do 3. čtvrtletí zhruba zdvojnásobily. Prodejce oděvů v rámci elektronického obchodu chce tímto krokem, který je součástí širšího plánu restrukturalizace, ušetřit až 60 milionů dolarů ročně.
Generální ředitelka Elizabeth Spauldingová v konferenčním hovoru s analytiky z Wall Street uvedla, že vedení společnosti se „s naléhavostí“ snaží vrátit firmu na stabilnější cestu růstu a zisku. Problémy s náklady však nejsou tím největším problémem, kterému nyní společnost Stitch Fix čelí.
Rozvoj podniku
Poté, co společnost v březnu šokovala investory zpomalením růstu počtu uživatelů, vedení uvedlo, že Stitch Fix se brzy vydá na cestu lepšího růstu. Společnost tehdy upozornila na dva hlavní problémy, které poškozují prodeje a které se zdají být napravitelné.

Za prvé, Stitch Fix zmátl některé klienty, kteří se stali fanoušky jeho kurátorem oblečení-prodejní model, když představil svou novou funkci přímého nákupu. Za druhé, změny pravidel společnosti Apple pro ochranu osobních údajů snížily účinnost její reklamy, protože bylo obtížnější najít potenciální zákazníky.
Poslední výsledky neukázaly velký pokrok ani v jednom z těchto bodů. Jistě, Stitch Fix dosáhl cíle vedení pro tržby za 2. čtvrtletí. Ale i tak byl pokles tržeb o 8 % zarážející, protože společnost přišla o 200 000 aktivních zákazníků, což představuje 5 % její zákaznické základny.
Vedení společnosti Stitch Fix uvedlo, že proces registrace klientů je pro nakupující oblečení méně matoucí, například tím, že je nasměruje k naplánování opravy ihned po vyplnění jejich stylových preferencí. Prohlížeči oděvů se však neproměňují v kupující dostatečně rychle, aby to uspokojilo vedení. „Stále ještě nedosahujeme požadované úrovně konverze,“ řekl Spaulding v konferenčním hovoru.

Společnost Stitch Fix se také snažila zmírnit dopady změn ochrany osobních údajů v systému iOS společnosti Apple tím, že se snažila využít jiné reklamní kanály, včetně TikToku. Přesto společnost očekává, že se přírůstky nových zákazníků v krátkodobém horizontu spíše zhorší, než zlepší.
Výhled do budoucna
Krátkodobý výhled počítá s poklesem tržeb v současném fiskálním čtvrtletí až o 15 %. Dobrou zprávou je, že průměrné roční výdaje na zákazníka stále rostou a dosáhly dalšího rekordu, a to více než 550 USD. Z prognózy společnosti Stitch Fix však vyplývá, že by ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí mohla přijít o téměř 10 % uživatelské základny. Investoři právem požadují od růstové akcie více.
Tento nepříznivý výhled pomáhá vysvětlit, proč vedení agresivně snižuje náklady, včetně snížení počtu zaměstnanců o 15 %. Tyto škrty by mohly společnosti Stitch Fix pomoci vrátit se k ziskovosti, která těsně před pandemií dosáhla nejvyšší hodnoty kolem 3 % tržeb.

Od té doby se atraktivita její služby kurátorování oděvů snížila. Stitch Fix také neprokázal, že by jeho snaha o přímý maloobchodní prodej měla u uživatelů odezvu. Dokud se jí nepodaří tento zásadní problém vyřešit a vrátit se ke stabilnímu růstu počtu zákazníků, budou akcie pravděpodobně i nadále pod tlakem, zejména na medvědím trhu.
Snížení nákladů společnosti Stitch Fix poskytne jejímu vedení čas a flexibilitu, aby mohlo pracovat na obnově podnikání. Investoři se však možná budou chtít poohlédnout po jiných akciích, zatímco budou čekat na konkrétní důkazy tohoto oživení.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky