Po výprodeji vyvolaném Covidem-19 v prvním čtvrtletí roku 2020 ožily akcie s vysokým růstem. Zejména akcie elektromobilů nabíraly na síle. Jakmile však investoři růstové akcie zanevřeli, staly se z těch nejlépe letících jedněmi z největších poražených na nedávném medvědím trhu. A přestože se v některých zavedených hráčích mohou skrývat příležitosti, investoři by se měli vyhnout nejhorším akciím EV, jinak riskují další ztráty.
Je velký rozdíl mezi nákupem akcií velké společnosti vyrábějící elektromobily, jako je Tesla (NASDAQ:TSLA), nebo velké automobilky, která přechází na elektromobily, jako je Ford (NYSE:F), a investicí do společnosti ve fázi před zahájením výroby nebo na začátku výroby. Výroba automobilů je kapitálově náročná. Společnosti potřebují hotovost v bance, aby udržely podnikání nad vodou, zejména v období ekonomických výkyvů. Ty, které ještě nevytvořily žádné příjmy, natož aby dosáhly zisku, budou pravděpodobně bojovat s problémy.
S ohledem na tuto skutečnost vám přinášíme dvě nejhorší akcie elektromobilů, které byste mohli právě teď koupit.
Nikola (NKLA)
Výrobce elektrických nákladních automobilů Nikola (NASDAQ:NKLA) očekává, že v roce 2022 dosáhne slabých tržeb ve výši 110 milionů dolarů poté, co v loňském roce nevytvořil žádné tržby. Nicméně právě lži a podvody, které provázely počátky společnosti, zařadily toto jméno na můj seznam nejhorších akcií elektromobilů, které je vhodné vlastnit.
Zakladatel a bývalý předseda představenstva společnosti Nikola Trevor Milton je tak pochybný, jak jen to jde. Je obviněn z několikanásobného podvodu a je obviněn ze lhaní o „téměř všech aspektech podnikání“, aby přiměl investory ke koupi akcií. V prosinci se společnost Nikola dohodla s Komisí pro cenné papíry a burzy na zaplacení pokuty ve výši 125 milionů dolarů za urovnání obvinění, že podvedla investory.
Milton odstoupil v září 2020, ale nadále se objevuje na titulních stranách novin, včetně nového obvinění z podvodu a velkého nákupu akcií NKLA.
Uvidíme, zda se společnosti Nikola podaří napravit svou pověst a splnit všechny sliby. Vedení společnosti tvrdí, že letos plánuje dodat 300 až 500 vozů, ale investoři si budou muset počkat.
Při desítkách akcií elektromobilů, z nichž si lze vybírat, je pro mě taková, která má za krátkou dobu svého působení na burze tolik problémů, snadnou volbou. Je to prostě příliš velké drama.
Lordstown Motors (RIDE)
Když společnost Lordstown Motors (NASDAQ:RIDE) začátkem tohoto měsíce oznámila výsledky za druhé čtvrtletí, vykázala navzdory nulovým tržbám provozní zisk 61,3 milionu dolarů. Jak je to možné? Zřejmě díky zhruba 120 milionům dolarů, které získala prodejem jedné ze svých továren. To není pro automobilku nejlepší způsob, jak dosáhnout zisku, ale člověk musí dělat, co musí.
Společnost sice ukončila čtvrtletí s 236 miliony dolarů v hotovosti a snížila své minimální navýšení kapitálu pro letošní rok ze 150 milionů dolarů na 50 až 75 milionů dolarů. To je solidní zlepšení, zejména v době, kdy se Lordstown připravuje na zahájení výroby ve třetím čtvrtletí. Výrobu však mohou brzdit přetrvávající problémy v dodavatelském řetězci a začínající recese.
Zdroj: CNBC
Vedení společnosti předpovídá na druhé pololetí provozní ztrátu a kapitálové výdaje ve výši 140 až 150 milionů dolarů a tržby za celý rok nižší než 5 milionů dolarů. To výrobci elektromobilů, jehož tržní kapitalizace činí 439 milionů dolarů, nedává příliš velký prostor pro manévrování.
Po výprodeji vyvolaném Covidem-19 v prvním čtvrtletí roku 2020 ožily akcie s vysokým růstem. Zejména akcie elektromobilů nabíraly na síle. Jakmile však investoři růstové akcie zanevřeli, staly se z těch nejlépe letících jedněmi z největších poražených na nedávném medvědím trhu. A přestože se v některých zavedených hráčích mohou skrývat příležitosti, investoři by se měli vyhnout nejhorším akciím EV, jinak riskují další ztráty.Je velký rozdíl mezi nákupem akcií velké společnosti vyrábějící elektromobily, jako je Tesla , nebo velké automobilky, která přechází na elektromobily, jako je Ford , a investicí do společnosti ve fázi před zahájením výroby nebo na začátku výroby. Výroba automobilů je kapitálově náročná. Společnosti potřebují hotovost v bance, aby udržely podnikání nad vodou, zejména v období ekonomických výkyvů. Ty, které ještě nevytvořily žádné příjmy, natož aby dosáhly zisku, budou pravděpodobně bojovat s problémy.S ohledem na tuto skutečnost vám přinášíme dvě nejhorší akcie elektromobilů, které byste mohli právě teď koupit.Výrobce elektrických nákladních automobilů Nikola očekává, že v roce 2022 dosáhne slabých tržeb ve výši 110 milionů dolarů poté, co v loňském roce nevytvořil žádné tržby. Nicméně právě lži a podvody, které provázely počátky společnosti, zařadily toto jméno na můj seznam nejhorších akcií elektromobilů, které je vhodné vlastnit.Zakladatel a bývalý předseda představenstva společnosti Nikola Trevor Milton je tak pochybný, jak jen to jde. Je obviněn z několikanásobného podvodu a je obviněn ze lhaní o „téměř všech aspektech podnikání“, aby přiměl investory ke koupi akcií. V prosinci se společnost Nikola dohodla s Komisí pro cenné papíry a burzy na zaplacení pokuty ve výši 125 milionů dolarů za urovnání obvinění, že podvedla investory.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: theverge.comMilton odstoupil v září 2020, ale nadále se objevuje na titulních stranách novin, včetně nového obvinění z podvodu a velkého nákupu akcií NKLA.Uvidíme, zda se společnosti Nikola podaří napravit svou pověst a splnit všechny sliby. Vedení společnosti tvrdí, že letos plánuje dodat 300 až 500 vozů, ale investoři si budou muset počkat.Při desítkách akcií elektromobilů, z nichž si lze vybírat, je pro mě taková, která má za krátkou dobu svého působení na burze tolik problémů, snadnou volbou. Je to prostě příliš velké drama.Když společnost Lordstown Motors začátkem tohoto měsíce oznámila výsledky za druhé čtvrtletí, vykázala navzdory nulovým tržbám provozní zisk 61,3 milionu dolarů. Jak je to možné? Zřejmě díky zhruba 120 milionům dolarů, které získala prodejem jedné ze svých továren. To není pro automobilku nejlepší způsob, jak dosáhnout zisku, ale člověk musí dělat, co musí.Společnost sice ukončila čtvrtletí s 236 miliony dolarů v hotovosti a snížila své minimální navýšení kapitálu pro letošní rok ze 150 milionů dolarů na 50 až 75 milionů dolarů. To je solidní zlepšení, zejména v době, kdy se Lordstown připravuje na zahájení výroby ve třetím čtvrtletí. Výrobu však mohou brzdit přetrvávající problémy v dodavatelském řetězci a začínající recese.Zdroj: CNBCVedení společnosti předpovídá na druhé pololetí provozní ztrátu a kapitálové výdaje ve výši 140 až 150 milionů dolarů a tržby za celý rok nižší než 5 milionů dolarů. To výrobci elektromobilů, jehož tržní kapitalizace činí 439 milionů dolarů, nedává příliš velký prostor pro manévrování.
Investiční banka KeyBanc Capital Markets obnovila pokrytí akcií technologického giganta Amazon a přidělila jim doporučení „nadvážit“ s cílovou cenou 300...