Je to společnost prodávající luxusní fitness vybavení těm, kteří se dvakrát nerozmýšlejí, zda vyhodit tisíce dolarů za nové nablýskané produkty? Nebo je to mainstreamová fitness společnost, která chce rozšířit svou základnu předplatitelů na desítky milionů?
Po nástupu generálního ředitele Barryho McCarthyho na začátku tohoto roku se zdálo, že se Peloton stává mainstreamovou značkou. McCarthy si stanovil cíl mít nakonec 100 milionů platících členů. To není cíl, kterého je možné dosáhnout, pokud je předplatné vázáno na drahé cvičební zařízení.
Ne tak rychle
Oznámení společnosti Peloton, že uvádí na trh první veslovací trenažér Peloton Row, je naprosto zarážející. Peloton se topí v zásobách, které nemůže prodat. Poptávka po jeho kolech a běžeckých pásech se propadla. Tržby společnosti Peloton z prodeje hardwaru se ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2022 meziročně snížily o 55 % na 295,6 milionu dolarů a společnost má zásoby v hodnotě 1,1 miliardy dolarů.

Absolutně poslední věc na této planetě, kterou Peloton nyní potřebuje, je další velmi drahá řada cvičebních zařízení. A přesto jsme tady. Peloton Row bude stát 3 195 dolarů, až se začne prodávat později v tomto roce, což je cena, která přinejmenším zahrnuje dodání a nastavení.
Stejně jako ostatní zařízení Peloton vyžaduje i Peloton Row měsíční předplatné ve výši 44 USD, které umožňuje přístup k obsahu na vestavěné obrazovce. Zde je problém: Kvalitní alternativy jsou nejen o něco levnější, ale i nesmírně levnější a nezavírají klíčové funkce za povinné předplatné.
Provedl Peloton nějaký průzkum trhu?
Oblíbené jsou veslařské trenažéry od společnosti Concept2, která je na trhu již desítky let. RowErg, dříve známý jako model D, se prodává za 990 dolarů plus poštovné na webových stránkách společnosti nebo za 1 130 dolarů s dopravou zdarma na Amazonu. Má skvělé recenze a na Amazonu získal hodnocení 4,9/5 hvězdiček s více než 11 000 hodnoceními.

Tento veslařský trenažér od společnosti Concept2 stojí přibližně třetinu ceny trenažéru Peloton Row a nevyžaduje žádné předplatné. Nemá vestavěnou obrazovku, ale o obrazovky není v domácnostech lidí nouze. Televizor, tablet nebo chytrý telefon budou fungovat stejně dobře, a pokud potřebujete obsah pro veslovací soupravy, jsou široce dostupné bezplatné a levné možnosti.
Jsem si jistý, že Peloton Row je vysoce kvalitní a odolné zařízení. Kdyby byl uveden na trh v roce 2020, kdy byla poptávka po domácích cvičebních zařízeních v době pandemie nenasytná, možná by se dokonce dobře prodával. Ale vzhledem k tomu, že je trojnásobně dražší než kvalitní a oblíbená alternativa, je těžké si představit, že by vstup společnosti Peloton na trh s vesly dopadl dobře.
Držte se dál od akcií Peloton

Akcie společnosti Peloton klesly oproti svému pandemickému rozkvětu téměř o 95 %. Tento masivní pokles může vytvářet iluzi, že akcie jsou levné, ale tak to prostě není. Peloton je stále oceněn na více než 3 miliardy dolarů. Ve fiskálním roce 2022 společnost dosáhla tržeb ve výši 3,58 miliardy dolarů, ale toto číslo v příštím roce téměř jistě klesne. Čistá ztráta společnosti Peloton za celý rok činila ohromujících 2,8 miliardy dolarů a volný peněžní tok byl ve ztrátě 2,3 miliardy dolarů.
Společnost Peloton se snaží snížit náklady, ale snižování nákladů nevyřeší problém s poptávkou. Nepomůže ani veslovací trenažér za více než 3 000 dolarů. Kdyby měl Peloton ucelenou strategii, bylo by snazší podpořit příběh o obratu. Ale když se společnost zaměřuje na obrovskou základnu předplatitelů a pak otočí a oznámí výrobek, který je téměř komicky předražený, vypadá Peloton jako bez kormidla. V potenciální recesi se bez kormidla obvykle nevede dobře.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























