BYD se stane nejprodávanější značkou automobilů v Číně za listopad, Tesla si polepší
Podle makléřských údajů byla společnost BYD v prvních čtyřech listopadových týdnech nejprodávanější automobilovou značkou v Číně a překonala tak značku Volkswagen, což je obrat, který poukazuje na tlak na starší značky na největším automobilovém trhu na světě.
Maloobchodní prodeje společnosti Tesla v Číně se v listopadu také téměř zdvojnásobily oproti předchozímu roku poté, co americká automobilka snížila ceny a nabídla pobídky na svůj Model 3 a Model Y, ukázaly údaje China Merchants Bank International (CMBI).
Maloobchodní prodeje společnosti BYD dosáhly od 1. do 27. listopadu celkem 152 863 vozů a podle údajů zaznamenaly téměř 83% nárůst průměrného denního prodeje ve srovnání se stejným obdobím o rok dříve.
Maloobchodní prodeje společnosti BYD byly vyšší než maloobchodní prodeje společnosti Volkswagen (143 602 ks) a společnosti Toyota Motor Corp (115 272 ks), které byly meziročně nižší o 0,3 %, resp. 0,5 %.
Zdroj: Getty Images
Po započtení 36 847 kusů prodaných pod značkou Audi však skupina Volkswagen AG stále předstihla společnost BYD.
Pokud by se trend maloobchodních prodejů udržel po celý měsíc, bylo by to poprvé, co by se společnost BYD, která začala vyrábět automobily teprve v roce 2003, dostala do čela žebříčku prodejů v Číně, a poprvé, co by společnost s řadou plug-in hybridů a čistě elektrických vozidel (EV) vedla žebříček.
Výrobci automobilů se připravují na širší pokles čínského trhu, protože se domnívají, že účinek pobídek slábne a že politika nulové spotřeby elektřiny v zemi odvádí zákazníky od showroomů a ovlivňuje náladu v důsledku zpomalení ekonomiky.
Podle údajů CMBI klesl celkový maloobchodní prodej automobilů vyrobených v Číně v prvních čtyřech listopadových týdnech meziročně o 7 %, pokud jde o průměrný denní prodej, zatímco v prvních třech říjnových týdnech činil pokles 2 %.
Zdroj: Getty Images
Zavedené světové automobilky, kromě společnosti Tesla, ztrácejí v Číně prodeje a jejich tržní podíl se propadá ve prospěch domácích konkurentů, kteří získávají zákazníky širší nabídkou cenově dostupných elektromobilů a funkcemi, jako je zábava ve voze a autonomní řízení.
Společnost Stellantis v říjnu oznámila, že její společný podnik Jeep v Číně vyhlásí bankrot, což je první neúspěch společného podniku zahraniční značky v éře elektromobilů.
U dalších zavedených značek, včetně Volkswagen, General Motors, Ford a Hyundai, došlo v posledních pěti letech k poklesu využití závodů v Číně o 30 až více než 50 procentních bodů.
Maloobchodní prodeje společnosti Tesla v Číně se v listopadu také téměř zdvojnásobily oproti předchozímu roku poté, co americká automobilka snížila ceny a nabídla pobídky na svůj Model 3 a Model Y, ukázaly údaje China Merchants Bank International .Maloobchodní prodeje společnosti BYD dosáhly od 1. do 27. listopadu celkem 152 863 vozů a podle údajů zaznamenaly téměř 83% nárůst průměrného denního prodeje ve srovnání se stejným obdobím o rok dříve.Maloobchodní prodeje společnosti BYD byly vyšší než maloobchodní prodeje společnosti Volkswagen a společnosti Toyota Motor Corp , které byly meziročně nižší o 0,3 %, resp. 0,5 %.Zdroj: Getty ImagesPo započtení 36 847 kusů prodaných pod značkou Audi však skupina Volkswagen AG stále předstihla společnost BYD.Pokud by se trend maloobchodních prodejů udržel po celý měsíc, bylo by to poprvé, co by se společnost BYD, která začala vyrábět automobily teprve v roce 2003, dostala do čela žebříčku prodejů v Číně, a poprvé, co by společnost s řadou plug-in hybridů a čistě elektrických vozidel vedla žebříček.Výrobci automobilů se připravují na širší pokles čínského trhu, protože se domnívají, že účinek pobídek slábne a že politika nulové spotřeby elektřiny v zemi odvádí zákazníky od showroomů a ovlivňuje náladu v důsledku zpomalení ekonomiky.Chcete využít této příležitosti?Podle údajů CMBI klesl celkový maloobchodní prodej automobilů vyrobených v Číně v prvních čtyřech listopadových týdnech meziročně o 7 %, pokud jde o průměrný denní prodej, zatímco v prvních třech říjnových týdnech činil pokles 2 %.Zdroj: Getty ImagesZavedené světové automobilky, kromě společnosti Tesla, ztrácejí v Číně prodeje a jejich tržní podíl se propadá ve prospěch domácích konkurentů, kteří získávají zákazníky širší nabídkou cenově dostupných elektromobilů a funkcemi, jako je zábava ve voze a autonomní řízení.Společnost Stellantis v říjnu oznámila, že její společný podnik Jeep v Číně vyhlásí bankrot, což je první neúspěch společného podniku zahraniční značky v éře elektromobilů.U dalších zavedených značek, včetně Volkswagen, General Motors, Ford a Hyundai, došlo v posledních pěti letech k poklesu využití závodů v Číně o 30 až více než 50 procentních bodů.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...