Výrobce pracího prášku Tide, toaletního papíru Charmin a plenek Pampers rovněž uvedl, že očekává, že zahraniční měny zasáhnou jeho výsledky ve fiskálním roce 2023 více, než se původně očekávalo. Čisté tržby by měly klesnout o 1 % až 3 %, což je méně než předchozí výhled, který počítal se stagnací až růstem o 2 %. Společnost P&G nyní předpokládá zisk na akcii na spodní hranici svého předchozího rozpětí, tedy na úrovni stagnace až růstu o 4 %.
Akcie v předobchodní fázi vzrostly o 1,7 %.
Zde je srovnání toho, co společnost oznámila, s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 1,57 USD oproti očekávaným 1,54 USD
Tržby: 20,61 miliardy USD oproti očekávaným 20,28 miliardy USD.

Čisté tržby za čtvrtletí vzrostly o 1 % na 20,61 miliardy dolarů a překonaly očekávání 20,28 miliardy dolarů. Nepříznivé směnné kurzy stáhly tržby o 6 %.
Po očištění od vlivu akvizic, odprodejů a měnových kurzů společnost uvedla, že organické tržby ve čtvrtletí vzrostly o 7 %. Vyšší ceny podpořily organický růst tržeb a kompenzovaly 3% pokles objemu.
Společnost zvyšovala ceny výrobků, aby zmírnila rostoucí náklady, ale tato strategie poškodila spotřebitelskou poptávku po jejích výrobcích, což vedlo k poklesu objemu v posledních dvou fiskálních čtvrtletích.
Vedení společnosti se za tuto strategii postavilo a vyjádřilo přesvědčení, že nevyvolala žádné významné změny v chování spotřebitelů.
„Z reakce spotřebitelů na naše zvýšení cen máme velmi dobrý pocit, protože nevidíme žádné výrazné poklesy,“ řekl Andre Schulten, finanční ředitel společnosti, v telefonátu s novináři.
Dodal však, že některé kategorie na určitých trzích zaznamenaly dočasný tlak na svůj tržní podíl. Podle Schultena například společnost P&G snížila marketingové výdaje na prací prášky v USA z důvodu omezených dodávek, což vedlo některé zákazníky k tomu, že místo nich kupovali jiné značky. Problémy s dodávkami se podle něj podařilo vyřešit a podíl společnosti P&G na trhu v této kategorii se opět zvyšuje.

Schulten rovněž uvedl, že 2% pokles objemu během čtvrtletí je způsoben menším ruským portfoliem. Stejně jako mnoho jiných globálních společností i P&G přistoupila ke snížení své ruské expozice poté, co Kreml na začátku letošního roku napadl Ukrajinu. Společnost zastavila marketing a nové kapitálové investice v této zemi a omezila výrobky, které tam prodává. Rusko dříve představovalo méně než 2 % celosvětových tržeb společnosti P&G.
Podnikání P&G v oblasti péče o tělo, které zahrnuje holicí strojky Gillette a Venus, bylo jedinou jednotkou společnosti, která v tomto čtvrtletí vykázala růst objemu. Objem tohoto segmentu vzrostl o 1 %, ačkoli společnost zaznamenala zpomalení v oblasti spotřebičů pro péči o tělo.
P&G zaznamenala i několik dalších světlých bodů. Péče o pleť a osobní hygienu, která je součástí kosmetického segmentu společnosti, zaznamenala vyšší poptávku, kterou podpořily nové a modernizované výrobky. Silná sezóna nachlazení a chřipky podpořila růst objemu v segmentu osobní zdravotní péče, který zahrnuje značky jako Vicks a Zzzquil.
Za tříměsíční období končící 30. září vykázala společnost P&G čistý zisk ve výši 3,94 miliardy USD, tj. 1,57 USD na akcii, což je méně než 4,11 miliardy USD, tj. 1,61 USD na akcii, o rok dříve. Hrubá marže společnosti klesla o 1,6 % ve srovnání s předchozím obdobím, což bylo způsobeno vyššími náklady na dopravu a komodity.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























