Dvanáctiletý Mark Cuban prodával podomně pytle na odpadky.
Miliardář, sériový podnikatel a majitel klubu Dallas Mavericks, se nedávno svěřil časopisu GQ, že mu tuto příležitost poskytl rodinný přítel, což znamenalo jeho vůbec první prodejní práci. Kamarád Cubanovi prodal krabice s pytli na odpadky za 3 dolary, aby je Cuban mohl prodávat po okolí za 6 dolarů a ušetřit tak peníze na tenisky.
Cuban říká, že si pro každého zákazníka vymyslel 14sekundový slogan. Zaklepal na dveře, představil se a zeptal se zákazníků, jestli používají pytle na odpadky. Pak jim dal své telefonní číslo a nabídl, že jim osobně přiveze další krabice, kdykoli zavolají.
„Znělo to takto: „Ahoj, jmenuji se Mark. Používáte pytle na odpadky? Mám pro vás skvělou nabídku a pokaždé, když budete potřebovat pytle na odpadky, stačí mi zavolat a já je naložím na korbu svého vozu a přivezu vám je až domů,“ vzpomínal.
„To byl můj první obchod: První a pravděpodobně jediná společnost na světě, která dodávala pytle na odpadky až do domu,“ dodal účastník pořadu „Shark Tank“ na stanici ABC.

Výhodou krátkého představení bylo co nejrychlejší vysvětlení hodnoty jeho podnikání – maximalizace času jeho i jeho klientů.
Tuto lekci si Cuban odnesl s sebou, když dospíval, a během dospívání prodával známky a mince. Nakonec se jeho pozornost přesunula od hromadění peněz k hledání příležitostí, které by mu pomohly „kontrolovat svůj vlastní čas“, řekl.
Zdá se, že si času stále velmi cení. V roce 2020 Cuban v podcastu „Raising the Bar“ řekl, že denně obdrží asi 1 000 e-mailových nabídek – a hodnotí je jen podle prvních několika vět.
„Přečtu si první odstavec nebo dva, a pokud je to něco, co mě zaujme, je to zajímavé a myslím si, že je to perspektivní, pak je prostě začnu zasypávat otázkami,“ řekl.
V roce 2017 Cuban hovořil na konferenci South By Southwest o tom, jaký dopad může mít jediná věta. Vzpomněl si, jak v roce 2012 obdržel chladný e-mail od Adama Lyonse, tehdy 25letého zakladatele začínajícího srovnávače pojištění The Zebra.

E-mail byl investiční nabídkou a jeho krátký předmět: „Chcete narušit pojišťovnictví?“ upoutal Cubanovu pozornost.
Cuban uvedl, že mu odpověděl do 25 minut, a pak si několik týdnů psali e-maily. Cuban do společnosti The Zebra investoval a ta od té doby získala v devíti kolech financování celkem 256,5 milionu dolarů, uvedl mluvčí společnosti pro CNBC Make It.
Společnost je nyní jednorožcem a v loňském roce dosáhla podle databáze finančních průzkumů miliardového ocenění.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky