Úspěšnost začínajících podniků je mizivá. Podle renomovaného média Forbes je až 90 % z nich neúspěšných. A to jak u značek B2C, tak B2B. Pokud jste zakladatelem firmy, mělo by vás to znepokojovat. Ale nebojte se. V tomto příspěvku se s vámi podělíme o čtyři konkrétní strategie růstového marketingu, které vás mohou vynést nahoru po schodišti úspěchu a které můžete ve svém podnikání ihned implementovat.
1. PR prostřednictvím zmínek v médiích
Vztahy s veřejností jsou jedním z nejúčinnějších způsobů, jak může startup zvýšit svou autoritu ve vyhledávačích a dokonce uzavřít dohody s partnery a investory. Také zajistí, že když potenciální zájemci vyhledávají vaši značku, najdou kvalitní a důvěryhodné články renomovaných zdrojů, jako jsou Forbes a Techcrunch.
Představte si to jako ranní ptáčata během hudebních festivalů. Být ranním ptáčetem má několik výhod. Totéž platí i pro PR. Jeho realizace před oficiálním spuštěním přináší výhodu kratšího úvazku agentuře. Také získáte množství včasných konzultací a rad.
Hlavní prioritou PR je zvýšení povědomí o značce. Proto dokáže vytvořit příznivou image vašeho startupu. Je však také důležité si uvědomit, že úsilí v oblasti PR vyžaduje čas. PR je maraton, nikoli sprint. Tým potřebuje příběh, který bude prosazovat, a pak ho dotáhne do konce.
Ačkoli PR aktivity mohou probíhat v jakékoli fázi, nejlepší je, když se o ně usiluje ve fázi vytváření zákazníků. Kromě toho by se startupy měly poohlédnout po PR firmách, které mohou podpořit crowdfundingové kampaně.
2. Cílení na e-maily

Stále převládá taktika staré školy, kterou je cold emailing. E-mailový marketing je objemný a pomáhá s podklady. Znamená jeden z nejrychlejších způsobů získávání informací a údajů o klientech. Má to však jeden háček: e-maily mají tendenci zůstat bez kontroly.
Proveďte tedy důkladný průzkum své firmy a její cílové skupiny. Přitom studujte demografické a psychografické aspekty zákazníků. Po dokončení přijde na řadu sestavení seznamu pro předběžné spuštění. Jedním ze způsobů, jak to obejít, je vytvořit e-mailový čekací seznam, známý také jako soft launch. To startupu umožní otestovat vodu a zjistit reakce zákazníků. V tomto stádiu podniky získají poznatky o tom, které aspekty jejich vykreslování je třeba upravit, aby vyhovovaly většímu trhu. V současné době může několik nástrojů e-mailového marketingu pomoci v krátkém čase kurátorsky připravit úspěšnou kampaň.
Pokud jde o podniky B2B, je ideální vytvořit kombinaci webových stránek obchodních sítí a e-mailu. Zakladatelé zavedených agentur, jako je EstablishCred, ji považují za účinný způsob generování kvalitních potenciálních zákazníků na vyžádání.
Dalším bodem je, že by podniky měly věnovat značný čas při vytváření svého e-mailového seznamu pro měkké spuštění. To značce umožní získat první zkušenosti a analytické údaje.
3. Marketing vlivných osob
V současné době stojí influencer marketing mezi špičkovými technikami marketingu značky. Je vysoce účinný při získávání viditelnosti na platformách sociálních médií. Jedná se o svého druhu reflexní motor růstu, který nabízí značnou expozici a návratnost.
Vyberte si tedy správnou osobu a vhodného člověka. A to znamená počet sledujících a osobnost značky. Nemusíte se rozhodovat pro špičkové celebrity s miliony sledujících; to se může pro začínající firmy ukázat jako přemrštěné. Lepším přístupem je usilovat o nano a mikroinfluencery. Způsob, jak na to jít, je rozdělit influencery do kategorií podle počtu sledujících. Například 10 000 až 100 000 sledujících, 100 000 až 250 000, 250 000 až 500 000 atd.
4. Podcasty

Za vytvořením jedné epizody podcastu se skrývá spousta práce. Ale jakmile se rozjede, jde to jako po másle. Podle průzkumu stráví průměrný posluchač u podcastů více než hodinu a půl denně. Také to vyžaduje sílu přesvědčování. Přibližně 71 % lidí, kteří se o značce dozvědí z podcastu, si ji později vyhledá. Poměrně hodně podcastů je dnes zaměřeno na začínající a malé podniky.
Podcasting je přínosný v následujících ohledech:
Autentické a bezplatné
Podcasty se vymykají změti a navazují autentická spojení s posluchači. Zakladatelé navíc mohou posluchačům zdarma předávat svá sdělení. Podcast lze později přetvořit například do obrazových citací a příspěvků na sociálních sítích. To znamená, že obsah je recyklovatelný. Podcasty tedy vyprávějí příběh a obrázky a příspěvky nabízejí pokračování!
Navazování kontaktů s předními představiteli v oboru
Účast na podcastu jako host poskytuje přístup do větších kruhů a rozsáhlé hrací pole. Slouží jako neuvěřitelný způsob navazování kontaktů s hlavouny v oboru, klienty a prodejci, mimo jiné se zainteresovanými stranami. Zakladatelé také vystupují jako myšlenkoví vůdci a mohou vnést inspiraci do myslí svých posluchačů.
Návštěvnost webu
Podcasty vám také pomohou oslovit celosvětové publikum, a tím zvýšit návštěvnost. Tímto způsobem k vám přicházejí noví posluchači.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























