Společnost United Airlines chce do roku 2030 provozovat elektrická letadla
United Airlines chce do konce desetiletí na regionálních linkách provozovat elektrická letadla, což je součástí cíle společnosti snížit do roku 2050 svou uhlíkovou stopu na nulovou hodnotu.
Tato letadla poháněná bateriemi vyvíjí švédský start-up Heart Aerospace, u kterého United v červenci 2021 objednala 100 letadel. United v době uzavření dohody investovala do této společnosti také nezveřejněnou částku prostřednictvím své odnože pro rizikové financování.
Společnost United se výrazně prosazuje v různých formách letectví s nižšími emisemi a nejenže oznámila plány na nákup elektrických aerotaxi a vertikálních letadel, jakož i vodíkových elektrických motorů, ale také investuje do společností, které za těmito rozvíjejícími se technologiemi stojí.
„Nemůžeme pokračovat v tom, co děláme, a provozovat naše podnikání tak, jak ho děláme; je nezbytné, abychom ho změnili, a způsob, jakým ho změníme, je investování do technologií,“ řekl Mike Leskinen, prezident United Airlines Ventures, v rozhovoru v rámci čtvrteční virtuální konference ESG Impact televize CNBC.
„Stávající technologie způsobí, že buď budeme létat méně, což je nepřijatelná alternativa, nebo budeme pokračovat v uhlíkové stopě, což je podle nás stejně nepřijatelné,“ řekl Leskinen.
Zdroj: Getty Images
Společnost Heart Aerospace, která nedávno přepracovala design svého prvního elektrického letadla, které se nyní nazývá ES-30, plánuje, že letadla budou uvedena do provozu v roce 2028, uvedl Anders Forslund, generální ředitel a zakladatel společnosti.
Letadla pro 30 cestujících budou poháněna elektromotory s energií získanou z baterií, což umožní letadlům plně elektrický dolet 200 kilometrů (124 mil). Letadla budou rovněž obsahovat záložní hybridní motor poháněný udržitelným leteckým palivem, který jim umožní prodloužený dolet až na 400 kilometrů při plném náletu.
Společnost Heart Aerospace, která rovněž přijala objednávky na nákup od společností Air Canada, Mesa Air Group. a Icelandair, získala investice od společností Breakthrough Energy Ventures Billa Gatese a EQT Ventures.
Leskinen uvedl, že tyto krátké trasy jsou počátečním pohledem společnosti United na využití této technologie, přičemž za klíčové trhy pro první várku letadel jsou považována mezinárodní letiště Chicago O’Hare a mezinárodní letiště Denver.
„Zpočátku chceme létat na trasách, které jsou dlouhé 200 mil nebo méně,“ řekl. „Ale jak se bude zvyšovat hustota energie, bude mít stejné letadlo dolet 250 mil, 300 mil, což nám zde poskytne mnohem větší užitečnost při propojování našich uzlů.“
Zdroj: Getty Images
Letadla se budou moci dobíjet za méně než 30 minut, uvedl Forslund, což může vést k otevření regionálních tras, které moderní proudová letadla neobslouží.
Společnost United by tyto kratší trasy mohla potenciálně nabízet nejen s větší frekvencí, ale i s nižšími náklady, řekl Leskinen.
„Jak budeme zavádět elektrická letadla, myslím, že náklady na 30místné nebo 50místné letadlo budou s vývojem odvětví nižší než náklady na tradiční letadlo,“ řekl. Pro malá města to znamená, že „získají buď služby, které dříve neměla, nebo větší frekvenci služeb,“ dodal.
Heart Aerospace je švédská začínající společnost vyvíjející elektrická letadla. Společnost vyvíjí ES-19, plně elektrické regionální dopravní letadlo pro 19 cestujících. ES-19 má mít dojezd 400 kilometrů a nabíjet se bude moci za méně než 40 minut.
Tato letadla poháněná bateriemi vyvíjí švédský start-up Heart Aerospace, u kterého United v červenci 2021 objednala 100 letadel. United v době uzavření dohody investovala do této společnosti také nezveřejněnou částku prostřednictvím své odnože pro rizikové financování.Společnost United se výrazně prosazuje v různých formách letectví s nižšími emisemi a nejenže oznámila plány na nákup elektrických aerotaxi a vertikálních letadel, jakož i vodíkových elektrických motorů, ale také investuje do společností, které za těmito rozvíjejícími se technologiemi stojí.„Nemůžeme pokračovat v tom, co děláme, a provozovat naše podnikání tak, jak ho děláme; je nezbytné, abychom ho změnili, a způsob, jakým ho změníme, je investování do technologií,“ řekl Mike Leskinen, prezident United Airlines Ventures, v rozhovoru v rámci čtvrteční virtuální konference ESG Impact televize CNBC.„Stávající technologie způsobí, že buď budeme létat méně, což je nepřijatelná alternativa, nebo budeme pokračovat v uhlíkové stopě, což je podle nás stejně nepřijatelné,“ řekl Leskinen.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost Heart Aerospace, která nedávno přepracovala design svého prvního elektrického letadla, které se nyní nazývá ES-30, plánuje, že letadla budou uvedena do provozu v roce 2028, uvedl Anders Forslund, generální ředitel a zakladatel společnosti.Letadla pro 30 cestujících budou poháněna elektromotory s energií získanou z baterií, což umožní letadlům plně elektrický dolet 200 kilometrů . Letadla budou rovněž obsahovat záložní hybridní motor poháněný udržitelným leteckým palivem, který jim umožní prodloužený dolet až na 400 kilometrů při plném náletu.Chcete využít této příležitosti?Společnost Heart Aerospace, která rovněž přijala objednávky na nákup od společností Air Canada, Mesa Air Group. a Icelandair, získala investice od společností Breakthrough Energy Ventures Billa Gatese a EQT Ventures.Leskinen uvedl, že tyto krátké trasy jsou počátečním pohledem společnosti United na využití této technologie, přičemž za klíčové trhy pro první várku letadel jsou považována mezinárodní letiště Chicago O’Hare a mezinárodní letiště Denver.„Zpočátku chceme létat na trasách, které jsou dlouhé 200 mil nebo méně,“ řekl. „Ale jak se bude zvyšovat hustota energie, bude mít stejné letadlo dolet 250 mil, 300 mil, což nám zde poskytne mnohem větší užitečnost při propojování našich uzlů.“Zdroj: Getty ImagesLetadla se budou moci dobíjet za méně než 30 minut, uvedl Forslund, což může vést k otevření regionálních tras, které moderní proudová letadla neobslouží.Společnost United by tyto kratší trasy mohla potenciálně nabízet nejen s větší frekvencí, ale i s nižšími náklady, řekl Leskinen.„Jak budeme zavádět elektrická letadla, myslím, že náklady na 30místné nebo 50místné letadlo budou s vývojem odvětví nižší než náklady na tradiční letadlo,“ řekl. Pro malá města to znamená, že „získají buď služby, které dříve neměla, nebo větší frekvenci služeb,“ dodal.Heart Aerospace je švédská začínající společnost vyvíjející elektrická letadla. Společnost vyvíjí ES-19, plně elektrické regionální dopravní letadlo pro 19 cestujících. ES-19 má mít dojezd 400 kilometrů a nabíjet se bude moci za méně než 40 minut.
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSM) je bezpochyby nejdůležitějším článkem globálního ekosystému výroby čipů. Zatímco poptávka po výpočetním výkonu a datových...
Zářijové týdny roku 2025 přinesly na světových kapitálových trzích nebývalou vlnu optimismu. Investoři se dočkali hned tří mimořádně sledovaných primárních...