se chce do pěti let stát trojkou na trhu s bateriemi pro elektromobily, uvedl výkonný ředitel Jingyu Liu.
Akcie společnosti se sídlem v Čchang-čou (provincie Če-ťiang) ve čtvrtek otevřely na ceně 38 USD, což odpovídá ceně při IPO. Nabídka vynesla přibližně 10,1 miliardy hongkongských dolarů (1,3 miliardy USD), přičemž akcie se prodávaly na spodní hranici nabízeného rozpětí, které se dostalo až na 51 dolarů.
„Do roka se chceme dostat do první pětky na světovém trhu baterií pro elektromobily a do tří až pěti let na třetí místo,“ řekl Liu v rozhovoru pro televizi Bloomberg.
Společnost v současné době buduje výrobní linky, které budou mít celkovou roční kapacitu více než 200 gigawatthodin. „Toto zvýšení kapacity baterií nás zařadí mezi několik nejlepších na světě,“ řekla Liu, jediná žena na pozici generální ředitelky jednoho z deseti největších světových výrobců baterií.
Společnost China Aviation Lithium Battery Technology Co, jak zní její oficiální název, vznikla v roce 2015 v rámci společnosti Luoyang Co, která je stoprocentní vlastnickou součástí Čínské letecké raketové akademie, jež je součástí státní letecké a obranné společnosti Aviation Industry Corp. of China Ltd.
Zdroj: Getty Images
Vznešené cíle dodavatele Xpeng Inc. jsou spojeny s potřebou zaplatit za expanzi. Podle Liua je vstup na burzu „přirozeným dalším krokem“ v rychle rostoucím odvětví.
„Naše prostředky z IPO budou použity na rozšíření podnikání a výzkum a vývoj,“ řekl Liu. „Naše finance jsou však stabilní a máme dostatek kapitálu pro současné potřeby.“
Společnost CALB předpokládá „velký“ nárůst podílu na domácím trhu s bateriemi, protože zvyšuje výrobu, a následně od roku 2024 „významný růst“ na zahraničních trzích, uvedla.
Podle společnosti SNE Research je společnost na sedmém místě mezi globálními dodavateli baterií pro elektromobily, ale zastiňuje ji větší čínský konkurent Contemporary Amperex Technology Co. Ltd., následovaná jihokorejskými společnostmi LG Energy Solution Ltd. a BYD Co., které mají hluboko do kapsy a stejně vysoké ambice rozšířit svůj podíl na trhu.
Vedoucí společnost na trhu CATL již v letošním roce představila závazky na výdaje v hodnotě přibližně 20 miliard dolarů na výstavbu řady továren doma i ve vzdáleném Maďarsku a Indonésii bohaté na suroviny.
V době, kdy se dodavatelský řetězec elektromobilů potýká s prudkým nárůstem nákladů na klíčové materiály pro výrobu baterií, jako je lithium a měď, CALB podle Liua překonala nejhorší cenové šoky v celém odvětví. Marže nadále rostly, přičemž zisk za první čtvrtletí byl vyšší než před rokem a zisk za druhé čtvrtletí vyšší než za první, uvedla.
Zdroj: Bloomberg
„Očekáváme, že naše zisky se budou zvyšovat i v každém dalším čtvrtletí,“ řekla. „Budeme snižovat náklady dodavatelského řetězce díky spolupráci s našimi předcházejícími dodavateli a recyklaci baterií.“
I při menší velikosti, než se původně očekávalo, je CALB třetí největší IPO v Hongkongu v tomto roce, protože po pomalém prvním pololetí se vracejí transakce střední a velké velikosti. Přesto se objem finančních prostředků získaných ve městě od začátku ledna snížil přibližně o 75 %, protože rostoucí úrokové sazby rozkolísávají trhy a drží emitenty stranou.
Polovina z 18 společností, které letos vstoupily na hongkongskou burzu po nabídkách větších než 100 milionů dolarů, skončila svou první seanci pod vodou. Pět z nich skončilo bez větších změn a pouze čtyři první den vzrostly.
CALB debutovala týden po katastrofálním prvním dni obchodování čínského výrobce elektromobilů Zhejiang Leapmotor Technology Co., který se propadl o 34 % poté, co získal 800 milionů dolarů v rámci IPO, jehož cena byla stanovena na spodní hranici nabízeného rozpětí. Tento propad byl největším propadem v první den kotace akcií této velikosti nebo větších v historii hongkongské burzy.
Huatai International Ltd. je jediným sponzorem hongkongského IPO CALB.
se chce do pěti let stát trojkou na trhu s bateriemi pro elektromobily, uvedl výkonný ředitel Jingyu Liu.Akcie společnosti se sídlem v Čchang-čou ve čtvrtek otevřely na ceně 38 USD, což odpovídá ceně při IPO. Nabídka vynesla přibližně 10,1 miliardy hongkongských dolarů , přičemž akcie se prodávaly na spodní hranici nabízeného rozpětí, které se dostalo až na 51 dolarů.„Do roka se chceme dostat do první pětky na světovém trhu baterií pro elektromobily a do tří až pěti let na třetí místo,“ řekl Liu v rozhovoru pro televizi Bloomberg.Společnost v současné době buduje výrobní linky, které budou mít celkovou roční kapacitu více než 200 gigawatthodin. „Toto zvýšení kapacity baterií nás zařadí mezi několik nejlepších na světě,“ řekla Liu, jediná žena na pozici generální ředitelky jednoho z deseti největších světových výrobců baterií.Společnost China Aviation Lithium Battery Technology Co, jak zní její oficiální název, vznikla v roce 2015 v rámci společnosti Luoyang Co, která je stoprocentní vlastnickou součástí Čínské letecké raketové akademie, jež je součástí státní letecké a obranné společnosti Aviation Industry Corp. of China Ltd. Zdroj: Getty ImagesVznešené cíle dodavatele Xpeng Inc. jsou spojeny s potřebou zaplatit za expanzi. Podle Liua je vstup na burzu „přirozeným dalším krokem“ v rychle rostoucím odvětví.„Naše prostředky z IPO budou použity na rozšíření podnikání a výzkum a vývoj,“ řekl Liu. „Naše finance jsou však stabilní a máme dostatek kapitálu pro současné potřeby.“Chcete využít této příležitosti?Společnost CALB předpokládá „velký“ nárůst podílu na domácím trhu s bateriemi, protože zvyšuje výrobu, a následně od roku 2024 „významný růst“ na zahraničních trzích, uvedla.Podle společnosti SNE Research je společnost na sedmém místě mezi globálními dodavateli baterií pro elektromobily, ale zastiňuje ji větší čínský konkurent Contemporary Amperex Technology Co. Ltd., následovaná jihokorejskými společnostmi LG Energy Solution Ltd. a BYD Co., které mají hluboko do kapsy a stejně vysoké ambice rozšířit svůj podíl na trhu.Vedoucí společnost na trhu CATL již v letošním roce představila závazky na výdaje v hodnotě přibližně 20 miliard dolarů na výstavbu řady továren doma i ve vzdáleném Maďarsku a Indonésii bohaté na suroviny.V době, kdy se dodavatelský řetězec elektromobilů potýká s prudkým nárůstem nákladů na klíčové materiály pro výrobu baterií, jako je lithium a měď, CALB podle Liua překonala nejhorší cenové šoky v celém odvětví. Marže nadále rostly, přičemž zisk za první čtvrtletí byl vyšší než před rokem a zisk za druhé čtvrtletí vyšší než za první, uvedla.Zdroj: Bloomberg„Očekáváme, že naše zisky se budou zvyšovat i v každém dalším čtvrtletí,“ řekla. „Budeme snižovat náklady dodavatelského řetězce díky spolupráci s našimi předcházejícími dodavateli a recyklaci baterií.“I při menší velikosti, než se původně očekávalo, je CALB třetí největší IPO v Hongkongu v tomto roce, protože po pomalém prvním pololetí se vracejí transakce střední a velké velikosti. Přesto se objem finančních prostředků získaných ve městě od začátku ledna snížil přibližně o 75 %, protože rostoucí úrokové sazby rozkolísávají trhy a drží emitenty stranou.Polovina z 18 společností, které letos vstoupily na hongkongskou burzu po nabídkách větších než 100 milionů dolarů, skončila svou první seanci pod vodou. Pět z nich skončilo bez větších změn a pouze čtyři první den vzrostly.CALB debutovala týden po katastrofálním prvním dni obchodování čínského výrobce elektromobilů Zhejiang Leapmotor Technology Co., který se propadl o 34 % poté, co získal 800 milionů dolarů v rámci IPO, jehož cena byla stanovena na spodní hranici nabízeného rozpětí. Tento propad byl největším propadem v první den kotace akcií této velikosti nebo větších v historii hongkongské burzy.Huatai International Ltd. je jediným sponzorem hongkongského IPO CALB.