Zatím není jasné, kdy se tak stane.
Waymo v současné době provozuje svou službu pro veřejnost pouze v oblasti East Valley ve Phoenixu. Oznámení přichází v době, kdy kritici zpochybňují pokrok, kterého společnost a odvětví dosáhly.
„Když přemýšlíme o našich dalších městech, naskakuje Los Angeles,“ uvedl ve středečním příspěvku na blogu spoluředitel společnosti Waymo Tekedra Mawakana. „Los Angeles je pozoruhodné, živé místo – a díky zkušenostem společnosti Waymo jsme nejlépe připraveni vypořádat se s jeho složitým řízením.“
Společnost uvedla, že již začala jezdit po městě a sbírat mapové podklady. Tento proces podle mluvčího společnosti Waymo zahrnuje jízdu lidí v autech po ulicích, zatímco senzory shromažďují informace o přechodech, okrajích silnic, výškách obrubníků a křižovatkách.
Waymo uvedlo, že služba začne nejprve s bezpečnostními řidiči za volantem a později pouze se zaměstnanci Waymo jako jezdci. Veřejné testování zahájí poté, co získá povolení a zpětnou vazbu. Společnost odmítla poskytnout byť jen hrubý časový harmonogram, kdy očekává, že k těmto milníkům dojde.

Časový harmonogram je stále nejasný
Odvětví samořízených automobilů postupuje pomalu a plní vznešené sliby, což platí zejména pro společnost Waymo.
Dvanáct let stará společnost spustila svou službu spolujízdy v roce 2018 ve Phoenixu a mimo omezený region East Valley Phoenix postupuje pomalu.
Společnost Waymo ujišťovala tisk a veřejnost, že technologie rychle přichází, a to ještě v roce 2012, kdy byla ještě známá jako projekt samořízených automobilů společnosti Google. „Plně samořízená auta jsou tady,“ řekl bývalý generální ředitel John Krafcik na Web Summitu 2017 v portugalském Lisabonu, kde prezentoval video muže, který usnul v jednom z vozidel Waymo. „Nestane se to v roce 2020, stane se to dnes.“
V roce 2019 banka Morgan Stanley snížila ocenění společnosti Waymo o 40 %, ze 175 miliard USD na 105 miliard USD, s tím, že podcenila velkou závislost společnosti na lidských řidičích poté, co reportáž CNBC zjistila, že Waymo stále do značné míry spoléhá na lidské bezpečnostní řidiče a stále vyžaduje zapojení komunity.
V srpnu loňského roku společnost oznámila, že přichází do San Francisca. Vozy, z nichž většina má stále bezpečnostní řidiče, však stále nejsou k dispozici veřejnosti ani lidem mimo schválené účastníky testování. Ti podle mluvčího za poslední rok absolvovali desítky tisíc jízd s posádkou. Společnost Waymo v březnu oznámila plány na odstranění bezpečnostních řidičů pro plně autonomní jízdy, ty jsou však stále dostupné pouze zaměstnancům společnosti Waymo, potvrdil mluvčí.

Anthony Levandowski, známý, i když kontroverzní inženýr samořízených vozidel, který spoluzakládal program samořízených vozidel společnosti Waymo před jeho přejmenováním, uvedl, že nedostatečný pokrok v tomto odvětví ukazuje, že se z něj v dohledné době nestane životaschopný podnik. Dodal, že toto odvětví má před sebou ještě „strašně dlouhou cestu“.
Někteří investoři přesto v posledních letech projevili zájem.
Společnost Waymo v březnu 2020 oznámila, že v prvním kole externího financování získala 2,25 miliardy dolarů. Do července 2020 uvedla, že po prodloužení tohoto kola získala celkem 3,2 miliardy dolarů. V loňském roce získala dalších 2,5 miliardy dolarů od investorů včetně mateřské společnosti Alphabet a Andreessena Horowitze.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky