Akcie Porsche AG na konci prvního týdne obchodování uzavřely o více než 10 % výše a ocenily společnost na 82,65 miliardy eur (80,6 miliardy USD), což z ní činí nejhodnotnějšího evropského výrobce automobilů.
Volkswagen, který prodal 25 % Porsche, byl oceněn na 79 miliard eur.
Kam Porsche směřuje? Porsche je nyní pátou nejhodnotnější společností kótovanou na burze v Německu, hned po společnosti Linde, SAP, Deutsche Telekom a Siemensu. Zatímco již 12. října bude zařazena do indexu MSCI World, akcie pravděpodobně vstoupí také do hlavního indexu DAX v zemi.
Automobiloví akcioví analytici z Jefferies ocenili společnost v době IPO na 85 miliard eur, což je stále téměř 3 % pod současnou úrovní obchodování.
Manažer fondu Cole Smead se však domnívá, že akcie by mohly vzrůst o více než 40 % na 130 eur za akcii. Očekává, že P911 obchodovat za osminásobek účetní hodnoty, což podle něj lépe odpovídá podniku, který generuje 25% návratnost vlastního kapitálu.
„Domníváme se, že jejich výnosy by se mohly zvýšit, pokud budou úspěšní v přechodu na elektromobily SUV nebo se v budoucnosti elektromobilů zmýlí, ale investují méně kapitálu,“ řekl Smead, který spravuje aktiva v hodnotě více než 3,5 miliardy dolarů. „Díváme se na to jako na ‚hlavu, vyhrajeme a orel, vyhrajeme‘.“
V porovnání s mateřskou společností VW, která ročně vyrobí téměř 10 milionů automobilů, vyrábí Porsche jen něco přes 300 000 vozů, ale tvoří čtvrtinu zisku Volkswagenu.
Někteří investoři, jako například Louis Navellier ze společnosti Navellier, již německou firmu přirovnávají k Tesle, největším výrobcem elektromobilů na světě.
„Nebuďte překvapeni, pokud se Porsche bude brzy obchodovat za ceny podobné Tesle, protože se očekává, že plán elektrifikace Porsche pro její horký prodej Macan EV bude mít okamžitý úspěch,“ uvedl manažer fondu, který dohlíží na aktiva ve výši 1 miliardy dolarů.
Porsche AG – vyčleněnou automobilku – nelze zaměňovat s Porsche SE, holdingovou společností rodiny Porsche, která vlastní 31,4 % akcií Volkswagenu a 12,5 % akcií Porsche AG.
Ale co VW? Skupina Volkswagen stále drží 75% podíl ve společnosti Porsche.
Zdroj: Bloomberg
Společnost uvedla, že prostředky z prodeje 25% podílu rozdělí jako zvláštní dvoucifernou dividendu, které podle některých analytiků investoři těžko odolají. Přestože akcie VW za poslední rok klesly o 30 %, nabízejí již 5,7 % v pravidelných dividendách.
VW nedávno jmenoval nového generálního ředitele – Olivera Blumeho, který byl od roku 2015 šéfem společnosti Porsche. Analytici se proto prozatím zdržují hodnocení nové strategie společnosti.
Podle odhadů společnosti FactSet mají analytici průměrnou cílovou cenu pro akcie VW ve výši 204,56 eur, což je o 54 % více než současná cena akcie.
Philippe Houchois ze společnosti Jefferies, jediný analytik s prodejním ratingem společnosti, zůstává opatrný ohledně dopadu prodeje Porsche na zisky VW.
„Odprodej vysoce multiplikativních aktiv za účelem získání kapitálu a financování kapitálově náročné strategie by mohl mít za následek negativní výsledek,“ uvedl Houchois, který patří mezi 16 analytiků pokrývajících akcie.
„Prozatím potvrzujeme náš názor Underperform a nadále vidíme, že VW sklouzává z pozice early mover do pozice slow follower v odvětví, kde na velikosti záleží méně než na inteligentním rozsahu.“
Akcie Porsche AG na konci prvního týdne obchodování uzavřely o více než 10 % výše a ocenily společnost na 82,65 miliardy eur , což z ní činí nejhodnotnějšího evropského výrobce automobilů.Volkswagen, který prodal 25 % Porsche, byl oceněn na 79 miliard eur.Kam Porsche směřuje?Porsche je nyní pátou nejhodnotnější společností kótovanou na burze v Německu, hned po společnosti Linde, SAP, Deutsche Telekom a Siemensu.Zatímco již 12. října bude zařazena do indexu MSCI World, akcie pravděpodobně vstoupí také do hlavního indexu DAX v zemi.Automobiloví akcioví analytici z Jefferies ocenili společnost v době IPO na 85 miliard eur, což je stále téměř 3 % pod současnou úrovní obchodování.Manažer fondu Cole Smead se však domnívá, že akcie by mohly vzrůst o více než 40 % na 130 eur za akcii. Očekává, že P911 obchodovat za osminásobek účetní hodnoty, což podle něj lépe odpovídá podniku, který generuje 25% návratnost vlastního kapitálu.„Domníváme se, že jejich výnosy by se mohly zvýšit, pokud budou úspěšní v přechodu na elektromobily SUV nebo se v budoucnosti elektromobilů zmýlí, ale investují méně kapitálu,“ řekl Smead, který spravuje aktiva v hodnotě více než 3,5 miliardy dolarů. „Díváme se na to jako na ‚hlavu, vyhrajeme a orel, vyhrajeme‘.“Chcete využít této příležitosti?Zdroj: Getty ImagesV porovnání s mateřskou společností VW, která ročně vyrobí téměř 10 milionů automobilů, vyrábí Porsche jen něco přes 300 000 vozů, ale tvoří čtvrtinu zisku Volkswagenu.Někteří investoři, jako například Louis Navellier ze společnosti Navellier, již německou firmu přirovnávají k Tesle, největším výrobcem elektromobilů na světě.„Nebuďte překvapeni, pokud se Porsche bude brzy obchodovat za ceny podobné Tesle, protože se očekává, že plán elektrifikace Porsche pro její horký prodej Macan EV bude mít okamžitý úspěch,“ uvedl manažer fondu, který dohlíží na aktiva ve výši 1 miliardy dolarů.Porsche AG – vyčleněnou automobilku – nelze zaměňovat s Porsche SE, holdingovou společností rodiny Porsche, která vlastní 31,4 % akcií Volkswagenu a 12,5 % akcií Porsche AG.Ale co VW?Skupina Volkswagen stále drží 75% podíl ve společnosti Porsche.Zdroj: BloombergSpolečnost uvedla, že prostředky z prodeje 25% podílu rozdělí jako zvláštní dvoucifernou dividendu, které podle některých analytiků investoři těžko odolají. Přestože akcie VW za poslední rok klesly o 30 %, nabízejí již 5,7 % v pravidelných dividendách.VW nedávno jmenoval nového generálního ředitele – Olivera Blumeho, který byl od roku 2015 šéfem společnosti Porsche. Analytici se proto prozatím zdržují hodnocení nové strategie společnosti.Podle odhadů společnosti FactSet mají analytici průměrnou cílovou cenu pro akcie VW ve výši 204,56 eur, což je o 54 % více než současná cena akcie.Philippe Houchois ze společnosti Jefferies, jediný analytik s prodejním ratingem společnosti, zůstává opatrný ohledně dopadu prodeje Porsche na zisky VW.„Odprodej vysoce multiplikativních aktiv za účelem získání kapitálu a financování kapitálově náročné strategie by mohl mít za následek negativní výsledek,“ uvedl Houchois, který patří mezi 16 analytiků pokrývajících akcie.„Prozatím potvrzujeme náš názor Underperform a nadále vidíme, že VW sklouzává z pozice early mover do pozice slow follower v odvětví, kde na velikosti záleží méně než na inteligentním rozsahu.“