Nedělejte těchto 5 chyb při virtuálních pohovorech – mohou „sabotovat vaši kandidaturu“
Virtuální pohovory se staly pro firmy, které nabírají zaměstnance v době pandemie, nejoblíbenější variantou - a i když se nic nevyrovná pohodlí, které nabízí telefonování z domova, rizika jsou mnohem vyšší.
„Přestože se virtuální pohovory staly všudypřítomnou součástí přijímacího procesu, i když stále více společností vyžaduje, aby se zaměstnanci vraceli do kanceláře, naše údaje ukazují, že mnoho uchazečů o zaměstnání ještě nezvládlo umění virtuálního pohovoru – a to sabotuje jejich kandidaturu,“ vysvětluje Amanda Augustinová, kariérní expertka společnosti TopResume.
V období od srpna do září požádala společnost TopResume 330 amerických personalistů, náborových manažerů a odborníků na lidské zdroje, aby seřadili nejhorší prohřešky, kterých se může kandidát dopustit během virtuálního pohovoru.
Zde je 5 nejčastějších případů, které by vás podle TopResume mohly stát práci:
Vyhýbání se očnímu kontaktu nebo zírání do prázdna Sezení v nepořádku v místnosti Ponechání nevhodných karet nebo aplikací otevřených při sdílení obrazovky Používání neprofesionálního pozadí Vyrušování členy rodiny
Zdroj: Getty Images
Některá doporučení se mohou zdát zřejmá – nemějte na pozadí hromadu špinavého prádla, požádejte spolubydlící nebo členy rodiny, aby vás během hovoru nerušili – ale jiným je těžší se vyhnout. Co přesně představuje „neprofesionální pozadí“? Jak správně navázat oční kontakt s někým na obrazovce?
Podle Jeffa Hymana, generálního ředitele společnosti Recruit Rockstars, je nejlepším místem pro vedení virtuálního pohovoru místnost, která je čistá, tichá a má dobrou akustiku. „Chcete, aby se tazatel soustředil na vás, ne na pozadí,“ zdůrazňuje.
Pokud doma nemáte klidný pracovní prostor, doporučuje Hyman sedět před prázdnou stěnou v koupelně nebo šatně a použít rozmazané pozadí. „Vím, že to zní šíleně, ale akustika je tam fantastická,“ říká.
Augustinová často vede rozhovory od stolu ve své ložnici, ale odstraní polštáře z postele a přehodí přes ni neutrální deku, aby vytvořila profesionálnější pozadí.
Co se týče dekorací, „pokud byste si dvakrát rozmysleli mít něco za sebou v kancelářské kóji, pak byste to pravděpodobně neměli mít vyvěšené během pracovního pohovoru,“ říká Augustinová.
Zdroj: Getty Images
Přímý oční kontakt při pohovoru je důležitou dovedností, kterou je třeba si osvojit, protože prokazuje profesionalitu, vytváří důvěru a je zdvořilý, vysvětluje Hyman. „Od přírody jsme zvyklí věřit, že lidé s uhýbavýma očima lžou nebo něco skrývají, i když jsou jen nervózní,“ říká.
Možná vám připadá nepřirozené dívat se přímo do kamery – ale když si to předem nacvičíte s kamarádem na videokonferenční platformě, jako je Zoom nebo Microsoft Teams, můžete se ujistit, že se díváte na správné místo, říká Augustinová, stejně jako když na začátku hovoru seřadíte videokameru Interview přímo pod kameru počítače.
Překvapivě se technické potíže nedostaly na seznam překážek virtuálních rozhovorů. Augustinová říká, že je to proto, že náboroví manažeři se stali empatičtějšími vůči neúprosným problémům na pracovišti, které se objevily v posledních více než dvou letech.
„Dobrou zprávou je, že těm nejvíce rušivým a znervózňujícím projevům, které personalisté považují za překážky, se lze s trochou přípravy a praxe vyhnout,“ dodává.
„Přestože se virtuální pohovory staly všudypřítomnou součástí přijímacího procesu, i když stále více společností vyžaduje, aby se zaměstnanci vraceli do kanceláře, naše údaje ukazují, že mnoho uchazečů o zaměstnání ještě nezvládlo umění virtuálního pohovoru – a to sabotuje jejich kandidaturu,“ vysvětluje Amanda Augustinová, kariérní expertka společnosti TopResume.V období od srpna do září požádala společnost TopResume 330 amerických personalistů, náborových manažerů a odborníků na lidské zdroje, aby seřadili nejhorší prohřešky, kterých se může kandidát dopustit během virtuálního pohovoru.Zde je 5 nejčastějších případů, které by vás podle TopResume mohly stát práci:Vyhýbání se očnímu kontaktu nebo zírání do prázdnaSezení v nepořádku v místnostiPonechání nevhodných karet nebo aplikací otevřených při sdílení obrazovkyPoužívání neprofesionálního pozadíVyrušování členy rodinyZdroj: Getty ImagesNěkterá doporučení se mohou zdát zřejmá – nemějte na pozadí hromadu špinavého prádla, požádejte spolubydlící nebo členy rodiny, aby vás během hovoru nerušili – ale jiným je těžší se vyhnout. Co přesně představuje „neprofesionální pozadí“? Jak správně navázat oční kontakt s někým na obrazovce?Podle Jeffa Hymana, generálního ředitele společnosti Recruit Rockstars, je nejlepším místem pro vedení virtuálního pohovoru místnost, která je čistá, tichá a má dobrou akustiku. „Chcete, aby se tazatel soustředil na vás, ne na pozadí,“ zdůrazňuje.Chcete využít této příležitosti?Pokud doma nemáte klidný pracovní prostor, doporučuje Hyman sedět před prázdnou stěnou v koupelně nebo šatně a použít rozmazané pozadí. „Vím, že to zní šíleně, ale akustika je tam fantastická,“ říká.Augustinová často vede rozhovory od stolu ve své ložnici, ale odstraní polštáře z postele a přehodí přes ni neutrální deku, aby vytvořila profesionálnější pozadí.Co se týče dekorací, „pokud byste si dvakrát rozmysleli mít něco za sebou v kancelářské kóji, pak byste to pravděpodobně neměli mít vyvěšené během pracovního pohovoru,“ říká Augustinová.Zdroj: Getty ImagesPřímý oční kontakt při pohovoru je důležitou dovedností, kterou je třeba si osvojit, protože prokazuje profesionalitu, vytváří důvěru a je zdvořilý, vysvětluje Hyman. „Od přírody jsme zvyklí věřit, že lidé s uhýbavýma očima lžou nebo něco skrývají, i když jsou jen nervózní,“ říká.Možná vám připadá nepřirozené dívat se přímo do kamery – ale když si to předem nacvičíte s kamarádem na videokonferenční platformě, jako je Zoom nebo Microsoft Teams, můžete se ujistit, že se díváte na správné místo, říká Augustinová, stejně jako když na začátku hovoru seřadíte videokameru Interview přímo pod kameru počítače.Překvapivě se technické potíže nedostaly na seznam překážek virtuálních rozhovorů. Augustinová říká, že je to proto, že náboroví manažeři se stali empatičtějšími vůči neúprosným problémům na pracovišti, které se objevily v posledních více než dvou letech.„Dobrou zprávou je, že těm nejvíce rušivým a znervózňujícím projevům, které personalisté považují za překážky, se lze s trochou přípravy a praxe vyhnout,“ dodává.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...