Je zřejmé, že společnost Amazon (NASDAQ:AMZN) zaznamenala růst tržeb ve všech svých segmentech, včetně internetových obchodů, fyzických obchodů, maloobchodních služeb pro prodejce třetích stran, předplacených služeb, AWS a dalších segmentů. Mnozí analytici a investoři doporučují nakoupit více jejích akcií za současnou cenu bez ohledu na převládající tržní podmínky. V poslední době však trpí nedostatkem volných peněžních toků a také nárůstem volatility a rizika poklesu. To pravděpodobně povede ke snížení ceny AMZN ve střednědobé budoucnosti.
Touha investorů po Amazonu
Jednou z prvních věcí, které jste mohli v poslední době o společnosti Amazon slyšet, je, že rozšiřuje své podnikání prostřednictvím rozšiřování další infrastruktury a pracovních sil. To je věrohodné vysvětlení jeho slabé kapitálové struktury a slabých příjmů, které mnozí analytici z Wall Street použili jako důkaz, že Amazon je nejlepší společností a doporučují investorům, aby za současnou tržní cenu více nakupovali. Provedl jsem průzkum a zjistil jsem, že mnoho analytiků a investorů napříč několika novinami a obchodními a analytickými platformami včetně Seeking Alpha je prostřednictvím svých článků a komentářů vůči AMZN skutečně býčí. Tento býčí sentiment může vést k dalšímu růstu ceny v průběhu doby trvání, což je pochopitelné z mnoha důvodů, jako je působivý růst tržeb a dominance v odvětví cloudu.
Zdroj: Getty Images
Amazon má mnoho konkurentů
Přestože společnost Amazon uzavřela partnerství se společnostmi American Express a Synchrony a v roce 2022 uvede na trh první co-brandovanou kreditní kartu Visa se společností JP Morgan, čelí v této oblasti silné konkurenci ze strany společností Mastercard a Google. Mezi konkurenty společnosti Amazon v segmentu fyzických obchodů patří kromě společnosti Walmart také velkoobchod Costco a Barnes & Noble. Zatímco příjmy z předplacených služeb postupně rostou, Amazon konkuruje populárním platformám pro video, hudbu a čtení, jako jsou Netflix, Disney a iTunes.
Přestože AWS a Microsoft Azure nabízejí odlišné produkty a segmentaci zákazníků, jsou to silní konkurenti. Zatímco AWS se zaměřuje na open source, Azure nikoli a místo toho podporuje systém Windows. Mnozí vědí, že open source je budoucností programování, ale Microsoft má dostatek talentů, takže to není velký problém. Po letech, kdy AWS dominovala, se její podíl na trhu cloudových služeb pohybuje kolem 32 %. Vzhledem k rychlému růstu služby Azure se její tržní podíl v posledních letech zvýšil na přibližně 22 %. Vzhledem k tomu, že roční tempo růstu služby Microsoft Azure je vyšší než tempo růstu služby AWS, mohla by se služba Azure v nepříliš vzdálené budoucnosti vyrovnat službě AWS.
Zatímco JD.com a Walmart podporují online obchody prodávající produkty na webových stránkách pro elektronické obchodování, prodejní služby třetích stran, jako je eBay, a Alibaba, poskytují svým prodejcům nejlepší online tržiště. Také čínské tržiště je největším a nejvýnosnějším tržištěm, na které chtějí vkročit všechny společnosti. Může však být náročné, pokud chce společnost Amazon ovládnout maloobchodní sektor a profitovat na něm sama. Amazon musí soupeřit nejen s eBay na americkém trhu, ale také s Alibabou, pokud se chystá expandovat na globální trh. V roce 2019 totiž musel ukončit svou činnost na čínském domácím trhu elektronického obchodování kvůli silné konkurenci čínských gigantů v oblasti elektronického obchodování, včetně společností Alibaba a JD.com. Zamyslete se nad tím, co se stane, když společnost již nebude schopna rozšiřovat své podnikání? Pokud jde pouze o americký trh, prudký nárůst zisku a příjmů společnosti Amazon v roce 2020 během výluky společnosti Covid je způsoben pouze neobvyklým nárůstem online spotřeby, který není cyklický. V důsledku toho Amazon čelí riziku bodu nasycení, kdy nebude schopen generovat další příjmy, jak je uvedeno v následujících částech.
Je zřejmé, že společnost Amazon zaznamenala růst tržeb ve všech svých segmentech, včetně internetových obchodů, fyzických obchodů, maloobchodních služeb pro prodejce třetích stran, předplacených služeb, AWS a dalších segmentů. Mnozí analytici a investoři doporučují nakoupit více jejích akcií za současnou cenu bez ohledu na převládající tržní podmínky. V poslední době však trpí nedostatkem volných peněžních toků a také nárůstem volatility a rizika poklesu. To pravděpodobně povede ke snížení ceny AMZN ve střednědobé budoucnosti.Jednou z prvních věcí, které jste mohli v poslední době o společnosti Amazon slyšet, je, že rozšiřuje své podnikání prostřednictvím rozšiřování další infrastruktury a pracovních sil. To je věrohodné vysvětlení jeho slabé kapitálové struktury a slabých příjmů, které mnozí analytici z Wall Street použili jako důkaz, že Amazon je nejlepší společností a doporučují investorům, aby za současnou tržní cenu více nakupovali. Provedl jsem průzkum a zjistil jsem, že mnoho analytiků a investorů napříč několika novinami a obchodními a analytickými platformami včetně Seeking Alpha je prostřednictvím svých článků a komentářů vůči AMZN skutečně býčí. Tento býčí sentiment může vést k dalšímu růstu ceny v průběhu doby trvání, což je pochopitelné z mnoha důvodů, jako je působivý růst tržeb a dominance v odvětví cloudu.Zdroj: Getty ImagesPřestože společnost Amazon uzavřela partnerství se společnostmi American Express a Synchrony a v roce 2022 uvede na trh první co-brandovanou kreditní kartu Visa se společností JP Morgan, čelí v této oblasti silné konkurenci ze strany společností Mastercard a Google. Mezi konkurenty společnosti Amazon v segmentu fyzických obchodů patří kromě společnosti Walmart také velkoobchod Costco a Barnes & Noble. Zatímco příjmy z předplacených služeb postupně rostou, Amazon konkuruje populárním platformám pro video, hudbu a čtení, jako jsou Netflix, Disney a iTunes.Přestože AWS a Microsoft Azure nabízejí odlišné produkty a segmentaci zákazníků, jsou to silní konkurenti. Zatímco AWS se zaměřuje na open source, Azure nikoli a místo toho podporuje systém Windows. Mnozí vědí, že open source je budoucností programování, ale Microsoft má dostatek talentů, takže to není velký problém. Po letech, kdy AWS dominovala, se její podíl na trhu cloudových služeb pohybuje kolem 32 %. Vzhledem k rychlému růstu služby Azure se její tržní podíl v posledních letech zvýšil na přibližně 22 %. Vzhledem k tomu, že roční tempo růstu služby Microsoft Azure je vyšší než tempo růstu služby AWS, mohla by se služba Azure v nepříliš vzdálené budoucnosti vyrovnat službě AWS.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: AmazonZatímco JD.com a Walmart podporují online obchody prodávající produkty na webových stránkách pro elektronické obchodování, prodejní služby třetích stran, jako je eBay, a Alibaba, poskytují svým prodejcům nejlepší online tržiště. Také čínské tržiště je největším a nejvýnosnějším tržištěm, na které chtějí vkročit všechny společnosti. Může však být náročné, pokud chce společnost Amazon ovládnout maloobchodní sektor a profitovat na něm sama. Amazon musí soupeřit nejen s eBay na americkém trhu, ale také s Alibabou, pokud se chystá expandovat na globální trh. V roce 2019 totiž musel ukončit svou činnost na čínském domácím trhu elektronického obchodování kvůli silné konkurenci čínských gigantů v oblasti elektronického obchodování, včetně společností Alibaba a JD.com. Zamyslete se nad tím, co se stane, když společnost již nebude schopna rozšiřovat své podnikání? Pokud jde pouze o americký trh, prudký nárůst zisku a příjmů společnosti Amazon v roce 2020 během výluky společnosti Covid je způsoben pouze neobvyklým nárůstem online spotřeby, který není cyklický. V důsledku toho Amazon čelí riziku bodu nasycení, kdy nebude schopen generovat další příjmy, jak je uvedeno v následujících částech.