Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Náš zákazník, náš pán? Je zlatý věk zákaznického servisu za námi?

Po celá desetiletí společnosti tvrdě bojovaly o udržení zákazníků, přičemž mantru "zákazník má vždycky pravdu" dotahovaly do konce.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
20 října, 2022
6 min. čtení
black and brown headset near laptop computer

Zdroj: Unsplash

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Nedostatek zaměstnanců a potřeba snižovat náklady během pandemie tento přístup zpochybnily.

Osmdesátá léta a nová éra krále zákazníků

S tím, jak v 80. letech 20. století dozrávala hlavní průmyslová odvětví a náklady na reklamu neustále stoupaly, získávání nových zákazníků bylo stále nákladnější. Namísto boje o získání nových zákazníků se společnosti přirozeně zaměřily na udržení těch stávajících. Výsledkem byl závod o dokonalé uspokojení potřeb zákazníků a následná zlatá éra zákaznických služeb trvající čtyři desetiletí. Pokud jste nebyli spokojeni s jídlem, stačilo to říct a poslat ho zpět do kuchyně. Nebyla vaše postel v hotelovém pokoji pohodlná? Mohli jste si stěžovat manažerovi hotelu a nechat se přeložit do apartmá…

Nástup sociálních médií v polovině roku 2000 posunul posedlost zákaznickým servisem na novou úroveň. Tím, že platformy sociálních médií poskytly zákazníkům prostor pro vyjadřování nejrůznějších stížností, donutily společnosti věnovat ještě větší pozornost tomu, co se o nich říká. Společnosti se začaly obávat, že by se selhání zákaznického servisu mohlo stát virálním. To na oplátku ještě více zvýšilo tlak na pracovníky služeb, aby neustále sledovali zákazníky a předvídali, co by se mohlo pokazit, ještě před případnou eskalací situace.

Společnosti kývly i na ty nejextravagantnější požadavky a neoprávněné stížnosti. Myšlenka na to, že by se mohly dopustit chyby, se stala paralyzující. Velká finanční krize v roce 2008 však znamenala první zlom, který přinutil společnosti v odvětvích, kde bylo nutné snižovat náklady, outsourcovat zákaznický servis.

Proč tolik záleželo na tom, aby zákaznický servis vynikal? Akademický výzkum zákaznického servisu naznačuje, že společnosti, které se orientují na zákazníky, si obvykle vedou lépe – než ty, které se na ně neorientují – z hlediska vnímání zákazníků. Kromě toho výzkumy také naznačují, že spokojenost zákazníků pozitivně souvisí s loajalitou a pozitivním šířením ústního podání.

Velký reset zákaznického servisu: Na čí straně jste?

medical, care, alico
Zdroj: Pixabay

Když udeřil Covid-19, tři síly pomohly firmám změnit a přehodnotit přístup k zákaznickým službám.

Advertisement

Zaprvé, pravidla a předpisy týkající se covidu umožnily společnostem otestovat hranice toho, za co jsou spotřebitelé ochotni zaplatit a co jsou ochotni akceptovat, aby znovu získali přístup ke svému „starému normálnímu“ životu. Společnosti tak mohly otestovat dříve nemyslitelné aspekty zákaznického servisu – nebo jeho nedostatek. Například luxusní hotel bez kompletních lázeňských služeb nebo recepce nebo s omezeným přístupem do fitness centra.

Za druhé, společnosti musely snížit náklady, aby přežily několikanásobné výluky. Většina těchto nákladů a výdajů se po zmírnění restrikcí začala znovu pomalu objevovat – a u některých stále není jisté, zda se plně zotaví, například u služebních cest nebo prostorných kanceláří. Kromě toho se některé služby, které se zdály být samozřejmostí (např. každodenní úklid hotelových pokojů), staly nepovinnými, přičemž hlavní hráči v oboru naznačili, že by to mohlo být součástí „nového normálu“.

Za třetí, společnosti, zejména v pohostinství a v odvětví služeb (od poradenství po letecké společnosti…), zaznamenaly potíže s náborem zaměstnanců, spojené s vlnami odcházejících zaměstnanců nebo nových, kteří nebyli ochotni pracovat na plný úvazek. Ti, kteří zůstali na výplatní listině, mohli konečně požadovat, aby se s nimi zákazníci chovali férově a aby mohli prosazovat nadměrné požadavky zákazníků. Při takovém přesunu moci od zaměstnavatelů k zaměstnancům se tito museli rozhodnout, na čí straně stojí: zda na straně svých zaměstnanců, nebo na straně zákazníků. Vzhledem ke covid omezením a frustraci, která způsobuje, že zákazníci jsou občas agresivnější, to byla pro společnosti další příležitost, jak přenastavit svůj přístup k zákaznickým službám.

Chcete využít této příležitosti?

Jak dělat zákaznický servis správně ve světě po zavedení Covidu

unknown persons using computer indoors
Zdroj: Unsplash

Zákaznický servis ve světě po zavedení covidu nezaniká – spíše se vyvíjí. Zdá se, že pandemie dala společnostem příležitost změnit přístup k zákaznickému servisu.

Výzkum naznačuje, že pro spotřebitele jsou důležité tři aspekty, pokud jde o spokojenost a pocit, že se jim po stížnosti dostalo férových služeb. Za prvé, distributivní spravedlnost, která se týká spokojenosti spotřebitelů s výsledkem služby nebo vyřízení stížnosti. To znamená, že pokud byl váš let zpožděn o více než 2 hodiny, jste spokojeni s obdrženou kompenzací? Za druhé, procesní spravedlnost, která se týká způsobu vyřízení stížnosti – bylo postupováno spravedlivě a objektivně? Pokud jste si stěžovali na jídlo, byli jste vyslechnuti? Měli jste možnost vysvětlit, co vám na něm vadilo? Za třetí, interakční spravedlnost, která se týká způsobu, jakým je se spotřebiteli zacházeno v průběhu celého procesu stížnosti.

Znamená to, že společnostem může projít cokoli? Určitě ne. Špatný zákaznický servis i nadále poškozuje pověst společnosti. Společnosti, které přijaly kontroverzní praktiky vracení peněz v době vrcholící pandemie i po ní, stále čelí reakcím zákazníků. Základem dobrého zákaznického servisu zůstává co nejférovější přístup ke spotřebitelům. To znamená omluvit se, když se člověk mýlí, neobviňovat zákazníky za selhání služeb, v případě potřeby převzít odpovědnost, plnit sliby a udržovat neustálý zdravý tok komunikace.

Nové technologie a pokrok v oblasti umělé inteligence mohou společnostem poskytnout způsob, jak správně a efektivněji obsluhovat zákazníky. Přesto výzkumy interakcí zákazníků s chatboty naznačují, že zákazníci se mohou cítit znehodnoceni, když jim pomáhají řešení poháněná umělou inteligencí.

Širší škála zkušeností s obsluhou zákazníků

Vzhledem k tomu, že se společnosti snaží přijmout zdravější rovnováhu, pokud jde o služby zákazníkům, zůstává otevřená otázka – co to bude znamenat pro loajalitu zákazníků? Za předpokladu, že společnosti zároveň „přenastaví“ svůj přístup, by se toho nemělo mnoho změnit. Nakonec je však pravděpodobné, že se zákazníci setkají s větší variabilitou zákaznického servisu, kdy společnosti budou poskytovat jen málo nebo vůbec nic – dokonce i to, co bylo dříve zdánlivě samozřejmostí, zatímco jiné mohou nabízet vstřícný, proaktivní zákaznický servis. Jinými slovy, zákaznický servis se nakonec může stát opět diferencujícím faktorem.

Nedostatek zaměstnanců a potřeba snižovat náklady během pandemie tento přístup zpochybnily.Osmdesátá léta a nová éra krále zákazníkůS tím, jak v 80. letech 20. století dozrávala hlavní průmyslová odvětví a náklady na reklamu neustále stoupaly, získávání nových zákazníků bylo stále nákladnější. Namísto boje o získání nových zákazníků se společnosti přirozeně zaměřily na udržení těch stávajících. Výsledkem byl závod o dokonalé uspokojení potřeb zákazníků a následná zlatá éra zákaznických služeb trvající čtyři desetiletí. Pokud jste nebyli spokojeni s jídlem, stačilo to říct a poslat ho zpět do kuchyně. Nebyla vaše postel v hotelovém pokoji pohodlná? Mohli jste si stěžovat manažerovi hotelu a nechat se přeložit do apartmá…Nástup sociálních médií v polovině roku 2000 posunul posedlost zákaznickým servisem na novou úroveň. Tím, že platformy sociálních médií poskytly zákazníkům prostor pro vyjadřování nejrůznějších stížností, donutily společnosti věnovat ještě větší pozornost tomu, co se o nich říká. Společnosti se začaly obávat, že by se selhání zákaznického servisu mohlo stát virálním. To na oplátku ještě více zvýšilo tlak na pracovníky služeb, aby neustále sledovali zákazníky a předvídali, co by se mohlo pokazit, ještě před případnou eskalací situace.Společnosti kývly i na ty nejextravagantnější požadavky a neoprávněné stížnosti. Myšlenka na to, že by se mohly dopustit chyby, se stala paralyzující. Velká finanční krize v roce 2008 však znamenala první zlom, který přinutil společnosti v odvětvích, kde bylo nutné snižovat náklady, outsourcovat zákaznický servis.Proč tolik záleželo na tom, aby zákaznický servis vynikal? Akademický výzkum zákaznického servisu naznačuje, že společnosti, které se orientují na zákazníky, si obvykle vedou lépe – než ty, které se na ně neorientují – z hlediska vnímání zákazníků. Kromě toho výzkumy také naznačují, že spokojenost zákazníků pozitivně souvisí s loajalitou a pozitivním šířením ústního podání.Velký reset zákaznického servisu: Na čí straně jste?Zdroj: PixabayKdyž udeřil Covid-19, tři síly pomohly firmám změnit a přehodnotit přístup k zákaznickým službám.Zaprvé, pravidla a předpisy týkající se covidu umožnily společnostem otestovat hranice toho, za co jsou spotřebitelé ochotni zaplatit a co jsou ochotni akceptovat, aby znovu získali přístup ke svému „starému normálnímu“ životu. Společnosti tak mohly otestovat dříve nemyslitelné aspekty zákaznického servisu – nebo jeho nedostatek. Například luxusní hotel bez kompletních lázeňských služeb nebo recepce nebo s omezeným přístupem do fitness centra.Za druhé, společnosti musely snížit náklady, aby přežily několikanásobné výluky. Většina těchto nákladů a výdajů se po zmírnění restrikcí začala znovu pomalu objevovat – a u některých stále není jisté, zda se plně zotaví, například u služebních cest nebo prostorných kanceláří. Kromě toho se některé služby, které se zdály být samozřejmostí , staly nepovinnými, přičemž hlavní hráči v oboru naznačili, že by to mohlo být součástí „nového normálu“.Za třetí, společnosti, zejména v pohostinství a v odvětví služeb , zaznamenaly potíže s náborem zaměstnanců, spojené s vlnami odcházejících zaměstnanců nebo nových, kteří nebyli ochotni pracovat na plný úvazek. Ti, kteří zůstali na výplatní listině, mohli konečně požadovat, aby se s nimi zákazníci chovali férově a aby mohli prosazovat nadměrné požadavky zákazníků. Při takovém přesunu moci od zaměstnavatelů k zaměstnancům se tito museli rozhodnout, na čí straně stojí: zda na straně svých zaměstnanců, nebo na straně zákazníků. Vzhledem ke covid omezením a frustraci, která způsobuje, že zákazníci jsou občas agresivnější, to byla pro společnosti další příležitost, jak přenastavit svůj přístup k zákaznickým službám.Chcete využít této příležitosti?Jak dělat zákaznický servis správně ve světě po zavedení CoviduZdroj: UnsplashZákaznický servis ve světě po zavedení covidu nezaniká – spíše se vyvíjí. Zdá se, že pandemie dala společnostem příležitost změnit přístup k zákaznickému servisu.Výzkum naznačuje, že pro spotřebitele jsou důležité tři aspekty, pokud jde o spokojenost a pocit, že se jim po stížnosti dostalo férových služeb. Za prvé, distributivní spravedlnost, která se týká spokojenosti spotřebitelů s výsledkem služby nebo vyřízení stížnosti. To znamená, že pokud byl váš let zpožděn o více než 2 hodiny, jste spokojeni s obdrženou kompenzací? Za druhé, procesní spravedlnost, která se týká způsobu vyřízení stížnosti – bylo postupováno spravedlivě a objektivně? Pokud jste si stěžovali na jídlo, byli jste vyslechnuti? Měli jste možnost vysvětlit, co vám na něm vadilo? Za třetí, interakční spravedlnost, která se týká způsobu, jakým je se spotřebiteli zacházeno v průběhu celého procesu stížnosti.Znamená to, že společnostem může projít cokoli? Určitě ne. Špatný zákaznický servis i nadále poškozuje pověst společnosti. Společnosti, které přijaly kontroverzní praktiky vracení peněz v době vrcholící pandemie i po ní, stále čelí reakcím zákazníků. Základem dobrého zákaznického servisu zůstává co nejférovější přístup ke spotřebitelům. To znamená omluvit se, když se člověk mýlí, neobviňovat zákazníky za selhání služeb, v případě potřeby převzít odpovědnost, plnit sliby a udržovat neustálý zdravý tok komunikace.Nové technologie a pokrok v oblasti umělé inteligence mohou společnostem poskytnout způsob, jak správně a efektivněji obsluhovat zákazníky. Přesto výzkumy interakcí zákazníků s chatboty naznačují, že zákazníci se mohou cítit znehodnoceni, když jim pomáhají řešení poháněná umělou inteligencí.Širší škála zkušeností s obsluhou zákazníkůVzhledem k tomu, že se společnosti snaží přijmout zdravější rovnováhu, pokud jde o služby zákazníkům, zůstává otevřená otázka – co to bude znamenat pro loajalitu zákazníků? Za předpokladu, že společnosti zároveň „přenastaví“ svůj přístup, by se toho nemělo mnoho změnit. Nakonec je však pravděpodobné, že se zákazníci setkají s větší variabilitou zákaznického servisu, kdy společnosti budou poskytovat jen málo nebo vůbec nic – dokonce i to, co bylo dříve zdánlivě samozřejmostí, zatímco jiné mohou nabízet vstřícný, proaktivní zákaznický servis. Jinými slovy, zákaznický servis se nakonec může stát opět diferencujícím faktorem.
Tagy: businesscustomer carezákaznický servis


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    22:21

    Německé akcie klesají na konci obchodování; DAX se snížil o 0,59 %

    22:13

    Žaloba podána proti Trumpově administrativě ohledně grantů na infrastrukturu pro nabíjení elektromobilů.

    22:08

    Guggenheim zvyšuje hodnocení ServiceNow po poklesu akcií

    22:06

    USTR varuje před odvetnými opatřeními po pokutě EU na Muskovo X.

    22:00

    Čína usiluje o většinové vlastnictví v dohodě o přístavech v Panamě, uvádí WSJ.

    21:55

    Dana-Farber, přidružená k Harvardu, souhlasí s vyrovnáním ve výši 15 milionů dolarů s USA kvůli chybným výzkumným tvrzením.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Shutterstock
    Akcie

    Tato streamovací akcie je letos velmi populární a může dále růst

    16 prosince, 2025

    Akcie streamovací společnosti Roku patří letos k výrazně sledovaným titulům technologického sektoru a podle analytiků z Morgan Stanley by její...

    Zdroj: BurzovniSvet.cz

    Nejlepší evropské automobilové akcie Bank of America pro rok 2026

    16 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Union Pacific míří k dvoucifernému růstu zisků a dohání konkurenci

    16 prosince, 2025
    Zdroj: Shutterstock

    Kde budou akcie fenomenální společnosti Nvidia za 5 let ode dneška?

    16 prosince, 2025
    Zdroj: BurzovniSvet.cz

    Jefferies věří v další růst Viking Holdings po silném výkonu akcií

    15 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Nanhua Futures Co., Ltd.

    Datum IPO: 22 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 8,61–11,48 miliardy HKD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    S&P 500 klesá kvůli výprodeji velkých technologických společností

    15 prosince, 2025

    Santa Claus rally nezačíná před svátky — trhy tradičně ožívají až po Vánocích

    14 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025

    Intuitive Machines získává důvěru Wall Street díky akvizici Lanteris

    14 prosince, 2025

    S&P 500 klesá, akcie Broadcomu dostávají zabrat

    12 prosince, 2025

    S&P 500 klesá s propadem v technologickém sektoru, Nvidia nadále roste

    15 prosince, 2025

    Akcie společnosti Nvidia balancují na hraně obav z bubliny AI

    16 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Getty images
    Akcie

    Santa Claus rally nezačíná před svátky — trhy tradičně ožívají až po Vánocích

    14 prosince, 2025

    Tradiční představa, že akciové trhy v prosinci spolehlivě rostou díky takzvané Santa Claus rally, se letos opět ukázala jako mylná....

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost
      Kontaktujte nás

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.