Všichni víme, jaké to je cítit se přetížený. Jste zavaleni prací, ale přesto musíte dodržet termíny. Žonglujete s více prioritami a snažíte se, aby se vše hnulo kupředu, zatímco svět kolem vás se neustále mění. Většina z nás s touto dynamikou žije už nejméně dva roky.
Když se tedy ve vašem týmu objeví problém s výkonností, může to působit jako další zátěž. Zásadní je dobrat se hlavní příčiny toho, co se děje. Jakmile začnete s vyšetřováním, nepředpokládejte příliš rychle, že člen vašeho týmu skutečně „potichu odchází“ nebo se rozhodl dělat méně, nebo prostě jen neposlouchá či neplní pokyny.
STRES

Když jsou členové týmu pod příliš velkým tlakem příliš dlouho, budou náchylnější k chybám, protože se na nich projeví únava. Mohou se také obtížně soustředit nebo komunikovat stejně efektivně. Je možné, že i přes vaše dobré rady a snahu o trénink zaměstnanců budete stále pozorovat podobné vzorce a problémy s výkonem. Pamatujte, že když jsou členové týmu vyčerpaní, jejich vynalézavost klesá a nemusí být schopni plně „slyšet“ vaše pokyny.
Chcete-li zjistit, zda je viníkem stres, věnujte pozornost tempu, které váš tým dodržuje, jeho pracovnímu vytížení a míře nejistoty v prostředí. Ptejte se také na to, co dalšího se jim děje osobně. Pokud lidé pracují a žijí způsobem, který je neudržitelný, je třeba řešit nejprve tento problém, aby se zvýšil výkon. Nepodceňujte význam této otázky.
A nezapomeňte se podívat sami na sebe. Jak se projevujete a co vy osobně potřebujete k efektivnímu vedení svého týmu?
JASNOST
Když se vy i ostatní pohybujete rychle, může vám efektivní komunikace snadno uniknout. Jako vedoucí pracovník věnujte chvíli tomu, abyste svému týmu jasně sdělili svá očekávání. Jak dobře jste formulovali své největší priority a jejich změny v závislosti na vývoji situace? Ví váš tým, jak vypadá úspěch nebo „dobrý“ výsledek, a to na vysoké úrovni a pro jejich oblasti odpovědnosti?
Bez správné úrovně jasnosti a vedení z vaší strany bude mít váš tým potíže s plněním vašich cílů a bude pro vás mnohem obtížnější vést ho k odpovědnosti. Pokud si na začátku vyhradíte několik minut na zmapování práce a stanovení kontrolních bodů, abyste zajistili, že zůstanete v souladu, můžete sobě i svému týmu ušetřit hodiny neefektivity a frustrace.
ZMĚNY V ROLI

V knize „Leadership Development for a Changing World“ je shrnut rozsah změn, které zaměstnanci a společnosti zažili v posledních několika letech. Je to docela zarážející. Vzhledem k rychlému tempu změn na pracovišti mnoho organizací zavedlo dočasná personální řešení, aby zvládly nedostatek pracovníků. Někteří zaměstnanci byli požádáni, aby převzali více povinností nebo se protáhli a vykonávali role, na které nejsou zcela připraveni – nemluvě o tom, že jejich pracovní místo může být nyní vzdálené nebo hybridní.
Při takovém stupni změn a složitosti je důležité si všimnout, jak dobře každý z členů vašeho týmu přešel a zda jeho silné stránky stále odpovídají požadavkům jeho změněné práce. Pokud ne, je na čase identifikovat nejkritičtější nedostatky a vypracovat strategie k jejich odstranění, ať už prostřednictvím možností školení a rozvoje, nebo jiných kreativních řešení.
Když investujete čas do toho, abyste přišli na kloub tomu, co je příčinou nižší výkonnosti vašeho týmu, bude vymýšlení řešení mnohem snazší. Sedněte si s týmem a otevřeně se ho zeptejte na všechny problémy, se kterými se potýká, a na to, jak to může ovlivňovat jeho práci. Jakmile lépe porozumíte daným problémům, můžete sestavit plán, který všem pomůže vrátit se do správných kolejí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























