Waymo v současné době provozuje svou službu pro veřejnost pouze v oblasti East Valley ve Phoenixu. Oznámení přichází v době, kdy kritici zpochybňují pokrok, kterého společnost a odvětví dosáhly.
„Když přemýšlíme o našich dalších městech, naskakuje Los Angeles,“ uvedl ve středečním příspěvku na blogu spoluředitel společnosti Waymo Tekedra Mawakana. „Los Angeles je pozoruhodné, živé místo – a díky zkušenostem společnosti Waymo jsme nejlépe připraveni vypořádat se s jeho složitým řízením.“
Společnost uvedla, že již začala jezdit po městě a sbírat mapové podklady. Tento proces podle mluvčího společnosti Waymo zahrnuje jízdu lidí v autech po ulicích, zatímco senzory shromažďují informace o přechodech, okrajích silnic, výškách obrubníků a křižovatkách.
Waymo uvedlo, že služba začne nejprve s bezpečnostními řidiči za volantem a později pouze se zaměstnanci Waymo jako jezdci. Veřejné testování zahájí poté, co získá povolení a zpětnou vazbu. Společnost odmítla poskytnout byť jen hrubý časový harmonogram, kdy očekává, že k těmto milníkům dojde.
Zdroj: Reuters
Časový harmonogram je stále nejasný Odvětví samořízených automobilů postupuje pomalu a plní vznešené sliby, což platí zejména pro společnost Waymo.
Dvanáct let stará společnost spustila svou službu spolujízdy v roce 2018 ve Phoenixu a mimo omezený region East Valley Phoenix postupuje pomalu.
Společnost Waymo ujišťovala tisk a veřejnost, že technologie rychle přichází, a to ještě v roce 2012, kdy byla ještě známá jako projekt samořízených automobilů společnosti Google. „Plně samořízená auta jsou tady,“ řekl bývalý generální ředitel John Krafcik na Web Summitu 2017 v portugalském Lisabonu, kde prezentoval video muže, který usnul v jednom z vozidel Waymo. „Nestane se to v roce 2020, stane se to dnes.“
V roce 2019 banka Morgan Stanley snížila ocenění společnosti Waymo o 40 %, ze 175 miliard USD na 105 miliard USD, s tím, že podcenila velkou závislost společnosti na lidských řidičích poté, co reportáž CNBC zjistila, že Waymo stále do značné míry spoléhá na lidské bezpečnostní řidiče a stále vyžaduje zapojení komunity.
V srpnu loňského roku společnost oznámila, že přichází do San Francisca. Vozy, z nichž většina má stále bezpečnostní řidiče, však stále nejsou k dispozici veřejnosti ani lidem mimo schválené účastníky testování. Ti podle mluvčího za poslední rok absolvovali desítky tisíc jízd s posádkou. Společnost Waymo v březnu oznámila plány na odstranění bezpečnostních řidičů pro plně autonomní jízdy, ty jsou však stále dostupné pouze zaměstnancům společnosti Waymo, potvrdil mluvčí.
Zdroj: Getty Images
Anthony Levandowski, známý, i když kontroverzní inženýr samořízených vozidel, který spoluzakládal program samořízených vozidel společnosti Waymo před jeho přejmenováním, uvedl, že nedostatečný pokrok v tomto odvětví ukazuje, že se z něj v dohledné době nestane životaschopný podnik. Dodal, že toto odvětví má před sebou ještě „strašně dlouhou cestu“.
Někteří investoři přesto v posledních letech projevili zájem.
Společnost Waymo v březnu 2020 oznámila, že v prvním kole externího financování získala 2,25 miliardy dolarů. Do července 2020 uvedla, že po prodloužení tohoto kola získala celkem 3,2 miliardy dolarů. V loňském roce získala dalších 2,5 miliardy dolarů od investorů včetně mateřské společnosti Alphabet a Andreessena Horowitze.
Zatím není jasné, kdy se tak stane.Waymo v současné době provozuje svou službu pro veřejnost pouze v oblasti East Valley ve Phoenixu. Oznámení přichází v době, kdy kritici zpochybňují pokrok, kterého společnost a odvětví dosáhly.„Když přemýšlíme o našich dalších městech, naskakuje Los Angeles,“ uvedl ve středečním příspěvku na blogu spoluředitel společnosti Waymo Tekedra Mawakana. „Los Angeles je pozoruhodné, živé místo – a díky zkušenostem společnosti Waymo jsme nejlépe připraveni vypořádat se s jeho složitým řízením.“Společnost uvedla, že již začala jezdit po městě a sbírat mapové podklady. Tento proces podle mluvčího společnosti Waymo zahrnuje jízdu lidí v autech po ulicích, zatímco senzory shromažďují informace o přechodech, okrajích silnic, výškách obrubníků a křižovatkách.Waymo uvedlo, že služba začne nejprve s bezpečnostními řidiči za volantem a později pouze se zaměstnanci Waymo jako jezdci. Veřejné testování zahájí poté, co získá povolení a zpětnou vazbu. Společnost odmítla poskytnout byť jen hrubý časový harmonogram, kdy očekává, že k těmto milníkům dojde.Zdroj: ReutersČasový harmonogram je stále nejasnýOdvětví samořízených automobilů postupuje pomalu a plní vznešené sliby, což platí zejména pro společnost Waymo.Dvanáct let stará společnost spustila svou službu spolujízdy v roce 2018 ve Phoenixu a mimo omezený region East Valley Phoenix postupuje pomalu.Chcete využít této příležitosti?Společnost Waymo ujišťovala tisk a veřejnost, že technologie rychle přichází, a to ještě v roce 2012, kdy byla ještě známá jako projekt samořízených automobilů společnosti Google. „Plně samořízená auta jsou tady,“ řekl bývalý generální ředitel John Krafcik na Web Summitu 2017 v portugalském Lisabonu, kde prezentoval video muže, který usnul v jednom z vozidel Waymo. „Nestane se to v roce 2020, stane se to dnes.“V roce 2019 banka Morgan Stanley snížila ocenění společnosti Waymo o 40 %, ze 175 miliard USD na 105 miliard USD, s tím, že podcenila velkou závislost společnosti na lidských řidičích poté, co reportáž CNBC zjistila, že Waymo stále do značné míry spoléhá na lidské bezpečnostní řidiče a stále vyžaduje zapojení komunity.V srpnu loňského roku společnost oznámila, že přichází do San Francisca. Vozy, z nichž většina má stále bezpečnostní řidiče, však stále nejsou k dispozici veřejnosti ani lidem mimo schválené účastníky testování. Ti podle mluvčího za poslední rok absolvovali desítky tisíc jízd s posádkou. Společnost Waymo v březnu oznámila plány na odstranění bezpečnostních řidičů pro plně autonomní jízdy, ty jsou však stále dostupné pouze zaměstnancům společnosti Waymo, potvrdil mluvčí.Zdroj: Getty ImagesAnthony Levandowski, známý, i když kontroverzní inženýr samořízených vozidel, který spoluzakládal program samořízených vozidel společnosti Waymo před jeho přejmenováním, uvedl, že nedostatečný pokrok v tomto odvětví ukazuje, že se z něj v dohledné době nestane životaschopný podnik. Dodal, že toto odvětví má před sebou ještě „strašně dlouhou cestu“.Někteří investoři přesto v posledních letech projevili zájem.Společnost Waymo v březnu 2020 oznámila, že v prvním kole externího financování získala 2,25 miliardy dolarů. Do července 2020 uvedla, že po prodloužení tohoto kola získala celkem 3,2 miliardy dolarů. V loňském roce získala dalších 2,5 miliardy dolarů od investorů včetně mateřské společnosti Alphabet a Andreessena Horowitze.
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...