Některé z těchto chyb budou velké. Možná uděláte něco, čím ztratíte klienta, zpozdíte projekt, naštvete kolegu nebo připravíte firmu o peníze.
Po závažné chybě budete muset obnovit důvěru svých kolegů a členů týmu. Existuje několik strategií, které můžete použít k opětovnému získání důvěry. Tyto strategie jsou užitečné i v případě, že řídíte tým, ve kterém došlo k narušení důvěry mezi členy týmu – a to i v případě, že jste nebyli příčinou narušení.
Když je důvěra narušena, členové týmu mají pocit, že musí převzít individuální odpovědnost za ověření toho, co jim bylo řečeno, za kontrolu odvedené práce a za péči o detaily každého projektu. Takové chování činí tým neefektivním a vede k velkému zdvojování úsilí.
ZAČNĚTE OPRAVDOVOU OMLUVOU
Když je narušena důvěra, lidé musí změnit své chování. Ať už musí být pravdomluvnější, opatrnější, nebo se pomaleji rozčilovat, musí v budoucnu dělat něco jinak než v minulosti. Klíčovým krokem v ochotě změnit chování je uznat chyby z minulosti a provést jasné zhodnocení toho, co bylo špatně.
Důležitou součástí tohoto procesu je omluva. Dobrá omluva obsahuje jasné vyjádření chybného jednání nebo jednání, které jste provedli, závazek ke změně chování a několik konkrétních příkladů toho, co budete v budoucnu dělat jinak.
Dobrá omluva nejenže obsahuje zárodky potřebné pro změnu chování, ale také veřejně signalizuje vašemu týmu váš záměr, že jste přijali odpovědnost za minulé chování a máte cestu, jak se posunout vpřed. Oba tyto prvky jsou důležité pro položení základů pro obnovení důvěry.
BUDOVÁNÍ Z PROJEKTŮ S NÍZKOU MÍROU RIZIKA

Omluva sama o sobě důvěru neobnoví. Může přimět členy týmu, aby věnovali pozornost vašemu dalšímu jednání, ale dál už to musíte dotáhnout do konce. Nejlepší je začít svou cestu zpět projekty, u kterých jsou nízké sázky. U projektu s nízkou sázkou je rozumná šance, že vás členové týmu nechají převzít odpovědnost za projekt, abyste mohli prokázat změny, které jste provedli.
Protože náklady na neúspěch jsou nízké, ostatní lidé vás v tomto projektu pravděpodobně nebudou mikromanipulovat. To je důležité, protože pokud v novém projektu uspějete, ale ostatní lidé věnovali pozornost každému detailu, pak nemusíte získat uznání za to, že jste změnili své vlastní chování. Místo toho se lidé mohou domnívat, že jejich dohled byl tou účinnou složkou.
POSTUPNĚ PRODLUŽUJTE ČASOVÝ HORIZONT
Od této počáteční sady malých projektů můžete pomalu zvyšovat důležitost projektů, abyste zvýšili pocit důvěry. Důležitým rozměrem, který je třeba rozšířit, je doba, po kterou projekt trvá. Počáteční cvičení na budování důvěry budou mít pravděpodobně krátkou dobu trvání, abyste mohli rychle prokázat, že jste se zlepšili. Rádi byste prodloužili dobu trvání projektů, abyste lidem dodali důvěru, že dokážete udržet dobré chování po delší dobu.
Je cenné prodloužit dobu trvání projektu předtím, než přejdete k projektům, které mají vyšší riziko poklesu. Stejně jako dříve se snažíte vyhnout situacím, kdy by ostatní členové týmu byli v pokušení mikromanipulovat s tím, co děláte. Tímto způsobem můžete maximalizovat zásluhy, které získáte za zlepšení svého výkonu.
RYCHLE KOMUNIKUJTE O PROBLÉMECH

Přes veškerou snahu se dopustíte dalších chyb nebo možná dokonce sklouznete zpět k chování, které se snažíte změnit. Při obnovování důvěry je důležité se těmto chybám věnovat. Jakmile si problému všimnete, musíte o něm informovat zbytek týmu spolu s prohlášením, co jste udělali pro jeho nápravu.
Tento krok je důležitý, protože obnovení důvěry neznamená dosažení dokonalosti, ale spíše se zaměřuje na zvýšení důvěry. Výhodou rychlého přiznání problémů je, že většinu chyb lze podstatně snáze napravit, pokud se řeší okamžitě, než když se jejich důsledky nechají znásobit. Vaše ochota jako první upozornit na problémy, které jste způsobili, navíc pomáhá ostatním lidem získat pocit, že se na vás mohou spolehnout.
BUĎTE TRPĚLIVÍ
Nakonec nezapomeňte, že obnovení důvěry v týmu může trvat dlouho. Žijete svůj život v jiném časovém měřítku, než jak ho vnímají ostatní lidé. Své chování vidíte každý den a víte, jaké kroky jste podnikli k nápravě minulých problémů. Vaši kolegové z týmu nemusí vidět vaše každodenní zlepšení. Místo toho dostávají informace o vašem výkonu každých několik dní nebo týdnů.
V důsledku toho můžete mít pocit, že jste udělali dost pro obnovení důvěry u svých spoluhráčů dlouho předtím, než vám začnou znovu skutečně důvěřovat. Nezapomeňte, že vidí jen některé vaše činy. Nemohou být svědky všech vašich záměrů nebo dalšího úsilí, které jste po chybě vynaložili na zlepšení. Nenechte se odradit, když bude chvíli trvat, než se na vás spoluhráči opět začnou spoléhat.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky