Ne všechny maloobchodní společnosti však mají stejné podmínky.
„Myslím, že letošní sváteční sezóna bude o osobních nákupech,“ řekla Telseyová v pátek ráno v pořadu „Squawk Box“. „Otevírají později, otevírají v šest hodin ráno, letos máme více akcí než loni. Je to velký rozdíl a já se dívám na to, jaké propagační podněty se objeví, až budeme pokračovat.“
Maloobchodníci byli považováni za pandemické vítěze, protože spotřebitelé přesunuli výdaje podpořené stimulací od služeb ke zboží. Tyto trendy se však letos vrátily jako bumerang, protože spotřebitelé se opět snaží utrácet za zážitky, jako je cestování, pokud se v důsledku inflačních tlaků nestáhnou úplně.
Vzhledem k tomuto výhledu Telseyová rozebrala maloobchodní akcie, které podle ní v rámci měnícího se prostředí vyhrávají i prohrávají.

Vítězové
Bath & Body Works je jednou ze společností, které se obvykle daří dobře, ale ve třetím čtvrtletí překvapila, zatímco ostatní maloobchodníci se potýkali s problémy, uvedla. Maloobchodní řetězec známý svými vůněmi, pleťovými vodami a svíčkami vykázal na začátku tohoto měsíce dvojnásobný zisk na akcii, než očekávali analytici podle prognózy StreetAccount.
Ve čtvrtém čtvrtletí společnost Bath & Body Works očekává zisk na akcii v rozmezí 1,45 až 1,65 USD oproti prognóze společnosti StreetAccount ve výši 1,54 USD. Akcie společnosti Bath & Body Works ztratily v roce 2022 42,1 %, což je více než 14,3% pokles indexu S&P 500.
„Když se během Černého pátku projdete nákupním centrem, uvidíte tam jedny z nejdelších front,“ řekla Telseyová s odkazem na Bath & Body Works.
Mezi obchodními domy Telseyová uvedla, že Macy’s „odvedl lepší práci“, protože zlepšil sortiment a intenzitu propagačních akcí. Výprodeje a další propagační aktivity se stávají stále oblíbenějšími mezi maloobchodníky, kteří se snaží přesunout přebytek zásob.
Společnost Macy’s vykázala 17. listopadu čtvrtletní zisk na akcii a tržby, které překonaly očekávání analytiků. Společnost rovněž zvýšila svůj celoroční odhad zisku. Akcie Macy’s od začátku roku klesly o 10,5 %.
Podle Telseyové je Ulta vítězem v rámci kosmetiky, protože stále více lidí chodí na akce, které vyžadují make-up a lepší péči o pleť. Řetězec obchodů s kosmetikou, jehož hodnota akcií letos vzrostla o 8,5 %, příští týden oznámí výsledky za třetí čtvrtletí.
Ve druhém čtvrtletí Ulta překonala očekávání v oblasti zisku na akcii, tržeb a srovnatelných tržeb v obchodech. Dokončila také zpětný odkup akcií, což investoři obvykle považují za známku toho, že vedení společnosti věří ve schopnost zvyšovat hodnotu akcií i v budoucnu.
Poražení
Telseyová očekává, že některé značky budou mít v letošní sváteční sezóně problémy, jako například Kohl’s a Gap.
„Na těchto společnostech je třeba pracovat,“ řekla o nich.
Společnost Kohl’s zaznamenala ve třetím čtvrtletí 7% pokles tržeb a stáhla svůj výhled na letošní rok s odkazem na zhoršující se maloobchodní prostředí a širší ekonomické problémy, kterým tento řetězec obchodních domů čelí. Akcie společnosti od začátku roku klesly o 34,2 %, protože společnost se potýká s měnícími se výdaji spotřebitelů a „nečekanou změnou generálního ředitele“.
Společnost Gap ve třetím čtvrtletí překonala očekávání v oblasti tržeb, ale její vedení uvedlo, že zůstává opatrné a obezřetné, pokud jde o výhled na sváteční sezónu kvůli „nejistému“ spotřebiteli a „stále více propagačnímu prostředí“. Maloobchodní řetězec zaznamenal nárůst srovnatelných tržeb v prodejnách o 1 %, přestože analytici očekávali pokles o 3,2 %.
Ve srovnání se začátkem roku 2022 se akcie propadly o 16,5 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky