Podle Goldman Sachs nebudou všechny společnosti, zabývající se spotřebním zbožím, ovlivněny výkyvy měn a změnami v mezinárodní ekonomice stejně.
Analytik Jason English zvýšil hodnocení společnosti Kraft Heinz na „buy“ z „neutral“ s cílovou cenou 43 USD, což představuje nárůst o něco více než 30 %, s odkazem na příznivé podmínky a aktuálně zvýhodněnou cenu. English mezitím snížil hodnocení společnosti Procter & Gamble na neutrální z kupní a snížil cílovou cenu na 143 USD, což představuje nárůst o 15 % oproti více než 25 % před snížením.
„Očekáváme, že příznivé cenové prostředí v USA bude přínosem i pro naše pokrytí HPC, což je však zmírněno měnovou expozicí a pravděpodobně obtížnějším provozním prostředím v Evropě pro to, co je obecně globálnější stopou pro HPC společnosti v porovnání s potravinami,“ uvedl English v poznámce klientům.

Společnost Procter & Gamble, která je podle jeho názoru zvěstovatelem pro sektor péče o domácnost a osobní hygieny, nemůže pokračovat v růstu tržního podílu, jako tomu bylo v době vrcholící pandemie, kdy jí vlastnictví dodavatelského řetězce umožňovalo přesouvat zásoby, zatímco konkurence nemohla. English také očekává 5% protivítr z důvodu směnných kurzů, což sráží odhady tržeb v roce 2023 o 70 bazických bodů pod konsensus, přestože by společnost měla mít organický růst.
Na druhou stranu společnost Kraft Heinz, která se zabývá výrobou potravin a nápojů, má lepší pozici ve srovnání s tím, kde byla před několika lety, protože snížila expozici vůči privátním značkám a zároveň optimalizovala své portfolio prodejem některých značek, jako je Planters, uvedl English. English uvedl, že cena akcií se v letošním roce snížila přibližně o 8 %, a očekává, že bude opětovně oceněna výše, protože potravinářský sektor se stane příznivějším a protivětry se zmírní.
The Kraft Heinz Company, běžně známá jako Kraft Heinz, je americká nadnárodní potravinářská společnost, která vznikla sloučením společností Kraft Foods a Heinz se společným sídlem v Chicagu a Pittsburghu.
Obecně English uvedl, že společnosti působící v oblasti péče o domácnost a osobní hygieny nemají zcela oceněné plusy jako potravinářské značky, protože u nich budou zisky silněji zmírněny expozicí vůči zahraničním měnám. Varoval však před vyvozováním obecných závěrů pro celé odvětví bez průzkumu individuálních charakteristik jednotlivých společností, které budou ovlivňovat to, jak se bude každé z nich dařit. Upozornil také na přetrvávající výzvy pro obě společnosti související s omezením pracovních sil.

„Relativní úrovně ocenění pro jsou skličující; nyní jsou dokonce bohatší než na počátku poslední recese,“ řekl. „Skupina se nám dnes většinou jeví jako méně defenzivní vzhledem k menší podpoře našich násobků, zejména pokud se P/E skupiny znovu spojí se sazbami. Přesto jsou některé subsektory bohatší než jiné a relativní hodnotu lze stále najít.“
Dodal však, že „i když je ocenění důležitým faktorem při změnách našich ratingů,“ „za naším vývojem názorů stojí také fundamentální faktory.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























