Akcie ze světa spotřebního zboží, kterých bychom se v tuto chvíli raději zbavili
Zimní období obvykle přináší lidem s blížícími se svátky pohodu, ale letošní chladná ekonomická povaha přináší nepříjemné téma maloobchodních zásob k prodeji.
Z fundamentálního hlediska předseda Federálního rezervního systému Jerome Powell naznačil, že jeho hlavní prioritou je kontrola inflace. A co víc, Powell svá prohlášení splnil, když centrální banka zvýšila základní úrokovou sazbu.
Do budoucna není ani tak důležité samotné zvýšení sazeb (o 0,75 %). Místo toho jde především o záměry. Fed v podstatě udělá vše, co bude třeba, aby dostal inflaci pod kontrolu. Pokud to znamená neustálé zvyšování sazeb, dokud nebude dosaženo cíle, tak se tak stane. Horkým tématem se přirozeně staly akcie k prodeji – a to nejen pro retailový segment.
Maloobchod však získává neúměrné množství negativní pozornosti, protože lidé mohou vždy omezit diskreční výdaje. Proto budou investoři chtít být mimořádně obezřetní u následujících akcií k prodeji. Tyhle obuvnické společnosti jsou v problémech.
Nike (NKE)
Ikonický americký výrobce sportovního oblečení a vybavení Nike (NYSE:NKE) se po jarním útlumu v roce 2020 dočkal výrazného růstu směrem vzhůru. Svého vrcholu však akcie dosáhly v listopadu 2021, shodou okolností ve stejné době, kdy sektor kryptoměn narazil na zeď. Ne, ani NKE, ani digitální aktiva spolu nemají mnoho společného. Nicméně s odeznívajícím risk-on sentimentem Nike silně klesla, stejně jako kryptoměny.
Zdroj: Pexels
Investoři nemusí příliš pátrat, aby pochopili, proč někteří lidé označují oděvního giganta za jednu z akcií k prodeji. Od počátku roku do 22. září se akcie propadly o 40 %. Kromě toho se zdá, že krátkodobá dynamika nevěstí pro NKE nic dobrého, když se v posledním měsíci propadly o 11 %.
Z finančního hlediska představila zpráva o výsledcích společnosti za čtvrté fiskální čtvrtletí roku 2022 několik varovných signálů. Tržby dosáhly 12,2 miliardy USD, což bylo přibližně o 1 % méně než v předchozím čtvrtletí. Tento výsledek může odrážet, že spotřebitelská nálada u diskrečních položek (jako je sportovní oblečení) dosáhla vrcholu.
Zapřísáhlý rival Nike, společnost Adidas (OTCMKTS:ADDYY), si nevede o mnoho lépe, což naznačuje, že by ji investoři měli považovat za jednu z akcií k prodeji. Je to nepříjemné téma, ale stačí se podívat na grafy. Od začátku letošního roku se ADDYY propadla o 55 %. Za poslední měsíc se díváme na ztrátu 15 %.
Z fundamentálního hlediska čelí společnost Adidas problémům spojeným s přechodem z paradigmatu spojeného s pandemickou výlukou. Jak kdysi uvedl deník Washington Post během počátečního náporu koronaviru, společnost prožila pyžamový moment. Nyní je čas vrátit se k práci – v kanceláři. Jak uvedl časopis Fortune, vrcholový management v současné době vyhrává bitvu o návrat do kanceláře.
Zdroj: alamy.com
Zdá se, že podobně jako Nike i Adidas trpí špičkovými příjmy spojenými s katalyzátory poháněnými pandemií. V poslední čtvrtletní zprávě společnosti Adidas za tři měsíce končící červnem 2022 dosáhly tržby 5,92 miliardy dolarů. Kč, což v meziročním srovnání znamenalo pokles o 3,3 %.
Z fundamentálního hlediska předseda Federálního rezervního systému Jerome Powell naznačil, že jeho hlavní prioritou je kontrola inflace. A co víc, Powell svá prohlášení splnil, když centrální banka zvýšila základní úrokovou sazbu.Do budoucna není ani tak důležité samotné zvýšení sazeb . Místo toho jde především o záměry. Fed v podstatě udělá vše, co bude třeba, aby dostal inflaci pod kontrolu. Pokud to znamená neustálé zvyšování sazeb, dokud nebude dosaženo cíle, tak se tak stane. Horkým tématem se přirozeně staly akcie k prodeji – a to nejen pro retailový segment.Maloobchod však získává neúměrné množství negativní pozornosti, protože lidé mohou vždy omezit diskreční výdaje. Proto budou investoři chtít být mimořádně obezřetní u následujících akcií k prodeji. Tyhle obuvnické společnosti jsou v problémech.Ikonický americký výrobce sportovního oblečení a vybavení Nike se po jarním útlumu v roce 2020 dočkal výrazného růstu směrem vzhůru. Svého vrcholu však akcie dosáhly v listopadu 2021, shodou okolností ve stejné době, kdy sektor kryptoměn narazil na zeď. Ne, ani NKE, ani digitální aktiva spolu nemají mnoho společného. Nicméně s odeznívajícím risk-on sentimentem Nike silně klesla, stejně jako kryptoměny.Zdroj: PexelsInvestoři nemusí příliš pátrat, aby pochopili, proč někteří lidé označují oděvního giganta za jednu z akcií k prodeji. Od počátku roku do 22. září se akcie propadly o 40 %. Kromě toho se zdá, že krátkodobá dynamika nevěstí pro NKE nic dobrého, když se v posledním měsíci propadly o 11 %.Z finančního hlediska představila zpráva o výsledcích společnosti za čtvrté fiskální čtvrtletí roku 2022 několik varovných signálů. Tržby dosáhly 12,2 miliardy USD, což bylo přibližně o 1 % méně než v předchozím čtvrtletí. Tento výsledek může odrážet, že spotřebitelská nálada u diskrečních položek dosáhla vrcholu.Chcete využít této příležitosti?Zapřísáhlý rival Nike, společnost Adidas , si nevede o mnoho lépe, což naznačuje, že by ji investoři měli považovat za jednu z akcií k prodeji. Je to nepříjemné téma, ale stačí se podívat na grafy. Od začátku letošního roku se ADDYY propadla o 55 %. Za poslední měsíc se díváme na ztrátu 15 %.Z fundamentálního hlediska čelí společnost Adidas problémům spojeným s přechodem z paradigmatu spojeného s pandemickou výlukou. Jak kdysi uvedl deník Washington Post během počátečního náporu koronaviru, společnost prožila pyžamový moment. Nyní je čas vrátit se k práci – v kanceláři. Jak uvedl časopis Fortune, vrcholový management v současné době vyhrává bitvu o návrat do kanceláře.Zdroj: alamy.comZdá se, že podobně jako Nike i Adidas trpí špičkovými příjmy spojenými s katalyzátory poháněnými pandemií. V poslední čtvrtletní zprávě společnosti Adidas za tři měsíce končící červnem 2022 dosáhly tržby 5,92 miliardy dolarů. Kč, což v meziročním srovnání znamenalo pokles o 3,3 %.