Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Náš zákazník, náš pán? Je zlatý věk zákaznického servisu za námi?

Po celá desetiletí společnosti tvrdě bojovaly o udržení zákazníků, přičemž mantru "zákazník má vždycky pravdu" dotahovaly do konce.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
20 října, 2022
6 min. čtení
black and brown headset near laptop computer

Zdroj: Unsplash

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Nedostatek zaměstnanců a potřeba snižovat náklady během pandemie tento přístup zpochybnily.

Osmdesátá léta a nová éra krále zákazníků

S tím, jak v 80. letech 20. století dozrávala hlavní průmyslová odvětví a náklady na reklamu neustále stoupaly, získávání nových zákazníků bylo stále nákladnější. Namísto boje o získání nových zákazníků se společnosti přirozeně zaměřily na udržení těch stávajících. Výsledkem byl závod o dokonalé uspokojení potřeb zákazníků a následná zlatá éra zákaznických služeb trvající čtyři desetiletí. Pokud jste nebyli spokojeni s jídlem, stačilo to říct a poslat ho zpět do kuchyně. Nebyla vaše postel v hotelovém pokoji pohodlná? Mohli jste si stěžovat manažerovi hotelu a nechat se přeložit do apartmá…

Nástup sociálních médií v polovině roku 2000 posunul posedlost zákaznickým servisem na novou úroveň. Tím, že platformy sociálních médií poskytly zákazníkům prostor pro vyjadřování nejrůznějších stížností, donutily společnosti věnovat ještě větší pozornost tomu, co se o nich říká. Společnosti se začaly obávat, že by se selhání zákaznického servisu mohlo stát virálním. To na oplátku ještě více zvýšilo tlak na pracovníky služeb, aby neustále sledovali zákazníky a předvídali, co by se mohlo pokazit, ještě před případnou eskalací situace.

Společnosti kývly i na ty nejextravagantnější požadavky a neoprávněné stížnosti. Myšlenka na to, že by se mohly dopustit chyby, se stala paralyzující. Velká finanční krize v roce 2008 však znamenala první zlom, který přinutil společnosti v odvětvích, kde bylo nutné snižovat náklady, outsourcovat zákaznický servis.

Proč tolik záleželo na tom, aby zákaznický servis vynikal? Akademický výzkum zákaznického servisu naznačuje, že společnosti, které se orientují na zákazníky, si obvykle vedou lépe – než ty, které se na ně neorientují – z hlediska vnímání zákazníků. Kromě toho výzkumy také naznačují, že spokojenost zákazníků pozitivně souvisí s loajalitou a pozitivním šířením ústního podání.

Velký reset zákaznického servisu: Na čí straně jste?

medical, care, alico
Zdroj: Pixabay

Když udeřil Covid-19, tři síly pomohly firmám změnit a přehodnotit přístup k zákaznickým službám.

Advertisement

Zaprvé, pravidla a předpisy týkající se covidu umožnily společnostem otestovat hranice toho, za co jsou spotřebitelé ochotni zaplatit a co jsou ochotni akceptovat, aby znovu získali přístup ke svému „starému normálnímu“ životu. Společnosti tak mohly otestovat dříve nemyslitelné aspekty zákaznického servisu – nebo jeho nedostatek. Například luxusní hotel bez kompletních lázeňských služeb nebo recepce nebo s omezeným přístupem do fitness centra.

Za druhé, společnosti musely snížit náklady, aby přežily několikanásobné výluky. Většina těchto nákladů a výdajů se po zmírnění restrikcí začala znovu pomalu objevovat – a u některých stále není jisté, zda se plně zotaví, například u služebních cest nebo prostorných kanceláří. Kromě toho se některé služby, které se zdály být samozřejmostí (např. každodenní úklid hotelových pokojů), staly nepovinnými, přičemž hlavní hráči v oboru naznačili, že by to mohlo být součástí „nového normálu“.

Za třetí, společnosti, zejména v pohostinství a v odvětví služeb (od poradenství po letecké společnosti…), zaznamenaly potíže s náborem zaměstnanců, spojené s vlnami odcházejících zaměstnanců nebo nových, kteří nebyli ochotni pracovat na plný úvazek. Ti, kteří zůstali na výplatní listině, mohli konečně požadovat, aby se s nimi zákazníci chovali férově a aby mohli prosazovat nadměrné požadavky zákazníků. Při takovém přesunu moci od zaměstnavatelů k zaměstnancům se tito museli rozhodnout, na čí straně stojí: zda na straně svých zaměstnanců, nebo na straně zákazníků. Vzhledem ke covid omezením a frustraci, která způsobuje, že zákazníci jsou občas agresivnější, to byla pro společnosti další příležitost, jak přenastavit svůj přístup k zákaznickým službám.

Chcete využít této příležitosti?

Jak dělat zákaznický servis správně ve světě po zavedení Covidu

unknown persons using computer indoors
Zdroj: Unsplash

Zákaznický servis ve světě po zavedení covidu nezaniká – spíše se vyvíjí. Zdá se, že pandemie dala společnostem příležitost změnit přístup k zákaznickému servisu.

Výzkum naznačuje, že pro spotřebitele jsou důležité tři aspekty, pokud jde o spokojenost a pocit, že se jim po stížnosti dostalo férových služeb. Za prvé, distributivní spravedlnost, která se týká spokojenosti spotřebitelů s výsledkem služby nebo vyřízení stížnosti. To znamená, že pokud byl váš let zpožděn o více než 2 hodiny, jste spokojeni s obdrženou kompenzací? Za druhé, procesní spravedlnost, která se týká způsobu vyřízení stížnosti – bylo postupováno spravedlivě a objektivně? Pokud jste si stěžovali na jídlo, byli jste vyslechnuti? Měli jste možnost vysvětlit, co vám na něm vadilo? Za třetí, interakční spravedlnost, která se týká způsobu, jakým je se spotřebiteli zacházeno v průběhu celého procesu stížnosti.

Znamená to, že společnostem může projít cokoli? Určitě ne. Špatný zákaznický servis i nadále poškozuje pověst společnosti. Společnosti, které přijaly kontroverzní praktiky vracení peněz v době vrcholící pandemie i po ní, stále čelí reakcím zákazníků. Základem dobrého zákaznického servisu zůstává co nejférovější přístup ke spotřebitelům. To znamená omluvit se, když se člověk mýlí, neobviňovat zákazníky za selhání služeb, v případě potřeby převzít odpovědnost, plnit sliby a udržovat neustálý zdravý tok komunikace.

Nové technologie a pokrok v oblasti umělé inteligence mohou společnostem poskytnout způsob, jak správně a efektivněji obsluhovat zákazníky. Přesto výzkumy interakcí zákazníků s chatboty naznačují, že zákazníci se mohou cítit znehodnoceni, když jim pomáhají řešení poháněná umělou inteligencí.

Širší škála zkušeností s obsluhou zákazníků

Vzhledem k tomu, že se společnosti snaží přijmout zdravější rovnováhu, pokud jde o služby zákazníkům, zůstává otevřená otázka – co to bude znamenat pro loajalitu zákazníků? Za předpokladu, že společnosti zároveň „přenastaví“ svůj přístup, by se toho nemělo mnoho změnit. Nakonec je však pravděpodobné, že se zákazníci setkají s větší variabilitou zákaznického servisu, kdy společnosti budou poskytovat jen málo nebo vůbec nic – dokonce i to, co bylo dříve zdánlivě samozřejmostí, zatímco jiné mohou nabízet vstřícný, proaktivní zákaznický servis. Jinými slovy, zákaznický servis se nakonec může stát opět diferencujícím faktorem.

Nedostatek zaměstnanců a potřeba snižovat náklady během pandemie tento přístup zpochybnily.Osmdesátá léta a nová éra krále zákazníkůS tím, jak v 80. letech 20. století dozrávala hlavní průmyslová odvětví a náklady na reklamu neustále stoupaly, získávání nových zákazníků bylo stále nákladnější. Namísto boje o získání nových zákazníků se společnosti přirozeně zaměřily na udržení těch stávajících. Výsledkem byl závod o dokonalé uspokojení potřeb zákazníků a následná zlatá éra zákaznických služeb trvající čtyři desetiletí. Pokud jste nebyli spokojeni s jídlem, stačilo to říct a poslat ho zpět do kuchyně. Nebyla vaše postel v hotelovém pokoji pohodlná? Mohli jste si stěžovat manažerovi hotelu a nechat se přeložit do apartmá…Nástup sociálních médií v polovině roku 2000 posunul posedlost zákaznickým servisem na novou úroveň. Tím, že platformy sociálních médií poskytly zákazníkům prostor pro vyjadřování nejrůznějších stížností, donutily společnosti věnovat ještě větší pozornost tomu, co se o nich říká. Společnosti se začaly obávat, že by se selhání zákaznického servisu mohlo stát virálním. To na oplátku ještě více zvýšilo tlak na pracovníky služeb, aby neustále sledovali zákazníky a předvídali, co by se mohlo pokazit, ještě před případnou eskalací situace.Společnosti kývly i na ty nejextravagantnější požadavky a neoprávněné stížnosti. Myšlenka na to, že by se mohly dopustit chyby, se stala paralyzující. Velká finanční krize v roce 2008 však znamenala první zlom, který přinutil společnosti v odvětvích, kde bylo nutné snižovat náklady, outsourcovat zákaznický servis.Proč tolik záleželo na tom, aby zákaznický servis vynikal? Akademický výzkum zákaznického servisu naznačuje, že společnosti, které se orientují na zákazníky, si obvykle vedou lépe – než ty, které se na ně neorientují – z hlediska vnímání zákazníků. Kromě toho výzkumy také naznačují, že spokojenost zákazníků pozitivně souvisí s loajalitou a pozitivním šířením ústního podání.Velký reset zákaznického servisu: Na čí straně jste?Zdroj: PixabayKdyž udeřil Covid-19, tři síly pomohly firmám změnit a přehodnotit přístup k zákaznickým službám.Zaprvé, pravidla a předpisy týkající se covidu umožnily společnostem otestovat hranice toho, za co jsou spotřebitelé ochotni zaplatit a co jsou ochotni akceptovat, aby znovu získali přístup ke svému „starému normálnímu“ životu. Společnosti tak mohly otestovat dříve nemyslitelné aspekty zákaznického servisu – nebo jeho nedostatek. Například luxusní hotel bez kompletních lázeňských služeb nebo recepce nebo s omezeným přístupem do fitness centra.Za druhé, společnosti musely snížit náklady, aby přežily několikanásobné výluky. Většina těchto nákladů a výdajů se po zmírnění restrikcí začala znovu pomalu objevovat – a u některých stále není jisté, zda se plně zotaví, například u služebních cest nebo prostorných kanceláří. Kromě toho se některé služby, které se zdály být samozřejmostí , staly nepovinnými, přičemž hlavní hráči v oboru naznačili, že by to mohlo být součástí „nového normálu“.Za třetí, společnosti, zejména v pohostinství a v odvětví služeb , zaznamenaly potíže s náborem zaměstnanců, spojené s vlnami odcházejících zaměstnanců nebo nových, kteří nebyli ochotni pracovat na plný úvazek. Ti, kteří zůstali na výplatní listině, mohli konečně požadovat, aby se s nimi zákazníci chovali férově a aby mohli prosazovat nadměrné požadavky zákazníků. Při takovém přesunu moci od zaměstnavatelů k zaměstnancům se tito museli rozhodnout, na čí straně stojí: zda na straně svých zaměstnanců, nebo na straně zákazníků. Vzhledem ke covid omezením a frustraci, která způsobuje, že zákazníci jsou občas agresivnější, to byla pro společnosti další příležitost, jak přenastavit svůj přístup k zákaznickým službám.Chcete využít této příležitosti?Jak dělat zákaznický servis správně ve světě po zavedení CoviduZdroj: UnsplashZákaznický servis ve světě po zavedení covidu nezaniká – spíše se vyvíjí. Zdá se, že pandemie dala společnostem příležitost změnit přístup k zákaznickému servisu.Výzkum naznačuje, že pro spotřebitele jsou důležité tři aspekty, pokud jde o spokojenost a pocit, že se jim po stížnosti dostalo férových služeb. Za prvé, distributivní spravedlnost, která se týká spokojenosti spotřebitelů s výsledkem služby nebo vyřízení stížnosti. To znamená, že pokud byl váš let zpožděn o více než 2 hodiny, jste spokojeni s obdrženou kompenzací? Za druhé, procesní spravedlnost, která se týká způsobu vyřízení stížnosti – bylo postupováno spravedlivě a objektivně? Pokud jste si stěžovali na jídlo, byli jste vyslechnuti? Měli jste možnost vysvětlit, co vám na něm vadilo? Za třetí, interakční spravedlnost, která se týká způsobu, jakým je se spotřebiteli zacházeno v průběhu celého procesu stížnosti.Znamená to, že společnostem může projít cokoli? Určitě ne. Špatný zákaznický servis i nadále poškozuje pověst společnosti. Společnosti, které přijaly kontroverzní praktiky vracení peněz v době vrcholící pandemie i po ní, stále čelí reakcím zákazníků. Základem dobrého zákaznického servisu zůstává co nejférovější přístup ke spotřebitelům. To znamená omluvit se, když se člověk mýlí, neobviňovat zákazníky za selhání služeb, v případě potřeby převzít odpovědnost, plnit sliby a udržovat neustálý zdravý tok komunikace.Nové technologie a pokrok v oblasti umělé inteligence mohou společnostem poskytnout způsob, jak správně a efektivněji obsluhovat zákazníky. Přesto výzkumy interakcí zákazníků s chatboty naznačují, že zákazníci se mohou cítit znehodnoceni, když jim pomáhají řešení poháněná umělou inteligencí.Širší škála zkušeností s obsluhou zákazníkůVzhledem k tomu, že se společnosti snaží přijmout zdravější rovnováhu, pokud jde o služby zákazníkům, zůstává otevřená otázka – co to bude znamenat pro loajalitu zákazníků? Za předpokladu, že společnosti zároveň „přenastaví“ svůj přístup, by se toho nemělo mnoho změnit. Nakonec je však pravděpodobné, že se zákazníci setkají s větší variabilitou zákaznického servisu, kdy společnosti budou poskytovat jen málo nebo vůbec nic – dokonce i to, co bylo dříve zdánlivě samozřejmostí, zatímco jiné mohou nabízet vstřícný, proaktivní zákaznický servis. Jinými slovy, zákaznický servis se nakonec může stát opět diferencujícím faktorem.
Tagy: businesscustomer carezákaznický servis

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Nastává konec éry levného zboží z Číny a dalších zemí až do USA
      2. Rozšíří SoundHound AI řadu firem, které rozštěpí své akcie?
      3. DoorDash spouští rezervace a robota, analytici varují před riziky
      4. Čínská automobilka Lynk&Co slavnostně vstupuje na český trh
      5. Skryté riziko automatizace, které firmy opravdu nesmí přehlížet
      6. Goldman Sachs se zaměřuje na evropský obranný a letecký průmysl
      7. Výdaje na umělou inteligenci mají v roce 2026 přesáhnout 400 miliard dolarů
      8. Baird věří v obrat Starbucks a zvyšuje hodnocení i cílovou cenu akcií
      9. SoundHound překonává očekávání a těží z rostoucí poptávky po hlasové AI
      Advertisement

      Breaking.

      09:12

      Swedencare překvapuje: Silný růst ve všech regionech!

      09:02

      Demant přehodnocuje strategii: Prodává BAHS za miliardy

      08:56

      Tchajwanské akcie lámou rekordy, technologický sektor v čele růstu

      08:52

      Kyberútok na Jaguar Land Rover: Ekonomická pohroma za 1,9 miliardy liber

      08:41

      Heineken čelí výzvám: Prodej piva oslabí kvůli ekonomickým turbulencím

      08:36

      Novo Nordisk bojuje o americký trh s hubnoucími pilulkami

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Index S&P 500 je teď sázkou na AI. Kam se schovat, když přijde ochlazení?

      21 října, 2025

      Index S&P 500 se stále více mění v zrcadlo vývoje umělé inteligence (AI).

      Zdroj: Getty Images

      BMO Capital zvyšuje hodnocení Royal Gold díky akvizicím a růstu portfolia

      21 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Apple na prahu nového růstového cyklu, iPhone míří k rekordním prodejům

      21 října, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Ally Financial získává důvěru analytiků, akcie mohou posílit o čtvrtinu

      21 října, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Goldman Sachs doporučuje koupit akcie Darden Restaurants

      21 října, 2025

      IPO Radar.

      Navan, Inc.

      Datum IPO: 31 října, 2025
      Potenciální ocenění: 6,45 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Dow uzavřel na rekordní úrovni, 3M a Coca-Cola zazářily na poli zisků

      21 října, 2025

      S&P 500 dále posiluje, pozornost se soustředí na hospodářské výsledky

      20 října, 2025

      Instagram brzy umožní rodičům zabránit teenagerům v chatování s AI

      18 října, 2025

      S&P 500 posiluje před rušným týdnem plným výsledků hospodaření

      20 října, 2025

      Co se bude dít dál na letošním docela chaotickém akciovém trhu?

      18 října, 2025

      Byty v Praze stály v pololetí podobně jako v Berlíně, Vídni či Madridu

      21 října, 2025

      Nový prohlížeč OpenAI znejistil Google a srazil akcie Alphabetu

      22 října, 2025

      Banky varují před napětím v úvěrech, ekonomika zůstává stabilní

      19 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.