týdne a stále není jasné, která společnost se stane novým majitelem práv na Sunday Ticket – jediného zbývajícího exkluzivního vysílacího balíčku, který nebyl obnoven do roku 2030.
Apple patří mezi favority na získání balíčku, částečně proto, že liga již uzavřela smlouvy o vysílání s konkurenčními zájemci, včetně společnosti Disney a Amazonem. Partnerství se společností Apple by NFL umožnilo navázat vztah s nejbohatší společností na světě.
Podle lidí obeznámených s touto záležitostí však stávající omezení týkající se služby Sunday Ticket v posledních měsících jednání mezi společností Apple a NFL zpomalila. Jednání mezi ligou a potenciálními kupci služby Sunday Ticket pokračují, uvedli tito lidé.
Mluvčí společností Apple a NFL se odmítli vyjádřit.
NFL a Apple, dvě nejmocnější korporace na světě, jsou zvyklé dostávat, co chtějí.

Podle Eddyho Cuea, senior viceprezidenta společnosti Apple pro služby, nemá Apple zájem o pouhé zprostředkování vysílání zápasů. Cue dohlíží na mediální a sportovní partnerství společnosti Apple a na její streamovací službu Apple TV+. Apple hledá partnerství se sportovními ligami, v nichž by mohl spotřebitelům nabídnout více než standardní smlouvy o právech – například volnou ruku při nabízení zápasů globálně nebo na místních trzích. Takovou smlouvu má Apple uzavřenou s Major League Soccer, a to na 10 let od roku 2023.
„Neměli jsme zájem kupovat sportovní práva,“ řekl Cue tento týden na panelu Paley Center for Media v New Yorku. „Existují nejrůznější možnosti, které budeme moci dělat společně, protože máme všechno pohromadě. A tak když mám skvělý nápad, nemusím přemýšlet o tom, dobře, moje smlouva nebo dohoda o zájmu mi to umožní.“
Výrobce iPhonů je exkluzivním vysílacím partnerem MLS, ačkoli některé lineární sítě mohou zakoupit práva na simulované vysílání zápasů fotbalové ligy. Smlouva umožňuje společnosti Apple vysílat každý zápas každé sezóny po dobu následujících 10 let po celém světě. Do svých aplikací, jako je například Apple News, plánuje zabudovat možnost vysílání MLS prostřednictvím internetu.
Zatímco v případě MLS by se „skvělý nápad“ Cueho mohl rychle proměnit v praktické řešení, v případě NFL, která již desítky let spolupracuje se společnostmi Fox, Paramont Global, NBCUniversal od Comcastu a Disney, to nemusí být možné. Liga také prodala svůj balíček „Thursday Night Football“ společnosti Amazon.

NFL loni prodloužila televizní smlouvy se společnostmi Fox a CBS až do roku 2030. Tyto smlouvy zaručují exkluzivitu místních zápasů. Společnosti Fox a CBS na základě této exkluzivity vytvořily celé firemní strategie, včetně nákupu místních televizních stanic, které se shodují s trhy NFL, kde vlastní práva. Fox například vlastní místní stanice v Atlantě, Charlotte v Severní Karolíně, Chicagu, Minneapolisu, Philadelphii, Phoenixu, San Franciscu, Tampě na Floridě a Washingtonu, D.C., tedy ve všech místech s týmy NFC, protože Fox vlastní nedělní balíček NFC.
Sunday Ticket je také produktem pouze pro USA. Zatím není jasné, co je NFL ochotna dát společnosti Apple za vylepšení smlouvy nad rámec toho, co prodávala společnosti DirecTV posledních 28 let. Přesto komisař NFL Roger Goodell v červenci pro CNBC uvedl, že součástí výhod prodeje streamovacímu operátorovi je „inovace nad rámec toho, kde jsme dnes“.
Goodell uvedl, že plánuje vybrat nový domov pro Sunday Ticket do podzimu letošního roku. Podle tohoto harmonogramu by měl být vítězný uchazeč oznámen během příštích 10 týdnů. NFL chce, aby kupec za Sunday Ticket zaplatil 2 až 3 miliardy dolarů ročně, uvedla již dříve CNBC. To je výrazný nárůst oproti 1,5 miliardy dolarů, které DirecTV platí od roku 2015. Liga také hledá společnost, která by koupila menšinový podíl ve společnosti NFL Media, pod kterou spadají lineární kabelové sítě RedZone a NFL Network a také web NFL.com. NFL balí menšinový podíl se službou Sunday Ticket, ačkoli by se mohla rozhodnout prodat každou z nich zvlášť, uvedl Goodell.

Kromě partnerství s MLS společnost Apple naznačuje, že se chce významně zapojit do živých sportovních přenosů. Apple uzavřel dohodu s Major League Baseball o exkluzivním přenosu pátečních večerních zápasů v této sezóně. A minulý měsíc NFL oznámila Apple Music jako nového partnera pro poločasovou show Super Bowlu.
Čím déle bude NFL čekat na uzavření dohody, tím méně času bude mít nový vlastník práv na uvedení produktu na trh pro příští sezónu. Podle lidí obeznámených s touto záležitostí čekalo vedení DirecTV na oznámení nového partnera téměř dva roky a bylo překvapeno, jak dlouho trvalo, než se podařilo partnera najít. Společnost DirecTV pravidelně prodělává na službě Sunday Ticket a tohoto kola nabídkového řízení se neúčastní, uvedla v červnu CNBC.
Poskytovatel satelitní televize by měl zájem o zachování své obchodní dohody o přenosu zápasů v barech a restauracích nebo o to, aby fungoval jako zprostředkovatel pro vítěze Sunday Ticket, kde by stávající zákazníci DirecTV mohli nadále dostávat balíček prostřednictvím své placené televizní služby, uvedla v červnu CNBC.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























