Britští maloobchodníci doufají, že slevový den Black Friday přiměje zákazníky utrácet, ačkoli se koná na pozadí zhoršující se krize životních nákladů a rozptýlení v podobě mistrovství světa ve fotbale.
Podle průzkumu společnosti GlobalData pro VoucherCodes utratí Britové během víkendu Black Friday (25. až 28. listopadu) 8,7 miliardy liber (10,5 miliardy USD), což je meziroční nárůst o 0,8 %, který po započtení inflace zakrývá velký pokles objemů.
Spotřebitelé omezují své výdaje, protože rostoucí inflace – která v říjnu dosáhla 41letého maxima 11,1 % – snižuje disponibilní příjmy. Letos začali s vánočními nákupy dříve, aby si usnadnili finanční rozpočet.
Podle poradenské společnosti McKinsey letos spotřebitelé využijí černý pátek, který se stal spíše online akcí, mnohem více k tomu, aby skočili po spontánních nabídkách a vánočních dárcích, než k větším, odloženým nákupům.
Z jejího průzkumu vyplývá, že čtvrtina britských spotřebitelů již vánoční nákupy uskutečnila, zatímco přibližně každý desátý spotřebitel plánuje většinu nákupů uskutečnit během Černého pátku.
Někteří spotřebitelé však mohou mít jiné priority, protože v pátek se na mistrovství světa ve fotbale představí Wales i Anglie.
Maloobchodníci v celé Evropě se obávají, že celková vánoční obchodní sezóna by mohla být nejhorší za posledních deset let, protože zákazníci omezují nákupy, zatímco náklady na podnikání nejeví známky poklesu, což snižuje ziskové marže.
Chcete využít této příležitosti?
Britští maloobchodníci doufají, že slevový den Black Friday přiměje zákazníky utrácet, ačkoli se koná na pozadí zhoršující se krize životních nákladů a rozptýlení v podobě mistrovství světa ve fotbale.
Podle průzkumu společnosti GlobalData pro VoucherCodes utratí Britové během víkendu Black Friday 8,7 miliardy liber , což je meziroční nárůst o 0,8 %, který po započtení inflace zakrývá velký pokles objemů.
Spotřebitelé omezují své výdaje, protože rostoucí inflace – která v říjnu dosáhla 41letého maxima 11,1 % – snižuje disponibilní příjmy. Letos začali s vánočními nákupy dříve, aby si usnadnili finanční rozpočet.
Podle poradenské společnosti McKinsey letos spotřebitelé využijí černý pátek, který se stal spíše online akcí, mnohem více k tomu, aby skočili po spontánních nabídkách a vánočních dárcích, než k větším, odloženým nákupům.
Z jejího průzkumu vyplývá, že čtvrtina britských spotřebitelů již vánoční nákupy uskutečnila, zatímco přibližně každý desátý spotřebitel plánuje většinu nákupů uskutečnit během Černého pátku.
Někteří spotřebitelé však mohou mít jiné priority, protože v pátek se na mistrovství světa ve fotbale představí Wales i Anglie.
Maloobchodníci v celé Evropě se obávají, že celková vánoční obchodní sezóna by mohla být nejhorší za posledních deset let, protože zákazníci omezují nákupy, zatímco náklady na podnikání nejeví známky poklesu, což snižuje ziskové marže.Chcete využít této příležitosti?
