Luvleen Sidhu bylo pouhých 28 let, když založila společnost BankMobile s velkolepým posláním: znovuobjevit bankovnictví pro miliony Američanů prostřednictvím technologie. Při spuštění v roce 2015 prozíravě předvídala nadcházející vzestup mobilního bankovnictví a o šest let později se firma se sídlem v Radnoru v Pensylvánii spojila se společností pro speciální účely (SPAC) v transakci v hodnotě 150 milionů dolarů. Tím se Sidhuová stala nejmladší zakladatelkou a generální ředitelkou, která kdy uvedla společnost na burzu, a vedla ji k ještě velkolepějším cílům: Sidhu stále stojí v čele společnosti, která se nyní jmenuje BM Technologies, a říká, že chce „vytvořit vlnový efekt a inspirovat další ženy“. Tady je důvod, proč byste měli vsadit na to, že se jí to podaří.
Přinášíme vám rozhovor s touhle zakladatelkou.
Trh digitálního bankovnictví je v dnešní době dost přeplněný. Vaše společnost má v roce 2021 dosáhnout tržeb téměř 100 milionů dolarů. Jak tam BM Technologies uspěje?
Máme strategii přímého prodeje spotřebitelům, ale umožňujeme také nebankovním subjektům a velkým značkám, aby spustily vlastní digitální banky – takže jsme v podstatě B2B2C. Našimi klienty jsou vysokoškolské instituce, což nám umožňuje oslovit každého třetího studenta, který se chystá na vysokou školu. Celkem máme asi dva miliony majitelů účtů a jsme jednou z prvních nebankovních fintech firem, která je zisková.
Jak jste poznal, že je čas jít na veřejnost?
Byli jsme inkubováni větší bankou a vždy jsme věděli, že se od ní budeme muset odpoutat. Byli jsme otevřeni mnoha možnostem, ať už šlo o vstup na burzu, nebo o fúzi. Blížili jsme se ke strategické fúzi, ale pak udeřil Covid a ta se neuskutečnila. Brzy poté jsme začali jednat s fondem SPAC zaměřeným na fintech, který hledal příležitost hrát v této oblasti. Bylo to správné načasování. Bylo to jako osud.
Proč jste se nakonec rozhodli, že vstup na burzu SPAC bude správným krokem, na rozdíl od tradičního IPO?
SPAC poskytuje efektivní způsob vstupu na burzu – celý proces trval jen asi osm měsíců. Máte také investora, který zná váš obor, což vám může pomoci získat silné ocenění předem. Přesto byste již měli být ziskoví nebo se k tomu blížit, a ne jen mít prognózy, že budete vydělávat za pět let. Mnoho prvních společností, které vstoupily na burzu prostřednictvím SPAC, mělo tuto trajektorii, a proto mají SPAC v současnosti pro některé lidi negativní jméno. Časem dojde k pochopení, že je to pro hráče, kteří mají skutečně silné základy.
BM Technologies se jen v první polovině roku 2021 dostala z 960 milionů dolarů vkladů v roce 2020 na 1,6 miliardy dolarů. Jaké příležitosti tato transakce vaší společnosti otevřela?
Nyní máme přístup k veřejné měně, takže můžeme být oportunističtí, pokud jde o fúze a akvizice, a můžeme přilákat a udržet talenty tím, že nabídneme vlastní kapitál. Výsledky se již dostavily. Naše tržby za 1. a 2. čtvrtletí meziročně vzrostly o 40 až 50 procent. Společnost však neřídíte kvůli výsledkům za jednotlivá čtvrtletí. Opravdu tu něco budujeme.
Luvleen Sidhu bylo pouhých 28 let, když založila společnost BankMobile s velkolepým posláním: znovuobjevit bankovnictví pro miliony Američanů prostřednictvím technologie. Při spuštění v roce 2015 prozíravě předvídala nadcházející vzestup mobilního bankovnictví a o šest let později se firma se sídlem v Radnoru v Pensylvánii spojila se společností pro speciální účely v transakci v hodnotě 150 milionů dolarů. Tím se Sidhuová stala nejmladší zakladatelkou a generální ředitelkou, která kdy uvedla společnost na burzu, a vedla ji k ještě velkolepějším cílům: Sidhu stále stojí v čele společnosti, která se nyní jmenuje BM Technologies, a říká, že chce „vytvořit vlnový efekt a inspirovat další ženy“. Tady je důvod, proč byste měli vsadit na to, že se jí to podaří.Přinášíme vám rozhovor s touhle zakladatelkou.Trh digitálního bankovnictví je v dnešní době dost přeplněný. Vaše společnost má v roce 2021 dosáhnout tržeb téměř 100 milionů dolarů. Jak tam BM Technologies uspěje?Máme strategii přímého prodeje spotřebitelům, ale umožňujeme také nebankovním subjektům a velkým značkám, aby spustily vlastní digitální banky – takže jsme v podstatě B2B2C. Našimi klienty jsou vysokoškolské instituce, což nám umožňuje oslovit každého třetího studenta, který se chystá na vysokou školu. Celkem máme asi dva miliony majitelů účtů a jsme jednou z prvních nebankovních fintech firem, která je zisková.Jak jste poznal, že je čas jít na veřejnost?Byli jsme inkubováni větší bankou a vždy jsme věděli, že se od ní budeme muset odpoutat. Byli jsme otevřeni mnoha možnostem, ať už šlo o vstup na burzu, nebo o fúzi. Blížili jsme se ke strategické fúzi, ale pak udeřil Covid a ta se neuskutečnila. Brzy poté jsme začali jednat s fondem SPAC zaměřeným na fintech, který hledal příležitost hrát v této oblasti. Bylo to správné načasování. Bylo to jako osud.Chcete využít této příležitosti?Proč jste se nakonec rozhodli, že vstup na burzu SPAC bude správným krokem, na rozdíl od tradičního IPO?SPAC poskytuje efektivní způsob vstupu na burzu – celý proces trval jen asi osm měsíců. Máte také investora, který zná váš obor, což vám může pomoci získat silné ocenění předem. Přesto byste již měli být ziskoví nebo se k tomu blížit, a ne jen mít prognózy, že budete vydělávat za pět let. Mnoho prvních společností, které vstoupily na burzu prostřednictvím SPAC, mělo tuto trajektorii, a proto mají SPAC v současnosti pro některé lidi negativní jméno. Časem dojde k pochopení, že je to pro hráče, kteří mají skutečně silné základy.BM Technologies se jen v první polovině roku 2021 dostala z 960 milionů dolarů vkladů v roce 2020 na 1,6 miliardy dolarů. Jaké příležitosti tato transakce vaší společnosti otevřela?Nyní máme přístup k veřejné měně, takže můžeme být oportunističtí, pokud jde o fúze a akvizice, a můžeme přilákat a udržet talenty tím, že nabídneme vlastní kapitál. Výsledky se již dostavily. Naše tržby za 1. a 2. čtvrtletí meziročně vzrostly o 40 až 50 procent. Společnost však neřídíte kvůli výsledkům za jednotlivá čtvrtletí. Opravdu tu něco budujeme.
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...