Kdysi prosperující společnost Carvana v problémech a růstová akcie restaurace
Kdysi skvěle prosperující společnost Carvana se podle Wedbush zadrhává, protože trh s ojetými vozy se zmenšuje a problémy s jejím obchodním modelem je stále těžší zamlčet.
Wedbush snížil rating společnosti Carvana, jejíž akcie se letos propadly o 90 % a jejíž obchodní model „skomírá“
Analytik Seth Basham snížil hodnocení akcií na neutrální a cílovou cenu snížil o celých 70 % na 15 USD, což nyní znamená, že akcie mají pokles o 17,7 %.
„Ačkoli jsme byli již nějakou dobu opatrní, pokud jde o krátkodobý výhled společnosti CVNA, dlouhodobý výhled jsme si zachovali pozitivní vzhledem k potenciálu solidní ekonomiky jednotek v měřítku,“ uvedl Basham ve zprávě pro klienty. „Další zhoršení tržních podmínek, nafouknutá struktura nákladů a vysoká spotřeba hotovosti však snižují pravděpodobnost dosažení tohoto potenciálu.“
Online platforma pro ojeté automobily byla pandemickým vítězem, protože ekonomické výpadky odvedly spotřebitele z autobazarů na její webové stránky. Její pandemické závěrečné maximum 360,98 USD v srpnu 2021 bylo téměř o 300 % vyšší než její obchodní hodnota na začátku roku 2020.
Zdroj: Getty Images
Od té doby však lesk tohoto pandemického miláčka zrezivěl, protože se znovu otevřely autobazary, zvýšila se nabídka a spotřebitelé se uprostřed inflačních tlaků odvrátili od velkých položek, jako jsou automobily. Podle prognózy společnosti Wedbush se očekává, že maloobchodní jednotkové tržby společnosti Carvana ve třetím čtvrtletí poklesnou přibližně o 6 % oproti stejnému období před rokem.
Akcie společnosti se v letošním roce propadly o 92 %. Basham uvedl, že snížení ratingu nevychází pouze z klesající poptávky, ale i z obav ohledně způsobu podnikání společnosti Carvana, protože nákladová základna společnosti je příliš vysoká. Podle něj bude pravděpodobně muset refinancovat své prioritní dluhopisy splatné v roce 2025.
Carvana, stejně jako další platformy elektronického obchodování včetně Wayfair, zvažují vybudování osobních poboček, protože poptávka po osobních nákupech se po pandemii vrátila. Společnost má po celé zemi několik desítek „prodejních automatů na auta“. Basham však uvedl, že akvizice amerických fyzických aukcí společnosti Adesa společností Carvana byla dalším hřebíčkem do rakve, protože jí přidala 336 milionů dolarů dodatečných ročních nákladů na rekondiční kapacity, které nepotřebuje.
Basham uvedl, že konkurenční společnost CarMax, který se letos obchoduje s poklesem o 52,4 %, také zaznamenal oslabení finančních výsledků.
Podle Goldman je tento řetězec restaurací jednou z nejpřesvědčivějších růstových akcií
Podle Goldman Sachs by investoři měli před příští čtvrtletní zprávou řetězce Chipotle Mexican Grill posílit akcie tohoto řetězce.
Analytik Jared Garber potvrdil své nákupní hodnocení akcií a poznamenal, že ačkoli společnost čeká čtvrtletí se záporným provozem, stále má silnou cenovou sílu. Analytik sice snížil cílovou cenu pro Chipotle z 1 845 USD na 1 840 USD, ale nový odhad stále znamená růst o zhruba 20 % do budoucna.
Zdroj: Getty Images
„CMG nadále považujeme za jednu z nejpřesvědčivějších růstových akcií v oboru vzhledem k silnému top-line (růst jednotek a SSS) a přednímu profilu marží,“ uvedl v pondělním sdělení klientům. Chipotle má 25. října oznámit výsledky za třetí čtvrtletí.
Goldman Sachs zjistil, že kuřecí burrito Chipotle je o 12 % levnější než u konkurenční společnosti Qdoba a o 25 % levnější než „zdravé“ alternativy, které zahrnují kuřecí maso u společnosti Sweetgreen nebo Cava. Je také o 5 % a 30 % levnější než jídlo typu burger a hranolky v restauracích rychlého občerstvení, respektive fast casual.
Spotřebitelé podle něj vnímají nabídku hodnoty, protože řetězec získal o 6 % vyšší skóre v hodnotovém screenu ve srovnání s konkurenčními fast casual podniky.
Podle jeho slov by snížení nákladů na potraviny mohlo pomoci i hospodářskému výsledku společnosti.
Goldman Sachs není jedinou firmou, která je ohledně Chipotle optimistická. Minulý týden společnost Bernstein zahájila pokrytí na úrovni outperform a uvedla, že akcie mají růst o přibližně 35 %, přičemž se odvolává na mladší spotřebitelskou základnu s vyššími příjmy a opatření na snížení nákladů, která pomohou hospodářskému výsledku.
Pro jistotu uvedl, že obchodní model Chipotle představuje určitá rizika. Zvýšení cen by mohlo vést ke klouzavé poptávce vzhledem k tomu, že je považována za restauraci s rychlým občerstvením a relativně nižší cenou.
Zdroj: Getty Images
Společnost je také známá tím, že má málo možností, ale stálou kvalitu, ačkoli spotřebitelé mohou být unaveni nedostatkem inovací. Goldman Sachs zjistil, že její nejnovější přírůstek do nabídky bílkovin, česnekový steak guajillo, vyvolal menší společenský rozruch než předchozí časově omezené nabídky. Ačkoli nálada na internetu byla čistě pozitivní, steak obdržel nejvyšší podíl negativních komentářů mezi zkoumanými časově omezenými přírůstky do menu.
Akcie společnosti se letos propadly o 11,8 %, čímž překonaly index S&P 500, který se za tu dobu propadl přibližně o 20 %. Garber z Goldman Sachs uvedl, že od zisku za druhé čtvrtletí akcie vzrostly o 15 %, což překonává průměr 4 % mezi restauracemi rychlého občerstvení a fast casual restauracemi, které firma pokrývá.
Wedbush snížil rating společnosti Carvana, jejíž akcie se letos propadly o 90 % a jejíž obchodní model „skomírá“Analytik Seth Basham snížil hodnocení akcií na neutrální a cílovou cenu snížil o celých 70 % na 15 USD, což nyní znamená, že akcie mají pokles o 17,7 %.„Ačkoli jsme byli již nějakou dobu opatrní, pokud jde o krátkodobý výhled společnosti CVNA, dlouhodobý výhled jsme si zachovali pozitivní vzhledem k potenciálu solidní ekonomiky jednotek v měřítku,“ uvedl Basham ve zprávě pro klienty. „Další zhoršení tržních podmínek, nafouknutá struktura nákladů a vysoká spotřeba hotovosti však snižují pravděpodobnost dosažení tohoto potenciálu.“Online platforma pro ojeté automobily byla pandemickým vítězem, protože ekonomické výpadky odvedly spotřebitele z autobazarů na její webové stránky. Její pandemické závěrečné maximum 360,98 USD v srpnu 2021 bylo téměř o 300 % vyšší než její obchodní hodnota na začátku roku 2020.Zdroj: Getty ImagesOd té doby však lesk tohoto pandemického miláčka zrezivěl, protože se znovu otevřely autobazary, zvýšila se nabídka a spotřebitelé se uprostřed inflačních tlaků odvrátili od velkých položek, jako jsou automobily. Podle prognózy společnosti Wedbush se očekává, že maloobchodní jednotkové tržby společnosti Carvana ve třetím čtvrtletí poklesnou přibližně o 6 % oproti stejnému období před rokem.Akcie společnosti se v letošním roce propadly o 92 %. Basham uvedl, že snížení ratingu nevychází pouze z klesající poptávky, ale i z obav ohledně způsobu podnikání společnosti Carvana, protože nákladová základna společnosti je příliš vysoká. Podle něj bude pravděpodobně muset refinancovat své prioritní dluhopisy splatné v roce 2025.Carvana, stejně jako další platformy elektronického obchodování včetně Wayfair, zvažují vybudování osobních poboček, protože poptávka po osobních nákupech se po pandemii vrátila. Společnost má po celé zemi několik desítek „prodejních automatů na auta“. Basham však uvedl, že akvizice amerických fyzických aukcí společnosti Adesa společností Carvana byla dalším hřebíčkem do rakve, protože jí přidala 336 milionů dolarů dodatečných ročních nákladů na rekondiční kapacity, které nepotřebuje.Chcete využít této příležitosti?Basham uvedl, že konkurenční společnost CarMax, který se letos obchoduje s poklesem o 52,4 %, také zaznamenal oslabení finančních výsledků.Podle Goldman je tento řetězec restaurací jednou z nejpřesvědčivějších růstových akciíPodle Goldman Sachs by investoři měli před příští čtvrtletní zprávou řetězce Chipotle Mexican Grill posílit akcie tohoto řetězce.Analytik Jared Garber potvrdil své nákupní hodnocení akcií a poznamenal, že ačkoli společnost čeká čtvrtletí se záporným provozem, stále má silnou cenovou sílu. Analytik sice snížil cílovou cenu pro Chipotle z 1 845 USD na 1 840 USD, ale nový odhad stále znamená růst o zhruba 20 % do budoucna.Zdroj: Getty Images„CMG nadále považujeme za jednu z nejpřesvědčivějších růstových akcií v oboru vzhledem k silnému top-line a přednímu profilu marží,“ uvedl v pondělním sdělení klientům. Chipotle má 25. října oznámit výsledky za třetí čtvrtletí.Goldman Sachs zjistil, že kuřecí burrito Chipotle je o 12 % levnější než u konkurenční společnosti Qdoba a o 25 % levnější než „zdravé“ alternativy, které zahrnují kuřecí maso u společnosti Sweetgreen nebo Cava. Je také o 5 % a 30 % levnější než jídlo typu burger a hranolky v restauracích rychlého občerstvení, respektive fast casual.Spotřebitelé podle něj vnímají nabídku hodnoty, protože řetězec získal o 6 % vyšší skóre v hodnotovém screenu ve srovnání s konkurenčními fast casual podniky.Podle jeho slov by snížení nákladů na potraviny mohlo pomoci i hospodářskému výsledku společnosti.Goldman Sachs není jedinou firmou, která je ohledně Chipotle optimistická. Minulý týden společnost Bernstein zahájila pokrytí na úrovni outperform a uvedla, že akcie mají růst o přibližně 35 %, přičemž se odvolává na mladší spotřebitelskou základnu s vyššími příjmy a opatření na snížení nákladů, která pomohou hospodářskému výsledku.Pro jistotu uvedl, že obchodní model Chipotle představuje určitá rizika. Zvýšení cen by mohlo vést ke klouzavé poptávce vzhledem k tomu, že je považována za restauraci s rychlým občerstvením a relativně nižší cenou.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost je také známá tím, že má málo možností, ale stálou kvalitu, ačkoli spotřebitelé mohou být unaveni nedostatkem inovací. Goldman Sachs zjistil, že její nejnovější přírůstek do nabídky bílkovin, česnekový steak guajillo, vyvolal menší společenský rozruch než předchozí časově omezené nabídky. Ačkoli nálada na internetu byla čistě pozitivní, steak obdržel nejvyšší podíl negativních komentářů mezi zkoumanými časově omezenými přírůstky do menu.Akcie společnosti se letos propadly o 11,8 %, čímž překonaly index S&P 500, který se za tu dobu propadl přibližně o 20 %. Garber z Goldman Sachs uvedl, že od zisku za druhé čtvrtletí akcie vzrostly o 15 %, což překonává průměr 4 % mezi restauracemi rychlého občerstvení a fast casual restauracemi, které firma pokrývá.