistila červnová analýza společnosti Goldman Sachs. Samostatná zpráva společnosti Bernstein však zjistila, že v době abnormálně vysoké nezaměstnanosti spotřeba na obyvatele klesla o 1 %.Stále častěji se objevují varování před možnou recesí. CEO JPMorgan Chase Jamie Dimon nedávno řekl televizi CNBC, že očekává, že se ekonomika do šesti až devíti měsíců překlopí do recese, zatímco CEO banky Goldman Sachs David Solomon doporučil investorům, aby byli opatrní, protože existuje „velká šance“ na recesi. Ekonomové oslovení deníkem The Wall Street Journal uvedli, že pravděpodobnost recese v příštích 12 měsících je 63 %, zatímco ekonomové agentury Bloomberg odhadují pravděpodobnost, že k ní v tomto časovém horizontu dojde, na 100 %. Prezident Joe Biden naproti tomu pro CNN uvedl, že si nemyslí, že k recesi dojde, a pokud ano, bude jen „mírná“.V současné době zůstává nezaměstnanost nízká, v září činila 3,5 %.Zatímco spotřeba alkoholu může během případné recese zůstat stabilní nebo mírně klesnout, existují nuance, které mohou mít dopad na hospodářské výsledky některých společností.Chcete využít této příležitosti?Spotřebitelé kupují vyšší tříduV posledních několika letech spotřebitelé přecházejí na koktejly a piva vyšší třídy. Tento posun k prémiovým produktům spolu s každoročním zvyšováním cen vedl ke 4% složené roční míře růstu prodeje alkoholu – přestože spotřeba zůstává v posledních 80 letech konzistentní, napsal analytik společnosti Wedbush Gerald Pascarelli ve svém komentáři na začátku tohoto měsíce.Obzvláště aktuální jsou lihoviny, včetně těch, které jsou připraveny k pití. Podle společnosti NielsenIQ přinesla kategorie hotových nápojů za 52 týdnů končících 1. říjnem celkově tržby ve výši více než 1,4 miliardy dolarů. Největší část těchto prodejů tvořily koktejly v plechovkách, které dosáhly více než 1 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 66,5 %.Zdroj: Getty ImagesNa druhou stranu tvrdé seltery ztrácejí na popularitě, protože spotřebitelé se odvracejí od typicky sladových nápojů. Podle společnosti NielsenIQ se ve stejném období prodeje snížily o 7,5 %. Podle údajů je však tato skupina stále mnohem početnější než lihoviny v plechovkách, jejichž prodej za poslední rok dosáhl 4,2 miliardy USD.Distributoři očekávají, že prodej tvrdého seltzeru klesne v letošním roce o 6 % a v roce 2023 o 4 %, jak uvádí samostatná zpráva společnosti Goldman Sachs ze začátku tohoto měsíce.„Zatímco několik distributorů vidí cestu ke stabilizaci kategorie do příštího roku, většina se obává, že hlavní zákazníci tvrdého seltzeru se již možná přesunuli jinam,“ napsala analytička Goldman Sachs Bonnie Herzogová, která potvrdila své prodejní hodnocení výrobce Truly Boston Beer.Dobré časy pro tequilu a mexické pivoDalším makrotrendem je obliba mexických výrobků, částečně kvůli rostoucímu počtu hispánské populace v USA a rostoucímu zájmu neispánské populace, uvedli odborníci. To také nahrává trendu prémiových výrobků.Zdroj: Getty Images„V oblasti lihovin je zdaleka nejžhavější tequila,“ řekl Brian Sudano, řídící partner poradenské a výzkumné společnosti Beverage Marketing.Podle údajů Distilled Spirits Council of the United States tvořily tequila a mezcal v loňském roce druhou nejrychleji rostoucí kategorii lihovin podle tržeb a objemu. Tyto mexické lihoviny se na celkovém nárůstu tržeb z prodeje lihovin v roce 2021 podílely téměř jednou třetinou, uvedla rada.Na popularitě získává také mexické pivo. Modelo Especial společnosti Constellation Brands, které je považováno za prémiovou značku na americkém trhu s pivem, bylo podle Sudana v roce 2021 značkou číslo 3. Jako jediná z první trojice měla vzestupné prodeje, a to s 12% růstem, uvedl.Podle Sudana Modelo Especial na základě svých výsledků v roce 2022 pravděpodobně převezme druhé místo od Coors Light. Generální ředitel společnosti Constellation Brands William Newlands během hovoru k výsledkům hospodaření společnosti na začátku tohoto měsíce zdůraznil tento pokračující nárůst podílu v letošním roce.„Nadále vidíme další příležitosti k udržení dynamiky růstu značky Modelo Especial, zejména s ohledem na odolnost trendů prémiizace a naše neúnavné zaměření na snahu o odstranění nedostatků v distribuci a povědomí o značce,“ uvedl.Dalším faktorem růstu je zdraví a wellness, protože spotřebitelé vyhledávají nápoje s nižším obsahem sacharidů, cukru a kalorií.„Mnoho lidí má stále pocit, že lihoviny mohou být lépe sladěny s jejich zdravím a wellness,“ uvedla analytička společnosti Bernstein Nadine Sarwatová.Došlo také k nárůstu nealkoholického piva, což také hraje do karet tomuto tématu, uvedl Christopher Shepard, vedoucí redaktor společnosti Beer Marketer’s Insights.Navíc drtivá většina kupujících jsou ti, kteří stále pijí, ale hledají umírněnost, řekl. Tito výrobci nealkoholických nápojů se nyní přesouvají i do oblasti alkoholu, upozornil Shepard.Zdroj: Getty ImagesCoca-Cola se spojila se společností Molson Coors a vydala limonádu Simply Spiked Lemonade a Topo Chico Hard Seltzer. Její míchané produkty Fresca vyrábí společnost Constellation Brands a se společností Brown Forman spolupracuje na produktech Jack and Coke in a PepsiCo spolupracuje se společností Boston Beer na přípravě Hard Mountain Dew a se společností FIFCO USA na přípravě Lipton Hard Iced Tea, zatímco Monster Beverage plánuje koncem letošního roku uvést na trh alkoholický nápoj pod značkou Beast Unleashed.Podle Sheparda se společnosti, které do tvrdého seltzeru investovaly, nyní snaží rozšířit svou nabídku. Například společnost Boston Beer právě uvedla na trh Truly Vodka Seltzer, aby se dostala do módy hotových nápojů na bázi lihovin.Podle Herzogové z Goldman Sachs je ještě příliš brzy na to, aby vodka seltzer a Hard Mountain Dew pohnuly se značkou Boston Beer, i když podle ní vypadají růstové trendy Twisted Tea slibně.„Zatímco býci by mohli tvrdit, že Twisted Tea a další inovace by měly stačit k překonání poklesu způsobeného poklesem a ztrátou podílu Truly, medvědi by oponovali, že snahy SAM nebudou stačit k vyrovnání rozsahu ztrát Truly ,“ napsala Herzogová, jejíž cílová cena znamená přibližně 30% pokles oproti závěru.Průměrné hodnocení analytiků společnosti Boston Beer je podle společnosti FactSet „držet“ a průměrná cílová cena klesla o 8 %.„Jednou z věcí, které jsme se naučili při sledování pivního průmyslu v posledních deseti letech, a dokonce i dále, je, že spotřebitelé se stále posouvají. Spotřebitel se stále zajímá o to, co bude dál,“ řekl Shepard.Co může znamenat receseSpotřeba spotřebitelů se sice během recese nemusí příliš změnit, ale mohli by utrácet méně tím, že budou kupovat levnější výrobky.„O čem se nyní v oblasti alkoholu nejvíce diskutuje? No, je to – bude spotřebitel potenciálně snižovat cenu z těchto dražších nabídek do levnějších?“ řekl. řekl Pascarelli ze společnosti Wedbush.Když k tomu dojde, lihoviny bývají zasaženy více, poznamenal Sarwat ze společnosti Bernstein. „Rozdíly v cenách lihovin jsou mnohem větší než u piva,“ řekla.„V době recese má pivo tendenci získat zhruba jeden procentní bod podílu na úkor lihovin. To dává intuitivní smysl, protože pivo je cenově dostupnější,“ řekl Pascarelli.Sarwat dodal, že v rámci lihovin dochází také k poklesu cen, protože lidé vyměňují dražší alkohol nebo značku za levnější variantu.Zdroj: Getty ImagesPokud dojde k poklesu, pocítí to ti, kteří vyrábějí převážně lihoviny. Podle Pascarelliho však mohou být postiženi i ti, kteří mají diverzifikované portfolio alkoholu s různými cenami.„Bude to mít za následek změnu nativního mixu,“ řekl. „Lidé budou kupovat výrobky s nižší cenou, takže nebudou tak ziskové.“Mezi klíčovými lihovinami vykazují bourbon a vodka odolnost vůči poklesu cen, zatímco v rámci tequily přesuny podílů nadále upřednostňují vyšší třídu – i když se rozdíl zmenšil, uvedl Pascarelli ve své poznámce. Pivo vyšší třídy nadále převyšuje pivo nižší třídy, ale domnívá se, že můžeme být svědky přechodu od prémiových/prémiových světlých piv k levnějším ekonomickým pivům.„Mohou se objevit určité počáteční známky přechodu od vína vyšší třídy k vínu nižší třídy; luxusní víno však v tuto chvíli nevykazuje známky přechodu,“ napsal Pascarelli.Nicméně zatímco recese může způsobit výkyv v ziscích akcií alkoholických nápojů v důsledku downtradingu, jakmile začne oživení, trend směrem k prémiovému vínu se vrátí do správných kolejí, předpověděl Sarwat. Je to proto, že obecně je spotřeba řízena generačními trendy a politickými změnami, nikoliv ekonomikou, uvedla.Jak hrát v prostoruS tímto přístupem byste neměli měnit své dlouhodobé investice kvůli možné recesi, řekl Sarwat.Zdroj: Getty Images„Pokud mluvím s krátkodobějším investorem, zajímá ho, kde budeme v příštím roce,“ řekla. „Takže se jim možná opravdu líbí lihoviny, ale říkají si: ‚Teď se prostě nemůžu přiblížit lihovinám, protože se obávám recese‘.“Sarwatova i Pascarelliho nejlepší volba je Constellation. Tato nápojová společnost je nejznámější svými mexickými pivy Corona a Modelo, která se pohybují na superprémiovém konci amerického trhu s pivem, řekl Sarwat.Oběma se líbí, že značka oslovuje rostoucí hispánskou populaci v USA, a mají spoustu volných míst pro růst u nehispánských spotřebitelů. „V zásadě má velmi, velmi silné portfolio jen z hlediska značky,“ řekl Sarwat.Investorovi s kratším horizontem se Constellation může líbit i v případě, že nastane recese, protože pivo bude mít lepší pozici ve srovnání s ostatními hráči na trhu s alkoholem, podotkla.Společnost se také obchoduje se slevou, protože se v minulosti dopustila některých chyb při alokaci kapitálu, včetně převzetí podílu ve společnosti Canopy Growth na vrcholu konopné oceňovací bubliny, uvedli Sarwat i Pascarelli. Podle údajů společnosti FactSet mají akcie průměrný rating analytiků na úrovni overweight a průměrná cílová cena je k pondělnímu závěru 22,8% nahoru.Pascarelli má dvě další jména, která hodnotí jako outperform: MGP Ingredients, která se mu líbí díky své expozici v oblasti destilátů, a vinařství Duckhorn Portfolio.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost MGP Ingredients podle něj příliš závisí na whisky. „Whisky bude i nadále překonávat celou kategorii lihovin.“Duckhorn je „čistě luxusní vinařská společnost“, která se zdá být izolovaná od potenciálního poklesu, řekl.„Základní spotřebitelská základna této kategorie vín bude pravděpodobně lépe schopna odolávat nadměrné úrovni inflace, protože jde o osoby s vyššími příjmy,“ řekl Pascarelli. „V dlouhodobém horizontu pak, jakmile tato inflace opadne, budou mít tendence k prémiování, které jsme pozorovali v uplynulém desetiletí.“Podle průměrné cílové ceny analytiků na FactSet má MGP Ingredients téměř 21% růst. Její průměrná cílová cena je kupovat. Společnost Duckhorn má rovněž průměrné hodnocení na úrovni kupovat, přičemž průměrná cílová cena dosahuje 30 % růstu.Dalším jménem, které se analytikům líbí, je Diageo. Globální společnost se sídlem v Londýně, mezi jejíž značky patří Johnnie Walker, Tanqueray, Baileys a Guinness, má podle FactSet průměrné hodnocení overweight a 17% nárůst průměrné cílové ceny analytiků.Ačkoli má v portfoliu pivo, portfolio manažer společnosti Thornburg Nicholas Anderson ji vnímá spíše jako společnost vyrábějící lihoviny.„Lihoviny jsou cenově dostupným luxusem. Lidé jsou ochotni si připlatit za lepší pití,“ řekl Anderson, který spravuje fond Thornburg International Growth Fund, jehož aktiva dosahují celkem 1 miliardy dolarů. Diageo tvoří asi 2 % fondu.Anderson se neobává hospodářského poklesu. „Možná, že v případě opravdu špatné recese se růst zpomalí, ale my si myslíme, že tato společnost je připravena přežít a prosperovat,“ řekl.